Dubai amusement parks

15 تا از شهربازی های دبی؛ کدوم ترن هوایی کدوم شهربازی

شهربازی های دبی به عنوان جواهراتی در تاج این شهر خیره‌کننده شکل گرفته‌اند. از پارک‌های آبی شگفت‌انگیز گرفته تا باغ وحش‌های فانتزی، دبی به کودکان و خانواده‌ها فرصتی برای خلق خاطرات فراوان می‌دهد. در این سفر به دنیای شگفت، همراه ما باشید تا از بهترین شهربازی‌‌های این شهر بازدید و لحظاتی پر از شادی و هیجان را تجربه کنیم.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی با سه کلیک در دستان شماست!

1. درخشش باغ دبی (Dubai Garden Glow)

شهربازی های دبی

دبی گاردن گلو بزرگترین و تنها پارک موضوعی منحصربه‌فرد جهان با تم‌های متمایز و مکان‌هایی بی‌نظیر است. این پارک با مجسمه‌های عظیم، نمایشگاه‌های خیره کننده، مجسمه‌های یخی و نورانی و دایناسورهای انیماترونیک ساخته شده از مواد قابل بازیافت می‌درخشد. دبی Garden Glow از بهترین شهربازی های دبی بازدیدکنندگان را با اختراعات و خلاقیت‌های منحصر به فرد خود شگفت زده می‌کند.

زمان: 10 صبح تا 10 شب (یکشنبه تا جمعه)

از ساعت 05:00 تا 11:00 (شنبه)

2. پارک وی آر (VR Park)

در مقایسه با دیگر پارک‌های موضوعی و شهربازی های مختلف در دبی، ماجراجویی بزرگ‌تر VR Park تفریحی جذاب، جدید و متفاوت را ارائه می‌دهد. در سفرتان حتما  VR Park دبی، بزرگترین پارک واقعیت مجازی سرپوشیده جهان را تجربه کنید و دنیایی از فانتزی که شبیه به واقعیت است اما نیست!

علاوه بر این، این جاذبه افسانه‌ای با هدف به چالش کشیدن واقعیت با ترکیب ادراک ایجاد شده تا سرگرمی جدید و متفاوتی را خلق کند. انصافا هم بی‌نظیر اقدام کرده است. در وی آر از سواری‌ها، بازی‌ها و گشت‌های آموزشی محرک جنون لذت ببرید.

زمان: 10 صبح تا 10 شب (یکشنبه تا چهارشنبه)

10 صبح تا 12 نیمه شب (پنجشنبه – شنبه)

3. دلفیناریوم دبی (Dubai Dolphinarium)

شهربازی های دبی

دلفیناریوم دبی به شما این امکان را می‌دهد که هر چقدر که دوست دارید با دلفین‌ها و فوک‌های باشکوه وقت بگذرانید. این دلفیناریوم که زمانی یک منطقه تفریحی خانوادگی متمایز بود و امروزه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دبی است، سفری فوق‌العاده را با این پستانداران آبزی خواهید داشت.

زمان: 10 صبح تا 07:30 بعد از ظهر (سه شنبه تعطیل)

4. شهربازی هاب زیرو (Hub Zero)

Hub Zero از شهربازی های دبی است که جدیدا به این لیست اضافه شده و فضایی فوق‌العاده عالی برای بازی و سرگرمی فراهم کرده است. این شهربازی باحال در City Walk با جدیدترین فناوری و بازی‌ها ایجاد شده تا علاقه‌مندان به بازی و دوستداران تجربه‌های فارتر از تصور داشته باشند.

چیزی که Hub Zero را واقعاً استثنایی می‌کند، استفاده از واقعیت مجازی (VR) و داستان‌گویی تعاملی آن است. این پارک شما را با دنیایی آینده‌نگر آشنا می‌کند که در آن می‌توانید ماجراجویی‌های حماسی واقعیت مجازی را آغاز کنید، با بیگانگان در میدان‌های تگ لیزری همه‌جانبه بجنگید، یا مهارت‌های خود را در مسابقات ورزشی الکترونیکی آزمایش کنید. یکی از بهترین شهربازی های دبی، تلفیقی هیجان انگیز از فناوری و سرگرمی است.

