Malpensa Airport

فرودگاه مالپنسا میلان، پر رفت و آمدترین فرودگاه ایتالیا

میلان شهری مهم و تاریخی در ایتالیا است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع این شهر تاریخی که در استان لومباردی در شمال ایتالیا قرار دارد، عنوان زیباترین شهر تاریخی جهان را یدک می‌کشد. معمولا مسافران و گردشگران از طریق مسافرت هوایی به این شهر سفر می‌کنند و به همین دلیل شهر میلان دارای سه فرودگاه است. در ادامه این نوشتار فرودگاه مالپنسا میلان را که پرتردد‌ترین فرودگاه میلان است، بررسی می‌کنیم، همراه سه کلیک بمانید زیرا هرچقدر اطلاعاتتان درباره فرودگاه بیشتر باشد، می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای ادامه سفر داشته باشید. 

Tour europe

معرفی فرودگاه مالپنسا میلان

Malpensa Airport

فرودگاه مالپنسا میلان که با کد یاتای MXP شناخته می‌شود، دارای دو ترمینال مسافربری است و امکانات بسیار زیادی را به مسافران ارائه می‌دهد. در این فرودگاه مغازه‌ها و رستوران‌هایی در حال ارائه خدمات به مسافران هستند و می‌توانید با استفاده از ماشین‌های رایگان در فرودگاه تردد کنید، برای گذراندن وقت از وای فای رایگان استفاده کنید و اگر مسافر کلاس اکونومی باشید هم می‌توانید با پرداخت هزینه در سالن استراحت درجه یک فرودگاه استراحت کنید. 

اهمیت فرودگاه مالپنسا میلان به قدری است که افراد زیادی آن را به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور ایتالیا می‌شناسند. 

این فرودگاه که ۱۵ میلیون مسافر را در سال جابجا می‌کند، بیشتر از ۱۰۰ سال است که در بخش صنعت هوانوردی به ایتالیا خدمت می‌کند و شلوغ‌ترین فرودگاه کشور ایتالیا به شمار می‌رود. این فرودگاه به بیش از ۲۰۰ مقصد مختلف دنیا پرواز انجام می‌دهد و در قدیم به نام فرودگاه اروپا ارتوسیت آدی میلان شناخته می‌شد. در هر هفته غالب بر ۹۰۰ پرواز داخلی و چهار هزار پرواز خارجی از فرودگاه مالپنسا میلان انجام می‌گردد. فرودگاه بین المللی میلان یا همان میلانو مالپنسا یک فرودگاه همگانی مسافربری است که تا مرکز شهر میلان ۹۹ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این فرودگاه تا تهران ۳۷۰۵ کیلومتر است و تقریباً پرواز تهران تا این فرودگاه ۵ ساعت طول می‌کشد. 

ترمینال‌های فرودگاه مالپنسا میلان

این فرودگاه دارای دو ترمینال مسافربری و یک ترمینال باری است.

ترمینال ۱: ترمینال شماره ۱ در سال ۱۹۹۸ به بهره‌برداری رسید و از پایانه دیگر این فرودگاه هم بزرگ‌تر است و هم دارای امکانات بیشتری است. در این ترمینال سه بخش مختلف وجود دارد. بخش اول پروازهای داخلی و پروازهای منطقه شنگن را انجام می‌دهد، بخش دوم پرواز‌های غیر شنگن و درون قاره‌ای را انجام می‌دهد و بخش سوم پرواز‌های خارج قاره‌ای و غیر شنگن را پوشش می‌دهد. 

ترمینال شماره ۲: این ترمینال قدیمی‌ترین ترمینال فرودگاه مالپنسا میلان است و به ایزی جت‌ها اختصاص دارد. یک ایستگاه مترو در سال ۲۰۱۶ در این ترمینال افتتاح شد و سرویس حمل و نقل شاتل برای حمل و نقل مسافران در میان دو ترمینال فرودگاه به طور رایگان به مسافران خدمت می‌کند. 

ترمینال شماره ۳: این ترمینال که فقط برای بار‌ها استفاده می‌شود، در هر سال بیشتر از ۴۱۰ هزار تن بار را جابجا می‌کند. 

استراحت در فرودگاه مالپنسا میلان

Malpensa Airport

ترمینال ۲ همیشه مملو از مسافران شبانه‌روزی است و یک ترمینال حمل و نقل کم هزینه محسوب می‌شود، برخی از مسافران این ترمینال را به عنوان بهترین مکان برای استراحت و خواب در فرودگاه مالپنسا میلان ذکر کرده‌اند. ترمینال یک از ترمینال ۲ بزرگ‌تر است اما هنگام شب بسیار شلوغ است و برای خوابیدن و استراحت کردن توصیه نمی‌شود. البته گرند کافه که در طبقه p2 قرار دارد صندلی‌های راحتی برای خوابیدن دارد و در ساعت ۵ صبح باز می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد. 

در طبقه سوم نیز راهروی آرامی در فوت‌کورد فرودگاه، درست در کنار پله برقی محل خوبی برای استراحت مسافرانی است که کیسه خواب همراه خود داشته باشد. البته اگر می‌خواهید خواب و استراحت راحتی داشته باشید می‌توانید به هتل‌های نزدیک فرودگاه مراجعه کنید. در ادامه بیشتر راجع به این هتل‌ها صحبت می‌کنیم. 

اگر مسافر فرست کلاس یا بیزینس کلاس هستید، می‌توانید به سالن‌های لوکس امارات لانژ و لوفت هانزا دسترسی داشته باشید. در این سالن‌ها امکاناتی مانند دوش در دسترس هستند. 

هتل‌های فرودگاه مالپنسا میلان

از آنجایی که استراحت کردن و خوابیدن در فرودگاه‌ها مثل کابوس به نظر می‌رسد، در داخل فرودگاه هتل‌هایی برای استراحت مسافران وجود دارد که خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. در ادامه این هتل‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. البته از آن‌جایی که محدودیت‌های کووید ۱۹ دائماً در حال تغییر هستند، توصیه می‌کنیم قبل از رزرو و قبل از اینکه روی هتل‌ها حساب کنید از در دسترس بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. حال به معرفی هتل‌های نزدیک فرودگاه مالپنسا می‌پردازیم: 

  • هتل اسلیپرز که در داخل فرودگاه قرار دارد امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌کند. این هتل دارای اتاق‌هایی با تخت‌های راحت، وای فای رایگان، نمایشگر وضعیت پرواز و غیره است و در طبقه دوم ترمینال یک قرار دارد. هزینه استفاده از این هتل نه یورو در ساعت است که برای استراحت کوتاه منصفانه محسوب می‌شود. 
  • هتل شرایتون هم یکی از هتل‌های فرودگاه مالپنسا میلان است که در ترمینال ۱ برای رفاه حال مسافران ساخته شده است. مسافران می‌توانند ۵ ساعت از این هتل استفاده کنند و از سرویس رفت و آمد رایگان بین هتل و ترمینال ۲ بهره‌مند گردند. 
  • هتل هالیدی اکسپرس هم، دقیقا میان ترمینال‌های ۱ و ۲ قرار دارد. از هتل تا ترمینال ۱ می‌توان با هزینه ۴ یورو رفت و آمد کرد، اما برای رفت و برگشت به ترمینال ۲ باید سرویس رفت و آمد را درخواست کنید. 
  • هتل ماکسی هم که کنار ترمینال دو قرار دارد، برای استراحت کوتاه مسافران عالی است. 
  • هتل فرست مالپنسا به صورت ۲۴ساعته به مسافران خدمات ارائه می‌کند و برای هر ساعت چهار یورو از آن‌ها دریافت می‌کند. 

امکانات فرودگاه مالپنسا میلان

Malpensa Airport
  • اگر قرار است ساعاتی را در فرودگاه منتظر بمانید، می‌توانید از وای فای رایگان نامحدود که در این فرودگاه در دسترس است استفاده کنید. برای استفاده از این وای فای نیازی به ثبت نام نیست و سرعتی حدود ۶ مگابایت بر ثانیه دارد. 
  • این فرودگاه جهت رفاه حال مادران و کودکان دارای اتاق کودکی شامل میزهای تعویض، تلویزیون، صندلی ارگونومیک پرستاری است و مادران می‌توانند از این اتاق‌ها برای آرامش بیشتر استفاده کنند. شما میتوانید نشانگر pit baby را در سالن فرودگاه مشاهده کنید. 
  • اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کودکانتان تمام انرژی خود را قبل از پرواز تخلیه می‌کنند، می‌توانید آن‌ها را به یکی از زمین‌های بازی کودکان ببرید، جایی که بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های تعاملی زیادی پیدا خواهند کرد. 
  • در واقع فرودگاه مالپنسا میلان خدمات بسیار خوبی را به خانواده‌ها ارائه می‌کند. هنگام عبور از امنیت یک مسیر خانوادگی ویژه‌ای وجود دارد که اگر شما با کودکان زیر ۱۳ سال سفر می‌کنید می‌توانید از این مسیر ویژه استفاده کنید. مسافران این مسیر یک کارت فست ترک دریافت می‌کنند و در اولویت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که انتظار آن‌ها به حداقل می‌رسد. البته برای استفاده از این مسیر ویژه باید ۹ یورو پرداخت کنید. 

در ادامه

  • نگران گرسنگی و تشنگی خود در زمان انتظار نباشید، در این فرودگاه سالن‌های غذاخوری زیادی وجود دارد که به صورت ۲۴ساعته فعالیت می‌کنند. کافه آروما، بار بریسیل، کافه گرن، بار آب میوه، مک دونالد، پن وینو وسن دانیله، پاستاسیوتا، پیتزا سرآشپز، روسوپومودورو و اسکاس لانژ بار از کافه‌ها و رستوران‌های موجود در فرودگاه هستند. البته اگر به غذای آماده در این کافه و رستوران‌ها نیازی ندارید و ترجیح می‌دهید مواد غذایی بسته‌بندی را خریداری کنید، می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه مواد غذایی واقع در بازار کارپول تهیه کنید که در طبقه همکف ترمینال یک قرار گرفته است. در این بازار مجموعه‌ای از سوپرمارکت‌های عالی شهر میلان وجود دارد که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ و نیم شب فعالیت می‌کنند. 
  • برای افرادی که به خدمات پزشکی نیاز دارند یک ایستگاه کمک‌های اولیه در طبقه اول ضلع جنوبی ترمینال ۱ قرار دارد. 
  • اگر شارژ موبایل شما در حال اتمام بود، اصلا نگران نباشید. در ترمینال یک بین دروازه ۷ و ۸ درست روبروی بار آبمیوه، پریز‌های برق و پورت‌های شارژر USB برای رفاه حال مسافران وجود دارد. 

همه چیز مهیاست!

  • به پول نقد نیاز دارید؟ دستگاه‌های خودپرداز در فرودگاه موجود هستند. ممکن است در طول سفر شما و حتی در زمان انتظارتان هزینه‌هایی اعمال شود و به پول نقد نیاز داشته باشید. خودپردازها هم در ترمینال ۲ و هم در ترمینال ۱ به مسافران خدماتی را ارائه می‌کنند. 
  • در طبقه همکف ترمینال ۱، بانکی به نام بانیا پاپولار دی سندرو از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۱۵ دقیقه، خدمات بانکی مسافران را انجام می‌دهد. البته ترمینال ۲ هم دارای بانکی به نام بانک محبوب میلان است که از ساعت ۸:۲۰ دقیقه تا ۱۴:۳۵ دقیقه فعالیت می‌کند. 
  • اگر به مبادله ارز نیاز دارید هم ۱۰ مکان مبادله ارز در ترمینال ۱ قرار داده شده است. 
  • در مجموع ۷۴ فروشگاه بدون مالیات در این فرودگاه فعالیت می‌کنند که می‌توانید برای خرید سوغاتی از آن‌ها استفاده کنید. 

دسترسی‌ها به فرودگاه میلانو مالپنسا

Taxi in Milan

این فرودگاه دسترسی خوبی به سیستم‌های حمل و نقل دارد و اتوبوس‌هایی در این فرودگاه برای مسافران قرار داده شده است که مسافران را به ایستگاه اتوبوس شاتل و ایستگاه قطار می‌برند. در ادامه بیشتر درباره مسیرهای دسترسی به فرودگاه و شهر میلان صحبت می‌کنیم. 

اتوبوس: به لطف وجود خط اتوبوس شهری می‌توانید به راحتی از فرودگاه به مرکز میلان برسید استفاده از این خط اتوبوس ارزان‌ترین راه جابه‌جایی شما محسوب می‌شود و بلیط آن یک و نیم یورو بیشتر نیست. شما می‌توانید برای رسیدن به ایستگاه مرکزی میلان از اتوبوس‌های اکسپرس و یا شاتل استفاده کنید. مزیت استفاده از اتوبوس‌ها که هر ۲۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند، این است که برای حمل و نقل چمدان هزینه اضافی بار را از شما نمی‌گیرند. 

تاکسی: دقیقا در مقابل درب ورودی ترمینال مسافربری فرودگاه تاکسی‌های سفید رنگی را مشاهده می‌کنید، می‌توانید با پرداخت ۹۰ یورو از این تاکسی‌ها استفاده کنید و حتی اگر بخواهید می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید و قبل از اینکه به فرودگاه برسید تاکسی را کرایه کنید. 

مترو: ایستگاه مترو در هر دو ترمینال مسافربری فرودگاه میلان مالپنسا وجود دارد که هر نیم ساعت یک بار از ایستگاه حرکت می‌کند و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه مرکزی شهر میلان برسند. 

سخن آخر 

شاید بتوان گفت معروفیت و محبوبیت شهر میلان، مدیون تیم‌های معروف اینترمیلان و آ. ث میلان است. هرچند نمی‌توان جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر را هم نادیده گرفت. به هر حال این شهر پس از رم، دومین شهر مهم کشور ایتالیا محسوب می‌شود و مسافران و گردشگران زیادی همه روزه از این شهر بازدید می‌کنند. در این نوشتار مهم‌ترین و پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه شهر میلان یعنی فرودگاه مالپنسا را بررسی کردیم. اگر شما عزیزان در فکر خرید بلیط هواپیما میلان هستید، می‌توانید همین حالا و به راحتی از سایت سه کلیک برای خرید اقدام کنید.

نظرات کاربران