باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان بندرعباس؛ پرندگانی که داستان می‌گویند..

اگر درحال برنامه‌ریزی برای سفر به استان هرمزگان هستید، توصیه می‌کنیم بازدید از باغ پرندگان بندرعباس را از قلم نیندازید. این باغ رنگارنگ و تماشایی یکی از مشهور‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود و هرساله گردشگران زیادی را به بندرعباس می‌کشاند. پس اگر به پرندگان علاقه‌ دارید، شک نکنید که تماشای گونه‌های متنوع آن‌ها شما را سر ذوق می‌آورد. در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک به جهان زیبای باغ پرندگان بندرعباس سفر می‌کنیم و به بخش‌های مختلف آن سرک می‌کشیم:

پاسپورت دومینیکا

یک تور جذاب همراه با بلیط هواپیما لحظه آخری در سه کلیک میتوانید تجربه کنید

یک معرفی کوتاه

باغ پرندگان بندرعباس

در میان مکان‌های دیدنی و گردشگری بندرعباس، باغ بزرگ و تماشایی پرندگان با 32هکتار مساحت، فضای دل‌نشین و نابی را برای تفریح فراهم کرده‌است. این باغ از فضای شهری فاصله دارد و گردشگران زیادی برای استراحت و کسب آرامش از آن بازدید می‌کنند.

بد نیست بدانید برای فضاسازی و طراحی داخلی باع پرندگان بندرعباس میلیاردها تومان هزینه شده تا مردم محلی و مسافرین، مکان راحت و دل‌انگیزی برای گردش داشته‌باشند.

رزرو هتل بندرعباس را فقط با سه کلیک انجام دهید.

پرندگان رنگارنگ و متنوع

باغ پرندگان بندرعباس بهشت علاقمندان به طبیعت خصوصاً پرنده‌دوست‌ها به‌شمار می‌رود و بیشتر از 90 گونه پرنده را درون خود جای داده‌است. جالب است که هرکدام از این پرندگان یک گونه جانوری‌ کمیاب در خاورمیانه هستند.

شما در این مکان می‌توانید از انواع زیبای پرندگان (آبزی، کنار آبزی، شکاری، ماکیان و کبوترسانان) بازدید کنید. هفت بخش مجزا برای نگهداری از گونه‌های مختلف ساخته‌شده که انواع شترمرغ‌، طاووس و پرندگان زینتی هم در میان آن‌ها دیده می‌شوند. به‌علاوه تقریباً 27 قفسه کوچک برای مراقبت از پرنده‌های آسیب‌دیده در این باغ وجود دارد که تا زمان بهبودی از آن‌ها مراقبت می‌کند. 

هرکجا چشم بچرخانید، پرندگان دسته‌دسته در قسمت‌‌های مختلفی مشغول زندگی هستند. البته باید اشاره کنیم که تمام بخش‌ها مسقف شده و پرنده‌ها به‌راحتی می‌توانند در آن‌ها پرواز کنند. این سقف‌ها ارتفاع متفاوتی دارند؛ کوتاه‌ترین آن‌ها 9متر و بلندترین آن‌ها 25 متر بلندی دارد. کمی آن‌طرف‌تر یک استخر بزرگ دیده می‌شود که پرندگان آبزی زیادی در آن مشغول بازی هستند؛ اینجا تماشایی‌ترین بخش باغ پرندگان بندرعباس است و گردشگران زیادی برای تماشای پرندگان دور آن جمع می‌شوند.

خانواده کارلوس

باغ پرندگان بندرعباس

جالب است بدانید که اولین بازدیدکنندگان باغ پرندگان بندرعباس، نام خانواده سه‌نفره‌ و کوچک شترمرغ‌ها را کارلوس گذاشته‌اند! اگرچه خانواده کارلوس بومی آفریقا هستند، در سالیان اخیر در داخل کشور هم تکثیر می‌شوند.

پرندگان شکاری؛ عقاب‌ها و شاهین‌ها 

این بخش باغ پرندگان بندرعباس از پرندگان شکاری میزبانی می‌کند و برای اکثر بازدیدکنندگان جذاب و هیجان‌انگیز است. تصور کنید وارد قفسی می‌شوید که می‌توانید با انواع پرندگان شکاری مانند عقاب‌های صحرایی، شاهی، دو برادر و همچنین سارگپه‌ها و کورکورها ارتباط نزدیک‌ داشته باشید! از این جذابتر امکان دارد؟ هنگام تماشای این قسمت فراموش نکنید که دال‌های معمولی و سیاه هم شکارچیان قابلی هستند و پرواز بسیار قابل‌توجهی دارند؛ آن‌ها را از قلم نیندازید!

بهشت پرندگان زینتی

در باغ پرندگان تبریز می‌توانید از انواع مختلف طوطی‌ها، گنجشک‌سان‌ها، قرقاول‌ها، باقرقره‌ها و … دیدن کنید. این مجموعه گردشگری میزبان بیش از 40 گونه متنوع و 500 پرنده مختلف در این بخش است که با شرایط زیستی متناسب در مقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار دارند.

خبر خوش این‌که گونه‌های شاخص و کمیابی مثل هوبره، زنگوله‌بال و پرنده‌های غیربومی ایران مانند کبوتر نیکو بار، تراکو، قمری تاج‌دار و … هم در این قسمت زندگی می‌کنند و شما می‌توانید این پرندگان را از نزدیک ببینید. بازدید از این بخش به چیزی حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد.

رزرو تور سه کلیک را از دست ندهید.

جغد ماهی‌خوار و جغد انبار 

باغ پرندگان بندرعباس

قسمت نگهداری از جغدها یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌‌ترین بخش‌های باغ پرندگان بندرعباس به‌حساب می‌آید. این جانوران اساطیری و زیبا که متاسفانه اکثرشان زخمی و آسیب‌دیده هستند، درون فضای داخلی باغ و در بخش کوچک‌تری زندگی می‌کنند. از گونه‌هایی که در این مکان نگهداری می‌شوند، می‌توان از جغد ماهی‌خوار، جغد انبار، جغد کوچک و شاه بوف نام برد.

طاووس‌ها، رنگ‌های رنگی

از دیرباز تا کنون طاووس‌ها نقش پررنگی در افسانه‌های مردم ایران داشته‌اند و زیبایی و تنوع رنگی آن‌ها به ضرب‌المثل‌ها وارد شده‌است. خوشبختانه باغ پرندگان بندرعباس از طاووس‌ها هم میزبانی می‌کند و شما می‌توانید در یک فضای زیبا به ملاقات این گونه جذاب بروید.

بخش آبزیان باغ پرندگان بندرعباس

وسیع‌ترین بخش باغ پرندگان بندرعباس به پهنه زیست پرندگان آبزی و کنار آبزی تعلق دارد که در همسایگی خانه طاووس‌ها زندگی می‌کنند. در این قسمت تقریباً 38 گونه از انواع مرغابی‌ها، غازها، قوها، حواصیل‌ها، کاکایی زندگی می‌کنند؛ جالب است بدانید که وجود گونه‌های غیربومی لک‌لک‌های مارابو یکی دیگر از جذابیت‌های این بخش به‌حساب می‌آید. جلوه خاصی را به این بخش داده است. 

بازی با کلاغ‌ها

باغ پرندگان بندرعباس

بازی با کلاغ‌های بازیگوش این مجموعه و تماشای انواع مختلف آن‌ها، از جذابیت‌های هیجان‌انگیز این مجموعه محسوب می‌شود. شما می‌توانید از سه گونه کلاغ‌سیاه، هندی و نوک سرخ که در قسمت‌های جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند بازدید کنید. 

بخش ماکیان

از گونه‌هایی که در بخش ماکیان قابل مشاهده‌اند می‌توان از کبک، تیهو، بلدرچین، مرغ شاخ‌دار، بوقلمون، مرغ و خروس نام برد. به‌خاطر داشته‌باشید گونه‌های بومی استان هرمزگان مانند دراچ و کمنزیل (جیرفتی) هم در این بخش زندگی می کنند.

مناسب‌ترین زمان برای بازدید

همان‌طور که می‌دانید آب‌وهوای بندرعباس بسیار گرم و شرجی است و دما و رطوبت خصوصاً در روزهای گرم سال به حد اعلا می‌رسد. پس اگر خیال سفر به جنوب کشور را دارید، توصیه می‌کنیم شش‌ماه دوم سال را انتخاب کنید. آب‌وهوای شهر زیبای بندرعباس از پاییز تا اوایل بهار معتدل و دل‌پذیر است؛ درنتیجه باید سفرتان را به این زمان موکول کنید. باید یادآوری کنیم که در ساعت‌های نزدیک به ظهر، آفتاب با شدت بیشتری می‌تابد. پس بازدید خود را برای صبح زود یا پس از غروب آفتاب برنامه‌ریزی کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی

باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان بندرعباس بهترین مکان برای گذراندن یک روز جذاب در کنار خانواده و دوستان محسوب می‌شود. این مرکز تفریحی و گردشگری به امکانات مناسبی برای میزبانی از گردشگران مجهز است. پیست دوچرخه‌سواری باغ پرندگان از مهیج‌ترین بخش‌های این مکان به‌حساب می‌آید؛ این پیست2500 متر طول دارد. پس اگر عاشق دوچرخه‌سواری و رکاب‌زدن هستید، حتما از باغ پرندگان بندرعباس بازدید کنید! 

آلاچیق‌های این مکان برای نشستن و کمپینگ بسیار مناسب است. همچنین در قسمت‌های مختلف باغ، سکوهایی به‌چشم می‌خورد که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و از طبیعت زیبا و آواز پرندگان لذت ببرید. همچنین این باغ به پارکینگ شخصی هم مجهز است و بدون نگرانی می‌توانید به گشت‌وگذار در باغ بپردازید.

سوژه‌های زیبا برای عکاسی

اگر از عاشقان عکاسی هستید و همه‌جا دوربین همراه‌تان هست، جای درستی آمده‌اید. در این مکان سوژه‌های درجه‌ یکی برای عکاسی پیدا می‌‌‌شود. پرنده‌های زیبای باغ پرندگان بندرعباس کمیاب و بسیار جذاب هستند و شما می‌توانید با کمی پیاده‌روی عکس‌های زیادی را اینجا ثبت کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان بندرعباس

جاذبه‌های دیدنی معروفی در اطراف این مجموعه قرار دارند که به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید. در ادامه‌ی مطلب مکان‌های تاریخی و دیدنی نزدیک باغ پرندگان بندرعباس را معرفی می‌کنیم: 

حمام گله داری

حمام گله داری

حمام گله داری از قدیمی‌ترین سازه‌های بندرعباس است که دوره حکومت قاجاریان ساخته‌ شده. این حمام را «شیخ احمد گله‌داری» یکی از تجار مشهور و خوش‌نام بندرعباس برای آسایش و راحتی مردم بنا کرد. امروز ساختمان حمام به موزه مردم‌شناسی بندرعباس تبدیل شده‌است و گردشگران زیادی برای بازدید از آن به اینجا می‌آیند. 

معبد هندوها

یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی بندرعباس معبد هندوها نام دارد. این معبد در زمان سکونت هندی‌ها در شهر به شیوه‌ی معماری معابد کشور هند ساخته شده‌است. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و معماری هستید، توصیه می‌کنیم از این مکان بازدید کنید.

چشمه آب گرم گنو 

مجموعه گردشگری و آب‌درمانی گنو یکی معروف‌ترین مکان‌‌های دیدنی بندرعباس است که در حوالی باغ پرندگان قراردارد. شما برای رفتن به این چشمه آب گرم، باید خود را به منطقه گنو برسانید. طبیعت اینجا بسیار زیبا و باصفاست و بازدیدکنندگان زیادی برای استفاده از چشمه آب گرم به این مکان سفر می‌کنند. مجموعه آب‌درمانی گنو به امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی مانند رستوران، استخر بانوان و آقایان و شهربازی مجهز است.

باغ پرندگان بندرعباس ؛ اطلاعات بازدید 

باغ پرندگان بندرعباس

نشانی: استان هرمزگان، بندرعباس، 4 کیلومتری جاده بندرعباس میناب، روبه‌روی تصفیه‌خانه آب، پارک جنگلی جهاد (باغ پرندگان بندرعباس)

ساعت‌های بازدید: از ۸صبح تا 6:30 بعدازظهر | مبلغ ورودی: هر گردشگر 10هزار تومان | هزینه پارکینگ: ۵ هزار تومان

دسترسی به باغ پرندگان بندرعباس   

برای بازدید از این مجموعه ابتدا لازم است ‌سمت جنوب ایران بروید و به استان هرمزگان برسید. بعد از رسیدن به مرکز استان هرمزگان یعنی بندرعباس، مسیرتان را تا جاده بندرعباس-میناب ادامه بدهید. پس از طی 4 کیلومتر به باغ پرندگان می‌رسید.

اگر از شهر تهران حرکت می‌کنید، راه زیادی تا بندرعباس دارید. خبر خوب این‌که این شهر بزرگ‌ترین بندر ایران است و راه‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد؛ اگر می‌خواهید با ماشین خودتان به بندرعباس بروید، چیزی حدود 14 ساعت رانندگی در پیش دارید. شما باید از شهرهای مختلفی عبور کنید که مشهورترین‌شان قم، کاشان، یزد و سیرجان هستند. پس از رسیدن به شهر بندرعباس، مسیرتان را به‌سمت جاده میناب ادامه دهید. پس از ۴کیلومتر رانندگی در این جاده، به مقصد می‌رسید. بد نیست بدانید که باغ پرندگان بندرعباس سابقاً به نام (پارک جنگلی جهاد) شناخته می‌شد. در ضمن شما همیشه می‌توانید برای پیداکردن هر مسیری از گوگل‌مپ کمک بگیرید. 

کلام آخر

یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی ایران شهر بندرعباس است که از جاذبه‌های متنوع و چشم‌‌نوازی میزبانی می‌کند. هرساله گردشگران پرشماری از نقاط مختلف راهی بندرعباس می‌شوند.

باغ پرندگان بندر عباس یک مکان دیدنی و متفاوت در این شهر به‌شمار می‌رود که دوست‌داران طبیعت -مخصوصاً پرندگان- از تماشای آن سیر نمی‌شوند. باغ زیبا و وسیع پرندگان میزبان گونه‌های کمیاب و رنگارنگ پرنده‌هاست و توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید

نظرات کاربران