Istanbul

استانبول به چی معروفه؟| چرا استانبول معروف است؟

استانبول بزرگترین شهر ترکیه، پنجمین شهر بزرگ جهان و همچنین بزرگ‌ترین شهر اروپایی است. استانبول بیشتر به خاطر مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ترکیه شناخته می‌شود. اما فقط این نیست و این شهر پر از شگفتی است. چیزهایی که به آن افتخار می‌کند و به واسطه آن‌ها در جهان معروف شده، از جاذبه‌های دیدنی گرفته تا تاریخ و غذا. اگر دوست دارید بدانید که استانبول به چی معروفه این لیست مخصوص شماست! 

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

فهرست دلایل محبوبیت استانبول

دلایل زیادی برای محبوبیت استانبول وجود دارد که برخی از آن‌ها را در فهرست زیر به شما عنوان می‌کنیم: 

استانبول، شهری که دو قاره را به هم متصل می‌کند

بسفر

استانبول محبوب‌ترین شهر ترکیه، دو قاره بزرگ جهان را به هم متصل می‌کند که توسط تنگه بسفر بین این قاره از هم جدا شده‌اند. فرهنگ آسیایی و اروپایی را می‌توان به زیبایی در این شهر مشاهده کرد که همانند یک اثر هنری شگفت‌انگیز در سراسر این شهر به نمایش گذاشته شده‌است. 

بخش اروپایی استانبول مالک اکثر ساختمان‌های معروف استانبول ترکیه به همراه ساختمان‌های تجاری مدرن است. درحالی‌که منطقه آسیایی بیشتر محله‌های سنتی و مسکونی آرام دارد که در دل خود معروف‌ترین بلوارهای عریض استانبول همراه با ارائه هتل‌های مختلف و سایر خدمات اقامتی برای گردشگران را جای داده‌است. 

قایق سواری در رودخانه بسفر

یکی از جواب‌های اصلی، استانبول به چی معروفه همین است. در واقع اگر می‌خواهید جدایی دو قاره را تجربه کنید، می‌توانید یک سواری شگفت‌انگیز در رودخانه بسفر داشته باشید. این رود دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند و منظره‌ای عالی از تاریخی‌ترین قلعه‌های استانبول، خانه‌های چوبی ساخته شده در طول دوره امپراتوری عثمانی به همراه پل‌های معلق محبوب (پل ایمان و بسفر) را به نمایش می‌گذارد. 

این قایق‌ها همچنین می‌توانند شما را به معروف‌ترین بناهای تاریخی استانبول که در نزدیکی رودخانه قرار دارند، ببرند. پس با رزرو تور استانبول به این سفر هیجان‌انگیز قایق سواری بروید و در میان شکاف‌های دو قاره بزرگ که در این شهر پر زرق و برق ترکیه به هم می‌پیوندند، سفر کنید.

جاذبه های تاریخی فراوان استانبول

استانبول به چی معروفه؟ مسلما جاذبه‌ها و ساختمان‌های تاریخی اصیل و ارزشمند آن. 

این شهر بیشتر به خاطر پایتخت فرهنگی، مذهبی شناخته می‌شود که معماری و گنبدهای سراسر شهر آن را اثبات می‌کنند. ساختمان‌های معروف مختلفی در استانبول وجود دارد که براساس تاریخ و افسانه‌های مختلف، حاکمان بزرگ در آن زندگی می‌کرده‌اند.

 میدان معروف سلطان احمد دارای بقایای یک هیپودروم باستانی (استادیوم یونانی برای اسب دوانی و ارابه‌سواری) است و در چنین مکانی قرار دارد که از آنجا می‌توانید به راحتی دو مکان دیدنی دیگر استانبول یعنی ایاصوفیه (مسجد قرن ششم اکنون) و مسجد سلطان احمد که از آن به عنوان مسجد آبی نیز یاد می‌شود را از نزدیک ببینید. 

حمام های ترکی قطعا یکی از مهمترین دلایل هستند!

Turkish baths

انگار از پاریس دیدن کرده‌اید و برج ایفل را ندیده‌اید! بله، این در استانبول بسیار مهم است، شما باید این حمام‌های سنتی محبوب شهر را امتحان کنید که معمولاً سونا، بخار، شستشوی کل بدن همراه با ماساژ آرامش‌بخش هستند. 

از طرفی، حمام‌ها بهترین مکان حتی برای ملاقات با نسل‌های مختلف مردم ترکیه و شنیدن داستان‌ها و افسانه‌های شهر از زبان قدیمی‌ها هستند. از حمام‌های معروف می‌توان به حمام بیازیت، سلیمانیه و حمام کیلیچ علی پاشا در بی اوغلو اشاره کرد.

دیدن بازار بزرگ و رنگارنگ استانبول را از دست ندهید!

بی‌شک یکی از چیزهایی که باید در جواب استانبول به چی معروفه به شما بدهیم؛ بازار بزرگ استانبول است. 

درست است که خیابان‌ها مملو از عطر ادویه‌های ترکی و تنقلات مختلف شیرین  هستند، اما برای تجربه واقعی خرید، باید از پربازدیدترین بازار بزرگ استانبول دیدن کنید که شامل شبکه‌ای از بازارهای سرپوشیده (بازارهای کوچکتر) است. لوازم ارزان قیمت، لباس‌ها، اکسسوری‌ها و ملزومات خانه معروف که توسط هنرمندان سنتی استانبول ساخته شده‌اند یا یک گلیم دست‌بافت ترکی از جمله چیزهایی هستند که در این بازار به چشم خواهید دید. 

تپه چاملیکا یا بام استانبول!

اگر به فکر دور شدن از شلوغی پرجمعیت شهر هستید، مکان مناسبی برای پیاده‌روی در استانبول برای شما وجود دارد. چیزهایی که استانبول به آنها مشهور است، هرگز بدون گنجاندن این مکان مشهور (تپه چاملیجا) که بلندترین تپه استانبول است و مناظر نفس‌گیر بر فراز شهر ارائه می‌دهد، کامل نمی‌شود. شما می‌توانید هر دو طرف آسیایی و اروپایی استانبول را با ساختمان‌های بلندش از این تپه ببینید. 

همچنین یک مکان باستانی با نام منطقه اوسکودار در نزدیکی تپه برای کشف فرهنگ‌های کلاسیک استانبول وجود دارد که بد نیست از آن هم دیدن کنید.

رزرو هتل در استانبول تنها با سه کلیک!

رقص های سنتی صوفیانه

Traditional Sufi dances

استانبول به چی معروفه؟ رقص صوفی!

شناخته‌شده‌ترین فرهنگ‌های اسلامی و سایر فرهنگ‌های توحیدی در استانبول ترکیب شدند تا این نوع پرستش جالب و متمایز را کشف کنند. این رقص اساساً یک اجرای رقص مذهبی مردانی است که به عنوان سمن یا درویش‌های چرخان شناخته می‌شوند). 

به عبارتی دیگر، این یک رقص بسیار مسحورکننده در میان فرهنگ‌های صوفیانه است که در آن مردان در دایره‌هایی به یاد خدا می‌چرخند. می‌توانید احساس عشق را از طریق بیان آن‌ها احساس کنید که شما را به یک سفر معنوی متفاوت می‌برد. این مراسم در خانه مرکز فرهنگی حجپاشا (یک حمام سابق قرن پانزدهمی) یا در موزه گالاتا مولوی در استانبول در روزهای یکشنبه و در تکه (سالن دراویش چرخان مولوی) در منطقه فاتح عصرهای پنجشنبه برگزار می‌شود. 

شیرینی ترکی؛ محبوب و خوشمزه

بله، استانبول بیشتر به خاطر این میان وعده شیرین که به «لوکوم» نیز معروف است، شناخته می‌شود. این شیرینی لذیذ ترکی ترکیبی عالی از شکر و ژل نشاسته است که با گردوی خرد شده، خرما، فندق و پسته مخلوط می‌شوند. در سفر به استانبول هرگز و هرگز نباید این میان وعده را از دست بدهید. می‌توانید آن را به راحتی در هر نانوایی یا شیرینی فروشی با قیمت بسیار ارزان پیدا کنید. این را هم اضافه کنیم که در کل باقلواها و شیرینی‌های خوشمزه استانبول در همه جای دنیا معروف است تا جایی که وقتی نام باقلوا به میان می‌آید همه به یاد استانبول می‌افتند. 

کباب های بی‌نظیر و متنوع استانبول

فهرست استانبول به چی معروفه، بدون گفتن غذاهای خوشمزه این شهر به خصوص کباب کامل نمی‌شود. اگر به سمت دسرها حرکت کرده‌اید، پس چرا پیش غذاها را امتحان نکنید. استانبول در بین غذاهای مختلف به طور استثنایی شناخته شده ‌‌است که البته کباب‌ها گل سرسبد آن‌ها هستند.  

انواع کباب‌ها صاحب موقعیت مهمی هستند که در هر گوشه شهر، ده‌ها کباب فروشی خواهید دید. غذاهای گوشتی چرخ کرده که به طرز باورنکردنی با گوجه فرنگی و پیاز مخلوط می‌شوند، البته به همراه ترکیبی غنی از ادویه‌جات تا طعمی ترش و خاص به وجود بیاورند. 

معروف‌ترین کباب‌های استانبول با انواع مختلف گوشت درست می‌شوند، اما طعم کباب بره شبیه بهشت است، پس امتحان کردن را فراموش نکنید.

زندگی شبانه شگفت انگیز

با وجود اینکه ترکیه یک کشور اسلامی است، اما بهترین زندگی شبانه را در استانبول خواهید یافت. در این شهر می‌توانید از نوشیدنی‌های مختلف در کافه‌هایی که تا ساعت آخر شب باز هستند، لذت ببرید. در کنار رودخانه تا دیروقت غذاهای خوشمزه خیابانی نوش جان کنید. در نزدیکی رودخانه از منظره دیدنی بناهای تاریخی درخشان و جریان‌های خنک آب دریا لذت ببرید و بسیاری تفریحات دیگر. 

به نظر شما استانبول به چی معروفه؟ 

فهرست ذکر شده از مکان‌های تاریخی معروف استانبول، غذاها و رقص‌ها همگی مملو از هاله فرهنگ‌های سخاوتمندانه ترکیه است که تنها بخشی از دلایل معروفیت استانبول هستند. با با رزرو تور استانبول سه کلیک تابستان 1402 و سفر به این شهر زیبا و دیدنی از نزدیک ببینید که استانبول به چه چیزی معروف است.

نظرات کاربران