Diving in Dominica

همه چیز درباره غواصی در دومینیکا

غواصی یکی از دلایل سفر گردشگران به دومینیکا است. زیر آب‌های این جزیره، دنیای شگفت‌انگیزی پنهان شده که ماجراجویی در آن تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش است.اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به دومینیکا هستید، از این راهنما استفاده کنید تا اطلاعاتی در مورد غواصی در دومینیکا به شما بدهیم.

پاسپورت دومینیکا

همین حالا برای پاسپورت دومینیکا اقدام کنید!

نکات مهم درباره غواصی در دومینیکا

غواصی در دومینیکا

ما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر، برنامه غواصی خود را رزرو کنید و برای روزهای کشتی کروز برنامه‌ریزی کنید. توصیه می‌کنیم زمانی که کشتی‌های کروز در بندر هستند، غواصی کنید تا بتوانید در روزهای دیگر به انجام فعالیت‌های زمینی در جزیره بپردازید.

چه زمانی برای غواصی در دومینیکا بهتر است؟

لازم است این نکته را بدانید که فصل طوفان از ژوئن تا اکتبر است؛ فصلی که جزیره بارانی است و شنا و غواصی خطرناک است. فصل خشک نیز از فوریه تا آوریل است که شلوغ‌ترین زمان برای گردشگران خواهدبود.

بهترین فروشگاه‌های غواصی در دومینیکا

در تحقیق درمورد گزینه‌های فروشگاه غواصی، سه مورد را پیدا کردیم:

  • غواصی در جزیره طبیعی (سوفریر)
  • غواصی دومینیکا (روسو)
  • مرکز غواصی Cabrits پورتسموث

این فروشگاه‌ها از نظر راهنمایان حرفه‌ای و دقیق، تجهیزات باکیفیت و  مکان‌های سرگرم‌کننده برای غواصی، گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

چه جاهایی برای غواصی در دومینیکا خوب است؟

Diving in Dominica

دو منطقه اصلی برای غواصی در جزیره وجود دارد؛ منطقه حفاظت‌شده دریایی اسکاتز هد (جنوب) و بخش دریایی پارک ملی کبریتس (شمال). درواقع سایت‌های غواصی بیشتری در جنوب وجود دارد. گردشگران نیز بیشتر به سمت جنوب متمایل می‌شوند؛ زیرا Scotts Head Pinnacle یکی از محبوب‌ترین مکان‌های غواصی در دومینیکا است. تماشای صخره‌های مرجانی و موجودات دریایی رنگارنگ و پرجنب‌وجوش در آنجا بسیار لذتبخش است.

ساحل شامپاین نیز به عنوان مکان غواصی ذکر شده‌است، اما آنجا یک منطقه کم‌عمق است که ماهی‌های زیادی ندارد.

آیا اقامتگاهی برای غواصی وجوددارد؟

Nature Island Dive با Jungle Bay Resort در سوفریر و Dive Dominica در هتل فورت‌یانگ در روسو، در سمت غواصی جنوبی جزیره قراردارند. اگر در یکی از آن هتل‌ها اقامت داشته‌باشید، دسترسی به مکان غواصی برای شما آسان‌تر است. Jungle Bay Resort نیز یک شاتل به فروشگاه غواصی دارد. مرکز غواصی Cabrits در پورتسموث هم در شمال دومینیکا واقع شده‌است.

هزینه غواصی چقدر است؟

غواصی در این کشور نسبتاً مقرون‎‌به‌صرفه است و برای هر غواصی کمتر از 50 دلار هزینه دارد (بدون انعام و اجاره تجهیزات).

غواصی در دومینیکا

چه چیزهایی را هنگام غواصی در جزیره می‌بینیم؟

زندگی در دومینیکا پر جنب‌وجوش است؛ از مرجان‌های رنگارنگ و متنوع گرفته تا آتشفشان‌ها که توپوگرافی جالبی زیر آب ایجاد کرده‌اند.در مورد موجودات جدیدی که هنگام غواصی می‌بینید می‌توانیم به گوسفنددریایی، خرچنگ، اسب دریایی، اختاپوس و عقرب‌ماهی اشاره کنیم.

کلام پایانی

خب از غواصی مجازی در جزیره دومینیکا لذت بردید؟ اگر به دومینیکا رفتید و موفق به ماجراجویی در زیر آب شدید، تجربه‌تان را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران