چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟

چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟ معرفی بهترین راه ممکن!

اگر سوال شما هم این است که چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله بررسی می‌کنیم که از چه کشوری پاسپورت دوم بگیریم و مراحل اخذ پاسپورت را چگونه انجام دهیم. پس در ادامه این مقاله از مجله سه کلیک همراه ما باشید.

پاسپورت دومینیکا

اگر قصد دریافت پاسپورت دومینیکا را هم دارید، با کارشناسان ما در سه کلیک تماس بگیرید و مابقی کارها را به تیم متخصص ما بسپارید.

منظور از پاسپورت دوم چیست؟

چگونه پاسپورت دوم بگیریم

پاسپورت ایرانی به دلایل مختلف در سطح جهانی اعتبار کمی دارد و شما با این پاسپورت تنها می‌توانید به 42 کشور جهان سفر کنید. در حالی که اگر پاسپورت یک کشور دیگر مانند دومینیکا را داشته باشید می‌توانید به 127 کشور دنیا که از معتبرترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند سفر کنید. پس اگر قصد داشته باشید برای تجارت، زندگی، تحصیل و حتی کار به کشورهای اروپایی معتبر در سطح دنیا سفر کنید نیاز به پاسپورت دوم دارید. داشتن پاسپورت دوم به این معناست که شما شهروند کشور دیگری به جز محل زندگی‌تان باشید و در آن کشور حق شهروندی از جمله سفر به سراسر دنیا به شما تعلق بگیرد. 

مزیت داشتن پاسپورت دوم

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مزیت داشتن پاسپورت دوم چیست؟ اگر قرار باشد به کشورهای معتبر و تراز اول دنیا سفر کنید با پاسپورت ایرانی میسر نخواهد بود اما اگر پاسپورت دوم داشته باشید قادر خواهید بود بدون محدودیت به کشورهای بیشتری سفر کنید. همچنین به دلیل موقعیت سیاسی ایران، ایرانیان به سختی می‌توانند ویزای شینگن بگیرند به همین دلیل مسیر ساده‌تر برای سفر و کار پاسپورت دوم است. از سوی دیگر وقتی پاسپورت دوم را از یک کشور دریافت می‌کنید شما شهروند آن کشور خواهید بود و از مزایای شهروندی آن کشور از جمله حق تحصیل حق کار و افتتاح حساب بانکی بهره‌مند خواهید شد. 

چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟

چگونه پاسپورت دوم بگیریم

اگر برای شما سوال پیش آمده که چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟ در ادامه همراه ما باشید. برای دریافت پاسپورت دوم باید ابتدا تمام مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کنید و از طریق شرکت‌های مهاجرتی اقدام به انتخاب روش مهاجرت کنید. معمولا چهار روش برای دریافت پاسپورت دوم وجود دارد؛ ازدواج، تولد فرزند، سرمایه‌گذاری و مهاجرت کاری و تحصیلی. البته بستگی به کشور مقصد روش‌های اخذ پاسپورت دوم هم متفاوت خواهد بود. به طور مثال در دومینیکا که یکی از بهترین کشورها برای دریافت پاسپورت دوم است باد از طریق سرمایه‌گذاری یا خرد سهام اقدام کنید. 

چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟ پاسپورت دومینیکا 

یکی از بهترین کشورها برای ایرانیان جهت اخذ پاسپورت دوم دومینیکا است. همچنین پاسپورت دومینیکا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پاسپورت‌های دنیاست که برای ایرانیان بسیار مناسب خواهد بود. به یاد داشته باشید که با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به 127 کشور دنیا سفر کنید در حالی که با پاسپورت ایرانی تنها قادر خواهید بود به 42 کشور سفر کنید.

برای دریافت پاسپورت دومینیکا کافیست از یکی از روش‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم اقدام کنید. در روش اول شما باید به صندوق مالی EDF در دومینیکا مبلغی را بپردازید که برای یک نفر حداقل 100 هزار دلار است. اما در روش دوم شما باید به کمک شرکت‌های مهاجرتی برای خرید سهام از پروژه‌های دولتی اقدام کنید. شاید جالب باشد که بدانید اگر سهام بخرید تا 5 سال حق فروش ندارید و اگر پروژه دچار خسارت شود شما به اندازه سهمتان موظف به پرداخت خسارت هستید.  

چگونه پاسپورت دوم بگیریم

همچنین برای دریافت پاسپورت دوم لازم است مدارک زیر را نیز تهیه کنید و به شرکت مهاجرتی یا آژانس مورد نظر ارائه کنید: 

  • پاسپورت
  • کارت ملی 
  • شناسنامه
  • عکس4 * 6 رنگی با پشت‌زمینه سفید
  • تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کامل
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدارک شغلی
  • آزمایش عمومی خون
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مالی (تمکن+گردش 13 ماه حساب)
  • قبض تلفن ثابت جهت تایید آدرس
  • کارت پایان خدمت سرپرست خانواده
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • اسناد ملکی یا اجاره‌نامه مطابق آدرس محل سکونت
  • گواهینامه رانندگی سرپرست خانواده

سخن پایانی

گرفتن پاسپورت دوم به ویژه پاسپورت دومینیکا امکانات و امتیازهای زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. متاسفانه پاسپورت ایران در رتبه 99 جهانی قرار دارد و به این معناست که با پاسپورت ایرانی تنها قادر خواهید بود به 42 تا از کشورهای تراز پایین سفر کنید اما اگر پاسپورت دوم بگیرید قادر خواهید بود به کشورهای بیشتری بروید. پاسپورت دومینیکا کی از بهترین و ارزان‌ترین پاسپورت‌هاست که برای ایرانیان بسیار مناسب است. اگر قصد دارید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید با کارشناسان ما در سه کلیک تماس بگیرید.

نظرات کاربران