مزایای داشتن پاسپورت دوم

مزایای داشتن پاسپورت دوم | چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟

دریافت ویزا برای سفر به بعضی کشورها برای ایرانیان سخت و گاهی بسیار پرهزینه است. روش‌ جایگزین برای سفر به کشورهای تراز اول دنیا این است که پاسپورت دوم داشته باشید. در این مقاله از مزایای داشتن پاسپورت دوم صحبت می‌کنیم و بهترین کشورها برای دریافت پاسپورت دوم را معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رزرو بهترین هتل خارجی با سه کلیک

مزایای داشتن پاسپورت دوم چیست؟

مزایای داشتن پاسپورت دوم

وقتی صحبت از داشتن پاسپورت دوم می‌شود معمولا این سوال پیش می‌آید که اصلا مزایای داشتن پاسپورت دوم چیست؟ کسانی که پاسپورت دوم کشوری به جز کشور محل زندگی فعلی‌شان را بگیرند از خدمات کشور دوم هم بهره‌مند خواهند شد و شهروند آن کشور محسوب می‌شوند. اگر جز افرادی هستید که مدام مجبور به سفر خارجی هستید داشتن پاسپورت دوم برای شما لازم است تا با کمک پاسپورت دوم بتوانید به کشورهای بیشتری سفر کنید. 

به شما بلیط مسیرهای خارجی را پیشنهاد می دهیم.

از سوی دیگر طبق آمار و رتبه‌بندی جهانی ایران یکی از ضعیف‌ترین پاسپورت‌ها را دارد که دارنده این پاسپورت قادر خواهد بود تنها به 43 کشور سفر کند. همچنین شهروندان کشورهایی مثل ژاپن قویت‌ترین پاسپورت جهان را دارد که دارندگان این پاسپورت قادر خواهند بود به 193 کشور سفر کنند. اگر قصد دارید بدون محدودیت ویزا به کشورهای مختلف سفر کنید و فرصت‌های شغلی و تحصیلی متفاوتی را در اختیار بگیرید گرفتن پاسپورت دوم برای شما الزامیست.

همچنین از مزایای داشتن پاسپورت دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان استفاده از خدمات اجتماعی کشور مقصد مثل حق رای و حقوق شهروندی دیگر
  2. یکی از مزایای داشتن پاسپورت دوم حذف مراحل اخذ ویزاست که برای بسیاری از افراد بسیار زمان‌بر و پرهزینه است.
  3. مزایای داشتن پاسپورت دوم از جمله حق شهروندی قابل انتقال به فرزندان شماست.

شرایط گرفتن پاسپورت دوم

مزایای داشتن پاسپورت دوم

حالا که از مزایای داشتن پاسپورت دوم گفتیم لازم است تا شرایط و شیوه‌های مختلف دریافت پاسپورت دوم را بررسی کنیم. معمولا افراد برای دریافت تابعیت یک کشور از طریق ازدواج، تولد فرزند، سرمایه‌گذاری، شغل و یا تحصیل اقدام می‌کنند. در بیشتر کشورها برای دریافت پاسپورت باید چند سالی را در آن کشور زندگی کنید و بعد برای دریافت پاسپورت و تابعیت اقدام کنید. این زمان بسته به کشور مقصد یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله است. 

در ضمن یادتان باشد که ابتدا شرایط کشور مقصد را چک کنید زیرا بعضی کشورها تابعیت دوگانه را نمی‌پذیرند. در ادامه کشورهای مخالف تابعیت دوگانه را بررسی خواهیم کرد. 

کشور اتریش، لهستان، لیتوانی، آذربایجان، عربستان سعودی، مالزی، بحرین، سنگاپور، هلند، چین، اسلوواکی، نپال، گرجستان، تانزانیا، ونزوئلا، هند، تایلند، آندورا، اندونزی، اوکراین، افغانستان، ژاپن، امارات متحده عربی و قزاقستان از جمله کشورهایی است که مخالف تابعیت دوم هستند و اگر قصد مهاجرت به این کشورها را دارید باید از تابعیت کشور اول انصراف دهید. 

مزایای داشتن پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های گرفتن پاسپورت دوم است که بسیار مرسوم شده است. اگر تمکن مالی دارید و می‌توانید در کشور مقصد ملک بخرید این روش مناسب شماست چرا که یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های دریافت تابعیت دوم به شمار می‌رود. از جمله بهترین کشورهایی که می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت آن‌ها را دریافت کنید عبارت است از: دومینیکا، ترکیه و پرتغال. به طور مثال دومینیکا یکی از ارزان‌ترین کشورها برای اخذ پاسپورت است. اگر بتوانید ملکی به حداقل قیمت 100 هزار دلار در دومینیکا بخرید موفق به اخذ تابعیت این کشور خواهید بود. در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از بهترین و آسان‌ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت دوم دومینیکا است. 

گرفتن پاسپورت دوم از طریق کار

مزایای داشتن پاسپورت دوم

اگر قصد دارید از طریق کار و شغل تابعیت کشوری را دریافت کنید باید نوع مهارت‌تان و شرایط کشور مقصد را در نظر بگیرید. بیشتر کشورها این شرایط را فراهم کرده‌اند تا افراد از طریق اشتغال بتوانند تابعیت دوم دریافت کنند. در ضمن بعضی از کشورها مانند کانادا، استرالیا و انگلیس فرصتی به نام ویزای استعدادهای درخشان یا گلوبال تلنت فراهم کرده است تا افراد با استعدادهای درخشان و خاص بتوانند به راحتی به این کشورها مهاجرت کنند، مشغول به کار شوند و تابعیت دوم بگیرند.

بهترین کشورها برای گرفتن پاسپورت دوم

تا این‌جا با مزایای داشتن پاسپورت دوم آشنا شدیم. همچنین روش‌های مختلف دریافت ویزای دوم را بررسی کردیم. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین کشور برای گرفتن پاسپورت دوم کدام کشور است؟ یکی از بهترین کشورها برای ایرانیان جهت گرفتن پاسپورت دوم، کشور دومینیکا است. دریافت پاسپورت دومینیکا نسبت به سایر کشورها آسان‌تر است و خیلی پرهزینه نیست. به همین دلیل پاسپورت دومینیکا به یکی از بهترین پاسپورت‌ها برای ایرانیان تبدیل شده است. 

بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون ویزا به 135 کشور سفر کنید. از جمله ای کشورها می‌توان به ﮐﺸﻮرﻫﺎی اتحادیه اروﭘﺎ، اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن، ﻫﻨﮓ ﮐﻨﮓ، ﻣﺼﺮ، چین، ﺳﻨﮕﺎﭘﻮر، برزیل و کره جنوبی اشاره کرد. همچنین پاسپورت دومینیکا در سطح جهانی رتبه بیست‌ونهم را به خود اختصاص داده است. از دیگر مزایای داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای داشتن پاسپورت دوم
  1. اخذ شهروندی و پاسپورت در 3 ماه
  2. بعد از دریافت پاسپورت و حق شهروندی نیازی به حضور در این کشور ندارید
  3. عدم نیاز به شرط حضور
  4. ﻋﺪم ﻧﯿﺎز ﺑﻪ مصاحبه، مدرک زبان و بلد بودن زبان خارجی
  5. امکان افتتاح حساب در بانک‌های بین‌المللی 
  6. با کمترین میزان سرمایه هم می‌توانید تابعیت دومینیکا را دریافت کنید
  7. امکان دریافت سریع و آسان ویزای 10 ساله آمریکا، کانادا و استرالیا
  8. تابعیت مادام‌العمر 
  9. امکان تاسیس شرکت در کشورهای مختلف دنیا
  10. امکان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا 
  11. معافیت از هر گونه مالیات بر درآمد

سخن پایانی در مورد پاسپورت دوم از زبان سه کلیک

در این مقاله از مزایای داشتن پاسپورت دوم صحبت کردیم. سپس بهترین کشورها برای گرفتن تابعیت دوم را معرفی کردیم که یکی از آن‌ها دومینیکا است. پاسپورت دومینیکا از نظر هزینه و سهولت دریافت یکی از بهترین پاسپورت‌های دنیاست. چنانچه به مشاوره تخصصی در زمینه دریافت پاسپورت دومینیکا احتیاج دارید با مشاوران سه کلیک در تماس باشید.

نظرات کاربران