Route 66 in the United States
2 اردیبهشت 1402
جهانگردی

10 مورد از طولانی ترین خیابان های جهان !

اگر عاشق رانندگی هستید، پس حتما دوست دارید در جاده‌های بی‌پایان باشید. جاده‌ای که هر چه می‌روید، تمامی ندارد. خبر خوب اینکه هستند چنین جاهایی در دنیا که لقب طولانی ترین خیابان های جهان را یدک می‌کشند. البته پایان دارند، اما خیلی زمان می‌برد تا به آخرش برسید. برخی از این مسیرها از چندین کشور و حتی چندین قاره عبور می‌کنند و بنابراین چندین هزار کیلومتر هستند. اگر به دنبال ایده‌های سفر طولانی مدت هستید، فقط مقاله را بخوانید!

تور اروپا

لیست 10 تا از طولانی ترین خیابان های جهان 

در لیست ما از دهمین جاده طولانی شروع کردیم تا به طولانی‌ترین و جایگاه اول رسیدیم. خودتان را برای یک کشف هیجان‌انگیز آماده کنید! 

10.  طولانی ترین خیابان های جهان؛ جاده صحرای تاریم در چین (Tarim Desert)

Tarim Desert

جاده بیابانی تاریم از طولانی ترین خیابان های جهان با حدود حدود 550 کیلومتر (340 مایل) در کشور چین قرار دارد. این جاده از صحرای تاکلاماکان در منطقه سین کیانگ می‌گذرد و هیچگونه نشانه زندگی در آن وجود ندارد. در واقع این جاده از هیچ شهر و روستایی عبور نمی‌کند و فقط شما و بیابان خواهید بود. جاده صحرای تاریم بسیار طولانی و تمام نشدنی است، اما از وسط بیابان می‌گذرد و هیچکونه حیاتی در آن دیده نمی‌شود، پس پیشنهاد می‌کنیم آن را از لیست خود کنار بگذارید. 

9.  جاده 66 در ایالات متحده آمریکا (Road 66)

مسیر 66 در ایالات متحده، یکی از بهترین سفرهای جاده‌ای در ایالات متحده و از طولانی ترین خیابان های جهان است. این جاده در آمریکا چیزی در حدود 3500 کیلومتر (2175 مایل) بوده و به عنوان جاده‌ای نمادین و محبوب در این کشور شناخته می‌شود. 

جاده 66 شیکاگو در ایلینوی آمریکا را طی می‌کند و به سانتا مونیکا در کالیفرنیا می‌رود. بسیاری از مردم این جاده را برای سفرهای جاده‌ای خود در ایالات متحده انتخاب می‌کنند، چون نمای کلی کشور را ارائه می‌دهد و مسافران مناطق، ایالت‌ها و شهرهای مختلف را در طول مسیر خود کشف می‌کنند. جاده 66 در واقع یکی از طولانی‌ترین جاده‌های قابل رانندگی در جهان است.

8. جاده 40 در آرژانتین (Road 40)

جاده 40 در آرژانتین با داشتن طولی در حدود 5000 کیلومتر (3100 مایل) از جاده‌های تمام‌نشدنی این کشور به حساب می‌آید. این جاده La Quiaca را در نزدیکی مرز بولیوی به La Quiaca در جنوب این کشور متصل می‌کند. پس اگر می‌خواهید آرژانتین را از جنوب تا شمال کشف کنید، این جاده یک ایده سفر عالی برای شما به همراه خواهد داشت. 

زمانی که در جاده 40 آرژانتین شروع به رانندگی می‌کنید، مناظر شگفت‌انگیز زیادی در جلوی شما خواهد بود. به این معنی که در برنامه سفر خود، از گذرگاه کوهستانی بالاتر از 5000 متر (16404 فوت) از سطح دریا، از یخچال‌های طبیعی، تاکستان‌ها و همچنین بیابان‌ها و جنگل‌های کاکتوس عبور خواهید کرد.

همچنین این جاده ترکیبی از جاده آسفالته و غیرآسفالته است (تنها 30 درصد آن آسفالت است) و همچنین یکی از طولانی ترین جاده های قابل رانندگی در جهان به شمار می‌آید. 

