دومینیکا

حقایق جالب درباره دومینیکا؛ سرزمین چشمه‌های آب گرم و آب سرد!

دومینیکا

قبول کنید که بلیط هواپیما دومینیکا جز مقاصد اصلی شما برای سفر نیست. اما اگر برای خواندن این مقاله آمده‌اید، این احتمال وجود دارد که هوس سفر به این جزیره اسرارآمیز به سرتان زده است. خوب، در یک نگاه کلی، دومینیکا، خانه بیشترین جنگل‌های بارانی، آبشارها، آتشفشان‌های فعال و خلاصه انواع باحال و خفن ماجراجویی است. حقایق جالب درباره دومینیکا برخی از ویژگی‌های خاص این جزیره را به شما معرفی می‌کند.

22 مورد از حقایق جالب درباره دومینیکا

1) در دومینیکا برای هر روز از سال یک رودخانه وجود دارد.

دومینیکا

بله، در دومینیکا 365 رودخانه وجود دارد، یکی برای هر روز سال! از بهترین تفریحات دومینیکا، شنا و آبتنی در این رودخانه‌ها است. هر چند که تفریحات دیگری همچون قایق سواری در رودخانه هند هم وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. نکته جالب درباره این رودخانه‌ها رنگ آب آ‌هاست که برخی شفاف و برخی دیگر شیری رنگ (دارای مواد معدنی) هستند.

2) دومینیکا بهشتی برای عاشقان آبشار است.

یکی دیگر از حقایق جالب درباره دومینیکا، وجود آبشارهای حیرت‌انگیز است. با وجود آب فراوان و بارندگی‌های شدید در سطح جزیره طبیعی است که شاهد زیباترین آبشارها باشید. در سفر به دومینیکا می‌توانید هر روز در یک آبشار شنا کنید. آبشار ویکتوریا، استخر زمرد، آبشار ساری-ساری و آبشار میدلهام از محبوب‌ترین‌ها هستند.

3) دومین دریاچه جوشان جهان فقط متعلق به دومینیکا است.

بعد از نیوزلند، لقب دومین دریاچه جوشان جهان به دومینیکا می‌رسد. یا یک پیاده‌روی شگفت‌انگیز از میان جنگل‌های بارانی، جنگل‌های ابری و مناطق سرسبز و دیدنی به زیباترین حقایق جالب دومینیکا یعنی دریاچه بزرگ جوشان می‌رسید.

4)  در دومینیکا 9 آتشفشان فعال وجود دارد.

حتی شنیدن آن ترسناک و هیجان‌انگیز است. اما نگران نباشید از سال 1997 و قبل از آن در سال 1880 فوران بزرگی رخ نداده است. اگر کمی ماجراجو هستید و کنجکاو به دیدن قله مورن دیابلوتینز (1447 متر) که مرتفع‌ترین کوه کشور است، بروید. مسیرکمی دشوار است، اما منظره آخر ارزشش را دارد.

5)     ماسه‌های سواحل دومینیکا، به رنگ سیاه هستند.

یکی از حقایق جالب درباره دومینیکا، رنگ ماسه‌های سواحل آن است. این پدیده بیشتر به دلیل غلظت بالای آتشفشان‌ها رخ می‌دهد. برای دیدن این شگفتی عجیب و دیدنی به ساحل شامپاین و مرو بروید.

6)     دومینیکا داری چشمه‌های آتشفشانی است.

یکی از بهترین سواحل دومینیکا، ساحل شامپاین است که در آن می‌توانید چشمه‌های آتشفشانی را ببینید و در آب‌های گرم غواصی کنید.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

7)     دو سوم دومینیکا پوشیده از جنگل‌های بارانی است.

دومینیکا

یکی از حقایق جالب درباره دومینیکا این است که جنگل‌های بارانی استوایی زیبا بیش از دو سوم جزیره را پوشانده است. جنگل‌های بارانی این جزیره، خانه بیش از 1000 گونه گیاهی مختلف است، بنابراین پیاده‌روی در اینجا یک تجربه بسیار جادویی خواهد بود!

8)     دومینیکا بیشترین چشمه‌های آب گرم را دارد.

تعداد آتشفشان‌های زیاد سراسر جزیره، بهترین پدیده طبیعی یعنی چشمه‌های آب گرم را خلق کرده است. در اینجا خستگی از تنتان بیرون می‌رود و دیگر احساس کوفتگی نخواهید کرد. Wotten Waven یکی از محبوب‌ترین مناطق برای چشمه‌های آب گرم است که نزدیک به پایتخت شهر روزو است.

9)     در دومینیکا چشمه‌های آب سرد هم وجود دارد.

دومینیکا یکی از معدود مکان‌ها در جهان است که در آن می‌توانید چشمه‌های سرد را ببینید. این منطقهCold Soufriere نام دارد و چشمه‌ها از دهانه آتشفشانی بیرون می‌آیند. تعجب نکنید؛ آب در اینجا حباب می‌زند، اما واقعا سرد است.

10) دومینیکا یکی از طبیعی‌ترین جزایر کارائیب است.

دومینیکا

دومینیکا خانه رودخانه‌های بی‌پایان، آبشارها، جنگل‌های بارانی و آتشفشان‌ها است که به درستی به آن لقب جزیره طبیعی کارائیب را داده‌اند. اگر اهلو طبیت‌گردی هستید؛ اینجا قطعا حکم بهشت را برای شما خواهد داشت.

11) دومینیکا طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی کارائیب را داراست.

دومینیکا مملو از مسیرهای پیاده‌گردی فوق‌العاده است، اما مسیر ملی (WNT) یکی از منحصربه‌فردترین مسیرها است. این مسیر 183 کیلومتری (115 مایلی) اولین مسیر پیاده‌روی طولانی کارائیب است. به عنوان یکی از حقایق جالب درباره دومینیکا، برای طی نمودن این مسیر باید حتما کفش مناسب همراه خود داشته باشید و آن را یک سفر یک روزه در نظر بگیرید.

12) تماشای نهنگ‌های غول‌پیکر فقط در دومینیکا

یکی از بهترین تجربه‌هایی که با رزرو تور دومینیکا می‌توانید داشته باشید، رفتن به تماشای نهنگ است. جمعیتی از نهنگ‌های اسپرم وجود دارد که در تمام طول سال در اینجا زندگی می‌کنند، بنابراین شانس شما برای دیدن آنها زیاد است!

13) دومینیکا از بهترین مقاصد برای غواصی است.

اینجا دقیقا یک بهشت توصیف‌نشدنی برای غوصان است. بهترین غواصان جهان و حتی آماتورها این جزیره را برای یک تجربه باورنکردنی انتخاب می‌کنند. شهر سوفریر در انتهای جنوبی جزیره دارای همه شرایط مناسب است: عمق نزدیک به ساحل، دریاهای آرام و دید خوب.

14) دومینیکا بهشتی برای ماجراجویان است.

دومینیکا

بی‌شک یکی از حقایق جالب درباره دومنیکا، ماجراجویی بی‌نظیر و مهیج در آن است. چه بخواهید زیر آبشارها شنا کنید، در آتشفشان ها پیاده روی کنید، در زیر آب شیرجه بزنید یا دره نوردی کنید، دومینیکا می‌تواند آن را به بهترین شکل در اختیارتان قرار دهد.

15) دومینیکا جمهوری دومینیکن نیست.

از دیگر حقایقی که باید درباره دومینیکا بدانید این است که این جزیره با جمهوری دومینیکن فرق دارد و جداست. درواقع، دومینیکا قطعا جمهوری دومینیکن نیست؛ این یک جزیره (کشور) جداگانه در شرق کارائیب است، بیش از 600 مایل دورتر!

16) پرنده ملی دومینیکا طوطی سیسرو است.

دومینیکا

پرنده ملی یا همان طوطی سیسرو از دیگر حقایق جالب درباره دومینیکا است. این طوطی زیبای بنفش و سبز را می‌توانید در جنگل‌های کوهستانی و همچنین روی پرچم و نشان دومینیکن ببینید.

17) هنوز قبیله‌های بومی در دومینیکا زندگی می‌کنند.

یک چیز منحصر به فرد در مورد دومینیکا این است که هنوز افراد بومی در آنجا زندگی می‌کنند. آنها اولین ساکنان جزایر بودند و به مردم کالیناگو معروف هستند. امروزه حدود 3000 نفر در جزیره زندگی می‌کنند که عمدتاً در قلمرو کالیناگو هستند.

18) فیلم دزدان دریایی کارائیب در این جزیره فیلمبرداری شده است.

دزدان دریایی کارائیب (در رودخانه هند) و بسیاری فیلم دیگر را در دومینیکا فیلمبرداری کردند! تنگه تیتو در پارک ملی مورن ترویس پیتونز جایی است که در آن صحنه بازیگران فیلم در قفس‌های استخوانی آویزان شده اند و رودخانه هند در پورتسموث رودخانه پاتانو در فیلم بود.

19) در دومینیکا فرودگاه‌ بین‌المللی وجود ندارد.

رسیدن به دومینیکا به خودی خود یک ماجراجویی است زیرا فرودگاه بین المللی وجود ندارد. پس چگونه به اینجا برسید؟ پرواز از طریق یک جزیره دیگر در دریای کارائیب! باربادوس و آنتیگوا هر دو پروازهای مستقیم دارند و فرودگاه‌های بین‌المللی دارند.

20) دومینیکا زیستگاه قورباغه‌ در حال انقراض به نام مرغ کوهی است.

این گونه قورباغه فقط در دومینیکا و مونتسرات یافت می‌شود که مردم مردم آن را یک غذای لذیذ و خوشمزه می‌دانند؛ چراکه طعمی شبیه به مرغ دارد. بی‌شک یکی از حقایق جالب درباره دومینیکا می‌تواند خوردن همچین قوباغه‌ای باشد!

21) کشاورزی و گردشگری دو صنعت اصلی آن هستند.

بیش از 20 درصد از زمین های دومینیکا قابل کشت است. کشاورزی یکی از صنایع اصلی آنها بوده و برای چندین دهه اقتصاد وابسته به صادرات موز بود. با این حال، در سال‌های اخیر، کشور به سمت تولید میوه‌ها و سبزیجات دیگر رفته است. دومینیکا همچنین در سال‌های اخیر برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به سمت تبدیل شدن به یک مقصد بوم‌گردی حرکت کرده است.

22) دومینیکا آخرین جزیره‌ای است که تحت استعمار اروپایی‌ها قرار گرفت.

دومینیکا

دومینیکا آخرین جزایر کارائیب بود که توسط اروپایی‌ها مستعمره شد، که عمدتاً به دلیل مقاومت شدید مردم بومی کالیناگو، که هنوز هم در اطراف آن زندگی می‌کنند؛ بود.

دوست دارید درباره پاسپورت دومینیکا بخوانید؟

نظرات کاربران