شیراز

در سفر دو روزه به شیراز، فال و فالوده شیرازی را فراموش نکنید!

این روزها همه چیز به سمت مدرنیته شدن می‌رود. با چند کلیک از آن سر کشور خرید می‌کنید یا کارهای روزمره‌تان را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهید یا حتی سفر رفتن؛ بله، دیگر همانند گذشته لازم نیست یک تا دو هفته وقت بگذارید و برنامه‌ریزی کنید و حتی بیشتر زمان سفرتان هم در راه باشید. کافی است اراده کنید با رزرو بلیط هواپیما سفری یکی دو روزه داشته باشید و به اصطلاح حال و هوایی عوض کنید. پیشنهاد طلایی ما به شما سفر دو روزه به شیراز این بهشت وصف نشدنی است.

موافق یک سفر دو روزه به شیراز هستید؟ اگر جوابتان مثبت است ولی نمی‌دانید در این دو روز کجا بروید، کجا بمانید یا حتی چه کارهایی انجام دهید، نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه کنیم. پس با رزرو بلیط هواپیما شیراز شروع می‌کنیم.

به فرودگاه شیراز می‌رسیم

فرودگاه شیراز

اولین مکانی که شما به آن می‌رسید، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز است. توصیه می‌کنیم بلیط خود را در ساعت‌های اولیه صبح رزرو کنید تا زمان بیشتری برای گشت‌و‌گذار در شیراز داشته باشید. برگردیم به موضوع، شما با فرود به فرودگاه شیراز به ترمینال یک خواهید رفت. چون این ترمینال مخصوص پروازهای داخلی است. خوشبختانه در داخل فرودگاه، امکانات رفاهی زیادی وجود دارد که کافه و رستوران‌های متعدد هم جزو این امکانات به حساب می‌آیند. شما می‌توانید صبحانه خودتان را در یکی از کافه‌ نوش جان کنید یا در هتل محل اقامتتان. اصلا هتل رزرو کرده‌اید؟

هتل محل اقامت در سفر دو روزه به شیراز

شگفتی‌ها و زیبایی‌های شیراز بر هیچ کس پوشیده نیست. گردشگران زیادی، حتی از نقاط مختلف جهان برای دیدن این زیبایی‌ها هر ساله به شیراز سفر می‌کنند. همین باعث شده تا دلتان بخواهد در این شهر هتل تاسیس شود. با این حال، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رزرو هتل بزرگ شیراز با سه کلیک بروید.

از فرودگاه با تاکسی یا مترو می‌توانید خودتان را به هتل بزرگ شیراز برسانید. این هتل در دامنه کوه ساخته شده که در هر اتاق به شما چشم‌اندازی از طبیعت زیبای شیراز را می‌دهد. به جهت 5 ستاره بودن هتل بزرگ شیراز، امکانات رفاهی و ویژگی‌های خاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ از رستوران‌های مجلل گرفته تا سالن بدن‌سازی و فروشگاه، استخر، آرایشگاه، خدمات تاکسی، سونا، جکوری و غیره. سرویس‌دهی نیز حرفه‌ای و کامل انجام می‌شود، چون خدمه و کارکنان از اخلاق حرفه‌ای و نظم بالایی برخوردارند. بعد از صرف صبحانه در فرودگاه احتمالا حدود 15 دقیقه در راه خواهید بود تا به هتل برسید. فاصله هتل تا فرودگاه در حدود 13 کیلومتر است.

مکان‌های دیدنی اطراف هتل بزرگ شیراز

این بخش بستگی به شما دارد که بخواهید چند ساعتی را در هتل استراحت کنید و ناهار را در رستوران مجلل و البته خوشمزه هتل نوش جان کنید یا بلافاصله بعد از قرار دادن وسایلتان بیرون بزنید و به سراغ شیرازگردی بروید. در هر صورت ما در سفر دو روزه به شیراز پیشنهاد می‌کنیم با دیدنی‌های باحال و خفن اطراف هتل شروع کنید.

دروازه قرآن (پیاده 3 دقیقه)

دروازه قرآن

از جاذبه‌های اصلی این شهر، دروازه قرآن است. این بنای ارزشمند در طی سال‌ها بازسازی‌ها زیادی شده که به لطف آن هنوز هم پابرجاست. بنای طاقی شکل و قرارگیری چند جلد قرآن در بالای آن، باعث شده تا به یکی از بهترین جاذبه‌های شیراز تبدیل شود.

گهواره دید (پیاده 6 دقیقه)

در سفر دو روزه خود به شیراز به دیدن گهواره دید هم بروید. مکانی سحرآمیز با چهار ستون یک گنبد مخروطی کوچک. در این گهواره خواب به چشمان حرام است و با قرارگیری در بالای تپه، حس و حال عجیبی دارد.

باغ جهان نما (پیاده 7 دقیقه)

باغ‌های شیراز هر کدام از زیبایی قابل وصف نیستند. پا به هر کدام که می‌گذارید، برای ساعت‌های مبهوت این همه شگفتی خواهید ماند، به خصوص اگر در اردیبهشت به این بهشت سفر کنید. باغ جهان‌نما هم دست کمی ندارد و با عطر درختان و گل‌های رنگارنگ و طبیعت شگفت‌انگیز شما را به وجد می‌آورد.  

آرامگاه حافظ (11پیاده دقیقه)     

آرامگاه حافظ

مگر می‌شود به شیراز سفر کرد و به حافظیه نرفت. آرامگاه حافظ در نزدیکی شما قرار دارد و کافی است 11 دقیقه پیاده‌روی کنید. احتمالا دلتان بخواهد که چند ساعتی در اینجا سپری کنید.

در شیراز کجا غذا بخوریم؟

در سفر دو روزه به شیراز به قسمت خوشمزه می‌رسیم و آن هم غذا است. می‌توانید ناهار و شام را به هتل برگردید، اما خیلی حیف است رستوران‌های سنتی و زیبای شیراز را از دست بدهید. این لیست را به شما ارائه می‌کنیم تا در طول سفر دو روزه خود یکی از بهترین رستوران‌ها را انتخاب کنید و در یک فضای باحال و بی‌نظیر خوشمزه‌ترین غذای سنتی شیراز را نوش جانتان کنید.

  • رستوران هفت خوان: مجموعه‌ای با هفت رستوران مختلف در حوالی دروازه قرآن
  • رستوران خانه سنتی پرهامی: در کنار حوض و ماهی قرمز، زیر درخت بهار نارنج، بهترین غذای عمرتان را نوش جان کنید.
  • رستوران‌های باغ راز: لذت خوردن انواع مختلف غذاها در یک باغ بزرگ پر از درخت و گل.
  • رستوران عمارت فیل: در این رستوران غذای خود را به دوران زندیه ببرید و نوش جان کنید.
  • رستوران سنتی شرزه: برای کسانی که عاشق فضاهای سنتی و قدیمی‌اند، غذا خوردن در اینجا روحتان را تازه می‌کند.

گشت و گذار در روز دوم سفر به شیراز

روز اول را در اطراف هتل پرسه زدیم. اما در روز دوم پا را کمی دورتر می‌گذاریم و به سراغ بهترین جاهای دیدنی در سفر دو روزه شیراز می‌رویم. دیگر انتخاب با شماست.

باغ نارنجستان قوام: در بلوار زینبیه، خیابان لطفعلی خان زند

باغ عفیف‌آباد: خیابان عفیف آباد، بلوار ستارخان، خیابان قوام‌الدین شیرازی

باغ دلگشا: سعدیه جنوبی، خیابان هفت‌تنان، خیابان نارنجستان

باغ‌موزه نظر: میدان شهدا را به سمت زیرگذر زند بروید و روبروی ارگ کریم خانی

باغ ارم: در بلواری به همین نام، بلوار ارم

باغ جهان‌نما: در چهارراه حافظ به سمت خیابان حافظ حرکت کنید تا بعد از مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس به باغ جهان نما برسید.

مسجد نصیرالملک: در قسمت جنوبی خیابان لطفعلی‌خان زند، نرسیده به بلوار زینبیه در مسجدی با شیشه‌های رنگی، عکس بگیرید.

سعدیه: در چهارراه دلگشا، بلوار بوستان به دیدن خانه ابدی سعدی شاعر خوش‌نام ایران بروید.

از تخت جمشید هم که نمی شود گذشت.

سوغاتی یادتان نرود

ظروف قلم زنی

اگر بگوییم زیبایی سوغاتی شیراز به اندازه شهرش است، دروغ نگفته‌ایم. تا به اینجا احتمالا گشت‌وگذار مفصلی در شهر داشته‌اید و حالا زمان آن است که دست پر به خانه برگردید. سوغاتی شیراز تنوع زیادی دارد از خوراکی گرفته تا غیر خوراکی.

خوراکی‌ها: مسقطی شیرازی، شیرینی یوخه، کلوچه شیرازی، بادام سوخته، فالوده شیرازی، حلوا شیرازی، انواع عرقیات مانند بهار نارنج، نسترن، بیدمشک، گلاب و… .

غیرخوراکی‌ها: ظروف قلم زنی، وسایل منبت کاری شده، خاتم کاری.

حالا سوغاتی شیراز را از کدام مرکز خرید بخریم:

  • بازار وکیل
  • سرای مشیر در مراکز خرید شیراز
  • مجتمع تجاری خلیج‌فارس
  • مجتمع تجاری ستاره فارس
  • مرکز خرید زیتون
  • مرکزخرید آفتاب فارس
  • مجتمع تجاری نگین فارس
  • مجتمع تجاری هامون
  • مرکز خرید سینا
  • مرکز خرید حافظ
  • مرکز خرید الهیه
  • مرکز خرید سلطانیه

به خانه برگردید

بعد سفر دو روزه به شیراز وقت آن رسیده که بار و بساط خود را جمع کنید و به خانه برگردید. ما هم به جای شما بودیم، علاقه‌ای به بازگشت نداشتیم. اما یادتان نرود که این یک سفر دو روزه است تا حال‌وهوایتان عوض شود. در ضمن عجله نکنید؛ شهر شما هر کجای کشور باشد، با یک چشم به هم زدن می‌توانید به آنجا برگردید. بلیط رفت و برگشت شیراز را طوری رزرو کنید که پروازتان برای شب باشد تا نهایت استفاده را از لحظاتتان کنید.

نظرات کاربران