شهرهای ساحلی ترکیه

15 تا از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه که باید به آن ها سفر کنید!

با نگاهی به آسمان فیروزه‌ای که بر فراز دریای آبی نیلگون خودنمایی می‌کند، شهرهای ساحلی ترکیه با مناظر بی‌نظیر و فرهنگ غنی خود، دعوت‌نامه‌ای هستند برای کاوش و لذت‌بردن. در این سرزمین، که هر گوشه‌ای از آن بازتابی از تاریخ و زیبایی‌های طبیعی است، شهرهای ساحلی ترکیه مانند مرواریدهایی درخشان در کناره‌های دریا قرار گرفته‌اند. از آنتالیا و آلانیا در جنوب، گرفته تا ازمیر و چشمه در غرب، هر یک داستانی متفاوت برای گفتن دارند. این شهرها، که همچون پلی میان فرهنگ‌های شرق و غرب عمل می‌کنند، نه تنها با سواحل خیره‌کننده‌شان، بلکه با بازارهای سنتی، غذاهای لذیذ محلی و میراث تاریخی غنی خود، گردشگران را به سوی خود می‌کشانند. در این مقاله، شما را به سفری خواهیم برد به دل این شهرهای سحرانگیز، جایی که هر قدم پر از کشف و هر نفس پر از حس تازگی است.

رزرو تور استانبول

رزرو بلیط لحظه آخری چارتر استانبول، فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

1. شهر ساحلی آیوالیک و آسوس (Ayvalik and Assos)

شهرهای ساحلی ترکیه

آیوالیک یک شهر ماهیگیری است. غذاها بله غذاها عاشق محصولات کشاورزی محلی اینجا هستند، به خصوص روغن زیتون آن. البته این قسمت از سواحل دریای اژه در بین گردشگران نیز خیلی پرطرفدار است. شما معمولا با بازدیدکنندگانی از جزیره یونانی نزدیک لسبوس روبرو خواهید شد که در سواحل Cunda و Alibey آفتاب می‌گیرند.

قدمت شهر قدیمی مربوط به دوران بیزانس است و رستوران‌های فوق العاده ای دارد. یکی از بهترین ها Iyimis Meyhane است که در مسیری باریک و گلکاری شده در چند خیابان از ساحل اصلی قرار گرفته است. می‌توانید یک سفر یک روزه به Assos، درست در بالای ساحل داشته باشید، جایی که قایق‌های ماهیگیری با رنگ‌آمیزی درخشان در ساحل سنگ‌ریزه‌ای و تعداد زیادی غذاخوری‌های کوچک خنک در ساختمان‌های سنگی کنار آب پیدا خواهید کرد. تصویری زیبا و محیطی دلنشین و آرام در یکی از شهرهای ساحلی ترکیه!

بخوانید: تاریخچه شهر استانبول+ معرفی جاهای دیدنی

2. شهر ساحلی کوش آداسی (Kusadasi)

تصور کنید که از یک کشتی از جزایر یونانی به ساحل باستانی افسس، جایی که مارک آنتونی و کلئوپاترا زمانی در آن قرار داشتند، پیاده شوید! کوش آداسی نزدیک ترین شهر به ویرانه‌های افسوس است و می‌توانید روزهای ساحلی ترکی خود را با گشت و گذار در برخی از معروف ترین ویرانه های ترکیه ترکیب کنید.

خود شهر دارای باحال‌ترین و پر جنب و جوش ترین زندگی شبانه در ساحل است. با این حال، می‌توانید به راحتی از شلوغی تفرجگاه کنار دریا به خیابان های باریک و خاطره انگیز بازار شهر قدیمی فرار کنید. اگر دوست دارید یک سفر یک روزه به یک جزیره یونانی داشته باشید، ساموس فقط یک قایق سواری کوتاه با شما فاصله دارد و خود بهشت است.

3. شهر ساحلی آکیاکا (Akyaka)

شهرهای ساحلی ترکیه

اگر برای فرار از شلوغی زندگی به این کشور سفر کرده‌اید؟ آکیاکا یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه مختص شماست. ساحل کوچک ماسه سیاه، که توسط صخره های بلند محصور شده است، برای جمعیت توریستی نسبتا ناشناخته است، اما در میان مردم محلی به عنوان خلوتگاهی برای ماه های گرم جولای و آگوست مورد علاقه است.

معماری سنتی چوبی محیطی برای بسیاری از هتل‌های زیبا و ساده است. به‌علاوه، تپه‌های پر درخت دارای مسیرهای پیاده‌گردی به سواحل مخفی و خلیج‌های منزوی هستند. بخش مورد علاقه همه گردشگران در سفر این است که بتوانند برای مدتی ناپدید شوند، و آکیاکا یکی از آن مکان هایی است که می‌توانید واقعاً از مسابقه موش فرار کنید و قدر هر لحظه آن را بدانید.

بخوانید: دلایل سفر به استانبول

4. شهر ساحلی ایچملر (Içmeler)

تصور ساحلی زیباتر از منحنی بلند شنی در ایچملر دشوار است. با پس زمینه کوه های سرسبز، این یکی از اولین استراحتگاه های ساحلی بود که در ساحل فیروزه تاسیس شد.نقل و انتقالات از فرودگاه دالامان این نزدیکی را به مکانی محبوب برای تعطیلات بسته تبدیل کرده است، بنابراین اگر دوست دارید یک پیمانه آل، اسکامپی و چیپس را داشته باشید، خوش شانس هستید!

شما همچنین می توانید بسیاری از زندگی واقعی ترکی را در منطقه محلی پیدا کنید، به خصوص فقط در امتداد ساحل در روستای تفریحی کوچکتر Turunc. می‌توانید با گرفتن یک تاکسی آبی از ایچملر به مارماریس و جزیره یونانی رودس بروید، یا کاری جز آفتاب گرفتن در ساحل ایچملر انجام ندهید. بالاخره تعطیلات شماست!

5. شهر ساحلی شبه جزیره گالیپولی (Gallipoli Peninsula)

شهرهای ساحلی ترکیه

برای تجربه متفاوت در شهرهای ساحلی ترکیه، می‌توانید به شهر تاریخی چاناک کاله در شبه جزیره گالیپولی بروید. شبه جزیره گالیپولی که بیشتر به خاطر تاریخ جنگ جهانی اول نسبت به استراحتگاه های ساحلی درخشان مشهور است، دارای خطوط ساحلی فوق العاده‌ای است. از چاناکاله، می‌توانید با اتوبوس‌های محلی به روستاهای محلی بروید، جایی که اردوگاه‌ها، صبحانه‌ها و سواحل خالی را خواهید دید که توسط آب‌های نیلگون اژه شسته شده‌اند.

اتوبوس‌ها نیز به طور منظم از استانبول به چاناک‌قلعه حرکت می‌کنند و می‌توانید سفرهای یک روزه را برای تماشای میدان جنگ معروف تروی انجام دهید. در ساحل دریای اژه نیز حتما از خلیج ANZAC، خلیج سوولا و یادبودها و گورستان‌های غمگین (که تا به امروز توسط ترک‌ها با عشق نگهداری می‌شوند) از کمپین سرنوشت‌ساز گالیپولی دیدن کنید.

ارزانترین تور استانبول را از سه کلیک بخواهید!

6. شهر ساحلی بلک (Belek)

ترکیه

اولین مکان محبوب ترکیه برای بازدید، شهر بلک است که در ضلع جنوبی شبه جزیره واقع شده و با انبوهی از هتل های چهار و پنج ستاره، مکانی مناسب برای سفر و گذراندن تعطیلات است. مرکز شهر در فاصله چند کیلومتری از خط ساحلی قرار دارد، اما خود ساحل نیز یک منطقه تفریحی بزرگ است که در طول اقامتتان نیازی نیست مدام به مرکز شهر رفت و آمد کنید.

به خاطر داشته باشید برای لذت بردن از بلک در یک هتل 5 ستاره اقامت داشته باشید تا بتوانید از امکانات فوق العاده و تفریحی هتل استفاده کنید، زیرا به دلیل کوچک بودن سواحل عمومی رستوران یا کافه های زیادی در ساحل وجود ندارد. در زمین های گلف بلک مسابقات گلف نیز برگزار می شود. تمام این موارد بلک را به یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی برای بازدید در ترکیه تبدیل کرده است.

بخوانید: کیش یا استانبول؟ کدام مقصد بهتر است؟

7. شهر ساحلی کوناکلی (Konakli)

کوناکلی در نزدیکی شهر آلانیا است و مقصد محبوب بعدی تعطیلات در سواحل ترکیه. این شهر ساحلی دارای یک ساحل شنی سفید بزرگ است که در کنار آن هتل های زیادی وجود دارد. این شهر شگفت انگیز حدود 15000 نفر جمعیت دارد و یکی از شهرهای ساحلی محبوب برای بازدید در ترکیه محسوب می شود.

در کوناکلی جاذبه هایی مانند پارک آبی، پارک دلفین ها، برج و چند مسجد نیز وجود دارد. می توانید درهتل های نزدیک به ساحل اقامت داشته باشید و ورزش های آبی، غذاهای ترکی، حمام ترکی و ماساژشان را امتحان کنید. همچنین، می‌توانید در مکان‌های نزدیک، تفریحات یک روزه مانند قایق سواری و جیپ سواری را رزرو کنید.

8. شهر ساحلی فتحیه (Fethiye)

شهرهای ساحلی ترکیه

فتحیه شهری در سمت غرب ترکیه در همسایگی اولودنیز است. این شهر زیبا حدود 85000 نفر جمعیت دارد و فرودگاهش نزدیکترین فرودگاه به فرودگاه بین المللی دالامان است. این شهر دارای ساحل زیبای بزرگ با هتل ها و چند رستوران و کافه در کنار آن است.

در فتحیه، می‌توانید جاذبه‌هایی مانند موزه‌ها، مکان های باستانی، پارک‌های آبی، حمام‌ها و اسپاها را بیابید. با این ویژگی های عالی، فتحیه یکی از مقاصد محبوبی است که باید از نزدیک آن را ببینید. علاوه بر این، می توانید تورهای قایق سواری، سفرهای یک روزه، تورهای جیپ سواری، بازدید از مکان های دیدنی تاریخی یا ورزش های آبی را رزرو کنید.

بخوانید: فرهنگ و رسوم ازدواج در استانبول؛ از قهوه خواستگاری تا حنابندان

9. شهر ساحلی الودنیز (Oludeniz)

اولودنیز یکی دیگر از مکان های زیبا در ترکیه است که ساحل آن در یک خلیج واقع شده و دارای شن های سفید و نرم و آب فیروزه ای است. این شهر شگفت انگیز به دلیل غواصی، پاراگلایدر و دیگر فرصت های ورزش های آبی مشهور است. همچنین، این یک مقصد محبوب برای افرادی است که می خواهند در ساحل مراسم های مختلف برگزار کنند.

اگر می خواهید نزدیک به ساحل باشید، قطعا باید محل اقامت خود را در بخش ساحلی رزرو کنید. در نزدیکی ساحل می توانید هتل ها، رستوران ها، بارها و مغازه های بیشتری پیدا کنید. در شهر قدیمی الودنیز، جاذبه هایی وجود دارد، اما این جاذبه ها آنقدر زیاد نیستند که بتوانید وقت زیادی برای بازدید از آن ها اختصاص دهید. از ساحل می توانید با ماشین یا تاکسی به شهر قدیمی بروید.

10. شهر ساحلی سیده (Side)

شهرهای ساحلی ترکیه

سیده یکی دیگر از مقصدهای زیبای سفر در میان شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می شود که در بین گردشگران نیز بسیار محبوب است. این شهر در ضلع جنوبی منطقه آنتالیا قرار دارد. سیده شگفت انگیز دارای یک شهر قدیمی است که در یک شبه جزیره کوچک با مکان های قدیمی تر واقع شده است. س

برخی از تفریحات شبانه، رستوران ها، موزه ها و مکان های باستانی در مرکز شهر وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین در سفر خود به سیده می‌توانید تورهای روزانه، گشت‌های دریایی و قایق را نیز رزرو کنید، ورزش‌های آبی را امتحان کنید و به اسپا و مراکز ماساژ بروید. پیشنهاد می کنیم در بین تفریحات از رفتینگ یا تور کروز به آبشار و رودخانه ماناوگات نیز استفاده کنید تا خاطرات جذابی را در سفرتان رقم بزنید.

بخوانید: استانبول یا کاپادوکیا

11. شهر ساحلی آلاچاتی، چشمه (Alacati/ Cesme)

آلاچاتی یکی از شهرهای ساحلی محبوب برای بازدید در ترکیه است که بین چشمه و ازمیر قرار دارد. آلاچاتی یک شهر کوچک و محبوب است با جمعیتی حدود 10000 نفر و فرودگاه خاص خود را دارد.این شهر به ندرت در بین مکان های ساحلی ذکر می شود زیرا مردم هنگام سفر به این منطقه به چشمه می روند.

آلاچاتی یک مقصد مسافرتی محبوب است زیرا دارای یک ساحل شنی سفید و زیبا با آب فیروزه ای در ضلع شمالی شهر قرار دارد. نام ساحل شهر ساحل Ilica است، اما هتل ها یا رستوران های زیادی در نزدیکی ساحل وجود ندارد. فقط خانه هایی با اتاق های اجاره ای یا خانه های بزرگ و ویلایی برای اجاره وجود دارد.

اگر به آن ساحل می روید بهتر است آنچه را که نیاز دارید با خود ببرید. اگر می خواهید از نور خورشید در این ساحل لذت ببرید، می توانید در نواحی اطراف ساحل اقامتگاهی پیدا کنید. در مرکز شهر، می‌توانید رستوران‌ها، کافه ها، بازارها و جاذبه‌های دیگر را پیدا کنید. در آلاچاتی می توانید از بنای تاریخی موزه فضای باز آگورا در ازمیر نیز دیدن کنید.

12. شهر ساحلی آلانیا (Alanya)

شهرهای ساحلی ترکیه

آلانیا نیز یک مقصد محبوب برای تعطیلات در ترکیه محسوب می شود که در جنوب ترکیه واقع شده است. این شهر دارای دو ساحل طولانی و یک شبه جزیره کوچک با شهر قدیمی آلانیا است. جمعیت این شهر بیش از 105000 نفر است و به طور مداوم در حال افزایش است. در آلانیا، اقامتگاه های زیادی در خط ساحلی وجود دارد، بنابراین می توانید آنچه را که با سلیقه تان هماهنگ است را انتخاب کنید.

همچنین، می توانید جاذبه هایی را در شهر قدیمی پیدا کنید و به پارک های آبی و موزه های آن سری بزنید. در شبه جزیره آلانیا، یک قلعه، یک برج، یک موزه، یک مسجد و وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. همچنین می‌توانید تفریحات شبانه مختلف را در شهر و تعدادی را در نزدیک به بندر پیدا کنید. برخی از بهترین کارهایی که می توانید در آلانیا انجام دهید این است که از قلعه آلانیا و برج قرمز دیدن کنید، همچنین می توانید از ورزش های آبی نیز لذت ببرید یا خودتان را برای یک تور جیپ آماده کنید.

بخوانید: حقایق جالب استانبول

13. شهر ساحلی مارماریس (Marmaris)

مارماریس با جمعیتی حدود 35000 نفر یکی دیگر از مقصدهای محبوب تعطیلات در جنوب غربی ترکیه است. این شهر شگفت‌انگیز تا اوایل قرن بیستم یک دهکده ماهیگیری بود که بعدها جزو پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری تبدیل شد.

نزدیکترین فرودگاه به شهر مارماریس فرودگاه بین المللی دالامان است. مارماریس در یک خلیج واقع شده است و دارای چند کیلومتر ساحل عمومی است. در شهر، در خط ساحلی، می توانید مکان های اقامتی، گردشی، رستوران ها و پارک های آبی را پیدا کنید. همچنین، در مارماریس، می توانید به شهر قدیمی بروید و از بندر آن، قلعه مارماریس و بازار بزرگی که دارد دیدن کنید.

در این شهر می توانید حمام ترکی، ماساژ، تورهای قایق سواری، سفرهای یک روزه، قایقرانی و غواصی را امتحان کنید. مارماریس همچنین مهد تفریحات شبانه است که چه در شهر باشید و چه در اقامتگاه، می توانید از این تفریحات استفاده کنید. از مارماریس همچنین می توانید از حمام حرارتی پاموکاله که بسیار نزدیک به شهر است نیز دیدن کنید.

14. شهر ساحلی آنتالیا (Antalya)

شهرهای ساحلی ترکیه

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای ساحلی خوب و محبوب در ترکیه است. همچنین بزرگترین شهر در خط ساحلی جنوبی با جمعیتی حدود 1.205.000 نفر است. این شهر مانند یک پایتخت در جنوب ترکیه محسوب می شود که یک فرودگاه بین المللی بزرگ هم دارد.

