بوداپست

بزرگترین شهرهای اروپا؛ از بوداپست تا بخارست!

h

اروپا در مقایسه با دیگر قاره‌های جهان از پتانسیل‌های متنوعی برخوردار است. وجوه تاریخی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی در این قاره در سطح بالایی قرار دارد و همین موارد موجب شده تا سرعت پیشرفت سریعتر و کیفیت زندگی افراد نیز نسبت به سایر قاره‌ها بالاتر باشد. در این میان، برخی شهرها با حداکثر استفاده از امکانات و ویژگی‌های منحصربفرد خود توانسته‌اند؛ نوع زندگی بهتری را در اختیار مردم قرار دهند و همین امر موجب افزایش میزان مهاجران و بالا رفتن جمعیت این شهرها شده است. شناخت بزرگترین شهرهای اروپا طبق آخرین آمار در سال 2022 به شما این امکان را می‌دهد که چه برای مسافرت و رزرو هتل و بلیط هواپیما و چه برای زندگی با دید بازتری اقدام نمایید.

1.     لندن، بریتانیا: 8،673،713

بزرگترین شهرهای اروپا

لندن به عنوان پایتخت انگلستان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. تا سال 1980 جمعیت اسن شهر در حدود 6.6 میلیون نفر زده می‌شد. اما بعد از گذشت زمان، افراد در جستجوی کیفیت زندگی بهتر از اطراف شهر لندن به آن نقل مکان کردند. در حال حاضر، طبق آخرین آمار سال 2022 جمعیت لندن با اندکی کاهش به حدود 8.5 میلیون نفر رسیده است.

در کشور انگلستان تراکم شهر لندن نه تنها نسبت به سایر شهرهای این کشور بیشتر بوده بلکه به عنوان بزرگترین شهرهای اروپا به لحاظ جمعیت نیز شناخته می‌شود. از طرفی، با توجه به جریان بی پایان مهاجرانی که از سرتاسر جهان به اینجا آمده‌اند تا به دنبال ثروت خود باشند، این تعجب آور نیست که امروزه لندن به مظهر یک شهر جهانی و رنگ شهری تبدیل شده است.

رزرو بلیط هواپیما لندن با سه کلیک!

2.     برلین، آلمان: 3,670,999

بزرگترین شهرهای اروپا

برلین جایگاه دومین شهر از بزرگترین شهرهای اروپا را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، برلین پایتخت کشور آلمان، بزرگترین شهر این کشور از لحاظ جمعیت و مساحت می‌باشد. کیفیت بالای زندگی در این شهر در کنار صنعتی پیشرفته و مدرن، شرایط منحصربفردی را بوجود آورده تا مهاجران زیادی به سمت این شهر سرازیر شوند. در حدود 20 درصد از جمعیت شهر برلین را مهاجران تشکیل می‌دهند.

3.     مادرید، اسپانیا: 3،131،991

بزرگترین شهرهای اروپا

یکی دیگر از بزرگترین شهرهای اروپا، مادرید است. این شهر یکی از دیدنی‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود. چراکه به لحاظ فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است. آب و هوای متعادل، مکان‌های دیدنی جذاب و مردمی گرم و صمیمی از ویژگی‌های شهر مادرید به حساب می‌آیند. به همین دلیل است که جمعیت این شهر روز به روز در حال افزایش هست.

البته در سال های اخیر به دلیل هجوم بی وقفه کارگران از سراسر اروپا، جمعیت این شهر جهانی بسیار سریعتر از همیشه افزایش یافته است. در واقع، مادرید بزرگ‌تر و بزرگ‌تر همانند یک گلوله برفی رشد می‌کند در حالی که به تدریج آبادی‌های کوچک‌تر اطراف را جذب می‌کند.

خرید بلیط هواپیما تهران مادرید؛ سفر به سرزمین فوتبالی ها!

4.     رم، ایتالیا: 2،870،336

بزرگترین شهرهای اروپا

شهر رم علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است، یکی از مکان‌های باشکوه و جذاب نیز برای زندگی به شمار می‌آید. زندگی در این شهر ترکیبی از فرهنگ، هنر، تاریخ و مدرنیته را در اختیار شما قرار می‌دهد. آنچه رم را بیش از هر چیز مشهور کرده آثار باستانی و تاریخی آن است که گردشگران زیادی را به سمت این شهر می‌کشاند. همین باعث شده تا بیشتر اقتصاد این کشور بر پایه توریسم باشد.