زمان: از 10 صبح تا 10 شب

آدرس: City walk – Al Wasl – Dubai – United Arab Emirates

بخوانید: جاهای دیدنی دبی در شب

5. پارک آبی آکواونچر آتلانتیس (The Aquaventure Waterpark)

شهربازی دبی

پارک آبی آکواونچر یکی از بهترین شهربازی های دبی، در بخش بیرونی نخل جمیرا ریزورت واقع شده است. بزرگترین پارک آبی در کل خاورمیانه و اروپا، پارک آبی آکواونچر است که برنده “بهترین پارک آبی خاورمیانه سال 2015” در تریپ ادوایزر و “پارک آبی پیشرو خاورمیانه سال 2016” توسط World Travel شده است. در آکواونچر سرسره‌های 90 فوتی (که در آن از تالاب پر از کوسه خارج می‌شوید)، قایق‌سواری رودخانه تنبل و معروف‌ترین آن‌ها Poseidon’s Revenge (قبل از اینکه سرسره شما را از یک حلقه دوتایی عبور دهد، شما را 75 فوت رها می‌کند) در انتظار شما است.

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس، صبح زود در روزهای هفته

مدت زمان گردش در پارک: 5 ساعت

6. پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

وایلد وادی یکی از محبوب ترین پارک های آبی و شهربازی های دبی است. این پارک آبی که روبروی برج العرب باشکوه قرار دارد، تفریح ​​و سرگرمی را با چشم انداز فوق العاده ارائه می دهد. وایلد وادی اولین پارک آبی است که در خاورمیانه ساخته شده و در سال 2007 موفق به دریافت جایزه طلای کیفیت دبی شد. بزرگترین استخر موج در خاورمیانه، “بریکرز بی” وایلد وادی بوده که دارای سواری و سرسره های متعددی است و برای افراد در هر سنی ساخته شده است. با این حال، مشهورترین سواری در پارک “جمیرا سسیرا” است، بلندترین و سریع‌ترین سرسره آبی سقوط آزاد در خارج از قاره آمریکا، که از سرسره 120 متری آن با سرعت 80 کیلومتر در ساعت می‌توانید به آسمان پرواز کنید!

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس، اوایل آوریل

مدت زمان گردش در پارک: 5 ساعت

تفریح در دبی تمام شدنی نیست!

7. پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

شهربازی دبی

پیست اسکی دبی شبیه هیچ پارک دیگری در دبی یا خاورمیانه نیست. با حفظ دما در منفی 2 درجه سانتیگراد، زمانی که به پیست اسکی دبی قدم می گذارید به راحتی فراموش می کنید که در جزیره دبی هستید. اسکی دبی در مرکز خرید امارات قرار دارد و در تمام طول سال پوشیده از برف است، فضایی عظیم که 22500 متر مربع را پوشش می دهد. این پیست دارای 5 شیب برای اسکی بوده که از نظر سختی، ارتفاع و شیب متفاوت هستند. در اینجا همه سرگرم می شوند، فرقی نمی‌کند اولین بار است که در برف می‌روید یا یک اسکی باز باتجربه هستید، بازدیدکنندگان با هر سطح مهارتی می‌توانند از این پیست لذت ببرند. طولانی ترین مسیر در اینجا 400 متر است که بیش از 60 متر ارتفاع دارد. پیست اسکی دبی یکی از محبوب ترین جاذبه ها و شهربازی های دبی برای گردشگران است.

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال به جز آخر هفته ها

مدت زمان گشت در پیست: 3 ساعت

8. شهربازی آی ام جی ورلدز ادونچر (IMG Worlds of Adventure)

IMG Worlds of Adventure بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. IMG با وسعت بیش از 1.5 میلیون فوت مربع، دنیای شگفت انگیزی را به عنوان یکی دیگر از شهربازی های دبی به بازدیدکنندگان نشان می دهد. IMG Worlds of Adventure از 4 منطقه موضوعی تشکیل شده است Cartoon Network، Marvel Universe، Lost Valley Dinosaur Adventure و IMG Boulevard. در اینجا می‌توانید از سواری‌های هیجان‌انگیز مانند Velociraptor، تجربه‌های ترسناک و هیجان‌انگیز مانند هتل Haunted یا جاذبه‌های خانوادگی مانند Lazy Town لذت ببرید. IMG Dubai همچنین دارای وسایل سواری زیادی است که به طور خاص برای کودکان نوپا طراحی شده است.

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس، روزهای هفته

مدت زمان گشت در پارک: 6 ساعت

تور ارزان دبی را همین حالا رزرو کنید.

9. شهربازی لگولند دبی (LEGOLAND Dubai)

شهربازی دبی

لگولند دبی یکی از خلاقانه ترین پارک های موضوعی در دبی است. لگولند دبی که در منطقه پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی قرار دارد، از یک پارک موضوعی و یک پارک آبی تشکیل شده است. LEGOLAND با بیش از 40 سواری فوق العاده، تفریحات مناسب خانواده و مناطق بازی خلاقانه برای کودکان، در بین شهربازی های دبی مکان ویژه ای است. اگر با جادوی لگوها آشنا هستید، از تفریح ​​و هیجان پارکی که تماماً از لگوهای غول پیکر ساخته شده است، به وجد خواهید آمد. از نظر موقعیت مکانی، لگولند دبی با موشن گیت دبی و پارک بالیوود همسایه است.

