rome
7 فروردین 1402
رم

معرفی شهر رم؛ پایتخت زیبایی‌های جهان !

در معرفی شهر رم شما را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان می‌بریم. جایی که جاذبه‌های گردشگری آن میلیون‌ها نفر را به این شهر می‌کشاند و وجود دانشگاه‌های معتبر، اقتصاد پویا و موقعیت‌های شغلی خوب خیلی‌ها را برای زندگی در این شهر ترغیب می‌کند. تصمیم شما هر چه که باشد، توصیه می‌کنیم از قبل اطلاعاتتان را درباره رم کامل کنید. 

رزرو تور اروپا

رم در کدام کشور قرار دارد؟

rome

رم پایتخت ایتالیا و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. این شهر در رودخانه تیبر در بخش مرکزی-غربی ایتالیا، در حدود 23 کیلومتری شرق ساحل دریای مدیترانه واقع شده‌است. رم یکی از محبوب‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است که بیشتر به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیرش شناخته می‌شود. سبک کلاسیک رومی این شهر گردشگران را از هر گوشه و کنار این دنیا مجذوب خود می‌کند. از‌این‌رو می‌توان گفت که بیشتر درآمد رم از صنعت توریسم بدست می‌آید و یکی از شهرهای مهم ایتالیا محسوب می‌شود.

ایتالیا کشوری پیشرفته در زمینه‌های مختلف است و این را مدیون شهرهای متنوع و زیبای خود می‌داند. هر شهر این کشور، ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

ونیز: شهری روی آب که به خاطر کانال‌ها، پل‌ها و کاخ‌هایش شهرت جهانی دارد. بیشترین درآمد این شهر از میلیون‌های گردشگری است که سالانه به آن سفر می‌کنند. 

فلورانس: پایتخت منطقه توسکانی. این شهر همچنین پایتخت پادشاهی ایتالیا بود. فلورانس بیشتر به دلیل مراکز بازرگانی و مالی مهمی که دارد، شناخته می‌شود و هنوز هم یکی از شهرهای ثروتمند ایتالیا به حساب می‌آید. 

Tour europe

میلان: این شهر در سرتاسر جهان به عنوان یکی از پایتخت‌های مد و طراحی شهرت دارد، همچنین خانه کلیسای جامعی با زیبایی بی‌نظیر، دومین کلیسای جامع کاتولیک بزرگ در جهان و چهارمین کلیسای جامع بزرگ در جهان است.

تورین: یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم در شمال ایتالیا و دفتر مرکزی شرکت فیات، همچنین پایتخت دومین منطقه بزرگ ایتالیا، پیمونت است. این شهر با جمعیتی نزدیک به 900000 نفر، هم از نظر تاریخی و هم از نظر معماری یکی از شهرهای مهم ایتالیا است، چون اولین پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده. تورین همچنین دارای آثار قدیمی فراوان، زندگی هنری و فرهنگی غنی است.

ناپل: سومین شهر بزرگ ایتالیا و پایتخت منطقه کامپانیا، ناپل همچنین دومین منطقه شهری پرجمعیت ایتالیا است. نام آن از نئاپولیس یونانی، “شهر جدید” گرفته شده و با داشتن میراث فوق‌العاده‌ای از بناهای تاریخی و مجموعه‌های هنری یکی‌دیگر از شهرهای گردشگری مهم ایتالیا به شمار می‌آید.

معرفی شهر رم

رم شهری که به عنوان یکی از زادگاه‌های تمدن غرب از آن یاد می‌شود و از قدیمی‌ترین شهرهای دائماً مسکونی در جهان است. معماری رنسانس و باروک آن شهرت جهانی دارد و خانه هنرمندانی مانند برنینی و رافائل بوده. از معماری بی‌نظیر آن که بگذریم، اقتصاد رم تا حد زیادی به خدمات، شرکت‌های فناوری پیشرفته به ویژه فناوری اطلاعات، هوافضا، دفاع، ارتباطات از راه دور بستگی دارد. سایر بخش‌های مهم عبارت‌اند از تحقیقات، ساخت و ساز و فعالیت‌های تجاری (به ویژه بانکی) و گردشگری. علاوه‌براین‌ها، رم مرکز صنعت فیلم ایتالیا است.

در معرفی شهر رم نمی‌توان درباره شگفتی‌های دیدنی آن صحبت نکرد. زیبایی‌های معماری کلاسیک این شهر در کنار مناظر و ساختمان‌های مدرن، هزاران گردشگر را فریب می‌دهد. به دلیل هم، در سال 2019، رم یازدهمین شهر پربازدید جهان و سومین شهر پربازدید در اتحادیه اروپا بود. جالب‌ترین مکان‌های رم: بناهای تاریخی، موزه‌ها (موزه های واتیکان و موزه کولوسئوم) و دیگر مناظر طبیعی هستند. بسیاری از مراکز تاریخی رم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. اما این‌ها همه چیز درباره رم نیستند و ما به صورت خلاصه این شهر را به شما معرفی کردیم. در ادامه جزئیات بیشتری درباره آن عنوان خواهیم کرد. 

اطلاعات کلی شهر رم

rome

نام شهر: Rome

زبان: ایتالیایی

مذهب: مسیحیت کاتولیک

جمعیت: 2.873 میلیون 

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت ایران با شهر رم: 2 ساعت و 30 دقیقه‌ از ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران رم: حدود 4 ساعت و 30 دقیقه

آب و هوای شهر رم

رم دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های خنک و تابستان‌های گرم است. دما می تواند با کمترین میزان 2 درجه سانتیگراد در ماه‌های سرد سال تا حداکثر 30 درجه سانتیگراد در ماه‌های گرم متفاوت باشد. بارندگی در ماه‌های تابستان کم است یا اصلاً نمی‌بارد، اما این میزان در پاییز به 90 میلی‌متر افزایش می‌یابد. اگر عاشق گرما هستید، بهترین زمان برای سفر به رم تابستان است، زمانی که هوا تقریباً خشک و گرم است. از طرفی دیگر، هر دو فصل بهار و پاییز ملایم‌تر هستند و میانگین دمای روزانه بین 16 تا 22 درجه سانتی‌گراد و احتمال بارندگی افزایش می‌یابد.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های رم

Universities of Rome

در معرفی شهر رم به وضعیت تحصیل در این شهر محبوب می‌رسیم. این طور بگوییم که رم، شهری که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند، یک انتخاب عالی برای تحصیل در دانشگاه است. وجود دانشگاه‌های انگلیسی زبان و تنوع رشته‌های تحصیلی از دلایلی هستند که افراد را از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به اینجا می‌کشانند. شما می‌توانید به طور کامل به زبان انگلیسی، از طراحی مد تا مهندسی، از روابط بین‌الملل تا معماری تحصیل کنید.

در کل، دانشگاه‌های آن به شرح زیر است: 

  • دانشگاه لا ساپینزا رم
  • دانشگاه تور ورگاتا رم
  • دانشگاه سن رافائل
  • دانشگاه کاتولیکا
  • دانشگاه روما تره

رفت‌وآمد و گردش در شهر رم

رم به دلیل وجود گردشگر زیاد از سیستم حمل‌ونقل خیلی خوب برخوردار بوده و تقریبا همه جای شهر را پوشش می‌دهد. همین باعث شده تا نه تنها سفر بلکه زندگی در شهر رم نیز آسان‌تر باشد. برخی از وسایل حمل‌ونقل عمومی این شهر شامل موارد زیر هستند: 

مترو: ترافیک بالای زمین خسته‌کننده است، بنابراین متروی زیرزمینی یا متروپولیتانا، سریع‌ترین راه برای رفت‌وآمد است. مترو در رم سه خط را طی می‌کند و ایستگاه‌هایی را خواهید دید که در سراسر شهر پراکنده شده‌اند که با تابلوهایی با علامت قرمز بزرگ “M” روی آنها مشخص شده‌اند.

اتوبوس: ایستگاه‌های اتوبوس با علائم فرماتا (یا توقف) مشخص می‌شوند. چندین نوع اتوبوس در رم وجود دارد، از جمله اتوبوس‌های شبانه و اتوبوس‌های سریع السیر. 

تاکسی: تاکسی‌ها در همه جای شهر هستند، اما قیمت‌ آ‌ن‌ها کمی گران است. از حدود 3 یورو (حدود 3.70 دلار) شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر پیموده شده حدود یک یورو هزینه دریافت می‌کنند. 

هزینه های زندگی در شهر رم

Rome

رم یکی از شهرهای محبوب ایتالیا است، این شهر همچنین به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که پذیرای مهاجران و مشاغل و دانشجویان برای تحصیلات عالی، شناخته شده‌است. اما تجربه زندگی در شهر رم نشان‌داده که هزینه‌های آن چندان ارزان هم نیستند. متوسط هزینه زندگی در رم برای خانواده 2430 دلار، برای دانشجویان 1505 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 1640 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 2000 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 1505 دلار و برای یک نفر 1300 دلار است. اضافه کنیم که هزینه زندگی در رم تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1300 دلار در ماه.

خلاصه هزینه زندگی ماهانه در رم

  • میانگین هزینه ماهانه: 1300 دلار
  • برای یک نفر: 1640 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 1505 دلار
  • برای یک زوج: 2000 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 2430 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر رم

وجود امکانات کامل، جاذبه‌های بی‌نظیر، فضای شهری دوست‌داشتنی، درآمد کافی و اقتصاد پویا سبب شده تا خیلی‌ها شهر رم را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. برای دریافت اقامت این شهر، شما بایستی با توجه به هدف خود از سفر و شرایط زندگیتان یکی از انواع ویزاهای تجاری و سرمایه‌گذاری، کاری، تحصیلی، ترانزیت و… را انتخاب کنید. 

چگونه ویزای توریستی رم را بگیریم؟

سفر به رم برای خیلی‌ها همانند رویایی است که به حقیقت تبدیل می‌شود. قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده و تماشای آثار تاریخی یا نشستن در یک کافه دنج و قهوه خوردن از بهترین خاطراتی هستند که در این شهر ثبت خواهید کرد. مکان‌های دیدنی رم به حدی دیدنی‌اند که ویزای توریستی این شهر را به یکی از پرتقاضاترین ویزاها تبدیل کرده‌اند. شما با دریافت این ویزا می‌توانید در مدت 90 روز در این شهر اقامت داشته باشید.  

فرودگاه‌ های شهر رم

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی رم

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه به همراه ترجمه
  • دو قطعه عکس به همراه پاسپورت معتبر
  • کپی تمامی صفحات پاسپورت
  • ارائه مدارک لازم جهت تمکن مالی
  • ارائه بلیط رفت و برگشت رم

فرودگاه‌ های شهر رم

رم دو فرودگاه دارد. فرودگاه لئوناردو داوینچی (در فیومیچینو) توسط خطوط هوایی اصلی استفاده می‌شود، در حالی که فرودگاه چمپینو (Ciampino) توسط خطوط هوایی ارزان قیمت Easyjet و Ryanair به کار گرفته می‌شود.

فرودگاه لئوناردو داوینچی

فیومیچینو با نام رسمی فرودگاه لئوناردو داوینچی، قطب اصلی و مهم برای پروازهای بین قاره‌ای و همچنین پروازهای داخلی و اروپایی است. این فرودگاه در 32 کیلومتری شهر و نزدیک به دریا واقع شده‌است.

فرودگاه چامپینو

Ciampino Airport

Ciampino یک فرودگاه نظامی است که از زمانی که میزبان شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت شده، ترمینال مسافربری خود را توسعه داده‌است. هنوز کوچک است و خدمات یا سرگرمی زیادی ندارد. همچنین امکانات فرودگاه در حال رشد هستند. 

شما می‌توانید برای سفر به این فرودگاه‌ها و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران رم یا حتی قیمت بلیط هواپیما رم تهران به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

قوانین و فرهنگ شهر رم

در معرفی شهر رم بد نیست با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر نیز آشنا شوید. 

  • خانواده برای ایتالیایی‌ها از ارزش زیادی برخوردار است و آن‌ها بیشتر وقت خودشان را خانواده می‌گذرانند.
  • رومی‌ها عادت دارند بعد از ساعت 11 صبح قهوه و کاپوچینو نخورند. این در کافه‌ها به وضوح دیده می‌شود.
  • رومی‌ها عاشق خرید کردن هستند و مراکز خرید زیادی در این شهر وجود دارد.
  • تقریبا در هر کجای شهر باشید، یک کلیسا در کنارتان ظاهر می‌شود.
  • معمولا در وسایل حمل‌ونقل عمومی جای خود را به افراد مسن و زنان باردار می‌دهند.
  • در رم صورت‌حساب غذا به صورت مساوی تقسیم می‌شود و اصطلاح “هلندی نرو، رومی بمون” برای آن به کار می‌رود. 

کلام آخر

مهم نیست بلیط هواپیما رم را برای سفری کوتاه یا مهاجرت به این شهر رزرو می‌کنید، قبل از هرکاری اطلاعات کامل را درباره این شهر بدست آورید. در معرفی شهر رم ما سعی کردیم تا هر چند کوتاه درباره هزینه‌ها، تحصیل، حمل‌ونقل شهری و بسیاری موارد دیگر صحبت کنیم؛ امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. 

نظرات کاربران