وین

جاذبه های گردشگری وین؛ 25 مکانی که باید در سفرتان به پایتخت جهان ببینید

آیا می دانید زمانی از وین به عنوان پایتخت جهان یاد می شد؟ سوال اینجاست که چرا پایتخت اتریش را پایتخت جهان می نامند؟ خوب، دلایل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد و شما فقط با کاوش در این شهر می توانید آن دلایل را کشف کنید. وین یکی از زیباترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای اروپاست که از نظر تاریخ، هنر و معماری نیز بسیار غنی است. این شهر سلسله های سلطنتی زیادی را به خود دیده است، که سلسله هاپسبورک مشهورترین آنهاست. مطمئناً، وین پناهگاهی برای علاقه مندان به تاریخ است. قبل از اینکه وارد این شهر شوید، جاذبه های گردشگری وین را بررسی کنید تا بتوانیدبرنامه سفرتان را به راحتی بچینید!

1. کاخ بلودره و ملاقات با شاهزاده

وین

کاخ Belvedere یکی از باورنکردنی ترین جاذبه های گردشگری وین برای دوستداران هنر است. این محل اقامتگاه سابق شاهزاده یوجین ساوی است. کسانی که عاشقانه آثار هنری و تاریخ را تحسین می کنند، نباید این مجموعه برجسته Belvedere را از دست بدهند. این مجموعه به دو ساختمان باروک تقسیم شده است که عبارتند از: Belveder پایین (Unteres) و Belvedere بالا (Oberes) ، هر دو ساختمان مملو از آثار هنری و شاهکارهای درخشان هستند.

کاخ بالا که توسط شاهزاده یوجین ساووی ساخته شده است، پلکان تشریفاتی را به نمایش می گذارد که دارای نقش برجسته گچبری و نقاشی های دیواری است. ویژگی خاص  این ساختمان تالار مرمری دو طبقه آن است که دارای مجسمه های تاریخی، و نقاشی های هنرمندانه سقف آن است. همچنین منظره ای مسحورکننده از مجسمه های قرار گرفته در طبقه همکف وجود دارد.کاخ پایین نیز دارای تالار مرمری است که تزئینات گچی نفیس، سقفی تماشایی را به نمایش می گذارد و گالری مرمر مجموعه ای از مجسمه های باستانی را به نمایش می گذارد. چشمه‌ها و باغ‌های سرسبز و وسیع پیوند دهنده این دو بنا در کاخ بلودره بینظیرترین جاذبه های گردشگری وین هستند.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Prinz Eugen-Straße 27, 1030 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

هزینه پذیرش: بزرگسالان: 6.00 تا 25.00 یورو (بسته به بلیط هایی که انتخاب می کنید)؛ کودکان (زیر 18 سال) رایگان.

2.  مدرسه سوارکاری اسپانیایی در وین

اگر می خواهید شاهد یک میراث 400 ساله از بین جاذبه های گردشگری وین باشید، نمی توانید از بازدید از مدرسه سوارکاری اسپانیا اجتناب کنید. این مدرسه که در زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم تأسیس شد، مدرسه‌ای است که نمایش‌هایی از اسب‌های معروف جهان لیپیزانر ارائه می‌دهد. سوارکاران و اسب ها تحت آموزش های ویژه قرار می گیرند تا مهارت های سوارکاری نفس گیر خود را به نمایش بگذارند. اجراها آنقدر دیدنی و کلاسیک هستند که بینندگان آن را جادو می نامند. شما می‌توانید در طول جلسه تمرین صبحگاهی آن‌ها از مدرسه دیدن کنید. اما عملکرد واقعی به مراتب بهتر است و تقاضای زیادی برای بلیط دارد. پس بهتر است برای لذت بردن از این نمایش زیبا، بلیط خود را از قبل رزرو کنید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Michaelerplatz 1, 1010 Wien

زمان بازگشایی: دوشنبه تا یکشنبه 09:00 صبح تا 04:00 بعد از ظهر تا جمعه از 09:00 صبح تا 07:00 بعد از ظهر