5.     پاریس، فرانسه: 2.224.000

بزرگترین شهرهای اروپا

پاریس، شهر معروف و پرطرفدار با جمعیتی در حدود دو میلیون و دویست نفر به عنوان پنجمین شهر بزرگ اروپا شناخته می‌شود. پاریس، پایتخت فرانسه از نظر موقعیت سیاسی و اقتصادی در جایگاه ارزشمندی در بین دیگر شهرهای اروپایی قرار دارد. وجود برج ایفل، موزه‌های با ارزش، کافه‌های قدیمی و سنتی، رستوران‌های ستاره دار و مکان‌های دیدنی بسیار باعث شده تا کیفیت زندگی در این شهر بالا باشد. به همین دلیل است که هر کس برای تفریح و گردش به اقدام به رزرو بلیط هواپیما پاریس می‌کند، علاقه به برگشتن ندارد.  

رزرو تور پاریس و سفر به سرزمین عاشقان!

6.     بخارست، رومانی: 2,106,144

بزرگترین شهرهای اروپا

بخارست پایتخت کشور رومانی یکی دیگر از بزرگترین شهرهای اروپا است. بخارست همچنین بزرگترین شهر کشور رومانی و شهری مقرون به صرفه برای زندگی است. آنچه که این شهر را معروف کرده، طبیعت سرسبز و بکر آن و همچنین موزه‌های مهم و با ارزش است. در کل، جذابیت‌های گردشگری و تفریحی در کنار هزینه‌های ارزان موجب شده تا افراد زیادی از سراسر این کشور و حتی مهاجران، بخارست را برای زندگی انتخاب کنند.

7.     وین، اتریش: 1,657,960

بزرگترین شهرهای اروپا

پایتخت زیبای اتریش و عروس شهرهای اروپا، وین به عنوان هفتمین شهر بزرگ اروپا نیز معرفی شده است. این شهر همچنین، در بین ایرانی‌ها نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده و هر ساله گردشگران و مهاجران زیادی را به رزرو بلیط هواپیما و تور اتریش تشویق می‌کند. آنچه که در وین قابل توجه است، زیبایی، تاریخ و اصالت، شهر موسیقی و هنر، مقر سازمان ملل متحد و زیبایی‌های طبیعی است.

خرید بلیط هواپیما وین و سفر به عروس شهرهای اروپا!

8.     هامبورگ، آلمان: 1.787.408

بزرگترین شهرهای اروپا

هامبورگ یکی دیگر از بزرگترین شهرهای اروپا از نظر میزان جمعیت است. این شهر همچنین دومین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود که به لحاظ گردشگری و کیفیت زندگی بسیار پررونق از دیگر شهرهای این کشور بوده است. ظاهر فوق مدرن، جاذبه‌های طبیعی بکر، مکان‌های تاریخی و تفریحی بسیار در این شهر نه تنها مهاجران بلکه توریست‌های زیادی را به این شهر جلب کرده است. اما، وجود مدارس و دانشگاه‌های معتبر در هامبورگ از دلایل اصلی مهاجرت افراد به این شهر و افزایش جمعیت آن بوده است.

9.     بوداپست، مجارستان: 1.759.407

بزرگترین شهرهای اروپا

پایتخت کشور مجارستان، شهر بوداپست است که در جایگاه نهم قرار دارد. این شهر با گذشته و تاریخ پر فراز و نشیب، هنوز هم از زیبایی‌های زیادی برخوردار است. بوداپست را یکی از زیباترین شهرهای اروپا می‌نامند، چراکه بناهای تاریخی زیادی که ثبت یونسکو رسیده و منابع طبیعی خیره‌کننده ای را در خود جای داده است.

10.ورشو، لهستان: 1.748.916

بزرگترین شهرهای اروپا

در آخر لیست بزرگترین شهرهای اروپا، نوبت به ورشو پایتخت لهستان می‌رسد. به لحاظ جغرافیایی ورشو در منطقه‌ای کوهستانی و ساحلی قرار گرفته که موجب شده تا زیبایی‌های این شهر دوچندان شود. این شهر پر از تضادهاست. شما در ورشو شاهد انواع کنسرت‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و تئاترهای مختلف خواهید بود. با این حال، انچه که این شهر را معروف کرده ارزان بودن تحصیل با داشتن برترین دانشگاه‌هاست.  

در آخر

اروپا با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و یک سری امکانات، همواره در حال پیشرفت و توسعه بوده است. در این میان برخی شهرها با استفاده از پتانسیل‌های خود پیشی گرفته و از جنبه‌های مختلفی پیشرفت کرده‌اند. همین باعث شده تا میزان جمعیت در آنها بیشتر از سایر شهرهای دیگر به نظر برسد. آنچه که در این مقاله عنوان شد؛ بزرگترین شهرهای اروپا به لحاظ جمعیت بود.

نظرات کاربران