نیمی از جلوه شهر را ساحل شنی طولانی و سمت وسط آن را سنگ ها و صخره ها پوشانده است. در سمت شرق شهر ساحل شنی طولانی دیگری به نام ساحل لارا قرار دارد. که عمدتا یک منطقه تفریحی آرام با هتل ها ورستوران ها است. این شهر برای کسانی توصیه می شود که از شلوغی لذت می برند و می خواهند کارهای بیشتری انجام دهند.

مانند بسیاری از شهرهای ترکیه، آنتالیا نیز دارای یک منطقه تفریحی به نام کنیالتی با تعداد زیادی هتل لوکس و رستوران است. می توانید به بخش شهر قدیمی با جاذبه های بیشتر مانند قلعه، موزه ها و مکان های دیگر برای بازدید بروید. در این شهر می توانید تورهای قایق سواری، تورهای پیاده روی، تورهای دوچرخه سواری، تورهای گشت و گذار، تورهای با راهنما و تورهای چشیدن غذا را رزرو کنید. از آنتالیا می توانید به راحتی به پارک طبیعی و آبشار کورسونلو برسید.

همین حالا تور آنتالیا را رزرو کنید!

15. شهر ساحلی بدروم (Bodrum)

شهر بدروم یکی از بهترین مکان ها و مقاصد تعطیلات برای سفر در ترکیه است. این شهر با جمعیتی حدود 37000 نفر در غرب کشور واقع شده است. نزدیکترین فرودگاه به شهر، فرودگاه بین المللی میلاس است که حدود 35 کیلومتر با شهر فاصله دارد. بدروم در امتداد خط ساحلی با خلیج ها، سواحل و بنادر قرار دارد.

برخی از بهترین سواحل بدروم عبارت اند از ساحل گامبت، ساحل شتر و ساحل اورتاکنت. در بدروم، می توانید از بین این سواحل که همه آن ها توسط هتل ها و رستوران ها احاطه شده اند اقامت داشته باشید. در این شهر، اگر دوست دارید در بدروم به تفریحات دیگری بپردازید، جاذبه های بیشتری مانند موزه وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

تعدادی از بهترین جاذبه های بدروم عبارتند از: موزه باستان شناسی زیر آب، قلعه بدروم، قلعه آلمان کالسی و مقبره هالیکارناسوس.

مقبره هالیکارناسوس یکی از قدیمی ترین مکان های مربوط به 350 سال قبل از میلاد مسیح است که توسط رومی ها ساخته شده است. برخی از بهترین کارهایی که در بدروم می توانید انجام دهید عبارتند از: تور قایق، رفتن به تور جیپ، اسب سواری، غواصی، ماساژ یا تور یک روزه. همچنین، از بدروم، می توانید با یک تور قایق به جزیره کوس/یونان نیز بروید.

برای رزرو هتل های استانبول به سه کلیک مراجعه کنید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را برای سفر ساحلی به ترکیه بیشتر آشنا کنیم تا در تعطیلات خود بتوانید به آن ها سفر کنید، انتخاب با شماست که با توجه به سلیقه و بودجه تان به کدام یکی از این شهر بروید تا بتوانید بهترین لحظات را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

سوالات متداول

کدام شهر ساحلی در ترکیه برای سواحلش معروف است؟

آنتالیا، به دلیل سواحل فوق‌العاده‌اش و آب و هوای مدیترانه‌ای، مشهور است.

کدام شهر ساحلی ترکیه دارای اهمیت تاریخی است؟

بدروم، با قلعه تاریخی و آثار باستانی مانند مقبره موسولوس، اهمیت تاریخی دارد.

کدام شهر ساحلی ترکیه برای تفریحات آبی معروف است؟

مارماریس، معروف به امکانات ورزش‌های آبی و قایقرانی است

کدام شهر ساحلی در ترکیه برای غذاهای دریایی مشهور است؟

ازمیر، با انواع غذاهای دریایی و بازارهای محلی‌اش شهرت دارد

کدام شهر ساحلی در ترکیه برای فرهنگ و هنر شناخته شده است؟

چشمه، با فستیوال‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری معروف است

نظرات کاربران