Dominica

نکاتی که قبل از سفر به دومینیکا باید بدانید!

نکات سفر به دومینیکا که در این مقاله از سایت سه‌کلیک آورده‌ایم، به شما کمک می‌کند تا سفر خود را به این جزیره ویژه کارائیب به خوبی برنامه‌ریزی کنید؛ از زمان بازدید و هزینه اشیاء تا چند شگفتی جزیره.درست است که دومینیکا به عنوان جزیره طبیعی شناخته می‌شود، اما ما آن را جزیره شگفتی‌ها توصیف می‌کنیم؛ مناظر شگفت‌انگیز، فعالیت‌های شگفت‌انگیز و….

پاسپورت دومینیکا

اکنون اگر موافق باشید، برای خواندن چند نکته از سفر به دومینیکا به ادامه مطلب برویم تا اولین سفر خود را به این جزیره، کاملاً بدون دردسر آغاز کنیم.

همین حالا برای پاسپورت دومینیکا اقدام کنید!

ترکیب ساحل و مناظر شگفت انگیز!

The amazing beach of Dominica

همانطور که می‌دانید، دومینیکا دارای سواحل دوست‌داشتنی فراوانی است؛ رنگ شن و ماسه‌های این سواحل به دلیل منشأ آتشفشانی که دارد، به رنگ سیاه، قهوه‌ای و نقره‌ای است.  با این حال چیزی از زیبایی‌شان کم نشده و هنوز هم در کنار درختان نخل و آب‌های شفاف کارائیب شبیه به یک کارت پستال رویایی به نظر می‌رسد.

اگر هم شیفته ساحل نشدید، می‌توانید در کوه‌ها پیاده‌روی کنید، به تماشای نهنگ‌ها بروید، از آبشارهای جزیره دیدن کنید، در استخر زمرد شیرجه بزنید و طبخ غذاهای کارائیب را بیاموزید. می‌بینید؟ گزینه‌ها بی‌پایانی پیش رویتان است که هرگز از آن‌ها خسته نخواهیدشد.

دومینیکا جمهوری دومینیکن نیست؛ حتی نزدیکش نیز نیست!

بسیاری گمان می‌کنند که وقتی می‌گوییم که در حال بازدید از دومینیکا هستیم، یعنی منظورمان جمهوری دومینیکن است، یا اینکه دومینیکا پایتخت جمهوری DR است! در صورتی که آن‌ها جزایر کاملاً متفاوتی هستند، با فرهنگ‌ها، مناظر و حتی دلایل مختلف برای بازدید. راستی حواستان باشد که بلیط اشتباهی رزرو نکنید!

بخوانید: راهنمای سفر به دومینیکا؛ با طبیعت بکر و دست نخورده!

دومینیکا به عنوان جزیره طبیعت شناخته می‌شود

 نکات سفر به دومینیکا

به محض اینکه با پرواز در دومینیکا فرود بیایید، متوجه می‌شوید که چرا این جزیره به عنوان جزیره طبیعی شناخته می‌شود. این جزیره با جنگل‌های بارانی سرسبز، مناظر آتشفشانی باورنکردنی و خلیج‌های ناهموار، وحشی به نظر می‌رسد؛ دقیقا مانند پارک کوچک ژوراسیک! 

9 آتشفشان، 365رودخانه، 18 آبشار به‌نام و یک دریاچه جوشان (دومین دریاچه بزرگ جهان پس از دریاچه فرایینگ‌پن در نیوزیلند) در این جزیره وجود دارد. خلاصه که اگر عاشق ماجراجویی هستید، دومینیکا برای شما گزینه‌ای هیجان‌انگیز است.

از نکات سفر به دومینیکا؛ آنجا یکی از ارزان‌ترین جزایر کارائیب است

دومینیکا ارزان‌تر از اکثر جزایر کارائیب است که تا به‌حال شاید از آن‌ها بازدید کرده‌باشید (باربادوس، آنتیگوا، سنت کیتس، کوبا، سن مارتن). 

در این بخش خلاصه‌ای از هزینه‌ها را برایتان آورده‌ایم:

  • غذای اصلی در یک رستوران زیبا: 12 دلار آمریکا 
  • تور تماشای نهنگ: 69 دلار آمریکا
  • غواصی دو تانک: 108 دلار آمریکا
  • تور نیم‌روزه جزیره: 45 دلار آمریکا 
  • کرایه ماشین (در روز): 50 دلار آمریکا 
  • تاکسی از فرودگاه داگلاس-چارلز (فرودگاه دومینیکا) به روسو: 30 دلار آمریکا 
  • اتاق (3 خوابه) در کلبه های ساحلی پیکارد: 103 دلار آمریکا 
  • خوابگاه هاستل (در فورت‌شرلی): 15 دلار

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

بازدید از جاذبه‌های دومینیکا ارزان است

Trafalgar Falls

شما می‌توانید از اکثر شگفتی‌های طبیعی دومینیکا فقط با 12 دلار آمریکا (33 ECD / 9.50 پوند) بازدید کنید. گذرگاه ویژه توریستی به شما امکان ورود به آبشار ترافالگار، پارک ملی کابریتس، استخر زمرد، آبشار میدلهام، چشمه‌های سوفریر، دریاچه جوشان و مسیر مورن ترویس پیتون را می‌دهد.

یک هتل مجلل در دومینیکا وجود دارد

دومینیکا هرگز با تعطیلات لوکس همراه نبوده‌است. بیشتر مردم به دلیل فضای سبز و طبیعت شگفت‌انگیزش از آنجا بازدید می‌کنند. این مسافران معمولاً نیازی به پیشخدمت شخصی ندارند و در یک هتل روستایی خوشحال‌تر هستند.

اما همه چیز با افتتاح هتل Cabrits Resort & Spa Kempinski Dominica، درست در شمال پورتسموث (که در سال 2019 افتتاح شد) تغییر کرده‌است. این هتل در یک مکان زیبا نزدیک به پارک ملی  Cabrits در خلیج وجوددارد.

فقط چند دقیقه دورتر از این هتل، هتل ریزورت و اسپای Cabrits قراردارد که توسط پادشاهی مراکش به عنوان هدیه به دومینیکا داده شده‌است و در یک مکان دوست‌داشتنی دیگر، با منظره‌ای زیبا از پورتسموث واقع شده.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا؛ از روسو تا برکوا!

انگلیسی زبان اصلی در دومینیکا است

 نکات سفر به دومینیکا

انگلیسی زبان رسمی جزیره است، اما ممکن است کمی کریول هم بشنوید. متأسفانه، بسیاری از زبان بومی کالیناگو از بین رفته‌است، اما تلاش‌هایی از سوی مردم کالیناگو برای حفظ آن صورت می‌گیرد و شما گهگاهی که با کسی آشنا می‌شوید، ممکن است (Mabrika، خوش‌آمدید) را بشنودید.

کاوش در جزایر بادگیر در هند غربی !

بندر کشتی در روسو دارای کشتی‌هایی است که دومینیکا را به جزایر همسایه‌اش متصل می‌کند. تنها در عرض چند ساعت می توانید به گوادلوپ، مارتینیک و سنت لوسیا برسید. اطلاعات بیشتر در وب سایت کشتی، از جمله جدول زمانی و قیمت ها موجود است. اغلب سفر با قایق ارزان‌تر از پرواز است، حتی ممکن است با قایق، سریع‌تر از پرواز به مقصد برسید.

بخوانید: 11 مورد از دلایل سفر به دومینیکا؛ کشف بهشت مخفی کارائیب

فصل پیک سفرهای دریایی در دومینیکا از اکتبر تا مِی ادامه دارد

Cruises in Dominica

از نکات جذاب سفر به دومینیکا فروشگاه‌های بزرگ کشتی کروز است که از پاییز تا بهار/تابستان به دومینیکا می‌آیند و در روسو پهلو می‌گیرند. کشتی‌ شرکت‌های Carnival، Princess، Silversea، Celebrity، Cunard، Azamara و Royal Caribbean همگی یک روز را در جزیره می‌گذرانند.

دومینیکا یک مسیر پیاده‌روی باورنکردنی دارد که تمام مسیر را در سراسر جزیره طی می‌کند

مسیر ملی Waitukubuli یک مسیر پیاده‌روی 114 مایلی است که شما را به بسیاری از چشمگیرترین مناظر جزیره راهنمایی می‌کند. اگر بخواهید کل مسیر را از اسکاتز هد در جنوب تا کاپوچین در شمال پیاده‌روی کنید، از روستاهای کالیناگو (محل زندگی مردم بومی) عبور می‌کنید، از آتشفشان‌ها بالا می‌روید، آبشارها را پشت سر می‌گذارید و از چندین رودخانه و غیره عبور می‌کنید و خلاصه بسیاری از شگفتی‌های دومینیکا را می‌بینید. شایان ذکر است که چند قسمت از مسیر پس از اثرات طوفان ماریا همچنان بسته است.

نکته جذاب سفر به دومینیکا؛ این جزیره پایتخت تماشای نهنگ در کارائیب است

 نکات سفر به دومینیکا

اگر به این جزیره سفر می‌کنید، باید یک تور تماشای نهنگ رزرو کنید. بیش از 20گونه نهنگ در آب‌های اطراف جزیره مشاهده شده‌است، اما جذاب‌ترین آن‌ها نهنگ عنبر است. گفته می‌شود در مجموع تعدادشان حدود 300 است. جالب است بدانید که دومینیکا تنها کشوری در جهان است که می‌توان این نهنگ‌ها را در تمام طول سال در آنجا مشاهده کرد.

دومینیکا با آنتیگوا بسیار متفاوت است

این دو جزیره فقط 30 دقیقه از هم فاصله دارند، اما خیلی با یکدیگر تفاوت دارند. آنتیگوا دارای 365 ساحل است، در حالی که دومینیکا 365 رودخانه دارد. آنتیگوا به خاطر ماسه‌های سفیدش مشهور است، در حالی که سواحل دومینیکا نقره‌ای و سیاه است. آنتیگوا نسبتا مسطح است، در حالی که دومینیکا آتشفشانی و کوهستانی است. آنتیگوا خانواده‌ها و زوج‌هایی که مایل به استراحت هستند را به خود جذب ‌کند، در حالی که دومینیکا ماجراجویان و دوستداران طبیعت را به خود جذب می‌کند.

ما پیشنهاد می‌کنیم که به جای انتخاب یکی یا دیگری، یک تعطیلات چند توقفه با چهار روز در آنتیگوا و سپس چهار روز در دومینیکا داشته‌باشید تا بهترین تجربه‌ها از سفر نصیبتان شود.

کلام پایانی

امیدواریم که راهنمای ما در مورد نکات سفر به دومینیکا برای شما مفید بوده‌باشد. اگر سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران