Travel to Dominica

11 مورد از دلایل سفر به دومینیکا؛ کشف بهشت مخفی کارائیب

دومینیکا یک جزیره کشف‌نشده و مانند جواهری در دریای کارائیب است. بی‌شک یکی از بهترین و زیباترین جزایری است که در این دریا وجود دارد. به همین علت ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سایت سه‌کلیک، شما را به یک تور مجازی در دومینیکا ببریم.چه امسال قصد سفر به آنجا را داشته‌باشید، چه سال آینده و چه 5 سال دیگر، این مقاله راهنمای خوبی برای سفر شما به دومینیکا است.

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما لحظه آخری سه کلیک با شما فاصله دارد!

همین حالا برای پاسپورت دومینیکا اقدام کنید!

1. از بهترین دلایل سفر به دومینیکا؛ تماشای نهنگ

سفر به دومینیکا

دومینیکا یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای دیدن نهنگ‌های عنبر یا شاه‌نهنگ است. درحقیقت، تنها جایی است که در تمام طول سال می‌توانید آن‌ها را ببینید.

نهنگ‌های ماده در خلیج های عمیق پناه می‌گیرند و فقط نرها مهاجرت می‌کنند. اعتقاد بر این است که در دریای جزیره دومینیکا، حدود 300 نهنگ وجود دارد، در حالی که علاوه بر آن‌ها، گونه‌های دیگری از نهنگ نیز در آنجا زندگی می‌کنند.

نهنگ‌های عنبر حیواناتی باهوش و اجتماعی هستند. فکرش را بکنید که در یک نقطه از آب شاهد بازیگوشی آن‌ها بایکدیگر باشید. لذتبخش نیست؟

ذکر این نکته ضروری است که فقط چند قایق برای تماشای نهنگ‌ها مجاز به رفتن به نزدیکی‌شان است؛ زیرا اولویت، سلب نکردن آرامش این آبزیان است. شما نمی‌توانید با نهنگ ها غواصی کنید. فقط با یکی از مجوزهای محدود امکان شنا با آن‌ها وجود دارد که 3000 دلار هزینه دارد.

یک تور 3 ساعته تماشای نهنگ با غواصی دومینیکا تقریباً 50 پوند (69 دلار آمریکا) هزینه دارد و شامل همه راهنماهای حرفه‌ای، نوشیدنی‌های داخل کشتی (از جمله پانچ رام در راه بازگشت) و همچنین جابه‌جایی شما از هتل به مکان تور می‌باشد.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

2. غواصی؛ سفر به دنیای زیر آب دومینیکا

اجازه بدهید با بیان اینکه دومینیکا برخی از بهترین نقاط غواصی را در جهان دارد شروع کنیم. فکرش را بکنید که در زیر آب‌های جزیره شنا کنید و دیواره‌های مرجانی، صخره‌های رنگارنگ، غارها، گذرگاه‌ها و حتی حباب کریستالی که از درون شن‌ها بیرون می‌آیند را تماشا کنید.

بیشتر مکان‌های غواصی در اطراف Scott’s Head، یک ذخیره‌گاه دریایی حفاظت‌شده، متمرکز هستند. شما همچنین می‌توانید در دهانه آتشفشان غواصی کنید و حیات‌وحش فراوانی را در آنجا ببینید. بسیاری از این حیات‌های وحش در عمق کمتر از 10 متری قرار دارند و برای غواصان مبتدی مناسب است.

غواصی برای تمام سطوح را می‌توان در L’abymes و Champagne Reef نیز یافت. صخره شامپاین یکی از محبوب‌ترین نقاط جزیره است که غواصی در زیر آب‌های آن نیز امکان پذیر است. دسترسی بسیاری از این نقاط غواصی از شهر سوفریر است. 

اغلب مکان‌های غواصی جزیره دارای گواهینامه ایمن در طبیعت هستند. ضمن اینکه علاوه بر غواصی می‌توانید از تفریحات آبی دیگری مانند کایاک‌سواری و پاروسواری ایستاده نیز استفاده کنید.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا؛ از روسو تا برکوا!

2. طوفان ماریا؛ از دلایل سفر به دومینیکا !؟

Hurricane Maria

شاید با خود بگویید مگر طوفان هم دلیلی برای سفر به جایی می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که خود طوفان مدنظر ما نیست، بلکه بهبود و انعطاف‌پذیری جزیره باشکوه دومینیکا و مردم پس از تأثیر فاجعه طوفان در سپتامبر 2017 هدف اصلی ما است.

دومینیکا کاملاً برای تجارت باز است، اما شواهد ویرانی هنوز هم در آنجا قابل مشاهده‌است. بیش از 90 درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده‌است، مدارس یک سال طول کشید تا بازگشایی شوند و بازگرداندن برق به جزیره یک چالش همیشگی بوده‌است.

این طوفان، یک فاجعه طبیعی در مقیاسی عظیم بود و برای بسیاری از ما سخت است که درک کنیم چقدر ویرانگر بوده‌است؛ به‌خصوص برای یک جزیره کوچک کارائیب.

با این حال، نکته مهم این است که جزیره، قوی‌تر و مقاوم‌تر در برابر طوفان بازسازی شد. 

بخوانید: نکاتی که قبل از سفر به دومینیکا باید بدانید!

3. مردم پرانرژی و فرهنگ رنگارنگ

مردم و فرهنگ دومینیکا را می‌توان در عبارات و کلمات زیر خلاصه کرد: دارای روحیه شجاع، مهمان‌نواز، پرشور، تاب‌آور و… 

این جزیره در بین جزایر فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک قرار دارد، بنابراین فرانسه نیز در فرهنگش تأثیر پذیرفته‌است. ترکیب منحصر‌به‌فردی از زبان، میراث و فرهنگ در آنجا وجود دارد که به آن «فرهنگ کرئول» می‌گویند.

این جزیره همچنین دارای جامعه بومی به نام مردم کالیناگو است. مردمانی که دریای کارائیب را به نام آن‌ها می‌شناسند و تقریباً 3000 نفر در دومینیکا هستند. آن‌ها بزرگترین جمعیت بومی در شرق کارائیب هستند و هر 5 سال یک بار، رئیسی برای قلمروشان منصوب می‌کنند.

بخوانید: مسیر و مدت پرواز ایرانیان از تهران به دومینیکا چگونه است؟

4. کارناوال؛ از مفرح‌ترین دلایل سفر به دومینیکا

سفر به دومینیکا

باید حداقل یک بار در طول زندگی خود کارناوال کارائیب را تجربه کنید و جایی بهتر از دومینیکا برای شرکت در آن وجود ندارد. این کارناوال یک بار در سال و در ماه فوریه و در مرکز شهر روسو برگزار می‌شود.

اساساً کارناوال یک رژه دسته‌جمعی از موسیقی، رنگ‌ها، لبخندها، غذاهای خیابانی، نمایش‌های کالیپسو، مراسم‌های نمایشی، سنت‌ها و نوشیدنی‌ها است. جالب است بدانید که دومینیکا به‌عنوان یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای تجربه کارناوال در کارائیب شناخته می‌شود.

5. آبشارها؛ زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه طبیعی

معروف‌ترین آبشارهای جزیره، آبشارهای دوقلو ترافالگار است. پیاده‌روی در آنجا نسبتاً آسان است. محبوب‌ترین آن‌ها، آبشار مادر است که 40 متر ارتفاع دارد. اگرچه آبشار پدر با ارتفاع 85 متر بزگ‌تر از آن است.

استخر زمرد داخل پارک ملی مورن ترویس پیتون نیز خیره‌کننده‌است و مکانی فوق‌العاده برای شنا دارد، بنابراین اگر به آنجا رفتید، لطفا لباس شنای خود را فراموش نکنید.

آبشار ویکتوریا، آبشار میدلهام و آبشار ساری ساری همگی پیاده‌روی‌های چالش‌برانگیزی دارند که اگر قصد بازدید از آن‌ها را داشتید، حتما با راهنما به دیدنشان بروید.

بخوانید: دریاچه جوشان دومینیکا؛ دومین دریاچه بزرگِ آتشفشانی جهان

6. پیاده‌روی از دلایل سفر به دومینیکا !

Walking Dominica

پیاده‌روی و سافاری چیزی است که به مدت یک سال در این جزیره می‌توانید انجام بدهید! مسیرهای پیاده‌روی جذاب در دومینیکا شامل مسیر استخر زمرد، آبشار ترافالگار،Titou Gorge و Jaco Steps می‌شود.

وب‌سایت Discover Dominica پیاده‌روی در این جزیره را به آسان، متوسط و پیشرفته تقسیم می‌کند. مسیرهای متوسط مانند دریاچه بوئری و آبشار ویکتوریا و پیشرفته مانند دریاچه جوشان و مسیر پردو تمپس.

در نهایت، نگاهی به مسیر ملی Waitukubuli بیندازید. این مسیر 114 مایلی شما را از Scott’s Head  به Capuchin می‌برد و از دهکده‌های Kalinago و برخی از مناظر و آبشارهای خیره‌کننده عبور می‌دهد. این اولین مسیر پیاده‌روی طولانی در دریای کارائیب است.

برای پیاده‌روی‌های چالش‌برانگیز، همیشه توصیه می‌کنیم از یک راهنمای محلی باتجربه کمک بگیرید و از آمادگی جسمانی خود مطمئن شوید.

بخوانید: سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا؛ ممکن یا غیر ممکن ؟

7. پارک‌های ملی؛ تماشای جنگل های استوایی

بسیاری از جاذبه‌های اصلی جزیره در داخل سه پارک ملی دومینیکا قراردارند. ابتدا باید از فورت‌شرلی، یک سایت میراث جهانی یونسکو و بخشی از پارک ملی کابریتس دیدن کنید؛ این قلعه نقش مهمی در تاریخ دومینیکا ایفا می‌کند و معروف‌ترین آن به خاطر شورش سربازان برده آفریقایی در سال 1802 است که منجر به آزاد شدن همه سربازان برده در سال 1807 شد.

فورت شرلی بعدها نقش مهمی میان درگیری‌های بریتانیا و فرانسه در قرن 18 و 19 ایفا کرد. مدتی متروک بود، اما اکنون به طور کامل به عنوان یک جاذبه توریستی و مکان برگزاری رویدادها بازسازی شده‌است. البته این تمام چیزی نیست که پارک ملی کابریتس ارائه می‌دهد، 1313 هکتار جنگل‌های استوایی، صخره‌های مرجانی و تالاب نیز در آنجا وجود دارد.

پارک ملی مورن ترویس پیتونز، یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است که دارای جنگل‌های بارانی سرسبز، قله‌های عظیم و گل‌های وحشی است.

جاذبه‌های بسیاری را در آنجا خواهیدیافت؛ مانند دریاچه جوشان، تنگه تیتو، دریاچه آب شیرین، دریاچه بوئری، استخر زمرد و آبشار میدلهام.

سرانجام پارک ملی مورن دیابلوتینز در شمال دومینیکا که بیش از 8000 هکتار رشته‌کوه دارد که عمدتاً برای نجات طوطی سیسرو در معرض خطر، محافظت شده‌است.

بخوانید: پارک های ملی دومینیکا؛ انتخابی برای ماجراجویان طبیعت

8. رودخانه هند (و دزدان دریایی کارائیب)

سفر به دومینیکا

365 رودخانه در جزیره وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها رودخانه هند است که در پورتسموث، دومین شهر بزرگ دومینیکا واقع شده‌است.

تصور کنید که در یک تور 2 ساعته روی جریان آب و از میان جنگل‌های حرا و نارگیل شرکت کنید. راهنمای شما با قایق پارو بزند و کمکتان کند تا حیات پرندگان، ایگوانا و خرچنگ‌های غول پیکر را شناسایی کنید. آب رودخانه آرام باشد و سکوت مسالمت‌آمیزی در یک گروه معمولاً هیجان‌زده حاکم شود.

در راه بازگشت نیز از طریق خانه جادوگر معروف، محل فیلمبرداری دزدان دریایی کارائیب، سری به رودخانه بایو بزنید.

ارزانترین تورهای مسافرتی را از سه کلیک بخواهید!

9. چشمه‌های آب گرم در سفر به دومینیکا

استراحت در استخرهای هوای آزادی که توسط طبیعت احاطه شده به همراه یک نوشیدنی خنک، لذت‌بخش نیست؟ در سفر به دومینیکا، خاطراتتان سرشار می شود از این دسته از لذت ها!

دومینیکا 9 آتشفشان فعال دارد، بله 9 آتشفشان! این به معنای چشمه‌های گوگرد گرم و چشمه‌های آبگرم است. سفر به یک چشمه آب گرم قطعاً در برنامه سفر دومینیکا شما باید باشد.

چند چشمه آب گرم برای انتخاب در جزیره وجود دارد که یکی از آن‌ها، Ti Kwen Glo Cho، نزدیک به روسو است. 

پس از یک روز طولانی گشت‌وگزار، رفتن به این چشمه‌ها یک درمان خوب است. گل شفابخش، حمام‌های گوگردی داغ که از فعالیت‌های آتشفشانی گرم شده‌اند و ویژگی‌های شفابخش پزشکی، دوست‌داشتنی نیست؟

تعدادی از چشمه‌های آب گرم تا شب باز هستند و نقطه‌ای جذاب برای تماشای ستاره‌ها به شمار می‌روند.

بخوانید: پاسپورت دومینیکا بهتر است یا پاسپورت ترکیه؟

10. اکوتوریسم؛ از بهترین دلایل سفر به دومینیکا

Dominica ecotourism

گاهی اوقات وقتی که صحبت از ابتکارات زیست محیطی و اکوتوریسم می‌آید، کشورهای کوچک و جزایر می‌توانند بقیه جهان را شرمنده کنند.

گردشگری، بسیار به جامعه محلی مرتبط است و این جزیره هتل‌های بزرگ زیادی ندارد. تقریباً همه چیزهایی که می‌خورید، از منابع محلی تهیه می‌شود. آن‌ها حتی پلاستیک یکبار مصرف را به طور کامل ممنوع کرده‌اند و تعداد زیادی اقامتگاه بومگردی روستایی در سراسر جزیره دارند.

هر نوع گردشگری که شامل حیات‌وحش می‌شود، از تماشای نهنگ گرفته تا غواصی، به نظر می‌رسد رفاه طبیعت را در اولویت خود دارند که مرکز همه این‌ها پارک‌های ملی است. دومینیکا تنها یک جزیره کوچک است اما 3 پارک ملی بزرگ دارد که یکی با هدف حفاظت از طوطی سیسرو تشکیل شده‌است.

بخوانید: از موقعیت جغرافیایی دومینیکا تا تاریخچه و نکات دیگر!

11. غذا؛ بخش خوشمزه سفر به دومینیکا

غذا در دومینیکا فوق‌العاده خاص است. صبحانه همیشه خوشمزه و تازه‌ای با موز محلی، پاپایا، انبه و گواوا دارد. تقریباً به هر رستورانی که وارد می‌شوید، مطمئن باشید که در مورد منو انتخاب سختی خواهید داشت. دومینیکا سوپ‌های خوشمزه‌ای مانند سوپ Callaloo دارد.

به غیر از سوپ Callaloo پیشنهاد می‌کنیم Sancocho را امتحان کنید؛ خورش مرغ یا گوشت گاو با خربزه چنار و کاساوا و ماهی تازه با برنج و لوبیا.

بخوانید: معرفی 17 تا از غذاهای لذیذ و محلی دومینیکا

در سفر به دومینیکا کجا بمانیم؟

اقامتگاه خلیج جنگلی

سفر به دومینیکا

خلیج جنگل، فقط چند دقیقه با سوفریر فاصله دارد؛ جایی که برای غواصی عالی است. آنجا یک هتل-بوتیک سلامتی است که در یوگا و اسپا تخصص دارد.

فضای اقامتگاه در عین سادگی بسیار خیره‌کننده‌است. توجه ویژه ای به جزئیات در خلیج جنگل وجود دارد و غذاهای تازه محلی‌اش بی‌نظیر است.

abrits Resort & Spa Kempinski

تنها هتل 5ستاره در جزیره، Cabrits Resort & Spa Kempinski است. طراحی هتل محجوب و پنهان است و همه چیز در آنجا محلی است.

غذای چهاررستورانش عالی است. تصور کنید در حال خوردن نوشیدنی، غروب فوق‌العاده زیبای کارائیب را تماشا کنید.

بهترین هتل های سه کلیک، ببهترین انتخاب برای شما !

کلام پایانی

حالا که با جزیره دومینیکا آشنا شدید، آیا فکر می‌کردید که این همه شگفتی و زیبایی را در خود جای داده‌باشد؟ اگر تجربه سفر به این جزیره باشکوه را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید. سفر به دومینیکا؛ از ان دسته از خاطراتی است که فراموش نخواهید کرد!

سوالات متداول

چرا باید به دومینیکا سفر کنیم؟

دومینیکا به خاطر طبیعت بکر و سرسبزش، چشمه‌های آب گرم، آبشارهای دیدنی و فرصت‌های فراوان برای ماجراجویی در فضای باز شناخته شده است.

بهترین جاذبه طبیعی در دومینیکا چیست؟

چشمه‌های آب گرم بولینگ لیک، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دومینیکا است که به عنوان بزرگ‌ترین چشمه آب گرم جوشان در جهان شناخته می‌شود.

برای غواصی در دومینیکا به کجا باید رفت؟

خلیج شامپین یکی از بهترین نقاط برای غواصی در دومینیکا است که با حباب‌های زیر آبی خود از فعالیت‌های زمین‌شناختی زیرین، تجربه‌ای منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

برای تجربه غذاهای محلی دومینیکا به کجا باید رفت؟

بازار رزو، با انواع غرفه‌های غذایی که غذاهای محلی و تازه ارائه می‌دهند، مکانی عالی برای تجربه غذاهای سنتی دومینیکا است.

چگونه می‌توان از فرهنگ دومینیکا لذت برد؟

شرکت در جشنواره موسیقی کرئول و کاوش در موزه‌ها و گالری‌های هنری دومینیکا، راه‌های عالی برای غوطه‌وری در فرهنگ غنی و متنوع این کشور هستند.

نظرات کاربران