هزینه پذیرش: نمایش واقعی: 25.00 – 217.00 یورو|تمرین صبح: 7.50 – 15.00 یورو

3. موزه  Kunsthistorisches

وین

موزه ها همیشه یک گنجینه هنری در بین جاذبه های گردشگری وین هستند و موزه Kunsthistorisches Wien یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری وین از نظر تاریخی و هنری در جهان است. این موزه که در ساختمان باشکوه قصری قرار دارد، مجموعه هنری گسترده‌ای از خانواده سلطنتی هاپسبورگ را در خود جای داده است. موزه Kunsthistorisches با الهام از معماری رومی و کلاسیک گرایی، توسط ” گوتفرید سمپر” طراحی و در سال 1891 افتتاح شد. این موزه در نزدیکی کاخ امپراتوری هافبورگ و همچنین برخی دیگر از مؤسسات فرهنگی مشهور واقع شده است. این مکان خانه آثار هنری، نقاشی، تصاویر و تاریخ در سطح جهانی است. در اینجا شما بخشی به نام “مجموعه مصر” را بازدید خواهید کرد، که در آن می توانید A-Z از نقوش مصر باستان را بیاموزید. بخش های بیشتری مانند مجموعه آثار باستانی یونانی و رومی، مجموعه سکه، کتابخانه و مجموعه تصاویر وجود دارد که بدون شک شما را متحیر خواهد کرد. نقاشی های رافائل، کاراواجو، ورمیر و تیتیان و همچنین پرتره های ولاسکوئز از شاهکارهای این موزه هستند که بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جذب می کنند.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Maria-Theresien-Platz، 1010 Wien

زمان بازگشایی: جمعه تا چهارشنبه 10:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر تا پنجشنبه 10:00 صبح تا 09:00 بعد از ظهر

هزینه پذیرش: بزرگسالان 16.00 یورو

4. آلبرتینا

آلبرتینا یکی از زیباترین کاخ های وین است که در سال 1744 ساخته شد و بعدها به موزه تبدیل گردید. این کاخ منعکس کننده سبک معماری نئوکلاسیک است و برخی از آثار هنری باشکوه را به نمایش می گذارد. آلبرتینا در زمان سلطنت هاپسبورگ بزرگترین کاخ مسکونی شهر بود و در حال حاضر، بیش از یک میلیون اثر هنری و نزدیک به 65000 طراحی را در خود جای داده است. این موزه در بیست اتاق، مجموعه هنری مشهور شاهکارهای جهانی مونه، دگا، سزان و البته پیکاسو را نشان می دهد. همه این شاهکارها موزه آلبرتینا را به یکی از چشمگیرترین مجموعه های هنر گرافیک جهان و محبوب ترین جاذبه های گردشگری وین تبدیل کرده است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس:  Albertinapl. 1، 1010 وین

زمان بازگشایی: پنجشنبه تا سه شنبه 10:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر · چهارشنبه 10:00 صبح تا 09:00 بعد از ظهر

هزینه پذیرش: بزرگسالان: 12.90 یورو؛ کودکان (زیر 19): رایگان؛ دارنده کارت وین: 10.50 یورو

5. کتابخانه ملی اتریش

وین

بازدید از کتابخانه در طول زمان تور جاذبه های گردشگری وین ممکن است خسته کننده به نظر برسد. اما تالار کتابخانه ملی اتریش یک استثنا است و تصور شما را در مورد کتابخانه کاملاً تغییر خواهد داد. این تالار دولتی در قلب کتابخانه ملی اتریش است و مجسمه خیره کننده امپراتور چارلز ششم در مرکز کتابخانه قرار دارد. برای بازدید از این کتابخانه غول پیکر، باید خودتان را برای گردن درد آماده کنید زیرا تالار دولتی دارای گنبدی لذت بخش با نقاشی های دیواری جذاب در سقف مرکزی است. این کتابخانه علاوه بر ظاهر مسحورکننده‌اش، بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ و کتاب‌شناسان است. کتاب های بی شماری از قدیمی ترین و کمیاب ترین کتاب ها را در قفسه های چوبی حکاکی شده خود نگهداری می کند. کتابخانه ملی اتریش ظاهری سلطنتی دارد زیرا تقریباً 450 سال پیش تأسیس شده است و گسترده ترین کتابخانه باروک در اروپا است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس:  Josefsplatz 1, 1010 Wien

زمان بازگشایی: سه شنبه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر (دوشنبه تعطیل)

هزینه ورودی: رایگان

6.  اپرای دولتی وین

نمایش های اپرا کلاسیک ترین و پیچیده ترین جاذبه های گردشگری وین هستند و اگر فرصتی برای بازدید از یک نمایش اپرا در شهر زیبا و سلطنتی، وین داشته باشید، مطمئناً آن را از دست نخواهید داد. شما نمی توانید بدون حداقل یکبار بازدید از اپرای ایالتی از وین خارج شوید زیرا این خانه اپرا وین در بین خانه های اپرای جهان در رتبه اول قرار دارد. این مکان نه تنها به شما امکان لذت بردن از اجرای زنده را می دهد، بلکه می توانید معماری زیبا و فوق العاده بنا را تحسین کنید. ویژگی منحصر به فرد اپرای ایالتی وین، دکور داخلی باورنکردنی، سالن غول پیکر و راه پله های باشکوه آن است. اپرای ایالتی وین که سرشار از تاریخ و فرهنگ است، هر هفته اجرای جدیدی را به نمایش می گذارد. اما نمایش رویداد سالانه “بال اپرای وین” یک رویداد به یاد ماندنی است که می توانید شاهد آن باشید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس : Opernring 2, 1010 Wien

زمان بازگشایی: برای اطلاع از زمان اجرا و رویداد به صفحه رسمی اپرای ایالتی وین مراجعه کنید.

هزینه ورودی: بلیط تور عمومی 9.00 یورو؛ کودکان و دانش آموزان (تا سن 27 سال) 4.00 یورو؛ شهروندان سالخورده 7.00 یورو

7.  خانه خیالی هوندرتواسر

وین

یکی از میراث فرهنگی مشهور، منحصر به فرد و رنگارنگ در بین جاذبه های گردشگری وین خانه هوندرتواسر است. این خانه که به‌طور محلی «آپارتمان‌های دوستدار طبیعت و انسان» نامیده می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری وین است. در قرن بیستم، نقاش Friedensreich Hundertwasser این آپارتمان رنگارنگ را طراحی کرد و بنابراین نام این خانه به نام او گذاشته شده است. این ساختمان زیبا در منطقه Landstraße واقع شده و 52 آپارتمان را در خود جای داده است که هر کدام از آنها رنگ متفاوتی دارند. ویژگی برجسته ساختمان رشد درختان در داخل و خارج آن است. شما همچنین می توانید از یک فنجان قهوه گرم در کافه تراس”Kunst und Café”  لذت ببرید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Kegelgasse 36-38, 1030 Wien

زمان بازگشایی: روزانه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

8. گرابن و خرید!

خیابان مشهور گرابن در قرن دوازدهم تأسیس شد. گرابن علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های گردشگری وین است، همچنین به عنوان قلب وین برای خرید نیز شناخته می شود. بنابراین به وضوح، می توانید تصور کنید، این بهترین تجربه خرید برای کسانی است که عاشق خرید هستند. این خیابان زیبا یکی از مهمترین مراکز مد در اروپا است، زیرا میزبان بسیاری از فروشگاه‌های محبوب و همچنین یک سوپرمارکت لذیذ در خیابان اصلی و کوچه‌های اطراف است. در عین حال، مرکز برخی از مشهورترین رستوران ها و کافه ها مانند Demel و Hawelka است. علاوه بر خرید، جاذبه اصلی خیابان Graben، Pestäule (ستون طاعون) است. این مجسمه توسط امپراتور لئوپولد در سال 1679 درست در مرکز خیابان به عنوان یادبودی برای پایان یک بیماری همه گیر وحشتناک که هزاران نفر را کشته است، ساخته شد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: 1010 وین