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس

مدت زمان گشت در پارک: 6 ساعت

بخوانید: کشف هیجان انگیزترین سواری‌ها در موشن گیت دبی؛ راهنمای کامل 2024

10. پارک بالیوود دبی (Bollywood Park Dubai)

پارک بالیوود دبی تنها پارک موضوعی جهان در نوع خود است! این پارک بر اساس صنعت پررونق فیلم هند مستقر در بمبئی، روح شگفت انگیز بالیوود و ستارگانی که آن را زنده می کنند ساخته شده است. از ماجراهای تئاتر 4 بعدی، به پرواز در آسمان با کریش فکر کنید، یا غوطه ور شدن در دنیای مجازی هیجان انگیز از RaONE یا حتی اجراهای حماسی بالیوودی که شما را به دهه های 60، 70 و 80 می برند. این پارک که در بخش مرکزی منطقه پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی واقع شده است، بر اساس بزرگترین بازدیدهای بالیوود به پنج منطقه تقسیم شده است. بین شهربازی های دبی، پارک بالیوود موقعیتی فوق العاده برای عاشقان بالیوود خواهد بود، یک تیر و دو نشان!

بهترین زمان برای بازدید: سپتامبر تا مارس

مدت زمان گشت در پارک: 4 ساعت

11. شهربازی موشن گیت دبی (Motiongate Dubai)

شهربازی دبی

یکی از جدیدترین شهربازی های دبی، موشن گیت دبی است که در 16 دسامبر 2016 افتتاح شد و بزرگترین پارک موضوعی الهام گرفته از هالیوود در امارات متحده عربی است. موشن گیت دبی آخرین اقدام این شهر برای تبدیل شدن به پایتخت سرگرمی جهان بوده و به درستی هم لقب «هالیوود در صحرا» را گرفته است. این پارک موضوعی به چهار منطقه موضوعی تقسیم شده است که با الهام از بهترین های هالیوود مانند Columbia Pictures سونی، DreamWorks Animation، The Smurfs و Lionsgate ساخته شده است. این چهار منطقه دارای 27 سواری و بازی هستند که نهایت تجربه سینمایی را برای کل خانواده فراهم می کند. از ترن هوایی سریع بر اساس The Hunger Games گرفته تا Smurf Village Express، Motiongate Dubai .

بهترین زمان برای بازدید: سپتامبر تا مارس

مدت زمان گشت در پارک: 6 ساعت

قیمت مکان های دیدنی دبی را قبل از سفر چک کنید.

12. فراری ورلد ابوظبی (Ferrari World Theme Park)

در فراری ورلد، یکی دیگر از شهربازی های دبی شما از سواری‌هایی که سریع‌تر از سرعت متوسط ​​یک خودروی F1 در یک مسیر می‌روند تا چشیدن غذاهای اصیل ایتالیایی را تجربه خواهید کرد. شما می توانید با دوستان خود در شبیه سازهای مسابقه با پیشرفته ترین سیستم های بازخورد مسابقه دهید یا با بلندترین حلقه غیر معکوس به یک ترن هوایی بروید. شما می توانید برای یک تور تاریخی مجازی، در کارخانه تاریخی فراری در مارانلو بروید یا حتی نحوه پرواز را یاد بگیرید. با وجود بسیاری از سرگرمی های کلاس جهانی برای تجربه، فراری ورلد برای همه افرادی که از امارات متحده عربی بازدید می کنند جذاب است. در طول سال‌ها، فراری ورلد بیش از 14 جایزه و تقدیرنامه صنعتی دریافت کرده است، از جمله جوایز سفر جهانی، که فراری جهان را به عنوان جایزه پیشروترین جاذبه گردشگری خاورمیانه در سال 2015 و همچنین 2016 اعلام می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس

مدت زمان گشت در پارک: 6 ساعت

13. پارک آبی یاس (Yas Waterworld)

شهربازی دبی

Yas Waterworld به عنوان یکی از 10 پارک آبی برتر جهان شناخته می شود. این پارک با وسعت 37 هکتار، یکی از بزرگترین پارک های آبی خاورمیانه و یکی از محبوب ترین شهربازی های دبی است. همچنین اولین سرسره گردباد هیدرومغناطیسی جهان و طولانی‌ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه نیز در آن قرار دارد! در اینجا، می‌توانید در بزرگترین دریاچه موج‌سواری جهان موج‌سواری کنید، یا در یک ترن هوایی شش نفره بپرید که شما را به یک سواری وحشیانه می‌برد. هنگامی که خود را از ترشح آدرنالین خسته کردید، در امتداد رودخانه تنبل شناور شوید و استراحت کنید. یاس واترورلد از سلبریتی‌های فهرست A گرفته تا محلی‌های امارات متحده عربی را به خود جذب می‌کند و این وعده را به شما می‌دهد که بهترین تجربه پارک آبی را که تا به حال به دست آورده‌اید به شما ارائه دهد.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس

مدت زمان گشت در پارک: 6 ساعت

بهترین سواحل دبی؛ استراحتی باورنکردنی یا هیجانی بی نظیر

14. پارک تفریحی برادران وارنر ابوظبی (Warner Bros World Abu Dhabi)

دنیای برادران وارنر در جزیره یاس یکی دیگر از شهربازی های دبی است که برای میزبانی 29 سواری هیجان انگیز و 6 بخش موضوعی – Warner Bros Plaza، Metropolis، Gotham City، Cartoon Junction، Bedrock و Dynamite Gulch طراحی شده است. گفته می شود که این پارک موضوعی سرپوشیده یکی از بزرگترین پارک های موضوعی سرپوشیده در سراسر جهان است و به عنوان مقصدی مناسب برای خانواده ها شناخته می شود که پاسخگوی همه گروه های سنی است. Warner Bros World با سواری‌ها، نمایش‌ها و جاذبه‌هایی برای همه، هدف نهایی که جزیره یاس به یک مقصد ماجراجویانه در کنار جاذبه‌هایی مانند فراری، دنیای آبی و یاس مارینا تبدیل شود را تکمیل نموده است.

بهترین زمان برای بازدید: در هر زمان از سال

مدت زمان گشت در پارک: 4 ساعت

15. پارک آبی لاگونا (Laguna Water Park)

شهربازی دبی

لیست شهربازی های دبی، قطعا بدون پارک آبی لاگونا تکمیل نخواهد شد. فراموش نکنید، استخر بی نهایت و اولین پارک موج سواری 180 درجه در خاورمیانه در لاگونا قرار دارد! علاوه بر این، پارک آبی لاگونا، فقط در سواری های فراوان و تفریحات آبی خلاصه نمی شود. درست در حاشیه این پارک کنار ساحل، رستوران ها و فروشگاه های زیادی برای صرف غذا و خرید وجود دارد. مطمئن شوید که بعد از پارک آبی لاگونا برنامه دومی ندارید زیرا پس از گشت در لاگونا و خرید کنار ساحل، دیگر انرژی نخواهید داشت.

بهترین زمان برای بازدید: اواخر فوریه، اوایل اکتبر

مدت زمان گشت در پارک: 8 ساعت

5 مورد از بهترین ترن های هوایی در دبی و ابوظبی

ناگفته نماند هر فردی که به دنبال هیجان باشد در بازدید از دبی، یکی از ماجراجویانه ترین لحظات زندگی خود را خواهد داشت. پارک های تفریحی و ماجراجویی زیادی در دبی و همچنین در نزدیکی آن، ابوظبی وجود دارد، اما از برخی از آنها به سادگی نمی توان گذشت! در اینجا لیست 5 تا از بهترین ترن هوایی ها در دبی و جایی که می توانید سوار آنها شوید آورده شده است.

1. Velociraptor

Velociraptor یکی از ترن های سرگرم کننده و هیجان انگیز شهربازی های دبی، در IMG Worlds of Adventure است. این ترن هوایی هیجان انگیز به سرعت 65 کیلومتر در ساعت می رسد و دارای پیچ های تند و وحشی است که شما را وادار می کند بیشتر فریاد بزنید. برای سوار شدن به این ترن باید حداقل قد شما 1.3 متر باشد.

2. قطار بولت کاپیتول

قطار بولت کاپیتول یکی از سواری های هیجان انگیز در موشن گیت دبی است. این ترن هوایی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، با سرعتی که گرانش را به چالش می کشد، می رسد و از قهرمان سری بازی های هانگر، کتنیس الهام گرفته شده است.

تفریحات عجیب دبی شما را حیرت زده می کنند.

3. آکواکوندا

شهربازی دبی

آکواکوندا، بزرگترین سرسره آبی جهان در پارک آبی آکواونچر آتلانتیس است. این سرسره با عرض 9.2 متر و ارتفاع 25 متر، شما را با سرعت 35 کیلومتر در ساعت از طریق یک تونل به درون آب پرتاب می کند.

4. فرمول روسا

فرمول روسا سریع ترین ترن هوایی جهان در فراری ورلد ابوظبی، یکی از بهترین شهربازی های دبی است. این سواری هیجان انگیز به سرعت 240 کیلومتر در ساعت می رسد و 52 متر ارتفاع دارد که مطمئناً قلب شما را به تپش می اندازد. برای سوار شدن در این ترن، باید حداقل 1.4 متر قد داشته باشید.

5. چرخش پنیر سوئیسی

این سواری با مضمون تام و جری، یک ترن هوایی پرپیچ و خم است که شما را با سرعتی در حدود 30 مایل در ساعت در فضا می چرخاند! این ترن شما را در یک خانه بزرگ می برد، تا همه چیز را از چشم موش و گربه معروف کارتون تام و جری ببینید.

نکاتی برای بازدید از شهربازی های دبی

  • برای اینکه در صف های طولانی نمانید، زود به پارک ها برسید تا زمان کافی برای لذت بردن از همه سواری ها و جاذبه های پارک داشته باشید.
  • در صورت امکان، در روزهای هفته از پارک ها بازدید کنید. خیلی کمتر از آخر هفته ها شلوغ است!
  • برای اینکه در سفر کمی پس انداز کنید، بلیط چند پارک را بخرید. این به ویژه برای پارک های تفریحی دبی و استراحتگاه ها مفید است.
  • بلیط های خود را به صورت آنلاین و زودتر تهیه کنید تا از صف های طولانی جلوگیری کنید.
  • قبل از ورود به پارک مطمئن شوید که گوشی و یا دوربین شما به اندازه کافی شارژ شده است.
  • برای میان وعده‌ها، مخصوصاً برای بچه‌ها استراحت کنید و مطمئن شوید که همه اعضای گروهتان هیدراته می‌مانند.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

شهربازی‌های دبی، با ترکیب منحصر به فردی از تفریح و هیجان، جایگاهی خاص در دل همه افراد از بزرگ و کوچک دارند. این فضاها با ارائه انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های تفریحی، به کودکان فرصتی برای رشد و یادگیری فراهم می‌کنند. از تجربه‌های هیجان‌انگیز در پارک‌های آبی تا ملاقات با حیوانات در باغ وحش‌ها، شهربازی‌های دبی به عنوان مقصدی مناسب برای خانواده‌ها هستند که بهترین خاطرات را به همراه دارند.

سوالات متداول

شهربازی های محبوب دبی کدامند؟

فراری ورلد، لگولند، آکواونچر، پارک بالیوود، موشن گیت و غیره برخی از شهربازی های محبوب دبی هستند.

بزرگترین شهربازی دبی کدام است؟

IMG Worlds of Adventure بزرگترین شهربازی های دبی و Aquaventure بزرگترین پارک آبی است. IMG Worlds of Adventure همچنین بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است.

محبوب ترین پارک آبی دبی کدام است؟

Aquaventure واقع در آتلانتیس پالم محبوب ترین پارک آبی است. این بزرگترین پارک آبی در کل خاورمیانه و اروپا است و برخی از محبوب ترین وسایل سواری را دارد.

کدام شهربازی های دبی، هیجان انگیزترین سواری را دارد؟

IMG World of Adventure از ترسناک ترین تا هیجان‌انگیزترین سواری ها را دارد. Aquaventure برخی از هیجان‌انگیزترین آب‌سواری‌های دنیا را دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

دسترسی به کدام شهربازی های دبی راحت‌تر است؟

لگولند، موشن گیت، پارک‌های بالیوود و ریورلند همگی در داخل پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی قرار دارند، بنابراین اگر به دبی سفر می‌کنید، دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است، در حالی که فراری ورلد، دنیای آبی یاس، برادران وارنر در ابوظبی هستند.

کدام شهربازی شلوغ ترین است؟

پارک های آبی Aquaventure و Wild Wadi به طور کلی بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارند. IMG Worlds of Adventure و دنیای فراری نیز در بین گردشگران محبوب هستند.

چه زمانی باید IMG Worlds of Adventure را به جای پارک های موضوعی دیگر انتخاب کنم؟

IMG Worlds of Adventure بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. این برای علاقه مندان به دنیای مارول مناسب است زیرا تجربیاتی بر اساس این موضوع وجود دارد. تجربیات دیگری نیز در Cartoon Network، Lost Valley – Dinosaur Adventure و IMG Boulevard وجود دارد.

نظرات کاربران