مزایای پاسپورت دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا در قیاس با ترکیه، کانادا و اروپا

احتمالا مزایای سفر به دومینیکا به گوش شما هم خورده باشد. تحصیل کم هزینه در این کشور، خدمات پزشکی و درمانی عالی، آب‌ و هوای گرم‌سیری و مناظر تماشایی دریای کارائیب، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز و اقتصاد رو به رشد احتمالا شما را برای مهاجرت به این کشور ترغیب کرده باشد. اما شما برای مهاجرت، احتیاج به اخذ پاسپورت دارید؛ بنابراین ما در این مقاله شما را با مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا آشنا می‌کنیم تا جای هیچ شک و تردیدی در مهاجرت به این کشور برای‌تان باقی نماند.

پاسپورت دومینیکا

اگر تصمیمتان را برای دریافت پاسپورت دومینیکا هم گرفته‌اید، همین حالا روی لینک بزنید!

چرا پاسپورت دومینیکا مهم و ارزشمند است؟

مزایای پاسپورت دومینیکا

پاسپورت، فراتر از یک سند سفر، نشانه‌ای از هویت جهانی شماست که می‌تواند درهای بین‌المللی را به رویتان بگشاید یا ببندد. در این میان، قدرت پاسپورت تاثیری چشمگیر بر امکانات سفر شما دارد و می‌تواند فرصت‌های کشف کشورهای جدید و جذاب را برایتان فراهم آورد.

پاسپورت دومینیکا، هرچند با قدرتی متفاوت از سوپرپاورهای بین‌المللی نظیر آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی، اما امکانات قابل توجهی برای تحرک بین‌المللی به ارمغان می‌آورد. با اینکه یک کشور جزیره‌ای کوچک است، پاسپورت دومینیکا در فهرست جهانی پاسپورت‌ها، با افتخار در جایگاه ۳۵ قرار دارد.

این رتبه به دارندگان پاسپورت دومینیکا امکان دسترسی گسترده‌ای به سطح جهانی می‌دهد؛ به آنها فرصت سفر به نزدیک به ۱۴۲ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا پیش از سفر را می‌دهد. کشورهایی مانند سنگاپور، روسیه و کل اتحادیه اروپا، بدون درخواست ویزا از شهروندان دومینیکا، پذیرای آنها هستند یا ویزا را در بدو ورود ارائه می‌دهند. این ویژگی‌ها به شهروندان این کشور کوچک اما با افتخار، اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های سفر انعطاف‌پذیر به مقاصد دلخواه در سراسر دنیا بهره‌مند شوند.

قدرت پاسپورت دومینیکا با مقایسه با سایر پاسپورت‌های جهان و بر اساس تعداد کشورهایی که ورود بدون ویزا، صدور ویزا هنگام ورود، یا ارائه مجوز سفر الکترونیکی (eTA) به دارندگان آن می‌دهند، سنجیده شده است.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

مزایای پاسپورت دومینیکا

1. سومین رتبه برتر در قیاس با ترکیه، کانادا و اروپا

مزایای پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، میزان اعتبار آن است. تمامی پاسپورت‌های جهان، براساس این‌که شهروندان آن می‌توانند بدون نیاز به ویزا سفر کنند، اعتبار یافته و طبقه‌بندی می‌شوند. در مقایسه‌ای که میان دومینیکا، ترکیه، کانادا و اروپا صورت گرفته است، به‌ترتیب پاسپورت اروپا با رتبه 2 تا 4 در جهان در صدر جدول، کانادا با رتبه 5 در جهان در رتبه دوم جدول، دومینیکا با رتبه 29 در جهان در رتبه سوم جدول و ترکیه در انتهای جدول قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، دومینیکا دارنده 29امین پاسپورت معتبر جهان و سومین رتبه برتر در مقایسه با ترکیه، کانادا و اروپاست.

رتبه‌بندی در میان پاسپورت‌هادومینیکاترکیهکانادااروپا
295352 تا 4

بخوانید: حقایق جالب دومینیکا

2. از مزایای پاسپورت دومینیکا؛ کم‌هزینه‌تر از سایر پاسپورت‌هاست

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، کم‌هزینه بودن آن نسبت به سایر پاسپورت‌هاست. به‌طور کلی هزینه صدور پاسپورت شامل موارد گوناگی‌ست. اما هزینه‌های اداری و اصلی پاسپورت شامل هزینه تقاضا به‌ازای هر نفر، هزینه بررسی امنیتی متقاضی اصلی، همسر و فرزندان، هزینه صدور پاسپورت ده‌ساله به‌ازای هر نفر، هزینه حق‌الوکاله وکیل موردتایید و هزینه اپلیکیشن فرم هر نفر خواهد بود. هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا نسبت به ترکیه، کانادا و اروپا کم‌تر است؛ حداقل هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا 100 هزار دلار، ترکیه 400 هزار دلار، کانادا 200 هزار دلار و اروپا نیز به‌غیر از یونان، 375 دلار خواهد بود. در صورتی هم که مایل به اخذ ویزای یونانِ اروپا باشید، حداقل هزینه 267 دلار است.  برای آشنایی کامل با هزینه‌های زندگی در این کشور هم چند دقیقه وقت بگذارید و مقاله هزینه زندگی در دومینیکا در سال 2024؛ ارزان‌تر از اروپا و آمریکا را حتما بخوانید.

حداقل هزینه در میان پاسپورت‌هادومینیکاترکیهکانادااروپا
100 هزار دلار400 هزار دلار200 هزار دلاریونان: 267 دلارسایر کشورهای اروپا: 375 دلار

3. زمان کوتاه تا صدور پاسپورت از دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، مدت‌زمان کوتاه اخذ پاسپورت آن است. دومینیکا، در قیاس با ترکیه، کانادا و اروپا مدت‌زمان کم‌تری را تا دریافت پاسپورت طی می‌کند؛ این مدت‌زمان 3 ماه است. در مقابل، ترکیه نیز در صورت خرید ملک در آن، این ویزا را 3ماهه صادر می‌کند. ویزای کانادا و اروپا نیز حداقل 5 سال بعد صادر می‌شود.

مدت‌زمان دریافت پاسپورتدومینیکاترکیهکانادااروپا
3 ماهکم‌تر از 3 ماه با سرمایه‌گذاری پرهزینهحداقل 5 سالحداقل 5 سال

بخوانید: تفاوت دومینیکا و دومینیکن؛ از تاریخ و جغرافیا تا غذاهای محلی!

4. سومین رتبه برتر کشور بدون ویزا 

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، سفر به کشورهای مختلف آن هم بدون نیاز به ویزاست. پاسپورت دومینیکا نیز همانند پاسپورت ترکیه، کانادا و اروپا، امکان سفر به کشورهای مختلف جهان را بدون نیاز به ویزا فراهم می‌کند. در این میان، اروپا امکان سفر به 173 کشور مختلف در جهان، کانادا امکان سفر به 170 کشور، دومینیکا به  147 و ترکیه به 124 کشور را فراهم می‌کند. بنابراین، دومینیکا رتبه سوم سفر به کشورهای مختلف جهان را بدون نیاز به ویزا فراهم می‌کند. برخی از این کشورها عبارتند از: چین، هنگ‌کنگ، مصر، برزیل، کره جنوبی، انگلستان، سنگاپور، کشورهای اتحادیه اروپا، کشـورهای حـوزه شـینگن و غیره.

سفر به کشورها بدون نیاز به ویزادومینیکاترکیهکانادااروپا
147 کشور124 کشور170 کشور173 کشور

بهترین تورهای مسافرتی فقط با سه کلیک ممکنه!

5. عدم شرط حضور در کشور دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، عدم شرط حضور در این کشور به شمار می‌آید. در واقع شما برای دریافت این پاسپورت، احتیاجی به حضور در دومینیکا ندارید؛ بنابراین در این زمان می‌توانید به سایر کارهای خود در ایران برسید، زبان‌تان را تقویت کنید، درباره جامعه و فرهنگ مردم دومینیکا اطلاعات کسب کنید و اگر هنوز دانشجویید، دوران تحصیلتان را به پایان برسانید. شرایط دریافت پاسپورت اروپا نیز در این مورد مشابه دومینیکاست؛ اما شرط اخذ پاسپورت ترکیه و کانادا ملزم به حضور در آن‌جاست. کانادا نیز شرایط ویژه‌تری دارد؛ شما باید حداقل 3 سال در این کشور سکونت کنید تا واجد‌شرایط دریافت پاسپورت شوید.

