جاهای تاریخی در بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس

بندرعباس

شاید وقتی نام بندرعباس را بشنوید، سرزمینی گرم و خشک بدون مکان تفریحی در ذهن شما تداعی شود. اما، ما اینجا هستیم تا به شما ثابت کنیم بندرعباس چیزی بیش از آب و هوای گرم است. با قدم زدن در تمیزترین و زیباترین سواحل خلیج فارس؛ خوردن غذاهای تند و پر از ادویه جنوبی؛ ماندن در اقامتگاه‌های بومی در کنار مردمی خونگرم و مهمان نواز و بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس، تجربیات فراموش نشدنی در این شهر برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. پس اگر قصد سفر به این بندر با ارزش، گرم و دوست‌داشتنی را دارید؛ با ما همراه باشد تا جاهای دیدنی بندرعباس را کشف کنیم.

پاسپورت دومینیکا

آبشار تزرج

•	آبشار تزرج

آبشار تزرج در روستایی به همین نام و منطقه‌ای خوش آب و هوا در بندرعباس واقع شده است که بسیار سرسبز و دیدنی می‌باشد. اگر انتظار دیدن آبشار و نخلستان سرسبز در این شهر گرم و دوستداشتنی را ندارید در فاصله 170 کیلومتری بندرعباس به دیدن آبشار تزرج بروید. وجود این آبشار با نسیم خنک آب در کنار نخل‌های سر به فلک کشیده؛ حس و حال خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

آدرس: در فاصله 170 کیلومتری بندرعباس

پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی

یکی از هیجان‌انگیزترین و دیدنی‌ترین جاهای بندرعباس سواحل و دریای پهناور آن است. پارک ساحلی سورو برای ایجاد لحظاتی خوش و همراه با آرامش انواع امکانات مختلف اعم از فضای بازی کودکان، غرفه‌های غذا، آلاچیق‌، سرویس بهداشتی و موارد دیگر که می‌توانید لحظات خوشی را با دیدن آبی بیکران دریا سپری کنید. البته، ناگفته نماند وجود پوشش گیاهی متنوع مانند ختمی دریایی، گارم زنگی، پلومریا، نخل‌های زینتی، نارگیل و سیکاس زیبایی این پارک را دوچندان کرده است.

آدرس: پارک سورو در بلوار جهانگردی قرار گرفته است.

چشمه آب گرم گنو

چشمه آب گرم گنو

خواص درمانی چشمه‌های آب گرم بر هیچکس پوشیده نیست. کوه گنو دومین قله بلند بندرعباس است که در کوهپایه‌اش، چشمه‌های آبگرم زیادی از زمین سر برآورده‌اند. وجود منطقه کوهستانی و پوشش گیاهی بسیار متنوع در کنار این چشمه‌ها، مکانی دیدنی بوجود آورده که می‌توانید لحظات همراه با آرامش را سپری کنید. ( یکی از جاهای دیدنی بندرعباس که حالتان را خوب می کند)

آدرس: ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندر عباس

باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان بندرعباس

در باغ پرندگان امکانات مختلفی مانند فضاهای تفریحی و نشیمن ایجاد شده تا خانواده‌ها همراه با دیدن گونه‌های مختلف پرندگان؛ بتوانند مدت زمان بیشتری را در این مجموعه بگذرانند. شما در این مجموعه انواع پرندگان، کبوتر، شترمرغ، طاووس، ماکیان و کلا 90 گونه مختلف را خواهید دید. اگر به همراه خانواده به بندرعباس سفر می‌کنید؛ حتما به این مجموعه زیبا سر بزنید.

آدرس: جاده جیرفت-بندرعباس و نزدیک دانشگاه هرمزگان

غار خرسین

غار خرسین

غار نمکی خرسین یکی از سازه‌های طبیعی جذاب و دیدنی بندرعباس است. این غار بکر با گذشت زمان اشکال طبیعی و جذابیت‌های نمکی جالبی مانند قندیل‌های گل کلم، آبشارها و چشمه‌ها را بوجود آورده است. نکات متفاوت این غار وجود آبشار 12 متری در میان آن و محیطی بکر و دست نخورده می‌باشد. دیدن این جلوه‌های زیبای طبیعت حتما برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود. (این جا را از لیست جاهای دیدنی بندرعباس، خط نزنید.)

آدرس: ۸۰ کیلومتری بندر عباس، بخش سیاهو، نزدیکی روستای خرسین

برکه‌های باران

برکه‌های باران

برکه‌های باران مجموعه‌ای جالب و شگفت‌انگیز پنج گانه از آب انبارها هستند. سازه‌هایی گنبدی شکل که برای نگهداری و تامین آب مردم استفاده می‌شده‌اند. اگرچه امروزه از این آب انبارها استفاده‌ای نمی‌شود اما وجود این بناهای زیبا و بخشی از تاریخ مردم این منطقه را نشان می‌دهد. تصورکنید که در گرمای شرجی بندرعباس وجود این برکه‌ها نوید بخش آسایش مردم بوده‌اند. اگر گذرتان به خیابان 22 بهمن خورد، بی تفاوت از این سازه‌ دیدنی رد نشوید؛ چراکه ارزش بازدید را دارد.

آدرس: خیابان ۲۲ بهمن

جاهای تاریخی در بندرعباس

جاهای تاریخی در بندرعباس

بندرعباس از گذشته تا به امروز یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شده؛ بنابراین افراد زیادی از سراسر دنیا برای تجارت به این بندر سفر می‌کردند پس طبیعی است که مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده باشد.  

