30 مرداد 1400
راهنمای سفر

غذا و نوشیدنی در کلاس پروازی مختلف

همانطور که حتماً می‌‌‌‌دانید، پروازها دارای کلاس‌‌‌‌های مختلف هستند، که در هر یک خدمات مخصوص به آن کلاس ارائه می‌‌‌‌شود. عامل اصلی تمایز این کلاس‌‌‌‌ها هزینه‌‌‌‌ای است که مسافران بابت بلیط هواپیما می‌‌‌‌پردازند. در این مقاله قصد داریم تا انواع غذا در هواپیما را با توجه به کلاس آن بررسی کنیم. پروازهای جهانی، دارای چهار کلاس اصلی به نام‌‌‌‌های اکونومی، پریمیوم اکونومی، فرست کلاس و بیزینس کلاس هستند.

نحوه سرو انواع غذا در هواپیما با پرواز فرست کلاس

معرفی کلی کلاس‌‌‌‌های پرواز

نوع پرواز شما روی بلیتی که تهیه کرده‌‌‌‌اید با استفاده از حروف انگلیسی مشخص شده است. حروف Y، B، H، M، K، L، W، S، N ، Q و O مربوط به کلاس‌‌‌‌های اکونومی هستند، که در این بین Q و O کمترین قیمت را دارند. حروف F، A و P مربوط به فرست کلاس هستند که گران‌‌‌‌ترین و بهترین نوع پرواز است و حروف J ،R  و D به کلاس بیزینس اشاره دارند.

بنابراین کلاس‌‌‌‌های زیر پروازها را تشکیل می‌‌‌‌دهند. البته ممکن است همه آن‌‌‌‌ها در یک پرواز موجود نباشند، این موضوع به تشخیص ایرلاین برمی‌‌‌‌گردد.

  • فرست کلاس
  • بیزینس کلاس
  • پریمیوم اکونومی کلاس
  • اکونومی کلاس

در ادامه به معرفی شرایط انواع غذا در هواپیما می‌پردازیم.

انواع غذا در هواپیما با پرواز فرست کلاس

انواع غذا در هواپیما با پرواز فرست کلاس

فرست کلاس گران‌‌‌‌ترین بلیط را در بین کلاس‌‌‌‌های پروازی به خود اختصاص داده است. در این نوع پرواز، هدف این است که مسافران بهترین امکانات ممکن را داشته باشند. بنابراین بین ایرلاین‌‌‌‌های مختلف رقابت بسیاری در نوع و شیوه ارائه خدمات وجود دارد. در این کلاس، صندلی‌‌‌‌ها فاصله خوبی از هم دارند که در پروازهای طولانی مدت این عامل، راحتی بسیاری به همراه می‌‌‌‌آورد.

غذاهای پرواز فرست کلاس

حال به سراغ بررسی انواع غذا در هواپیمای دارای فرست کلاس می‌‌‌‌رویم. برای مسافران این کلاس، منوی غذایی متنوع و باکیفیتی تدارک داده می‌‌‌‌شود. همچنین گزینه‌‌‌‌های بسیاری برای نوشیدنی وجود دارد. منوهای غذایی این کلاس مانند یک رستوران 5 ستاره کامل است. همچنین تزئینات غذا با نهایت ظرافت و زیبایی صورت می‌‌‌‌گیرد. حتی وجود سرآشپز مخصوص در آشپزخانه این قسمت، یکی از ویژگی‌‌‌‌های آن است. نکته‌‌‌‌ای که وجود دارد، این است که در فرست کلاس، محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر زمان مسافران می‌‌‌‌توانند غذا سفارش دهند.

انواع غذا در هواپیما با پروازهای بیزینس کلاس

انواع غذا در هواپیما با پروازهای بیزینس کلاس

بیزینس کلاس رتبه دوم را در کیفیت پرواز ازآن خود می‌‌‌‌کند. در این نوع پروازها، فاصله صندلی‌‌‌‌ها خوب است و مسافران بسیار راحت هستند. انواع غذا در هواپیما با کلاس بیزینس از فرست کلاس کم تنوع‌‌‌‌تر است با این حال هنوز هم غذایی خوشمزه و زیبا ارائه می‌‌‌‌شود. درمورد نوشیدنی نیز باید گفت که انواع نوشیدنی‌‌‌‌های سرد و گرم در اختیار مسافران قرار دارد. کیفیت غذاهای بیزینس کلاس نیز قابل مقایسه با رستوران‌‌‌‌های پرطرفدار شهرهای بزرگ است. در این پروازها مسافران برای خوشامدگویی با نوشیدنی پذیرایی می‌‌‌‌شوند و همچنین غذاها در ظروف چینی سرو می‌‌‌‌شوند و نه پلاستیکی. بیزینس کلاس همچنین خدماتی برای سرگرمی ارائه می‌‌‌‌دهد که می‌‌‌‌تواند برای سفرهای طولانی مناسب باشد، ضمن این که آرامش بیشتری نسبت به کابین اکونومی دارد و این موضوع بسیار مهم است.