شرط حضور در کشوردومینیکاترکیهکانادااروپا
الزام به حضور در کشورالزام به حضور در کشور به‌مدت حداقل 3 سال

بخوانید: راهنمای کامل گرفتن پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری

6. عدم نیاز به آزمون فرهنگ و زبان

یکی دیگر از مزایای پاسپورت دومینیکا، عدم نیاز به آزمون فرهنگ و زبان است. آزمون فرهنگ و زبان، آزمونی‌ست که پیش از مهاجرت به کشوری انجام می‌گیرد و در آزمون‌های آن، راجع‌به جغرافیا و تقسیم سرزمین، دولت و پادشاهی، فرهنگ و جامعه دومینیکا سوال می‌شود؛ آزمون زبان نیز، میزان تسلط شما بر زبان کشور را محک می‌زند. ممکن است شما در حال حاضر حداقل هزینه مهاجرت به دومینیکا را داشته باشید، اما تابه‌حال فرصت مطالعه منابع آزمون را نکرده باشید و اطلاعات موشکافانه‌ای درباره پیشینه پادشاهی آن نداشته باشید؛ علاوه بر آن ممکن است کمیتتان در زبان لنگ بزند و آن‌چنان که باید مسلط نشده باشید، با خیال راحت از این فرصت استفاده کنید و نگران هیچ‌چیز نباشید؛ چرا که 3 ماه تا اخذ پاسپورتتان فرصت دارید؛ به‌علاوه، بعد از مهاجرت هم مجال کافی برای این کار خواهید داشت.

آزمون فرهنگ و زباندومینیکاترکیهکانادااروپا
نیاز داردنیاز داردنیاز دارد

رزرو بلیط لحظه آخری چارتر با سه کلیک در دستان شماست!

7. فرصت‌های تحصیلی با پاسپورت دومینیکا در اروپا

داشتن پاسپورت دومینیکا درب‌های جدیدی را به سوی فرصت‌های تحصیلی در اروپا می‌گشاید. با این پاسپورت، شما قادر خواهید بود بدون نیاز به ویزا، به 143 کشور، از جمله بیشتر کشورهای اروپایی، سفر کنید. این کشورها اجازه اقامت تا 180 روز یا شش ماه در طول یک سال را به شما می‌دهند، که طی این مدت، امکان پرداختن به تحصیل نیز فراهم است. از بهترین مزایای پاسپورت دومینیکا !

8. روند ساده اخذ پاسپورت دومینیکا

فرایند اخذ پاسپورت دومینیکا بسیار ساده و بی‌دردسر است. کافی است امور را به یک وکیل مورد تایید دولت دومینیکا بسپارید و در عرض حداکثر 6 ماه، شاهد در دست داشتن پاسپورت دوم خود باشید. بنابراین روند ساده نیز از مزایای پاسپورت دومینیکا به حساب می آید.

بخوانید: سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا؛ آیا امکان پذیره؟

مزایای پاسپورت دومینیکا

9. مزایای تجاری با پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا فواید تجاری متعددی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. بله مزایای تجاری از دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا است. این کشور از یک سیستم مالیاتی مناسب برخوردار است که فشار مالیاتی کمی را بر سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. در دومینیکا، هیچ گونه مالیات بر ثروت، ارث، درآمد خارج از کشور یا مالیات بر سود سرمایه وجود ندارد. این کشور معافیت‌های مالیاتی شخصی برای ساکنان و مشوق‌های ویژه برای شرکت‌ها را فراهم می‌کند و توافق‌نامه‌های متعددی را برای جلوگیری از مالیات مضاعف با ایالات متحده و کشورهای عضو جامعه کارائیب امضا کرده است. همچنین، دومینیکا با ارائه معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی به شرکت‌ها، محیطی مطلوب برای کسب و کار را تضمین می‌کند.

بخوانید: بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم؛ چند پیشنهادی که رد نمی کنید!

10. گسترش فرصت‌های خانوادگی با پاسپورت دومینیکا

پس از آنکه به عنوان متقاضی اصلی برای پاسپورت دومینیکا اقدام می‌کنید، فرصت دارید تا به طور همزمان یا حداکثر ظرف مدت 12 ماه پس از آن، برای همسر، فرزندان زیر 30 سال، والدین، و خواهر و برادرهای زیر 25 سال خود نیز درخواست پاسپورت ارائه دهید. دولت دومینیکا این امکان را فراهم آورده تا هزینه‌های مربوط به این اعضای خانواده، به جای پرداخت مبلغ ثابت 100 هزار دلار برای هر فرد، با توجه به رابطه‌شان با متقاضی اصلی و به صورت تناسبی تعیین شود. این سیاست، دریافت پاسپورت دومینیکا را برای کل خانواده، هم از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه‌تر و هم از نظر فرایندی ساده‌تر می‌کند، و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از مزایای ارزشمند تابعیت دومینیکا بهره‌مند شوند. از محبوب ترین مزایای پاسپورت دومینیکا!

بخوانید: اعتبار پاسپورت دومینیکا؛ بلیطی برای دنیای بدون مرز!

دیگر مزایای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • امکان دریافت سریع و آسان ویزای مولتی 10ساله آمریکا، کانادا و استرالیا
  • امکان افتتاح حساب در بانک‌های بین‌المللی و بهره‌مندی از مزایای آن
  • پایین‌ترین نرخ سرمایه‌گذاری در میان کشورهایی با برنامه شهروندی مشابه
  • مناسب‌ترین نرخ با توجه به اعتبار پاسپورت
  • دریافت در عرض 3 ماه
  • اخذ حق شهروندی و گذرنامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • تابعیت مادام‌العمر، غیرقابل فسخ و غیرقابل سلب
  • عدم نیاز به مصاحبه و تسلط به زبان‌های خارجی
  • عدم نیاز به حضور در دومینیکا جهت دریافت حق شهروندی 
  • امکان تأسیس شرکت و انجام امور تجاری در کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلستان
  • امکان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا؛ بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • معافیت از پرداخت هرگونه مالیات بر درآمد جهانی یا سود سرمایه
  • قابلیت انتقال به نسل‌های بعدی از دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا است.

بخوانید: بررسی لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

عوامل موثر بر قدرت پاسپورت دومینیکا

قدرت هر پاسپورتی ثابت نیست و با گذر زمان تغییر می‌کند. به همین ترتیب، قدرت پاسپورت دومینیکا نیز تحت تاثیر عوامل متعددی است که شامل روابط دیپلماتیک دومینیکا با سایر دولت‌ها، پیمان‌های بین‌المللی و قوانین مهاجرتی است. برخی از عوامل موثر که بر این پاسپورت و حتی مزایای پاسپورت دومینیکا تاثیر می گذارد، شامل:

ژئوپلیتیک در دومینیکا

ژئوپلیتیک یکی از عوامل کلیدی در تعیین قدرت پاسپورت است. دومینیکا با داشتن توافق‌نامه‌های دوجانبه و سیاست‌های ملی حامی مهاجرت، توانسته است موقعیت قوی پاسپورت خود را در سطح جهانی حفظ کند.

درآمد و تولید ناخالص داخلی سرانه

درآمد نیز نقش مهمی در تعیین قدرت پاسپورت ایفا می‌کند. کشورهای با GDP سرانه بالاتر، از قدرت پاسپورت بین‌المللی بهتری برخوردارند. GDP سرانه دومینیکا در سال ۲۰۲۲، ۷,۶۵۳ دلار بوده، که آن را در رده کشورهایی با درآمد متوسط بالا قرار می‌دهد.

ثبات سیاسی در دومینیکا

کشورهای با دولت‌های پایدار و کمترین تنش سیاسی، در رتبه‌بندی قدرت پاسپورت، جایگاه بالاتری دارند. دومینیکا، به عنوان کشوری با ثبات سیاسی و بدون تنش، یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌ها را در جهان داراست. که همین ویژگی یکی از مزایای پاسپورت دومینیکا به شمار می‌آید.

این موقعیت به دارندگان پاسپورت دومینیکا این امکان را می‌دهد که با آزادی بیشتری جهان را کشف کنند، زیرا پاسپورت آن‌ها در سراسر جهان پذیرفته‌شده است.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا؛ از روسو تا برکوا!

5 قدم تا اخذ پاسپورت پرمزایای دومینیکا

مرحله اول: این مرحله، شامل مشاوره با کارشناسان سه‌کلیک، پر کردن فرم‌ها، واریز پیش‌پرداخت و در نهایت اخذ قراردارد خواهد بود. مرحله اول، 7 روز به طول می‌انجامد.

مرحله دوم: این مرحله، شامل ترجمه و ارسال مدارک به دومینیکا و شروع پروسه تحقیقاتی بررسی سوابق امنیتی متقاضی خواهد بود.

مرحله سوم: در این مرحله، تحقیقات پایان می‌یابد و نامه تاییدیه شهروندی از دولت را دریافت می‌کنید. مرحله دو و سه، 2 ماه به طول می‌انجامد.

مرحله چهارم: این مرحله، پرداخت مبالغ سرمایه‌گذاری به دولت را شامل می‌شود. مرحله چهارم، یک‌ماه به طول می‌انجامد.

مرحله پنجم: مرحله پایانی، شامل صدور شناسنامه و پاسپورت دومینیکا خواهد بود. در این مرحله، تمامی امور مربوط به دریافت پاسپورت بعد از 3 ماه و 7 روز به پایان می‌رسد و شما شامل بهترین مزایای پاسپورت دومینیکا خواهید شد.

بخوانید: راه های مهاجرت به دومینیکا و گرفتن پاسپورت

مزایای پاسپورت دومینیکا

برای دریافت پاسپورت دومینیکا به چه مدارکی احتیاج داریم؟

پاسپورتشناسنامهکارت ملی
کارت پایان‌خدمت سرپرست خانوادهکارت پایان‌خدمت سرپرست خانوادهگواهینامه رانندگی سرپرست خانواده
سند ازدواج؛ در صورت تاهلقبض تلفن ثابت جهت تایید آدرساسناد ملکی یا اجاره‌نامه مطابق آدرس محل سکونت
عکس 4 در 6 رنگی با پشت‌زمینه سفیدگواهی عدم سوء‌پیشینهآزمایش عمومی خون
آخرین مدرک تحصیلیمدارک شغلیمدارک مالی؛ شامل تمکن و گردش 13 ماه حساب
تکمیل فرم مشخصات فردی به‌صورت کامل

برای رزرو بهترین هتل ها به سه کلیک مراجعه کنید.

در آخر

همان‌طور که در طول مقاله اشاره کردیم، معتبربودن پاسپورت دومینیکا در جهان، کم‌هزینه‌تر بودن آن نسبت به پاسپورت‌ ترکیه، کانادا و اروپا، زمان صدور کوتاه در عرض 3 ماه، امکان سفر به 147 کشور بدون ویزا، عدم شرط حضور در کشور، معافیت از پرداخت هرگونه مالیات بر درآمد و امکان دریافت سریع و آسان ویزای مولتی 10ساله آمریکا، کانادا و استرالیا از جمله مزایای پاسپورت دومینیکا به حساب می‌آید. در ادامه مقاله نیز به مدارک و مراحل دریافت پاسپورت اشاره کردیم. امیدواریم که به تمامی سوالات‌تان در خصوص این مطلب پاسخ داده باشیم. برای آشنایی بیشتر با مزایای زندگی در دومینیکا هم می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

قدرت پاسپورت دومینیکا چگونه است؟

پاسپورت دومینیکا با افتخار در رتبه‌بندی جهانی، جایگاه 35 را اشغال کرده و به دارندگان خود قدرت و دسترسی بالایی به بیش از 140 کشور بدون نیاز به ویزا می‌دهد.

با پاسپورت دومینیکا به چند کشور می‌توان بدون ویزا سفر کرد؟

دارندگان پاسپورت دومینیکا از مزیت سفر بدون ویزا به بیش از 140 مقصد جهانی برخوردار هستند، که فرصت‌های وسیعی برای کشف و ماجراجویی را فراهم می‌کند.

آیا امکان اقامت در اروپا با پاسپورت دومینیکا وجود دارد؟

هرچند برای اقامت دائم در اروپا نیاز به مجوز اقامت از یک کشور عضو است، داشتن پاسپورت دومینیکا این امکان را به شما می‌دهد که بدون ویزا وارد منطقه شینگن شوید و اجازه می‌دهد به مدت حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه، به عنوان گردشگر اقامت داشته باشید.

نظرات کاربران