معبد هندوها

جاهای دیدنی بندرعباس

همانطور که از نامش مشخص است، معبد هندوها از از سال‌های دور (1310) از هندوهای مقیم بندرعباس به یادگار مانده است. آنچه که این معبد را جذاب و خاص می‌کند، معماری متفاوت با الهام از پرستشگاه‌های هندی می‌باشد. زمانی که هندوها بندرعباس را ترک کردند بسیاری از طاقچه‌ها و بت‌های معبد را با خود بردند. اما هنوز هم آثار و نقاشی‌هایی از آن پابرجاست که دیدن آن در نوع بسیار جالب است.

حتی اگر به دیدن جاهای تاریخی و قدیمی علاقه‌ای ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم پرستشگاه بت گوران یا همان معبد هندوها را ببینید؛ چراکه از مشهورترین مکان‌های دیدنی بندرعباس به حساب می‌آید. برای بازدید بهتر است ابتدای روز را انتخاب کنید، هرچند که نورپردازی در شب نیز زیبایی آن را دوچندان کرده است.

آدرس: بلوار امام خمینی، روبروی بازار روز بندرعباس

حمام گله داری

جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از مهمترین آثار تاریخی بندرعباس، حمام گله داری است که با عنوان موزه مردم شناسی نیز شناخته می‌شود. معماری آن همانند حمام‌های قدیم است که از سنگ‌های اسفنجی و ساروج محلی برای ساخت استفاده کرده‌اند. این مصالح کمک می‌کند تا رطوبت حمام جذب شده و هوای مناسب در فضای حمام بوجود آید. با این حال، برای شناساندن فرهنگ، هنر و آداب و رسوم بندرعباس این حمام را به موزه مردم شناسی تغییر دادند.

آدرس: بلوار ساحلی بندرعباس، جنب هتل امین

عمارت کلاه فرنگی

جاهای دیدنی بندرعباس

معماری این عمارت به دلیل شباهت به کلاه مردان اروپایی به عمارت کلاه فرنگی معروف شده است. این مکان دیدنی که به عنوان اثر ملی نیز به ثبت رسیده در گذشته محل اصلی گمرک و کانون تجارت بندرعباس بوده است. ظاهر و بنای زیبای ان در نگاه اول نظر شما را جلب خواهد کرد و وجود 33 اتاق و چندین سالن بزرگ و کوچک شما را به هیاهو و شلوغی گذشته این عمارت می‌برد.

آدرس: نزدیکی اسکله‌ی قدیمی بندرعباس، بلوار طالقانی

مسجد ناصری

جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مساجد شهر بندرعباس، مسجد ناصری است که استفاده از معماری سبک جنوبی، آن را متمایز کرده است. ظرافت و تزئینات خاص به کار گرفته شده در طراحی آن گواه این موضوع است. در واقع برای ساخت مسجد ناصریه از نوعی چوب به نام صندل در سقف استفاده شده که هنوز هم استوار و پابرجاست. همچنین دیوارها به صورت آجری و طاق‌ها نیز به ظرافت هر چه تمام‌تر با شکل‌های گل و خط قرآنی کاشی‌کاری شده است. با ورود به این مسجد علاوه بر زیبایی ظاهری آن نوعی حس معنویت و آرامش را نیز تجربه خواهید کرد. ( شاید مسجد ناصری در میان جاهای دیدنی بندرعباس مثل مسجد نصیرالملک در شیراز باشد)


آدرس: چهارراه بلوکی، بلوار امام موسی صدر جنوبی

موزه آب

جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از جالب‌ترین موزه‌هایی که در بندرعباس وجود دارد؛ موزه آب است. شاید با خودتان بگویید چه چیزهایی ممکن است در موزه آب وجود داشته باشد. این موزه به سبک معماری زیبایی طراحی شده و در ساخت آن از سنگ‌های کمیاب به کار گرفته شده است. با وارد شدن و گشت و گذار در موزه آب وسایل قدیمی مربوط به آب را خواهید دید. همچنین، انواع خمره‌های آب، خمره‌های سنگی، انواع کوزه‌های قدیمی، پایه مشک، عکس‌ها و تصاویر مربوط به ظروف آب در گذشته را شما را به سفر در تاریخ بندرعباس می‌برد. در واقع، هدف از ایجاد این موزه شناساندن و نمایش تلاش انسان در حفر چاه و قنات بوده تا از این طریق بتوان به نگهداری این میراث کهن کمک کرد. ( اگر اهل تماشای موزه نیستید؛ این مورد را از لیست جاهای دیدنی بندرعباس خط بزنید!)

آدرس: خیابان ۲۲ بهمن

مسجد جامع اهل سنت

جاهای دیدنی بندرعباس

قدمت این مسجد به بیش از 250 سال برمی‌گردد، به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر بندرعباس است. یکی از نکات جالب درباره این مسجد، معماری متفاوت آن می‌باشد. این مسجد در دو طبقه ساخته شده که یک مناره دارد، رنگ زیبا به کار رفته در نمای بیرونی آن را بسیار چشم نواز کرده است، درحالی که فضای داخلی هم به همین اندازه دلنشین و آرامش بخش است. 

آدرس: نبش بلوار طالقانی و خیابان دلگشا

در آخر

بندرعباس را شاید به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور بدانید، در حالی که این شهر تاریخی و زیبا، مکان‌های دیدنی متنوعی دارد و دیدگاه شما را نسبت به خود تغییر خواهد داد. با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس و سفر به این شهر گرم و دوست‌داشتن و بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس اوقات خوش و خاطرات به یادماندنی خواهید داشت.

نظرات کاربران