7.  طولانی ترین خیابان های جهان؛ جاده 20 در ایالات متحده آمریکا (Road 20)

طولانی ترین خیابان های جهان

جاده 20 در ایالات متحده آمریکا حدود 5400 کیلومتر (3350 مایل) طول دارد و یکی از طولانی ترین خیابان های جهان به حساب می‌آید. جاده 20 نیز به اندازه جاده 66 آمریکا شناخته شده و نمادین است و از سراسر کشور، یعنی از ساحل شرقی تا ساحل غربی عبور می‌کند. با عبور از خیابان 20 از مناطق زیادی گذر خواهید کرد، چون این جاده از بوستون شروع می‌شود و در نیوپورت به پایان می‌رسد.

برای رانندگی در این جاده و لذت بردن از تمام مراحل این جاده مانند دریاچه میشیگان یا پارک ملی سنگ زرد به زمان زیادی نیاز خواهید داشت! 

6.  بزرگراه تانگسان در چین (Tongsan Expressway)

بزرگراه تانگسان حدود 5700 کیلومتر (3500 مایل) است و در کشور چین قرار دارد. از آن جاده‌های که واقعا دلتان نمی‌خواهد تمام شود و مناظر فوق‌العاده و باورنکردنی در جلوی شما به نمایش درمی‌آیند: جنگل‌ها، کوه‌ها و تراس‌های برنج. تصور کنید در هنگام رانندگی از میان جنگل سرسبز عبور و در پس زمینه خود کوه‌های سربه‌فلک کشیده سبز و تراس‌های برنج را داشته باشید. 

امروزه بزرگراه Tongsan در کشور چین به عنوان یک جاده ملی و مهم تلقی می‌شود و از طرفی بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده که یافتن مسیریابی در طول سفر را کمی با دشواری همراه کرده‌است. 

5.  بزرگراه ترانس کانادا (Trans-Canada Highway)

جاده ترانس کانادا با داشتن طولی در حدود 8000 کیلومتر (5000 مایل)، یکی از طولانی ترین خیابان های جهان است. 

برای عبور از کشور از ویکتوریا در سواحل اقیانوس آرام تا Saint-Jean de Terre-Neuve در ساحل اقیانوس اطلس به چند روز زمان نیاز دارید. این جاده از 10 استان کانادا و شهرهای اصلی: ونکوور، کلگری، ادمونتون، رجینا، وینیپگ، اتاوا، مونترال و کبک عبور می‌کند.

در کنار طولانی بودن، از ویژگی‌های عالی این جاده، طبیعت زیبای آن خواهد بود. باید بگوییم که جاده ترانس کانادا از میان کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، دره‌ها و همچنین دیگر مناظر دوپ می‌گذرد. پس انتظار یک رانندگی فراموش نشدنی را در این مسیر داشته باشید! 

4.  طولانی ترین خیابان های جهان؛ جاده ترانس سیبری در روسیه (Trans-Siberian road) 

Trans-Siberian road in Russia

جاده ترانس سیبری در حدود 11000 کیلومتر (6800 مایل) طول دارد و از روسیه عبور می‌کند، در واقع این جاده دو قاره را به هم متصل خواهد کرد. روس‌ها ساخت این جاده را در اواخر قرن نوزدهم آغاز کردند. 

شما از پایتخت تزارها، سنت پترزبورگ در دریای بالتیک تا ولادی وستوک در ساحل اقیانوس آرام رانندگی خواهید کرد! جاده ترانس یکی از افسانه‌ای‌ترین جاده‌های جهان است و از مسکو، کوه‌های اورال عبور می‌کنید، سپس در آسیا، به دریاچه بایکال و نزدیک مرز مغولستان و چین می‌رسید. در مسیر خود، دشت‌های بزرگ، جنگل‌ها، کوه‌ها، استپ‌ها، رودخانه‌ها و دیگر گنجینه‌های طبیعی را خواهید دید.

3.  بزرگراه 1 در استرالیا (Highway 1)

یکی‌دیگر از طولانی ترین خیابان های جهان، بزرگراه 1 با داشتن حدود 14500 کیلومتر (9000 مایل) مسافت است. بزرگراه 1 باعث می‌شود تا کشور استرالیا کاملاً بسته شود.

در این جاده شما در شهرهای اصلی کشور مانند آدلاید، ملبورن، سیدنی، بریزبن، کایرن، داروین و پرث رانندگی خواهید کرد. همچنین مناظر زیبایی در انتظار شما خواهد بود. مناظری مانند: شهرها، جنگل ها، بیابان ها. رانندگی در این جاده یک تجربه شگفت انگیز خواهد بود!

2.  بزرگراه آسیایی 1 (Asian Highway 1)

بزرگراه آسیایی 1 طولی در حدود 20000 کیلومتر (12500 مایل) دارد و مسیرها و کشورهای زیادی را در قاره آسیا به هم متصل می‌کند. 

این یک سفر افسانه‌ای است، در واقع شما باید از کشورهایی مانند کره شمالی یا افغانستان عبور کنید که در حال حاضر گذر از برخی از این مسیرها غیرممکن است. با این حال، هنوز هم می توانید بخشی از این جاده را طی کنید.

1.  طولانی ترین خیابان های جهان؛ بزرگراه پان آمریکن (Pan-American Highway)

طولانی ترین خیابان های جهان

جایگاه اول طولانی ترین خیابان های جهان به بزرگراه پان آمریکن با حدود 30000 کیلومتر (18600 مایل) می‌رسد. 

این مسیر که با نام ترانس آمریکایی نیز شناخته می‌شود، طولانی‌ترین سفر جاده‌ای در جهان است و اگر قصد سفر طولانی جاده‌ای را دارید، بهترین برنامه خواهد بود. شما از خلیج پرودو در آلاسکا شروع خواهید کرد و از شمال، مرکز و سپس به آمریکای جنوبی به سمت Quellón در Chilli می‌رسید.

تنها یک گذرگاه در پاناما وجود دارد که نمی‌توانید در آن رانندگی کنید: جنگل‌های استوایی و باتلاق‌ها. 

طولانی ترین جاده جهان کدام است؟

هر چند که تا به اینجا پاسخ این سوال را می‌دانید، اما باید بگوییم که بزرگراه پان آمریکن طولانی ترین جاده جهان به حساب می‌آید و تقریباً 19000 مایل (30000 کیلومتر) از خلیج پرودو، آلاسکا، ایالات متحده آمریکا تا اوشوآیا، آرژانتین امتداد دارد. 

بزرگراه پان آمریکن یک جاده پیوسته واحد نیست، بلکه شبکه‌ای از جاده‌هاست که چندین کشور در قاره آمریکا را به هم متصل می‌کند. از آمریکای شمالی شروع می‌شود و قبل از رسیدن به آمریکای مرکزی از کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و مکزیک می‌گذرد. 

همچنین در آمریکای مرکزی، این بزرگراه از کشورهایی مانند گواتمالا، هندوراس، السالوادور، نیکاراگوئه، کاستاریکا و پاناما عبور می‌کند. سپس از آمریکای جنوبی ادامه می‌یابد و از کشورهایی مانند کلمبیا، اکوادور، پرو، شیلی و آرژانتین نیز می‌گذرد.

پس برای رفتن از آمریکای شمالی به آمریکای جنوبی، بهترین مسیر پان آمریکن خواهد بود. 

ساخت بزرگراه پان آمریکن برای اولین بار در سال 1923 پیشنهاد شد و هدف آن پروژه‌ای برای اتصال کشورهای قاره آمریکا از طریق شبکه‌های جاده‌ای بود. این بزرگراه در طول سالیان متمادی به صورت قطعاتی ساخته شده‌است و در حال حاضر نیز برخی از بخش‌های آن هنوز در حال ساخت هستند یا آسفالت نشده‌اند. در کل، با وجود اینکه یک جاده پیوسته نیست، همچنان طولانی ترین جاده جهان به حساب می‌آید.

طولانی ترین جاده های جهان را شناختید، برنامه‌تان چیست!؟

همان‌طور که در این مقاله خواندید، ده مورد از طولانی ترین خیابان های جهان را معرفی کردیم که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند. بنابراین اگر به دنبال سفر جاده‌ای زندگی خود هستید، اکنون می‌دانید که از کجا می‌توانید یکی را انتخاب کنید!

می‌تونی بلیط هواپیما را به راحتی با سه کلیک رزرو کنی! 

نظرات کاربران