پرواز پریمیوم اکونومی کلاس و انواع غذا در هواپیما

در رده سوم کیفیت پرواز، پریمیوم اکونومی کلاس قرار می‌‌‌‌گیرید. اکونومی به معنی اقتصادی است، بنابراین این پرواز از انواع ارزان قیمت است با این حال صفت پریمیوم آن را کمی بهتر جلوه می‌‌‌‌دهد. صندلی‌‌‌‌های این پرواز کمی از اکونومی کلاس راحت‌‌‌‌تر هستند، اما هیچ مزیت ویژه دیگری ندارند و با بیزینس کلاس فاصله زیادی دارد. با توجه به آنچه گفتیم، نباید از غذای آن انتظار زیادی داشت. انواع غذا در هواپیما که به مسافران کلاس پریمیوم اکونومی ارائه می‌‌‌‌شود بسیار محدود است. شاید در برخی موارد مسافران حق انتخاب داشته باشند، اما گزینه‌‌‌‌ها زیاد نیستند.

پرواز پریمیوم اکونومی کلاس و  انواع غذا در هواپیما

تفاوت این کلاس با اکونومی بسیار جزئی است. این تفاوت با توجه به ایرلاین مشخص می‌‌‌‌شود. با توجه به این که بیشتر صندلی‌‌‌‌های پرواز اکونومی هستند، رقابت بین ایرلاین‌‌‌‌ها در این بخش نیز زیاد است. چرا که بسیاری نمی‌‌‌‌خواند هزینه زیادی صرف کنند، با این حال آزادی عمل بیشتری می‌‌‌‌خواهند. در بخش پریمیوم اکونومی، مسافران می‌‌‌‌توانند از سالن استراحت هم استفاده کنند.

انواع غذا در هواپیما با پرواز اکونومی  کلاس

ارزان‌‌‌‌ترین نوع پرواز به اکونومی کلاس اختصاص دارد. صندلی‌‌‌‌های این بخش به هم نزدیک هستند و ویژگی خاصی ندارند. اگر چه بسته به ایرلاین ممکن است از کیفیت‌‌‌‌های مختلفی بهره‌‌‌‌مند باشند. اما معمولاً فاصله صندلی‌‌‌‌ها از یکدیگر بسیار کم است و این موضوع در بلند مدت باعث آزار می‌‌‌‌شود. در مورد انواع غذا در هواپیما برای کلاس اکونومی، باید بگوییم که عملاً انواعی وجود ندارد. این غذا در بسته‌‌‌‌بندی ارائه می‌‌‌‌شود و دارای یک یا دو نوع است. همچنین نوشیدنی که آن هم تعداد بسیار محدودی دارد. در پروازها بیشتر صندلی‌‌‌‌ها از نوع اکونومی هستند و تنها مانیتور و هدفون به عنوان امکانات دریافت می‌‌‌‌کنند.

تجربه پرواز؛ انواع غذا در هواپیما

تجربه انواع غذا در هواپیما

مسافران هواپیما، با توجه به ایرلاین و کلاسی که برای سفر انتخاب می‌‌‌‌کنند، با امکانات مختلفی پذیرایی می‌‌‌‌شوند. بنابراین مهم‌‌‌‌ترین نکته در تعیین نوع خدمات مانند انواع غذا در هواپیما، به بودجه‌‌‌‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌‌‌‌اید مربوط می‌‌‌‌شود. اگر شما از افرادی هستید که تجربه سفر هوایی دارید، لطفاً نظرات خود را با ما در مورد غذای هواپیما به اشتراک بگذارید، به ویژه اگر تجربه سفر با کلاس‌های مختلف را دارید و می‌‌‌‌توانید مقایسه‌‌‌‌ای از آن‌‌‌‌ها ارائه کنید.

سرو انواع غذا در هواپیما

در نهایت این نکته را به یاد داشته باشید که مقصد سفر و مسافت رسیدن به آن باید در تعیین نوع پرواز فاکتور شما باشد. اگر به مقاصد نزدیک سفر می‌‌‌‌کنید، تحمل اکونومی کلاس و غذای آن کار سختی نیست. اما اگر مقصد شما دور است و قرار است ساعت‌‌‌‌ها در راه باشید، شاید استفاده از بیزینس کلاس یا فرست کلاس بهتر باشد. صرف هزینه زیاد نشان‌‌‌‌دهنده شخصیت شما نیست، بلکه باید به شرایط مختلف فکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. تجربه شما از غذاهایی که در سفرهای هوایی میل کرده‌اید چیست؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را درباره کیفیت و انواع غذاهای هواپیما با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران