The powerful and large fleet of the UAE

شرکت هواپیمایی امارات؛ از حقایق ناگفته تا کلاس ‌های پروازی!

شرکت هواپیمایی امارات چهارمین ایرلاین بزرگ بین‌المللی است که با ناوگان هوایی بزرگی که دارد، پروازهای زیادی را به نقاط مختلف دنیا انجام می‌دهد. شبکه گسترده خطوط هوایی، اتصالات سریع و تاکید بر کیفیت در این شرکت نشان‌دهنده این است که ایرلاین امارات برای مدت طولانی اولین انتخاب برای بسیاری از مسافران بوده‌. اما امارات به این‌ها هم راضی نیست و همواره در یک فضای رقابتی در تلاش است تا خدماتی متفاوت‌تر و بهتر از دیگر ایرلاین‌های دیگر به مسافرین خود ارائه ‌کند. 

مسیر پیشرفت شرکت هواپیمایی امارات

Emirates Airlines

شرکت هواپیمایی دبی امارات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌ها در خاورمیانه و حتی جهان شناخته می‌شود. مسیر پیشرفت این شرکت در زیر آورده شده‌است:

1984: ایرلاین امارات در این سال متولد شد. در سال 1984، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، وزیر دفاع امارات متحده عربی از سر موریس فلانگان، مدیرعامل وقت dnata خواست تا راه‌اندازی یک خط هوایی برای این کشور مورد بررسی قرار دهد. در اواخر همان سال، یک طرح تجاری جامع آماده و نام “امارات” برای خطوط هوایی جدید در نظر گرفته شد.

1985: در مارس (فروردین) 1985، موریس فلانگان مأموریت بلندپروازانه‌ای را به عهده گرفت تا در مدت 5 ماه یک خط هوایی با سرمایه اولیه 10 میلیون دلاری راه‌اندازی کند. مقامات امارات به او گفته بودند که « خوب به نظر برسد، خوب باشد و پول در بیاورد».

1985: در 25 اکتبر 1985، امارات پروازهای خود را از دبی به کراچی و بمبئی با استفاده از یک بوئینگ 737 و یک ایرباس 300 B4 اجاره‌ای از خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان آغاز کرد.

1992: با توجه به اینکه امارات نسبت به دیگر ایرلاین‌ها در زمینه سرگرمی مسافرین پیشتاز بود، در این سال اقدام به ایجاد سیستم‌های ویدئویی را در همه صندلی‌ها کرد.

در همان سال..

1992: در سال 1992، فرودگاه بین المللی دبی یک بازسازی اساسی در ترمینال خود را به پایان رساند و به یک ترمینال خروجی جدید 2 میلیون دلاری نقل مکان کرد.

1994: امارات اولین ایرلاینی است که ناوگان ایرباس خود را به یک فکس در حین پرواز مجهز می‌کند تا مسافران بتوانند در هنگام پرواز در تماس باشند و به کارهای خود برسند.

1998: ترمینال 2 جدید در بین‌المللی دبی افتتاح شد و ظرفیت فرودگاه را تا 2 میلیون مسافر در سال افزایش می‌دهد.

1999: تعداد مسافران در دبی بین المللی به مرز 11 میلیون رسید.

2000: ترمینال شیخ رشید افتتاح شد و ظرفیت مسافرین بین‌المللی را به 22 میلیون مسافر در سال افزایش داد.

2004: امارات قراردادی 100 میلیون پوندی با باشگاه آرسنال انگلیس امضا کرد که شامل حق نام ورزشگاه جدید به مدت 15 سال و اسپانسر پیراهن به مدت 8 سال بود. این قرارداد، طولانی‌ترین شراکت در لیگ برتر و یکی از طولانی‌ترین روابط در ورزش جهان است.

در اوایل 2000

2005: امارات بزرگترین سفارش بوئینگ 777 در تاریخ را به نام خود ثبت کرد. تعداد 42 بوئینگ در معامله‌ای به ارزش 9.7 میلیارد دلار. درحال‌حاضر نیز امارات بزرگترین اپراتور هواپیمای ۷۷۷ در جهان را داراست.

2007: کترینگ پرواز امارات شکل جدیدی به خود گرفت و 120 میلیون دلار به آن اختصاص یافت. 

2012: شراکت امارات و کانتاس رقم خورد تا پروازها به مقصد استرالیا حالتی یک یکپارچه به خود بگیرید. 

2016: شرکت هوایمایی امارات به عنوان بهترین ایرلاین جهان معرفی شد.

2017: امارات و flydubai قرارداد شراکت بستند.

2019: در این سال بیش از 540 مسافر داوطلب از 145 ملیت با پرواز EK2019 امارات پرواز می‌کنند و رکورد جهانی گینس را برای بیشترین ملیت در هواپیما شکسته شد.

2020: امارات همچنان با جابجایی 15.8 میلیون مسافر در سال 2020، بزرگترین شرکت هواپیمایی بین‌المللی است.

2021: غرفه امارات در اکسپو 2020 دبی درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد تا آینده هوانوردی تجاری خود را به نمایش بگذارد.

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی امارات

ایرلاین امارات خدمات منحصربفردی را به مسافرین خود ارائه می‌کند. این شرکت همه کلاس‌های پروازی را یعنی اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس در اکثر پروازهای خود قرار داده‌است و هر کدام از کیفیت‌های متنوعی برخوردار هستند.

فرست کلاس: در این کلاس پروازی خدمات لوکسی در نظر گرفته شده است. لانچ فرودگاهی فرست کلاس با سوئیت‌های مجزا، خدمات اسپا، مجموعه مراقبت از پوست، کیت‌های رفاهی، خدمات رانندگی به همراه راننده، اسپا و رستوران‌ها بهترین خدمات مجلل را ارائه می‌کنند. در طول پرواز هم با کابین‌های مجزا، منوهای غذایی عالی، صندلی‌های تخت‌شو، وای فای، مانیتور مخصوص و… پروازی راحت و بی‌نظیر را برای مسافرین خود به ارمغان می‌آورد.

Emirates Airlines

بیزینس کلاس: در این کلاس پروازی صفحه نمایش با دسترسی به بیش از 4000 کانال تلویزیونی تعبیه شده است. پریزهای برق برای شارژ دستگاه، وای فای، رایگان، هدفون با طراحی ارگونومیک و نویزگیر، صندلی راحت، فضای بیشتر، غذاها و میان‌وعده‌های رایگان و با تنوع بیشتر ارائه می‌شود. علاوه‌بر‌این‌ها خدمات رانندگی با راننده، اولویت پذیرش و سوار شدن، دسترسی به سالن‌های استراحت فرودگاه امارات نیز در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت. 

پریمیوم اکونومی: در این کلاس پروازی فضای صندلی‌ها بیشتر بوده و نشمین چرم و راحتی دارند. تکیه‌گاه این صندلی‌ها در تنظیم 6 جهته، نشستن را به خصوص در زمان‌های طولانی راحت‌تر می‌کنند. همچنین، صفحه نمایش، پورت‌های شارژ داخل صندلی، میز ناهارخوری عریض و میز‌ کناری، 3 سرویس بهداشتی اختصاصی هم در پریمیوم اکونومی وجود دارند. 

اکونومی: کلاس پروازی اکونومی این ایرلاین در مقایسه با دیگر شرکت‌های هواپیمایی خدمات مناسب‌تری ارائه می‌کند. در پشت هر صندلی مانیتور تعبیه شده، سیستم سرگرمی، وای فای رایگان (به مدت دو ساعت)، شارژ و… قرار گرفته تا مسافرین احساس راحتی بیشتری در طول پرواز داشته باشند. 

9 واقعیت مهم درباره شرکت هواپیمایی امارات

بیشتر گردشگران با شرکت هواپیمایی امارات به دبی پرواز می‌کنند. در اینجا 9 واقعیتی را گردآوری کرده‌ایم که به عنوان یک مسافر باید بدانید.

ایرلاینی چندین ساله است

امارات در سال 1985 به عنوان یک شرکت هواپیمایی کوچک تاسیس شد. ابتدا یک ایرباس A300 اجاره‌ای داشتند، اما در سال 1987 اولین ایرباس A310 به ناوگان پیوست. علاوه‌براین، در همان سال پروازهای خود را به سمت قاره اروپا گسترش دارد و قدمی بزرگ در جهت پیشرفت خودش برداشت. امروزه شرکت هواپیمایی امارات به یک خط هوایی مدرن تبدیل شده که از بزرگترین و جدیدترین هواپیماهای دنیا استفاده می‌کند. بنابراین اگر قصد رزرو بلیط دبی با این ایرلاین را دارد، انتظار پروازی امن و راحت را داشته باشید. 

ناوگان قدرتمند و بزرگ امارات 

The powerful and large fleet of the UAE

ناوگان امارات در حال حاضر از حدود 300 هواپیمای پهن پیکر تشکیل شده‌است. همچنین تقاضای ساخت 200 فروند جدید نیز ارائه شده تا خطوط هوایی امارات به یکی از بزرگترین‌ها تبدیل شود. از طرفی امارات با داشتن اپراتور A 380-800 توانسته خود را به عنوان دارنده بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان معرفی کند. امارات همچنین بزرگترین ناوگان بوئینگ ۷۷۷ جهان را اداره می‌کند. هواپیمایی جوان، تازه نفس و در عین حال مدرن که ایمنی بالایی را به ارمغان آورده‌است و هم مسافرین از سفر با آن خوشحال و راضی هستند. 

