استانبول در آذر ماه؛ بهترین کارها، آب و هوا، کریسمس و سال نو

استانبول در آذر ماه؛ بهترین کارها، آب و هوا، کریسمس و سال نو

استانبول در آذر ماه شروع جشن و شادی و آغاز سال نو است. حال‌وهوای خرید، آماده شدن برای جشن سال نو، جشن‌های کریسمس، جنب‌وجوش مردم، آذر ماه را به یک زمان خاص محبوب در بین محلی‌ها و گردشگران تبدیل کرده است. همه ما می‌دانیم که استانبول همیشه یک مقصد گردشگری درجه یک و دوست‌داشتنی بوده و هر موقع از سال با هر آب و هوایی جذابیت خاص خودش را به دوستدارانش ارائه می‌دهد. ما قبلا این شهر را در ماه‌های مختلف سال بررسی کرده‌ایم و حالا نوبت به آذر ماه رسیده، شما چه چیزهایی درباره استانبول در این ماه می‌دانید؟

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در آذر ماه

آب و هوای استانبول در آذر ماه

آب و هوای استانبول در آذر ماه به اندازه ماه‌های اول پاییز مانند مهر و آبان، قابل تحمل و عالی نیست. صادقانه بگوییم هوا رو به سرما می‌رود و حتی بارش برف نیز در آن پیش‌بینی می‌شود. پس خود را برای ضربه‌های سرد و دوش‌های گاه به گاه آماده کنید. حتی اگر دوست دارید کریسمس برفی و سفید استانبول را تماشا کنید، به جرات می‌گوییم استانبول بهترین مکان خواهد بود. به لحاظ دمایی نیز میانگین دما در آذر ماه در حدود 11 درجه سانتیگراد (52 درجه فارنهایت) است، اما می‌تواند در عصرها و اول صبح‌ها بسیار سردتر باشد، یعنی با حداقل 5 درجه سانتیگراد (41 درجه فارنهایت).

نکته: به طور کلی توصیه می‌کنیم هنگام سفر به استانبول در آذر ماه، کت، دستکش، کلاه و روسری گرم داشته باشید. با این حال، پیش بینی آب و هوا باید کمی قبل از سفر بررسی شود، زیرا ممکن است خوش‌شانس باشید و هوای معتدل‌تری و آفتابی را در این موقع از سال تجربه کنید. حتی یادتان نرود که کفش‌های مناسب و ضد آب همراه خود داشته باشید چون با کفش‌های نامناسب، سر می‌خورید یا حتی نمی‌توانید در برف به گشت‌و‌گذار بروید.

بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

بهترین کارها برای انجام در آذر ماه استانبول

در اینجا برخی از بهترین کارهایی که می‌توانید در آذر ماه استانبول انجام دهید، آماده کرده‌ایم تا براساس علاقه خود چند مورد را در برنامه سفرتان قرار دهید.

به جشن‌های شب سال نو بپیوندید

استانبول به خاطر زندگی شبانه شلوغش، حتی در زمستان، مشهور است. این شهر مملو از مردمی است که مهمانی‌ها و رویدادهای زیادی در سراسر شهر تا شب سال نو برگزار می‌کنند و این چند روز را همواره جشن می‌گیرند. از کنسرت‌های مختلف گرفته تا اجرای رقص و جشن و پایکوبی، خلاصه هر چه که باعث شادی مردم برای شروع سال جدید می‌شود. پس قبل از سفرتان همه چیز را در این ماه بررسی کنید و حواستان به جشن‌های سال نو و آتش بازی های دیدنی بر فراز تنگه بسفر باشد.

بخوانید: بهترین سینماهای استانبول؛ سالن ها، هزینه و نکات مهم

 از تزئینات دیدنی چراغ‌ها در شهر و خیابان‌ها لذت ببرید

 از تزئینات دیدنی چراغ‌ها در شهر و خیابان‌ها لذت ببرید

استانبول در آذر ماه و در شب زیباتر است، زمانی که خیابان‌ها با چراغ‌های درخشان و ویترین مغازه‌ها پر از زیور‌آلات کریسمس درخشان هستند، حتی قدم زدن هم لذت‌بخش خواهد بود. فقط یک برنامه‌ی پیاده روی برای خودتان در نظر بگیرید و شروع کنید در حال‌وهوای سرد و کریسمسی شهر زیبای استانبول قدن زدن!

بهترین نقاط برای لذت بردن از چراغ‌ها و تزئینات جشن، محله‌های نیشانتاشی و کادیکوی استانبول و همچنین خیابان‌ استقلال هستند.

بخوانید: در خیابان بغداد استانبول چه خبر است؟ به همراه پیشنهادات افراد محلی!

از موزه های داخلی استانبول دیدن کنید

برای یک فعالیت عالی و آشنایی بیشتر با استانبول، از برخی از موزه‌های مشهور شهر دیدن کنید. در استانبول موزه‌های بسیار خوبی برای کاوش وجود دارد تا شما را در طول روز مشغول نگه دارند. با ازدحام کمتر، آن‌ها راهی زیرکانه برای فرار از هوای سرد بیرون هستند.

در اینجا 5 مورد از محبوب ترین موزه‌ها آورده شده است، فقط قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم تا بلیط ورودی را به صورت آنلاین خریداری کنید تا ساعت‌ها در بیرون و هوای سرد نمانید.

  • موزه قصر توپکاپی و حرمسرا
  • موزه باستان شناسی استانبول
  • موزه کاخ دولما باغچه

در یک حمام ترکی سنتی استراحت کنید

حمام‌های ترکی بخش مهمی از فرهنگ ترکیه هستند و چه راهی بهتر از گذراندن مدتی در یکی از این حمام‌های تاریخی برای گرم شدن از دمای سرد و استراحت پس از یک روز پرمشغله گشت و گذار؟ اکثر آن‌ها طیف وسیعی از درمان‌ها را ارائه می‌دهند که گاها هم بسیار تاثیر دارند، بنابراین با امتحان کردن این حمام‌ها یک هدیه آرامش‌بخش به خودتان بدهید.

بخوانید: مسجد فاتح استانبول؛ مسجدی با معماری بیزانسی!

در نمایش درویشی چرخان شرکت کنید

در نمایش درویشی چرخان شرکت کنید

اگر می‌خواهید زمانی در استانبول در آذر ماه هستید، چیزی معنوی و واقعا منحصر به فرد را تجربه کنید، حتماً در یک نمایش چرخشی درویشی یا همان رقص سماع شرکت کنید. دراویش اعضای یک فرقه صوفی هستند که نوع خاصی از رقص عبادی معروف به سما یا سماع را اجرا می‌کنند. گفته می‌شود این رقص به دراویش کمک می‌کند تا به حالت خلسه معنوی برسند و قطعاً چیزی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

بهترین زمان برای خرید در تعطیلات

کسانی که در این فصل تعطیلات به دنبال هدایای منحصر به فرد برای عزیزان خود هستند، استانبول را بهترین مکان برای خرید خود خواهند یافت. نه تنها اجناس عالی برای هدیه پیدا خواهید کرد، بلکه شهر پر از بازارها و مغازه‌های جذاب است که همه چیز از جواهرات دست‌ساز گرفته تا غذاهای لذیذ ترکی را می‌فروشند. کسانی که می‌خواهند خرید مدرن‌تری داشته باشند یا به دنبال اجناس برند و خاص هستند، می‌توانند در یکی از مراکز خرید بی‌نظیر استانبول این کار را انجام دهند.

بخوانید: زیبایی معماری مسجد شاهزاده مصطفی استانبول را دست کم نگیرید!

استانبول در آذر ماه با بچه ها

اگر به دنبال کارهایی هستید که در آذر ماه با فرزندان خود در این شهر رویایی انجام دهید، مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد. از بازدید از شهربازی اسفانبول یا ویالند سابق گرفته تا تحسین مجسمه‌های مومی واقعی افراد مشهور در موزه مادام توسو، فعالیت‌های بسیار خوبی برای سرگرم کردن بچه‌های کوچک در این شهر وجود دارد. بنابراین اگر در آذر ماه امسال برای تعطیلات خانوادگی به استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید، حتماً راه‌های زیادی برای تفریح و خوشگذرانی فرزندتان پیدا خواهید کرد.

یک سفر دریایی شام در تنگه بسفر داشته باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن استانبول، همین سفرهای دریایی است. برای یک عصر مفرح و در عین حال سرد با عرشه سرپوشیده برای شام خودتان را آماده کنید. در این سفرهای قایقی در استانبول زیبا شما می‌توانید در حین لذت بردن از یک وعده غذایی خوشمزه و اجرای رقص‌های سنتی، تمام مناظر و صداهای این شهر جادویی را به شکلی مهیج‌تر ببینید.

بخوانید: چه کارهایی را در محله سلطان احمد استانبول باید انجام داد؟

اجرای زنده را تماشا کنید

اجرای زنده را تماشا کنید

برای تماشای اجرای زنده در هنگام سفر به استانبول در آذر ماه به یکی از سالن‌های تئاتر یا کنسرت در شهر بروید. اگر خوش شانس باشید، چند نمایش یا نمایشنامه عالی با مضمون کریسمس، مانند باله کلاسیک، فندق شکن، پیدا خواهید کرد که شرکت در آن‌ها حال‌وهوایتان را برای ماه‌ها عوض می‌کنند. کنسرت‌های کریسمس نیز از گزینه‌های دیگر هستند که البته توسط برخی از جوامع مسیحی شهر در کلیساهای مختلف استانبول برگزار می‌شوند.

بخوانید: بهترین منطقه استانبول؛ مناطق لاکچری، خرید، تفریحی یا ایرانی نشین!

در کریسمس در استانبول چه کنیم؟

کریسمس زمان بسیار خوبی برای بازدید از استانبول است، زیرا این کلان شهر با عید و شادی با جلوه‌ای زیباتر زنده می‌شود. تمام خیابا‌ن‌های شهر با چراغ‌های رنگ و شکل‌های مختلف روشن می‌شوند و قدم زدن را برای شما به بهترین فعالیت تبدیل می‌کنند. مطمئن باشید که روحیه شما در همین حوالی به کلی عوض می‌شود و انرژیتان چند برابر! احتمالا با جشن‌ها، موسیقی خیابانی، صورت‌های خندان مردم و حس و حال خرید همه، این سفر تبدیل به بهترین سفرتان خواهد شد.

برترین نقاطی که با چراغ‌های جشن و تزئینات زیبا تزئین شده‌اند عبارت‌اند از نیشانتاشی، اورتاکوی، خیابان استقلال و محله تاریخی گالاتا.

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای جشن گرفتن تعطیلات کریسمس در استانبول، صرف یک شام در یکی از بسیاری از رستوران‌های باورنکردنی شهر است. همانطور که می‌دانید غذاهای ترکی واقعا لذیذ و خوشمزه هستند و از طرفی رستوران‌های این شهر هم هر کدام حال و هوای متفاوت و دلپذیری دارند. خوب چه تفریحی فراتر و بهتر از خوردن یک شام رویایی در یکی از این رستوران‌ها!

می‌توانید رستوران‌های ارزان کنار سواحل را انتخاب کنید، رستوران‌های مجلل در خیابان‌های خاص شهر استانبول یا رفتن به برخی از رستوران‌های مجلل هتل‌های بین‌المللی. خلاصه که بسته به بودجه سفرتان حتما یک شام در این شهر جادویی داشته باشید تا طعم آن را بچشید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

در شب سال نو در استانبول چه کنیم؟

در شب سال نو در استانبول چه کنیم؟

شب سال نو بهترین زمان استانبول در آذر ماه است، آغازی بریا جشن و پایکوبی در سرتاسر شهر! کارهای زیادی می‌توان در این شب انجام داد.

اگر دوستان محلی دارید، این بهترین فرصت است تا در کنار آن‌ها شب سال نو را سپری کنید. مسلما آن‌ها راهی برای خوشگذرانی و جشن گرفتن دارند. اگر هم دوست ندارید که در سفرتان این شب را در خانه بمانید، به سراغ یکی از پشت‌بام‌های معروف استانبول بروید و از دور شاهد آتش بازی نقاط مختلف شهر باشید. مطمئنا تماشای روشنایی شهر خیلی زیباست!

در استانبول مکان‌ها و کلوب‌های زیادی وجود دارد که هم شیک و مجلل هستند و البته گران و هم ساده‌تر. یکی را انتخاب کنید تا در یک مهمانی بزرگ به جشن و پایکوبی با دیگران بپردازید. فرصتی ویژه برای لذت بردن از کریسمس!

اگر به دنبال چیزی واقعا منحصر به فرد هستید، چرا از اجرای یک خواننده یا گروه محلی لذت نمی‌برید؟ در شب سال نو همیشه رویدادهای ویژه‌ای در استانبول برگزار می‌شود، بنابراین می‌توانید از بهترین سرگرمی‌های شهر لذت ببرید. شام اغلب در کنار این کنسرت‌ها ارائه خواهد شد، اما قیمت‌ها معمولا با قیمت‌های اروپایی برابری می‌کند. فراموش نکنید که حداقل از 3 هفته قبل رزرو کنید.

بخوانید: بهترین بیمارستان های استانبول؛ کجا بهترین خدمات پزشکی را پیدا کنیم؟

جشن سال نو در بسفر

در سفرتان به استانبول در آذر ماه و شب سال نو، خودتان را به تنگه بسفر برسانید، چون قرار است حسابی سوپرایز شوید. چند سالی است که هر شب سال نو آتش بازی بر فراز تنگه بسفر انجام می‌شود. نیمه شب آغاز این جشن است و یک نمایش دیدنی آتش بازی در مقابل چشمان شما به اجرا درمی‌آید. انعکاس این آتش بازی بر روی آب خودش جلوه‌ای رویایی و جادویی خلق می‌کند که واقعا دیدنی است!

اگر می‌خواهید در جشن‌ها شرکت کنید، حتماً زودتر به ساحل بسفر بروید تا مکانی با چشم‌انداز خوب پیدا کنید. از طرف دیگر، آتش بازی را در رستورانی مشرف به تنگه بسفر تماشا کنید، یا حتی به یک سفر دریایی ویژه شام شب سال نو بپیوندید که در آن در بسفر حرکت می‌کنید و از غذاهای لذیذ ترکی، نمایش‌های ترکی و اجرای دی جی لذت می‌برید که البته این گزینه کمی هزینه‌بر خواهد بود.

بخوانید: معرفی بهترین دانشگاه های استانبول+ معرفی رشته و رتبه

چگونه در آذر ماه به اطراف استانبول برویم؟

چگونه در آذر ماه به اطراف استانبول برویم؟

استانبول شهری که دو قاره را به هم پیوند می‌دهد و 2000 مایل مربع وسعت دارد، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. جمعیت زیادی در دو بخش اروپایی و آسیایی این شهر زندگی می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به حساب می‌آید. با این تفاسیر حدس میزان ترافیک در اینجا زیاد سخت نیست.

بهترین راه گشت و گذار پیاده‌روی در میان محله‌های توریستی مانند سلطان احمد (بله، حتی اگر هوا سرد باشد) است. البته می‌توان بخشی از آن را به مترو و تراموا محول کرد. فقط کمی لباس گرم بپوشید و در طول روز به قدم زدن در محله‌های دیدنی آن بروید.

از طرفی وسایل نقلیه عمومی در نقاط توریستی و دیگر نقاط شهر به خوبی پراکنده شده‌اند و دسترسی را برای شما آسان می‌کنند. می‌توانید بلیط‌های حمل و نقل عمومی را از دستگاه‌های مخصوصی که در مترو، تراموا و استگاه‌های اتوبوس قرار دارند، خریداری کنید. یک بلیط تک، یک بلیط سه سفر و یک کارت استانبول از گزینه‌های سفر درون شهر هستند، هر چند که کارت استانبول قابلیت شارژ شدن دارد و راحت‌تر است.

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

خلاصه کلام….

سفر به استانبول در آذر ماه هر چند دیگر آب و هوای خنک اوایل پاییز را ندارد و سوز و سرمای زمستان را به شما نشان می‌دهد. اما گشت و گذار در خیابان و حال و هوای جشن سال نو، بهترین خاطرات را برای شما رقم خواهد زد.

نظرات کاربران