بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم

بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم کدام است؟

دریافت پاسپورت دوم در این روزها به دغدغه‌ی بسیاری از مردم دنیا تبدیل شده است. همه‌ی انسان‌ها در بدو تولد پاسپورت کشور خود را دارند اما بسیاری از افراد برای بهره بردن از مزایای شهروندی در سایر کشورها، اقدام به اخد تابعیت دوم می‌کنند. دلایلی مثل سفر بدون ویزا به سایر کشورها، افتتاح حساب بانکی، سرمایه‌گذاری، دوری از آسیب‌های سیاست‌های خارجی و بی‌ثباتی اقتصادی کشور مادری، بهبود کیفیت زندگی و تحصیل از جمله‌ی این دلایل هستند. اما روند دریافت پاسپورت دوم می‌تواند بسیار دشوار و طاقت‌فرسا باشد. تا انتهای این نوشتار همراه سه کلیک باشید تا بهترین و ارزان‌ترین کشور برای دریافت پاسپورت دوم را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دریافت پاسپورت دومینیکا به عنوان بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم را هم دارید، با کارشناسان ما در سه کلیک تماس بگیرید و مابقی کارها را به تیم متخصص ما بسپارید.

پاسپورت دوم

پاسپورت دوم (second passport) یک مدرک بین‌المللی است که از طرف کشور دوم با شرایط خاصی صادر می‌شود و به دارندگانش این امکان را می‌دهد که از مزایای شهروندی هر دو کشور استفاده کنند. در واقع شما می‌توانید با دریافت پاسپورت دوم از مزایای کشوری به جز کشور خودتان استفاده کنید. تعدادی از این مزایا را در اینجا برایتان شرح داده‌ایم.

افزایش فرصت سرمایه‌گذاری

پاسپورت دوم

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند افراد را به اخذ پاسپورت دوم ترغیب کند، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی است. افرادی که قصد دارند حوزه‌ی فعالیتشان را در سطح بین‌المللی گسترش دهند می‌توانند با دریافت پاسپورت دوم از مزایایی که کشور خودشان در اختیارشان نمی‌گذارد در موقعیت‌های اقتصادی بهره ببرند و تجارتشان را در سطح گسترده‌تری پیش ببرند.

دوری از بی‌ثباتی سیاسی

منزوی بودن و ستیزه‌جویی کشورها در عرصه‌ی سیاست بین‌الملل، می‌تواند ابعاد وسیعی از زندگی ساکنان آن کشور، مثل ابعاد اقتصادی و به تبع آن، کیفیت زندگی مردمش را تحت‌الشعاع قرار دهد. بسیاری از افراد برای فرار از این آثار سوء، به کشور دیگری پناه می‌برند تا هرچه کمتر تحت تاثیر تصمیم‌گیری‌های سیاسی قرارداشته باشند و بتوانند زندگی بهتری برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند.

سفر بدون ویزا به سایر کشورها

اخذ پاسپورت کشورها روندی سخت و پیچیده دارد. اگر در زمره‌ی افرادی هستید که تمایل دارید به کشورهای زیادی سفر کنید اما بخاطر پاسپورت منصرف شده‌اید، بهتر است بدانید که اگر بتوانید پاسپورت دوم قدرتمندی دریافت کنید، شرایط برایتان بسیار ساده‌تر می‌شود. شما با دریافت یک پاسپورت قدرتمند می‌توانید به کشورهای مشخصی که پاسپورت دوم شما در آن اعتبار دارد هم سفر کنید. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های یک پاسپورت قدرتمند، تعداد کشورهایی است که آن پاسپورت را به رسمیت شناخته و امکان سفر را به دارندگانش می‌دهند. به عنوان مثال با دریافت پاسپورت دومینیکا شما می‌توانید بدون نیاز به دریافت پاسپورت دیگری، به 133 کشور سفر کنید.

استفاده از خدمات اجتماعی با کیفیت بالا

همانطور که گفته شد، با دریافت پاسپورت دوم شما می‌توانید از مزایای شهروندی کشور دوم هم استفاده کنید. مثل خدمات پزشکی یا تحصیلی. در کشورهایی که خدمات بهداشتی و پزشکی مطلوبی ارائه نمی‌شود و مدرک تحصیلی معتبری هم ارائه نمی‌کند، شهروندان برای دریافت خدمات درمانی و آموزشی بهتر، اقدام به اخذ پاسپورت دوم می‌کنند تا بتوانند خدمات مورد نظرشان را در کشور دیگری دریافت کنند.

روش‌های اخذ تابعیت دوم

روش‌های اخذ تابعیت دوم

شما با استفاده از چند روش مختلف می‌توانید برای دریافت پاسپورت کشورها اقدام کنید که البته شرایط قابل قبول هر کشور با کشور دیگر متفاوت است؛ اما از رایج‌ترین روش‌های اخذ تابعیت دوم می‌توان به ازدواج، روابط خانوادگی و سرمایه‌گذاری (شامل خرید ملک، ثبت شرکت و …) اشاره کرد. بعلاوه شما می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی یا کاری، اقامت موقت کشور دوم را بگیرید و بعد برای اقامت دائم هم اقدام کنید.

بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم کجاست؟

عوامل زیادی اعتبار پاسپورت یک کشور را مشخص می‌کند. هرساله با بررسی جنبه‌های مختلف پاسپورت‌ها، فهرستی از بهترین و قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا منتشر می‌شود. بر اساس آمار جهانی که در سال 2023 منتشر شد، آمریکا، آلمان، ژاپن و امارات متحده‌ی عربی در حال حاضر بهترین پاسپورت‌های جهان را دارند. در رده‌های بعدی می‌شود به کشورهایی مثل دومینیکا، گرنادا و اسپانیا اشاره کرد.

ارزانترین پاسپورت دوم برای چه کشوری است؟

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است برایتان ایجاد شده باشد، هزینه‌های دریافت پاسپورت دوم است. در بیشتر کشورهایی که پاسپورتشان قدرت بالایی دارد، هزینه‌ها بسیار سرسام آور و برای برخی غیرقابل پرداخت است. اما هستند کشورهایی که با هزینه‌های معقول‌تری پاسپورتشان را اهدا می‌کنند.

به صورت کلی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای دریافت پاسپورت دوم، سرمایه‌گذاری در کشور مقصد است. از این نظر کشورهای حوزه‌ی دریای کارائیب ارزانترین پاسپورت‌ها را دارند. کشورهایی مثل سنت کیتس و نویس، دومینیکا، گراندا، سنت لوسیا، آنتیگوا و باربودا، در عین حال که دارای ارزانترین پاسپورت‌ها هستند، پاسپورتشان قدرتمند هم هست. کشورهای خارج از حوزه‌ی کارائیب هم گاهی پاسپورت ارزانی دارند. مثل مکزیک و ترکیه.

سنت لوسیا

ارزانترین کشوری که می‌توانید برای دریافت پاسپورتش از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنید، سنت لوسیا است که بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی واقع شده. پاسپورت این کشور رتبه‌ی 33 در رده‌بندی جهانی را از آن خود کرده و با دریافت پاسپورتش می‌توانید به 146 کشور دیگر هم سفر کنید. شروع سرمایه‌گذاری در این کشور از 100 هزار دلار است.

دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا در شرق دریای کارائیب، رتبه‌ی دوم ارزانترین پاسپورت جهان و رتبه‌ی 33 قوی‌ترین پاسپورت را از آن خود کرده‌است. با دریافت پاسپورت دومینیکا می‌شود به 133 کشور (مثل آمریکا، انگلستان و کشورهای حوزه‌ی شینگن) سفر کرد. هزینه سرمایه‌گذاری در دومینیکا از 100 هزار دلار تا 200 هزار دلار متغیر است. البته با اضافه شدن تعداد نفرات، این مبلغ بیشتر هم می‌شود. روند اهدای پاسپورت دومینیکا بین 3 تا 8 ماه ممکن است طول بکشد.

گرنادا

کشور جزیره‌ای گرنادا در شرق دریای کارائیب واقع شده. پاسپورت این کشور در رده‌ی 35 قوی‌ترین پاسپورت‌ها قرار گرفته‌است. با داشتن پاسپورت گرنادا می‌توانید آزادانه به 141 کشور سفر کنید. هزینه‌ی سرمایه‌گذاری در این کشور بین 150 الی 200 هزار دلار است. البته این هزینه برای سرمایه‌گذاری در بانک مرکزی گرنادا است. اگر قصد دارید از طریق خرید ملک پاسپورت گرنادا را دریافت کنید باید حداقل 350 هزار دلار هزینه کنید.

آنتیگوآ و باربودا

آنتیگوآ و باربودا مجمع‌الجزایری است در دریای کارائیب که تحت حاکمیت انگلستان است. دریافت پاسپورت این کشور بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد و می‌توانید با خانواده مهاجرت کنید. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور 100 هزار دلار است.

سنت کیتس و ‌نویس

این کشور با نام رسمی فدراسیون سنت کیست و نویس، در دریای کارائیب و در غرب آنتیگوآ و باربودا واقع شده.با اهدای کمک مالی به دولت سنت کیتس و نویس شما می‌توانید پاسپورت این کشور را به دست آورید. حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری در این کشور 100 هزار دلار است و با دریافت پاسپورتش می‌توانید به 156 کشور (به ویژه کشورهای حوزه‌ی شینگن) سفر کنید.

مکزیک

مکزیک همیشه در بین کشورهایی که ارزانترین پاسپورت‌ها را دارند، جایگاه ویژه‌ای داشته. پاسپورت این کشور بسیار معتبر است و با دریافتش می‌توانید به بسیاری از کشورها مثل آمریکا، کانادا و حتی استرالیا سفر کنید. بعلاوه از آنجا که این کشور یک قطب اقتصادی در منطقه است، می‌توانید با دریافت این پاسپورت به تجارت جهانی هم متصل شوید.

ترکیه

پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه هم یکی از ارزانترین‌ها است. شما با حداقل 250 هزار دلار سرمایه، و طی حداکثر 3 ماه، می‌توانید به راحتی پاسپورت این کشور را دریافت کنید . امکان سفر به 70 کشور دنیا با دریافت پاسپورت ترکیه برایتان فراهم می‌شود.

کلام آخر

تعیین بهترین کشور برای اخذ تابعیت دوم کار دشواری است و اینکه بهترین مقصد کجا هست را نمی‌توان دقیق مشخص کرد. بهترین کشور با توجه به چشم‌اندازها و نیازهای هرکسی متفاوت است و شما باید پیش از اقدام به اخذ پاسپورت دوم، با مطالعه‌ی دقیق و بررسی کامل شرایط هر کشور و همچنین مشورت با متخصصانی که در این زمینه فعالت می‌کنند، بهترین کشور را با توجه به شرایط زندگی خودتان انتخاب کنید. ما سعی کردیم تا حد ممکن شما را با مهم‌ترین شاخصه‌های یک پاسپورت قدرتمند و مزایای آن آشنا کنیم. با امید به اینکه این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظرات کاربران