برج منارا کوالالامپور

برج منارا کوالالامپور، نماد مدرن پایتخت مالزی

برج منارا کوالالامپور با ارتفاع 421 متر و 15 طبقه فعال ششمین برج بلند دنیا و بلندترین ساختمان جنوب شرقی آسیا و مالزی به شمار می‌رود. این برج را با نام برج کی ال نیز می‌شناسند. ساخت این برج در جولای سال 1996 به پایان رسید و با احتساب آنتن مخابراتی بلندش ارتفاع آن به 421 متر می‌رسد، سقف بنا در ارتفاع 335 متری قرار دارد و باقی ارتفاع برج به دلیل وجود آنتن مخابراتی است. در طبقات فوقانی این برج یک رستوران گردان وجود دارد که نمای پانورامای فوق‌العاده‌ای از شهر را به مهمانان نشان می‌‌دهد. این برج با طراحی منحصربه‌فردش تبدیل به نماد پایتخت مالزی شده است. ظاهر شیک و مدرن این برج پیشرفت و جاه‌طلبی کوالالامپور را به زیبایی نشان می‌دهد. به راحتی در خط افق شهر قابل روئیت است و مانند یک فانوس دریایی عظیم به نظر می‌رسد.  مسلمانان نیز با استفاده از رصدخانه این برج هلال ماه را در ماه‌های مهم مثل ماه رمضان و ذوالحجه رصد می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با برج منارا کوالالامپور آشنا شویم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

تاریخچه برج منارا کوالالامپور

برج منارا کوالالامپور

در تاریخ اول اکتبر سال 1991، دکتر ماهاتیر بن محمد، چهارمین نخست‌وزیر مالزی نظارت بر مراحل ساخت این برج را به صورت رسمی آغار کرد. برج منارا کوالالامپور در سه مرحله ساخته شد. در مرحله اول عرض خیابان جالان بوکین ناناس را بیشتر کردند و خاک اضافه را از محل ساخت‌وساز خارج کردند. این مرحله در اول آگوست سال 1992 به پایان رسید. در اول جولای 1992 فاز دوم که شامل ساخت زیر زمین برج بود آغاز شد. در این مرحله ظرف مدت 31 ساعت 50 هزار متر مکعب بتن را در محل تخلیه کردند که خود به عنوان رکوردی در صنعت ساختمان سازی مالزی به ثبت رسید. در اول آوریل سال 1993 ساخت‌وساز فونداسیون برج بدون استفاده از هیچگونه شمعی به پایان رسید. مرحله سوم ساخت‌وساز برج کی ال کوالالامپور در ماه می سال 1994 آغاز شد و این مرحله شامل ساخت قسمت فوقانی برج منارا کی ال بود. در حالی که کارهای نهایی مربوط به ساخت قسمت فوقانی در حال انجام بود کار بر روی ساختمان گردشگری آغاز شد. 

ورودی برج منارا کوالالامپور بر روی سطح زمین قرار دارد و با گنبدهای بزرگ شیشه‌ای تزئین شده است و مانند الماس می‌درخشد. این گنبدها توسط چند صنعتگرا اصفهانی به شکل مقرنس ساخته شده‌اند. در نهایت آنتن برج مخابراتی منارا در تاریخ 13 سپتامبر 1994 در حضور نخست‌وزیر ماهاتیر محمد نصب شد و در تاریخ 23 جولای 1996 به صورت رسمی به روی عموم باز شد. برج مخابراتی کی ال در زمان تکمیل بلندترین سازه در تمام مالزی بود و سه سال بعد این عنوان به برج‌های دوقلوی پتروناس رسید. مراسم افتتاحیه این برج در تاریخ 1 اکتبر 1996 با حضور مقامات دولتی برگزار شد. همسر سلطان برونئی، ملکه صالحه و پرنسس هاجه مریم بینتی عبدالعزیز از جمله مهمانان مهم این مراسم بودند. 

کارهایی که در برج منارا کوالالامپور می‌توانید انجام دهید

برج منارا کوالالامپور

در داخل و خارج برج مخابراتی منارا فعالیت‌های سرگرم‌کننده بسیاری می‌توانید انجام دهید. این فعالیت‌ها هم برای جمع‌های دوستانه مناسب هستند هم برای خانواده‌ها. تمام این فعالیت‌های سرگرم‌کننده جذاب هستند و پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که از برج منارا کوالالامپور بازدید کردید این فعالیت‌ها را امتحان کنید.