برنامه پروازهای مکرر

یک برنامه پرواز مکرر به نام Skywards در این ایرلاین وجود دارد که اگر تعداد مشخصی از پرواز را با این ایرلاین داشته باشید، می‌توانید از یک پروازه رایگان بهره‌مند شوید. حتی برخی می‌توانند کلاس پروازی خود را از این طریق ارتقا دهند. بااین‌حال، اگر سالی یکبار با این ایرلاین پرواز می‌کنید، ارزشش را ندارد. اما اگر پروازهای شما مکرر است، از این برنامه استفاده کنید.  

کلاس‌های پرواز

به عنوان یک قاعده، اکثر هواپیماهای امارات دارای پیکربندی سه کلاس هستند. یعنی کلاس اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس. البته کلاس پروازی پریمیوم اکونومی نیز در برخی از پروازها قرار دارند. بیشتر تقاضا معمولا برای کلاس پروازی اکونومی است که قیمت ارزان‌تری دارد. اما اگر پروازتان طولانی‌تر است، گزینه مناسب بیزینس و فرست کلاس خواهند بود. 

برنامه سرگرمی

The powerful and large fleet of the UAE

برنامه سرگرمی در طول پرواز خطوط هوایی همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با مانیتورهایی که در پشت هر صندلی قرار گرفته می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها، برنامه‌ها را تماشا کنید. حدود 4000 کانال برای انتخاب وجود دارد که هیچ وقت حوصله‌تان سر نمی‌رود. همچنین وای فای رایگان و کانال‌های مخصوص کودکان هم در نظر گرفته شده تا سرگرمی لازم در طول پرواز برای مسافرین فراهم شود. 

مرکز اصلی ایرلاین امارت کجا واقع شده است؟

مرکز اصلی خطوط هوایی امارات در فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده‌است. حدود 161 مقصد از پروازهای بین‌المللی در آنجا انجام می‌شود و به نیمی از جهان دسترسی دارد. البته مقصدهای پروازی در آسیا محبوب‌تر هستند اما پروازهایی به استرالیا، آمریکا و آفریقا نیز وجود دارد تا به مسیرهای بین‌المللی بیشتری دسترسی پیدا کنید. 

حوادث و ایمنی

هنگام انتخاب یک شرکت هواپیمایی، می‌خواهید بدانید که آیا این شرکت ایمن است یا خیر. درگذشته هیچ حادثه تلفاتی برای شرکت هواپیمایی امارات رخ نداده است. با‌این‌حال، در 3 آگوست 2016، مشکلاتی برای فرود هواپیمای بوئینگ 777-300 وجود داشت. این هواپیما بر روی باند فرودگاه سقوط کرد و به صورت کامل سوخت. خوشبختانه مسافران توانستند از طریق سرسره‌های اضطراری به محل امن برسند. درکل، امارات یکی از امن‌ترین خطوط هوایی جهان است.

هزینه رزرو صندلی

در‌حال‌حاضر اکثر خطوط هوایی برای رزرو صندلی نیز هزینه دریافت می‌کنند که این موضوع در مورد شرکت هواپیمایی امارات نیز صادق است. این هزینه نیز با توجه به مقصد، نوع کلاس پروازی و نوع بلیط که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. 

میزان بار 

در شرکت هواپیمایی امارات براساس نوع کلاس پروازی میزان بار متفاوت خواهد بود. در کلاس اکونومی 30 کیلوگرم، در کلاس بیزینس 40 کیلوگرم و در فرست کلاس این میزان بار به 50 کیلوگرم می‌رسد. علاوه‌بر‌این‌ها یک کیف کوچک که ابعاد آن بیشتر از 300 سانتیمتر نباشد را هم می‌توان به داخل هواپیما برد. 

کلام سه کلیک درباره شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی دبی امارات یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین ایرلاین‌های خاورمیانه و بین‌المللی است که در طول سال‌ها فعالیت خود همواره رضایت مسافرین را جلب کرده است. ما در این مقاله مختصری درباره این شرکت عنوان کردیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. در‌صورتی‌که قصد رزرو بلیط هواپیما با ایرلاین امارات را دارید، ما در سایت سه کلیک انواع این بلیط را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.  

سوالات متداول سه کلیک

مالک ایرلاین امارات کیست؟

با چنین خط هوایی بزرگ، مطمئناً کنجکاور هستید که واقعاً مالک آن چه کسی است. شرکت هواپیمایی امارات یک شرکت دولتی و متعلق به خانواده حاکم دبی است. این ایرلاین توسط شیخ احمد بن سعید آل مکتوم و تیم کلارک اداره می‌شود.

ایرلاین امارات چند کلاس پروازی دارد؟ 

ایرلاین امارات در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس پرواز دارد که پریمیوم اکونومی نیز در حال‌ اضافه شدن به سیستم پروازی این شرکت است. 

نظرات کاربران