The icefields parkway
9 اردیبهشت 1402
جهانگردی

زیباترین جاده‌های جهان؛ از آفریقا تا آریزونا!

اگر زیاد اهل سفر کردن باشید، حتماً میدانید که سفر کردن با خودروی شخصی یک چیز دیگر است. به این خاطر که می‌توانید در طول مسیر کاملاً از سفرتان لذت ببرید. البته به شرط اینکه مناظر اطراف شما چشم نواز باشند. برخی از جاده‌ها آنقدر خاکی و یکنواخت هستند که ممکن است شما از مسیر لذت نبرید و خسته شوید. در حالی که جاده‌هایی در جهان وجود دارند که سفر کردن را بسیار لذت بخش تر می‌کنند. رانندگی در زیباترین جاده‌های جهان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید تا با زیباترین جاده‌های جهان آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. به این خاطر که می‌خواهیم تمام این جاده‌های زیبا را به شما معرفی کنیم تا هر چه بیشتر از سفر خود لذت ببرید. 

تور اروپا

بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک را یادت نره رزرو کنی!

 Chapman’s Peak Drive | آفریقای جنوبی

 Chapman's Peak Drive

بدون شک یکی از زیباترین جاده‌های جهان Chapman’s Peak Drive واقع در آفریقای جنوبی است. در کل در آفریقای جنوبی شما با تعداد زیادی از جاده‌های زیبا رو به رو خواهید شد که هر کدام از آن‌ها منظره متفاوت و مخصوص به خود را دارد. اما با این حال این جاده بسیار زیبا که در امتداد ساحل بین شهر کیپ توان است یکی از زیباترین جاده‌های دنیا به حساب می‌آید. بنابراین اگر به کیپ تاون سفر کردید، آن را از دست ندهید. بهترین زمان برای رانندگی با این جاده عوارضی غروب آفتاب است و بهتر است به سمت شهر کیپ تاون بروید. اگر در امتداد ساحل ادامه دهید، از جاده خیره کننده دیگری عبور خواهید کرد، به اصطالح دوازده حواری نامیده می‌شود

Grand loop road | یلوستون، ایالات متحده آمریکا

جاده گرند لوپ در یلوستون در ایالات متحده آمریکا یکی از جاده‌هایی است که مطمئنا مورد علاقه شما خواهد بود. در بین تمام پارک‌های ملی آمریکا پارک ملی یلوستون زیباترین است و بهترین راه برای کشف آن، رانندگی در جاده گرند لوپ است که تمام مناطق اصلی پارک را به هم متصل می‌کند. جاده یلواستون قطعاً سزاوار جایگاهی در هر لیستی از بهترین جاده‌های ایاالت متحده آمریکا است.

البته، شما می‌خواهید در تمام نقاط دیدنی مانند آبفشان قدیمی، چشمه منشوری بزرگ، چشمه‌های آب گرم ماموت یا دره یلواستون توقف کنید. با رانندگی در جاده خوش منظره گرند لوپ، مناظر زیبا و تنوع زیادی از حیات وحش را مشاهده خواهید کرد. بخش‌های دیگر شامل دره هایدن، دره المار و جادهای که از دره المار به ورودی شرقی پارک منتهی می‌شود. مناظر اینجا نفس گیر است! به عالوه، گله‌های گاومیش کوهان دار وحشی در کنار جاده، رانندگی را به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌کند. 

The icefields parkway | کانادا

احتمالاً این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جهان و دیدنی‌ترین جاده در کانادا است. این جاده که از پارک ملی جاسپر تا دریاچه Parkway Icefields لوئیز در بنف ان پی امتداد دارد، توسط بیش از صد یخچال طبیعی، آبشار و زیباترین مناظر، تا جایی که چشم کار می‌کند، احاطه شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وقت خود را صرف کاوش در این منطقه کنید نه اینکه فقط با اتومبیل در آنجا رانندگی کنید. به این خاطر که این جاده چیزهای زیادی مانند حداقل 3-4، Parkway Icefields و همچنین ،NP Banff و NP Jasper برای ارائه دارد. همچنین می‌توانید روز را در هر پارک ملی بمانید و یک روز کامل را برای این رانندگی خوش منظره برنامه ریزی کنید

Arches National Park Scenic Drive | ایالات متحده آمریکا

Arches National Park Scenic Drive

با وجود پارکهای ملی بسیار و مناظر متنوع، ایالت متحده احتمالاً جاده‌های دیدنی‌تری نسبت به هر کشور دیگری در جهان دارد. در یوتا یکی از زیباترین جاده‌های در جهان قرار دارد به طوری که بهترین و شگفت انگیزترین مناظر را در پشت هر صخره مشاهده خواهید کرد. پارک ملی آرچز با چشم اندازهای بسیار، پیاده روی‌های کوتاه و مکان‌های دیدنی به راحتی قابل دسترسی است. 

Trollstigen | نروژ 

مهم نیست که قبلاً در چند جاده کوهستانی رانده‌اید، به این خاطر که جاده خوش منظره ترولستیگن در نروژ نفس شما را بند می‌آورد. این یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در نروژ است، بنابراین اگر می‌توانید سعی کنید صبح زود یا اواخر شب به آنجا بروید و نقطه تماشای منظره‌ای را که از آنجا می‌توانید کل جاده را ببینید را از دست ندهید. اما باید توجه داشته باشید که این منطقه فقط در تابستان، از اواسط می تا اکتبر باز است.

Ocean Great | استرالیا

این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جهان است.  این جاده یک جاده خوش منظره به طول 243 کیلومتر در  Ocean Greatامتداد سواحل جنوب شرقی استرالیا است. این جاده که بیشتر به خاطر صخره‌های معروف به نام دوازده حواری شناخته می‌شود، دارای مناظر فوق العاده زیبای دیگری است که به همان اندازه ارزش توقف دارند برخی از ایستگاه‌های مورد علاقه شما احتمال بسیار زیاد در امتداد جاده اقیانوس بزرگ شامل خلیج جزایر، پل لندن و دره الچ آرد خواهد بود. کوالاهای وحشی در رودخانه کنت را نیز از دست ندهید. نکته مهم دیگری که در این سفر باید به آن توجه کنید این است که در لورن، خلیج آپولو، یا پورت کمپبل بمانید و حداقل دو روز وقت بگذارید تا در جاده اقیانوس بزرگ رانندگی کنید. اگر واقعا وقتتان کم است، می‌توانید به عنوان یک سفر یک روزه از ملبورن، از جاده اقیانوس بزرگ دیدن کنید.

Zion Carmel Mount | ایالات متحده آمریکا

Zion Carmel Mount

بزرگراه Zion Carmel Mount یکی از خوش منظره‌ترین مسیرهای رانندگی در ایاالت متحده است. نه تنها مناظر اینجا کاملاً نفس گیر است، بلکه این جاده همچنین دسترسی آسانی را برای افرادی که بین پارک ملی و برایس کانیون سفر می‌کنند فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید هنگام سفر بین لاس وگاس و پیج Zion از این مسیر انحرافی منظره استفاده کنید (Canyon Antelope منطقه) است. 

Flores island | آزور، پرتغال

یکی دیگر از زیباترین جاده‌های جهان در کشور پرتغال قرار دارد. این جاده بسیار بکر و دور از دسترس به نظر می‌رسد. جزیره‌ای که در اینجا قرار دارد به قدری کوچک است که می‌توانید تمام جاده‌های آن را تنها در یک روز جستجو کنید. اما اجازه ندهید اندازه آن شما را گمراه کند. مناظر اینجا خیره کننده است و جزایر زیبای زیادی در آزور وجود دارد. مشهورترین و پربازدیدی‌ترین آن‌ها بزرگ‌ترین جزیره سائو میگل است. نکته مهمی که هنگام سفر به این منطقه و گشت و گذار در آن باید توجه داشته باشید این است که، در تابستان برای دیدن بهترین آب و هوا و شکوفه‌های ادریسی از این شهر دیدن کنید. همچنین اقامتگاه فلورس و اجاره ماشین خود را از قبل رزرو کنید زیرا گزینه‌ها واقعا محدود هستند. 

Monument Valley Scenic Drive | آریزونا، ایالات متحده آمریکا

این جاده یکی از زیباترین جاده‌ها در جنوب غربی ایاالت متحده است. جاده Drive Scenic Valley Monument که در سرزمین ناواهو قرار دارد و در گذشته به راحتی برای بازدیدکنندگان فردی قابل دسترسی نبود، اکنون برای بازدید باز است. در حالی که آن‌ها شما را تشویق می‌کنند که با یک راهنمای محلی یک تور با راهنما داشته باشید ، می‌توانید با ماشین شخصی خود نیز در این جاده خوش منظره را رانندگی کنید. مناظر اینجا فوق‌العاده است و می‌توانید به صخره‌های باورنکردنی در قلب دره یادبود مشهور جهانی که یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی آریزونا است، نزدیک شوید. در نظر داشته باشید که بازدید از این جاده فقط با ماشین قابل انجام است. بنابراین هیچ موتورسیکلت به این جاده نروید همچنین برای راحتی هر چه بیشتر خود می‌توانید با یک تور یا راهنمای محلی این جاده را دیدن کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله درباره زیباترین جاده‌های جهان صحبت کردیم. درست است که سفر کردن در هر صورت می‌تواند یک تفریح جذاب و لذت بخش به حساب آید، اما انتخاب مسیر درست هنگام سفر کردن می‌تواند لذت سفر را برای شما چندین برابر کند. از طرفی دیگر هنگام رفتن به زیباترین جاده‌های جهان قطعاً تجربه‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد که دوست ندارید آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنید. 

نظرات کاربران