سکوی آسمانِ برج منارا کوالالامپور

سکوی آسمان یک سکوی روباز بسیار بزرگ است که در ارتفاع 300 متری از سطح زمین قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های برج کی ال کوالالامپور به شمار می‌رود. از روی این سکو منظره‌ خیره‌کننده و زیبای کوالالامپور را به صورت 360 درجه می‌بینید. از روی سکوی آسمان برج منارا کوالالامپور شکوه و عظمت این کلان‌شهر شلوغ و مردن پیدا است. اگر دوست دارید نمای شهر را از سکوی آسمان تماشا کنید حتما پیش از رفتن به برج منارا کی ال وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید چرا که در روزهای ابری و بارانی به دلیل احتمال برخورد صاعقه اجازه ورود به سکوی آسمان وجود ندارد. 

جعبه آسمان

اگر به دنبال کمی هیجان هستید و از ارتفاع هم نمی‌ترسید ما جعبه آسمان برج منارا کوالالامپور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جعبه آسمان در واقع جعبه‌های شیشه‌ای بزرگی است که از بدنه برج بیررون زده‌اند. وقتی وارد این جعبه‌ها می‌شوید زیر پایتان جز یک لایه شیشه مستحکم چیزی نیست و رسما شهر را زیر پایتان می‌بینید. این جعبه‌ها کاملا مستحکم و ایمن هستند و پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را امتحان کنید. 

سکوی تماشای برج مخابراتی کی ال

برج منارا کوالالامپور

سکوی تماشا نیز یکی دیگر از بهترین نقاط دیدنی برج مخابراتی منارا است. این سکو در ارتفاع 276 متری قرار دارد و منظره بی‌نظیری از شهر دارد. سالن این قسمت برای برگزاری جلسات مهم مناسب است. 

درخت جلوتونگ

یکی دیگر از جاذبه‌های برج مخابراتی منارا ماموت 100 ساله‌ای است که در سمت چپ ورودی و در فضای باز قرار دارد. در این قسمت می‌توانید درخت غول‌پیکر جلوتونگ را هم ببینید، نام علمی این درخت دیِرا کاستولاتا است. این درخت در جنوب شرقی آسیا رشد می‌کند و از خانواده آپوکیناسی به شمار می‌رود. برای اینکه این درخت کهن‌سال در طی فرآیند ساخت برج کی ال کوالالامپور سالم بماند تغییرات زیادی در نقشه برج به وجود آمد.

باغ وحش کوچک برج مخابراتی منارا

در محوطه برج مخابراتی منارا کوالالامپور یک باغ وحش کوچک وجود دارد که هم برای بزرگسالان مناسب است و هم برای کودکان. بازدید از این باغ وحش دیدنی و جذاب روز شما را کامل می‌کند. در باغ وحش کوچک برج منارا کوالالامپور حیوانات کمیاب و دیدنی زیادی را می‌بینید. در این باغ‌ وحش چند مار پیتون بزرگ و اهلی وجود دارد که می‌توانید آنها را بغل کنید و با آنها عکس بگیرید. چند مدل طوطی، لاما و خرگوش‌های کمیاب از دیگر حیوانات این باغ وحش هستند.

خانه وارونه

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های برج منارا کی ال خانه وارونه است. این خانه وارونه دو طبقه در نزدیکی پارکینگ برج قرار دارد و کاملا سر و ته ساخته شده است. شما اول از پشت‌بام وارد زیر شیروانی می‌شوید و به ورود به طبقه بالا پذیرایی و اتاق‌هایی را می‌بینید که اثاثیه آنها به سقف چسبیده‌اند.

رستوران اتمسفر 360

برج منارا کوالالامپور

رستوران اتمسفر 360 برج منارا کوالالامپور را می‌توان هیجان‌انگیزترین رستوران در تمام مالزی به شمار آورد. تجربه غذا خوردن در ارتفاع 282 متری با نمایی فوق‌العاده از شهر زیبای کوالالامپور هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ 

مسیر سایبان در برج منارا کوالالامپور

برج کی ال کوالالامپور توسط پارک زیبا و سرسبز کی‌ال فارست احاطه شده است. این جنگل که بیشتر درختان آن بوکیت ناناس هستند در واقعی یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی مالزی بوده است. مسیر سایبان در این پارک قرار دارد و طول آن به 200 متر می‌رسد. اگر دوست دارید زیباترین عکس‌ها را از سفر خود به کوالالامپور بگیرید مسیر سایبان بهترین انتخاب است.

نمایشگاه‌های فرهنگی

در برج منارا کوالالامپور نمایشگاه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود که نمایی از تاریخ و سنت‌های غنی مالزی را نشان می‌دهند. گالری‌های هنری، نمایشگاه‌های صنایع دستی، اجرای رقص‌ و موسیقی سنتی بخشی از این فعالیت‌های فرهنگی هستند. با شرکت در این نمایشگاه‌ها علاوه بر تاریخ مالزی با سبک زندگی مردم بومی نیز آشنا می‌شوید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

فرصت‌های آموزشی 

برج کی ال کوالالامپور صرفا یک جاذبه گردشگری نیست و به عنوان یک مرکز آموزش مسائل مربوط به طبیعت و محیط زیست نیز به شمار می‌رود. این برج یک فرصت استثنایی برای افزایش آگاهی در مورد حفاظت از محیط زیست فراهم می‌کند و برای تمامی سنین مناسب است. در این برنامه از طریق ویدیوهای آموزشی و نمایشگاه‌ها اکوسیستم مالزی بررسی می‌شود و تنوع زیستی منطقه برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود. 

جادوی شب‌های برج مخابراتی منارا

برج منارا کوالالامپور

از ارتفاع می‌ترسید؟ دوست ندارید از طبقات فوقانی برج منارا کوالالامپور دیدن کنید؟ هیچ اشکالی ندارد. کافیست تا تاریک شدن هوا صبر کنید و نمای فوق‌العاده زیبای این برج را وقتی چراغ‌های آن روشن می‌شود ببینید. منظره شبانه برج مخابراتی منارا بسیار خیره‌کننده و جادویی به نظر می‌رسد. اگر تنها کمی زاویه نگاه خود را تغییر دهید می‌توانید برج‌های دوقلوی پتروناس را با چراغ‌های نورانی و رنگارنگشان ببینید. این منظره رمانتیک برای گرفتن عکس‌های دو نفره و زیبا مناسب است؛ پس فرصت را از دست ندهید و به یادماندنی‌ترین عکس‌ها را ثبت کنید.

موقعیت مکانی برج مخابراتی منارا

دسترسی به برج منارا کوالالامپور بسیار راحت است. شما با استفاده از ماشین، تاکسی یا سیستم حمل و نقل عمومی می‌توانید خودتان را به برج برسانید. از طرفی این موقعیت مکانی باعث شده دسترسی شما از این برج به سمت دیگر جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور راحت‌تر باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم گردش خود را از برج مخابراتی منارا آغاز کنید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک برج منارا کوالالامپور

موقعیت استراتژیک برج مخابراتی منارا باعث شده دسترسی آن به جاذبه‌هایی مثل برج‌های دوقلوی پتروناس و منطقه بوکیت بینتانگ راحت باشد. روز خود را با بازدید از برج و تماشای مناظر از سکوی تماشا آغاز کنید و سپس به بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس بروید. روز خود را با خرید سوغاتی و صرف یک وعده غذای مالزیایی در بوکیت بینتانگ به پایان برسانید.

نکات لازم هنگام بازدید از برج مخابراتی منارا

برج منارا کوالالامپور

هنگام بازدید از برج منارا کوالالامپور چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید. حتما قبل از رفتن ساعات کاری برج را بررسی کنید. جهت صرفه‌جویی در وقت بلیط خود را به صورت انلاین تهیه کنید. مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید ممکن است نیاز باشد هنگام خرید بلیط یا هنگام ورود مدرک شناسایی نشان دهید. در نهایت از آنجا که برنامه‌های آموزشی در رابطه با محیط زیست در این مجموعه برگزار می‌شود سعی کنید حتما نظافت و دستور‌العمل‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست را رعایت کنید. 

سخن آخر

بازدید از برج منارا کوالالامپور یکی از بایدهای سفر به پایتخت مالزی است. این برج که نماد شهر کوالالامپور به شمار می‌رود چشم‌اندازی خیره‌کننده از افق شهر را به شما نشان می‌دهد. علاوه‌براین با شرکت در نمایشگاه‌های مستقر در برج می‌توانید با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور آشنا شوید. در این مطلب کوتاه تا حدی این برج مخابراتی را به شما معرفی کردیم و جاذبه‌های داخلی و خارجی آن را برشمردیم. امیدواریم به کمک این راهنما خاطره‌ای به یادماندنی از بازدید از برج کی‌ال برای خود بسازید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران