Milan

معرفی شهر میلان؛ پایتخت مد جهان!

میلان که همه آن را «پایتخت مد جهان» می‌دانند، شهری زیبا و شگفت‌انگیز برای تفریح و زندگی است. اگرچه جذاب به نظر می‌رسد، اما سفر و زندگی در آن با فراز و نشیب‌هایی همراه است که بایستی اطلاعات لازم درباره آن را بدانید. معرفی شهر میلان به شما کمک می‌کند تا این شهر را بیشتر بشناسید و بهتر تصمیم بگیرید.  

Tour europe

همین حالا بلیط هواپیمای میلان را رزرو کنید!

میلان در کدام کشور قرار دارد؟

Milan

میلان در شمال ایتالیا، در حدود 50 کیلومتری تیچینو و کمتر از 200 کیلومتر با مرز اتریش واقع شده‌است. شهری که از خیلی جهات برای تفریح و زندگی مناسب و خصوصیات خاص زیادی دارد. در کل، ایتالیا کشوری اقتصادی است و عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا را یدک می‌کشد. از طرفی تولیدات ناخالص داخلی آن نیز باعث شده تا در رتبه هشتم این قاره قرار گیرد. هر شهر آن به لحاظ تولیدات، اقتصاد، فرهنگ، هنر و گردشگری اهمیت زیادی برای این کشور دارند. در زیر ما چند مورد از این شهرهای مهم را به غیر از میلان معرفی کرده‌ایم:

شهر فلورانس (Florence): این شهر بیشتر از هر چیز به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و آب‌وهوای خوب، یک مقصد گردشگری است. اما در زمینه داروسازی، نساجی و صنایع شیمیایی ‌نیز فعال بوده و از چرخ‌های مهم اقتصادی کشور به حساب می‌آید.

شهر تورین (Turin): دانشگاه‌های معتبر و معروف زیادی از جمله دانشگاه پلی‌تکنیک در آن وجود دارند که باعث شده تا به یک مقصد محبوب برای ادامه تحصیل تبدیل شود. علاوه بر آن، مشاغل بانکی، صنایع مهندسی، و صنایع فناوری از دیگر مشاغل مهم در این شهر هستند که آن را به رتبه دوم در اقتصاد ایتالیا رسانده‌اند.  

شهر رم (Roma): مشهورترین شهر ایتالیا، اروپا و حتی جهان با وجود جاذبه‌های فراوان، شهر رم یکی از مهمترین شهرهای ایتالیا و مقصدی گردشگری است که بیشتر درآمد آن نیز از همین طریق بدست می‌آید. البته در زمینه خودروسازی، داروسازی، صنایع غذایی و پارچه نیز فعالیت می‌کند. 

Bolzano

شهر بولزانو (Bolzano): شاید نام این شهر به گوشتان نخورده باشد، اما یکی از مقاصد مهاجرت برای کشور ایتالیا به حساب می‌آید. این شهر با داشتن استانداردها و کیفیت زندگی ایده‌آل در کنار دانشگاه‌های معتبر و موقعیت‌های شغلی توانسته به یکی از شهرهای محبوب برای ادامه زندگی تبدیل شود. 

معرفی شهر میلان

میلان در شمال ایتالیا، دومین شهر بزرگ این کشور است که 3 میلیون نفر جمعیت دارد. مرکز استان لمباردی، یک شهر مرفه و مرکز مالی ایتالیا به حساب می‌آید. اگرچه بیشتر به خاطر مد و لباس شناخته می‌شود، چون آرمانی، ورساچه، گابانا، میسونی، موسکینو و پرادا همگی از برندهای جهانی این شهر هستند. البته این همه چیز درباره میلان نیست و این شهر ویژگی‌های خاص زیادی دارد. 

میلان یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا است و در طول سال‌ها سهم بزرگی در اقتصاد و فرهنگ ایتالیا داشته است. این شهر را مرکز مالی، تجاری و اقتصادی می‌دانند که در کنار موزه‌ها، کلیساها و بناهای تاریخی به خوبی توانسته پیشرفت کند. بله، میلان شهری منحصربفرد، مدرن و پیشرفته است که خیلی‌ها برای زندگی و سفر آن را انتخاب می‌کنند. 

اطلاعات کلی شهر میلان

نام شهر: Milan

استان: لومباردی در شمال ایتالیا

زبان: ایتالیایی

مذهب: مسیحیت (کاتولیک)

جمعیت: 3250588

واحد پول: یورو با کد اختصاری  EUR

اختلاف ساعت ایران با شهر میلان: 2 ساعت و 30 از ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران میلان: به طور متوسط 5 ساعت و 30 دقیقه

آب و هوای شهر میلان

Milan

میلان از سمت شمال غربی در دره پو و از سه طرف در یک دشت قرار دارد. در طرف دیگر آن نیز کوه‌های آلپ هستند. همین موقعیت جغرافیایی سبب شده تا میلان آب‌وهوایی معتدل قاره‌ای، با زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم داشته باشد. میانگین دما بین 3.5 تا 25 درجه سانتیگراد در سردترین و گرم‌ترین روزها در این شهر متغیر است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های میلان

در معرفی شهر میلان به سیستم آموزشی این شهر می‌رسیم. میلان فرصت‌های متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. مد، هنر، طراحی، مهندسی و… . می‌توانید تمام دوره‌های مورد علاقه خود را در این دانشگاه‌ها بیابید. از 14 دانشگاه واقع در میلان، پنج دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 رتبه‌بندی شده‌اند: 

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان: 139
  • دانشگاه میلان: 324
  • دانشگاه ویتا (Vita): 436
  • دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره: 511-520
  • دانشگاه میلانو-بیکوکا: 601-650

رفت‌وآمد و گردش در شهر میلان

Milan

بهترین راه برای رفت‌و‌آمد در میلان، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کارآمد (و ارزان) به نام ATM است. این سیستم تشکیل شده از مترو، اتوبوس و تراموا در سراسر شهر گسترده شده و از همه جا قابل دسترسی است. تراموا را می‌توان اصلی‌ترین شیوه رفت‌وآمد به حساب آورد. این شهر همچنین دارای چهار خط مترو و پنج ایستگاه قطار است. 

هزینه های زندگی در شهر میلان

میلان یکی از شهرهای محبوب ایتالیا است که به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی دانشجویان و مهاجران زیادی را به سمت خود کشانده. بااین‌حال متوسط هزینه زندگی در میلان برای خانواده 4580 دلار، برای دانشجویان 1205 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 1365 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج‌ها 4000 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 1205 دلار و برای یک نفر 1000 دلار است. هزینه زندگی در میلان تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1500 دلار در ماه. ما در معرفی شهر میلان هزینه زندگی برای هر فرد را در زیر عنوان کرده‌ایم تا آگاه‌تر تصمیم بگیرید.

  • میانگین هزینه ماهانه: 1500 دلار
  • برای یک نفر: 1365 دلار
  • برای یک دانشجوی بین‌المللی: 1205 دلار
  • برای یک زوج: 4000 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 4580 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر میلان

visa italy

زندگی در شهر میلان برای خیلی‌ها همانند رویایی است که به حقیقت تبدیل می‎شود. این شهر پتانسیل‌های زیادی دارد و فرصت‌های مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، چه تحصیل باشد، چه کار و چه تفریح. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 6 درصد از جمعیت شهر میلان را مهاجرین تشکیل می‌دهند. درصورتی که شما نیز تصمیم دارید در این شهر زندگی کنید، بایستی با توجه به شرایط و هدف خود از سفر به سراغ یکی از روش‌های اقامت زیر بروید:

  • اقامت از طریق ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری 
  • ویزای الحاق به همسر ایتالیایی
  • ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری

چگونه ویزای توریستی میلان را بگیریم؟

در معرفی شهر میلان باید بگوییم که بیشترین میزان تقاضا، مربوط به ویزای توریستی این شهر است. خیلی از افراد به دنبال رزرو بلیط هواپیما میلان و قیمت بلیط هواپیما تهران میلان هستند. اما باید بگوییم که قبل از هر چیز باید به سراغ اخذ ویزای توریستی بروید، ویزایی که اجازاه اقامت 90 روزه در این شهر را به شما می‌دهد. 

ویزای توریستی این شهر دو به نوع فوری و عادی تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو در وقت ‌گرفتن از سفارت و حضور در آن است. برای دریافت این ویزا نیازی به انجام مصاحبه نیست و فقط باید برای تحویل مدارک به سفارت بروید. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی میلان

  • پاسپورت معتبر
  • پاسپورت‌های قبلی
  • پرکردن فرم تقاضای ویزا
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه سوابق بیمه تامین اجتماعی و ترجمه آن
  • ارائه اسناد ملکی به همراه ترجمه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت تهران میلان 

فرودگاه‌ های شهر میلان

Airport  Milan

دو فرودگاه به میلان خدمات‌رسانی می‌کنند: 

فرودگاه مالپنسا میلان (MXP): این فرودگاه در 30 مایلی شهر میلان و در شمال شرقی آن قرار دارد. بیشتر پروازهای بین‌المللی به این فرودگاه ختم می‌شوند.

فرودگاه لیناته میلان (LIN): این فرودگاه در 5 مایلی از مرکز شهر قرار گرفته و بیشتر برای پروازهای داخلی و شهرهای دیگر ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

قوانین و فرهنگ شهر میلان

در معرفی شهر میلان قصد داریم تا شما را با فرهنگ و آداب و رسوم این مردم بیشتر آشنا کنیم.

  • غذا و آشپزی برای ایتالیایی‌ها خیلی اهمیت دارد و بیشتر غذاهای آن‌ها مانند پیتزا و پاستا شهرت جهانی دارند.
  • مردم این شهر به فرهنگ سنتی خود وفادار هستند و به خانواده خود بسیار اهمیت می‌دهند. تا جایی که ازدواج‌ها هنوز هم به شیوه قدیم برگزار می‌شوند.
  • در هنگام غذاخوردن باید صبر کنید تا همگی جمع شوند و بعد شروع به غذاخوردن کنید.
  • در مکان‌های مذهبی مانند کلیساها با صدای آرام و آهسته صحبت کنید.
  • قبل از عکاسی از مکان‌ها و جاذبه‌های معروف و افراد دیگر حتما اجازه بگیرید. 
  • مردم میلان و ایتالیایی‌ها بیشتر از روی لباس پوشیدن مردم را قضاوت می‌کنند، بنابراین به نحوه لباس پوشیدن خود توجه کنید. 

کلام آخر

در معرفی شهر میلان از هزینه‌ها زندگی در این شهر گفتیم، شما را با نحوه رفت‌و‌آمد و تحصیل در آن آشنا کردیم و هر آنچه را که نیاز بود درباره میلان بدانید به صورت خلاصه عنوان کردیم. امیدواریم توانسته باشیم یک نگاه کلی از این شهر را به شما ارائه دهیم تا در تصمیم‌گیری شما موثر باشد. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما میلان تهران، رزرو هتل و تور به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

نظرات کاربران