زمان بازگشایی: روزانه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

9. Karlskirche؛ یکی از جاذبه های گردشگری وین!

وین

هنگامی که در وین هستید، بازدید از کلیسا یک پدیده بسیار رایج است. زیرا این شهر خانه کلیساهای سنتی و باروک متعددی است. کلیسای Karlskirche یکی از چشمگیرترین کلیساهای وین است و البته یکی از جاذبه های گردشگری وین است. این ساختمان باشکوه در اوایل قرن 18 تحت نظر امپراتور چارلز ششم ساخته شد. سبک معماری این کلیسای منحصر به فرد ترکیبی از عناصر یونانی و رومی باستان با طرح های رنسانس، بیزانس و باروک است. دکوراسیون بیرونی با گنبد عظیم و دو ستون غول پیکر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مقایسه، طراحی داخلی کلیسا سرشار از سنگ کاری های مرمر، مجسمه ها، نقاشی های دیواری و کنده کاری است. برخلاف سایر کلیساها، کلیسای کارلسکیرچه هیچ مانعی برای بازدیدکنندگان ندارد و ویژگی منحصر به فردی به نام “بالابر پانوراما” را ارائه می دهد. با کمک این آسانسور می توانید در ارتفاع 32.5 متری از منظره نقاشی های دیواری و کل کلیسا لذت ببرید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: 1040 وین

زمان بازگشایی: دوشنبه تا شنبه از 09:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر |یکشنبه از ساعت 12:00 تا 07:00

هزینه ورودی: رایگان

10. راتاوس؛ بلندترین ساختمان وین

Rathaus یکی از بلندترین و جذاب ترین ساختمان های وین است. این تالار به عنوان مرکز اداری شهر عمل می کند. همچنین به خاطر شکل آهنی بالای برج 98 متری خود مشهور است. سبک معماری نئوگوتیک آن مطمئناً شما را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا مانند یک قلعه افسانه ای به نظر می رسد. در اینجا می توانید حقایق جالبی در مورد تالار شهر وین و خیابان Ringstrasse و دیگر جاذبه های گردشگری وین بیاموزید. علاوه بر این، حیاط طاقدار ساختمان میزبان کنسرت های تابستانی و بازارهای کریسمس است. دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 13:00 یک راهنمای صوتی در آنجا دریافت خواهید کرد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Friedrich-Schmidt-Platz 1, 1010 Wien

زمان بازگشایی: دوشنبه تا جمعه از 08:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر

هزینه ورودی: رایگان

11. محله موزه ها

وین

MuseumsQuarter گنجینه موزه های وین است، جایی که می توانید تمام زندگی خود را صرف کاوش در آن کنید. این مجموعه خانه چندین موزه، استودیوهای هنری، همراه با کافه ها و رستوران ها است. این مکان سرشار از فرهنگ، هنر و شگفتی‌ها است. علاوه بر این، مکان‌های هیجان‌انگیز متعددی برای معاشرت با دوستان و خانواده دارد. موزه لئوپولد و موزه هنر مدرن به دلیل مجموعه‌های هنری‌شان که نگاهی به هنرها و هنرمندان پیشرو مدرن اتریش به شما می‌دهند، حتماً باید بازدید شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید فرهنگ پر رونق اتریش را در میان جاذبه های گردشگری وین کشف کنید، نباید محله موزه‌ها را از دست بدهید که در منطقه وسیعی به وسعت 60000 متر مربع گسترده شده و میزبان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بسیاری است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Museumsplatz 1, 1070 Wien

زمان بازگشایی: روزانه 24 ساعته

هزینه ورودی: 17.00 تا 50.00 یورو (بستگی به بلیط دارد)

12. ساختمان پارلمان اتریش

ساختمان پارلمان اتریش یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری وین خیابان Ringstrasse است. در این میان، به دلیل اهمیتی که برای کشور دارد و معماری دیدنی آن، ارزشمند است. این ساختمان معماری کلاسیک یونان را منعکس می کند. ستون‌های سفید و مجسمه‌های برنزی ساختمان نظر بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. اما منظره قابل توجه، فواره شگفت انگیز Pallas Athene آن است که درست در پیش زمینه ساختمان پارلمان قرار دارد. در دومین شنبه هر ماه، مجلس شورای اسلامی میزبان نمایشگاه هنری است و پذیرای بازدیدکنندگان است. بنابراین می تواند بهترین زمان برای مشاهده این جاذبه پویای وین باشد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Dr. Karl Renner-Ring 3, 1017 Wien

زمان بازگشایی: دوشنبه تا جمعه از 06:30 صبح تا 07:00 بعد از ظهر |شنبه از 09:00 صبح تا 05:00 بعد از ظهر

هزینه ورودی: بلیط تور با راهنما بزرگسالان: 5.00 یورو. کودکان (زیر 19 سال): رایگان

13. بازار محلی Naschmarkt

وین

قطعا شما هرگز بدون خرید یا بازدید از بازار محلی، وین را ترک نخواهید کرد. از اواخر قرن شانزدهم، Naschmarkt یکی از محبوب ترین بازارها و جاذبه های گردشگری وین بوده است. این بازار بیش از 120 مغازه و غذاخوری با جمعیتی چندفرهنگی را درون خود جای داده است. از وینی تا ایتالیایی و از ویتنامی تا هندی، هر نوع غذای فرهنگی در Naschmarkt موجود است. به همین دلیل است که این بازار توجه تعداد زیادی از وبلاگ نویسان مواد غذایی و علاقه مندان به غذا را به خود جلب می کند. علاوه بر غذاخوری ها، مواد غذایی محلی و سوغاتی های خارجی نیز در اینجا موجود است. بنابراین بازار می تواند راهی عالی برای گذراندن بعدازظهر شما باشد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: 1060 Vienna

زمان بازگشایی: دوشنبه تا جمعه از 06:00 صبح تا 09:00 بعد از ظهر |شنبه از 06:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر (یکشنبه تعطیل است)

هزینه ورودی: رایگان

14. پارک شهر یا همان Stadtpark

آیا به اندازه کافی انرژی برای بازدید جاذبه های گردشگری وین در یک روز را دارید؟ آیا مکانی برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت می خواهید؟ اگر پاسخ شما بله بزرگ است، پس باید مستقیماً فضای سبز پارک  Stadtpark را انتخاب کنید. معنی تحت اللفظی کلمه ” Stadtpark ” پارک شهر” است. این پارک پناهگاه کوچکی برای دوستداران طبیعت است. مکانی که هم بازدیدکنندگان داخلی و هم خارجی برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا می آیند. این پارک توسط رودخانه وین که از میان آن می گذرد به دو قسمت تقسیم شده است. بنابراین برای کشف کل Stadtpark که بیش از 28 هکتار است، باید از چند پل کوچک بر روی رودخانه عبور کنید. فضای سبز سرسبز و مجسمه های طلایی از جالب ترین دیدنی های Stadtpark هستند. در اینجا می توان از زمان لذت برد و گیاهان و جانوران را به طور همزمان تماشا کرد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Parkring 1, 1010 Wien

زمان بازگشایی: روزانه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان

15. کافه دیمل و دسر اتریشی

وین

بهتر است قبل از ترک وین سری به یکی از جاذبه های گردشگری وین، کافه دیمل بزنید که یکی از محبوب ترین و سنتی ترین کافه های شهر در نزدیکی کاخ هافبورگ است و به خاطر دسرها و شکلات های خوشمزه اش در پلت فرم ملی و بین المللی شهرت دارد. این مکان که در سال 1786 تأسیس شد، مکانی بود که افراد سلطنتی در آن وقت خود را سپری می کردند. به طور خلاصه، این یک فضای پیچیده برای طبقه بالا و جامعه نخبگان در آن زمان بود. اما امروزه کافه Demel پذیرای همه کسانی است که می خواهند شیرینی های خوش طعم را بچشند. غذاهای این کافه که تاریخ و فرهنگ را در خود دارند شامل قهوه معروف، انواع مختلف شیرینی و تارت است. اگر می خواهید دسر اصیل وین را بچشید، نمی توانید کافه دیمل را از دست بدهید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Kohlmarkt 14, 1010 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 07:00 بعد از ظهر

16. کاخ و باغ شونبرون

کاخ شونبرون می تواند تنها دلیل تعطیلات شما در وین باشد زیرا از اصلی ترین جاذبه های گردشگری وین است. از قرن 18 تا 1918، این کاخ خانه تابستانی امپراتور هاپسبورگ بوده است. این نمونه ای زنده از فرهنگ و تاریخ امپراتور اکنون یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو است که جاذبه‌های متعددی مانند موزه کالسکه، باغ‌وحش بزرگ، اتاق‌های خانه‌های باشکوه، موزه کودکان، هزارتو، فواره‌های غول‌پیکر و بسیاری دیگر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. احتمالاً برای کاوش در منطقه وسیع کاخ شونبرون به یک روز کامل نیاز دارید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 09:00 صبح تا 05:30 بعد از ظهر

هزینه ورودی: بسته به نوع توری که انتخاب می کنید.

17. هافبورگ؛ کاخ امپراتوری

وین

بدون شک کاخ هافبورگ به دلیل تاریخ و زیبایی های معماری خود یکی از عالی ترین جاذبه های گردشگری وین است. این کاخ در قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان مرکز دربار هابسبورگ مورد استفاده قرار گرفت و هابسبورگ ها در آن زندگی می کردند، کار می کردند و حکومت می کردند. پس از آن، بسیاری از خانواده های سلطنتی اروپایی مانند روم مقدس و اتریش-مجارستان در اینجا زندگی کردند. حتی امروزه نیز این کاخ نه تنها یک جاذبه توریستی بلکه اقامتگاه رسمی رئیس جمهور اتریش است. اگرچه این کاخ دارای سالن‌ها و اتاق‌های بی‌شماری است، اما تنها سه سالن  برای بازدید عموم باز است. آنها آپارتمان های امپراتوری، موزه سیسی و مجموعه نقره هستند. امپریال آپارتمان با نام Kaiserappartements نیز شناخته می شود. در اینجا اتاق هایی را خواهید یافت که ملکه الیزابت و همسرش از آنها استفاده می کردند. موزه سیسی سبک زندگی نمادین ملکه الیزابت را توصیف می کند و مجموعه نقره ای مجموعه ای از اشیاء خانگی امپراتوری مانند ظروف، ظروف پخت و پز و غیره است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Michaelerkuppel, 1010 Vienna

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 08:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر

هزینه پذیرش: 14.00 یورو برای هر نفر

18. باغ وحش شونبرون

آیا حاضرید از قدیمی ترین باغ وحش دنیا دیدن کنید؟ خوب، وین خانه قدیمی ترین باغ وحش جهان به نام باغ وحش شونبرون با 250 سال قدمت است که جذابیت امپراتوری اصیل را دارد. به دلیل ترکیب منحصر به فرد فرهنگ و طبیعت، این باغ وحش به عنوان باغ وحش شماره 1 در اروپا و بخشی از میراث فرهنگی جهانی یونسکو انتخاب شده است. باغ وحش شونبرون دارای بیش از 700 گونه مختلف از حیوانات از جمله زرافه، اورانگوتان، ببر سیبری، کوالا، فیل آفریقایی، میرکت و بسیاری دیگر است. اما محبوب ترین جاذبه این باغ وحش پانداهای غول پیکر هستند. بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از این پانداها به اینجا می آیند زیرا تماشای آنها بسیار دوست داشتنی است. بهترین زمان برای بازدید از این حیوانات، زمان تغذیه است. برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری وین باید باغ وحش شونبرون را انتخاب کنید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Maxingstraße 13b, 1130 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 09:00 صبح تا 18:30 بعد از ظهر

هزینه ورودی: بزرگسالان 22.00 یورو و کودکان (6 تا 18 سال) 11.00 یورو

19. کلیسای جامع سنت استفان

اگر می خواهید نماد وین را تماشا کنید، باید از کلیسای جامع سنت استفان دیدن کنید. این کلیسا به نام Stephansdom یا Stephanskirche نیز شناخته می شود قرن دوازدهم در قلب وین ساخته شد. اما در طول جنگ جهانی دوم ویران شد. پس از نزدیک به هفت سال، کلیسا بازسازی شد و امروزه نه تنها خانه اسقف اعظم کاتولیک بلکه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وین است. می توانید به برج بلند آن صعود کنید تا منظره ای زیبا از وین داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید گنجینه کلیسای جامع و دخمه‌های مملو از استخوان‌های مختلف را در کنار کوزه‌های پر از اندام‌های هاپسبورگ کشف کنید.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Stephansplatz 3, 1010 Wien

زمان بازگشایی: 24 ساعت

هزینه ورودی: رایگان

20. رینگ استراسه و کشف جاذبه های گردگشری وین

وین

بلوار رینگ استراسه که توسط امپراتور فرانتس ژوزف در قرن نوزدهم ساخته شد، یکی از مهم ترین جاده های وین است. این خیابان به طول 5.3 کیلومتر مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی، کاخ‌ها و موزه‌های شهر را در خود جای داده است. برای کشف جاذبه ‌های گردشگری وین، مطمئناً نمی‌توانید در مقابل این خیابان مقاومت کنید زیرا ساختمان‌هایی مانند اپرای دولتی، موزه تاریخ ملی، بانک پس‌انداز پستی اتریش و پارک شهر همگی اینجا هستند. به طور خلاصه، این خیابان دارای تمام شاهکارهای معماری است که بین دهه های 1860 و 1890 ساخته شده است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: 3500 Krems an der Donau

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00

هزینه پذیرش: 07.00 یورو برای هر نفر

21. چرخ وفلک یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری وین!

احتمالاً چرخ و فلک غول‌پیکری را در فیلم‌هایی مانند «پیش از طلوع آفتاب»، «روشن‌های روز زنده» جیمز باند و «مرد سوم» دیده‌اید. آن چرخ و فلک غول پیکر در معروف ترین پارک تفریحی وین، پراتر قرار دارد. این یک پارک موضوعی بزرگ است که در بین مردم محلی و همچنین گردشگران مشهورترین جاذبه های گردشگری وین است. جاذبه های بسیار زیادی دارد که می توانید تمام روز را به گشت و گذار در آنها بگذرانید. چرخ و فلک نمادین بدون شک بزرگترین جاذبه این پارک است. جدای از این، این پارک سواری هایی مانند ترن هوایی، قطار ارواح و چرخ و فلک نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، پراتر همچنین دارای یک پارک تفریحی برای دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی و دوچرخه سواری است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: 1020 وین

زمان بازگشایی: 24 ساعت

هزینه ورودی: رایگان

22. موزه تاریخ طبیعی؛ تماشای ما قبل تاریخ

وین

وین شهری قدیمی است که آثار تاریخی زیادی دارد. اما موزه تاریخ طبیعی منحصر به فردترین و مهم ترین موزه در نوع خود در کل جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری وین است. این موزه که در جاده Ringstrasse درست روبروی موزه Kunsthistorisches قرار دارد، نزدیک به 30 میلیون شی در مجموعه خود دارد. از هنر ماقبل تاریخ، حیوانات عروسکی و دایناسورها گرفته تا سنگ های قیمتی، همه چیز در 39 اتاق نمایشگاهی آن به طور قابل توجهی به نمایش گذاشته شده است. شما نه تنها می توانید از نمایشگاه آنها چیزهای زیادی یاد بگیرید بلکه تجربه حضور در قصر زیبا را نیز به دست آورید.

دوست دارید درباره ماجراجویی بیشتر و تفریحات وین بیشتر بخوانید؟ (لینک مقاله)

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Burgring 7, 1010 Wien

زمان بازگشایی: چهارشنبه تا دوشنبه 09:00 صبح تا 06:30 بعد از ظهر (سه شنبه تعطیل)

هزینه ورودی: رایگان

23. برج دانوب

اگر می خواهید دید 360 درجه از شهر و جاذبه های گردشگری وین داشته باشید، می توانید برج دانوب را انتخاب کنید. این یک برج 150 متری است که در پارک دوناو در نزدیکی شهر Uno در ساحل دانوب قرار دارد. برج دانوب در دهه 1960 ساخته شد تا به بازدیدکنندگان منظره حیرت انگیزی از محیط اطراف بدهد. در عین حال، مکان مناسبی برای نوشیدن یک جرعه کاپوچینو است زیرا رستوران ها و کافه های زیادی در این منطقه وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید شنا کنید یا می‌توانید روی رودخانه قایق پارویی ایستاده را امتحان کنید. پیاده روی و دوچرخه سواری نیز گزینه های خوبی برای کاوش در جزیره دانوب هستند.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Donauturmplatz 1, 1220 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11:30 شب

24. Haus des Meeres

وین

یک برج دفاعی قدیمی که برای متوقف کردن بمب‌افکن‌ها با توپ‌های فلک استفاده می‌شد، می‌تواند به یک آکواریوم زیبا تبدیل شود و تا زمانی که Haus des Meeres را نبینید باور نمی‌کنید. این آکواریوم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وین است که نزدیک به 10000 حیوان دریایی و خشکی مانند ماهی، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و میمون ها را در خود جای داده است. ویژگی های برجسته Haus des Meeres کوسه های بزرگ، کروکودیل ها و میمون های آزاده هستند. علاوه بر این، طبقه بالای ساختمان دارای یک کافه روی پشت بام است تا با یک فنجان قهوه گرم، منظره ای خیره کننده از وین را به شما ارائه دهد.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Fritz-Grünbaum-Platz 1, 1060 Wien

زمان بازگشایی: همه روزه از ساعت 09:00 صبح تا 08:00 شب

هزینه پذیرش: بزرگسالان 18.90 یورو و کودکان 14.10 یورو

25. بورگتئاتر

جاذبه های گردشگری وین برای رونمایی زیاد هستند و Burgtheater یکی از آنهاست. این تئاتر نمادی از طلوع، سقوط و طلوع دوباره وین است. این موسسه در طول دهه 1740 تأسیس شد و سپس در سال 1945 در اثر آتش سوزی آسیب دید. با این وجود، در سال 1955 بازسازی شد. ساختمان فعلی یک شاهکار معماری است که تاریخچه تئاتر مشهور جهان را به شما آموزش می دهد. طراحی داخلی این تماشاخانه به ویژه راه پله های بزرگ و نقاشی های سقف آن قابل توجه است. اکنون این روزها، بورگتئاتر به دلیل غنای فرهنگی و اهمیت تاریخی خود یکی از مشهورترین تئاترهای جهان است.

اطلاعات مورد نیاز

آدرس: Universitätsring 2, 1010 Wien

نتیجه گیری

این شهر مجموعه کاملی جاذبه های گردشگری وین را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد که شما را غرق می کند. وین شهری است که سنت و فرهنگ اروپایی را در قالب موزه‌ها، ساختمان‌های خارق‌العاده، بازارهای پیچیده و پارک‌های زیبا به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بنابراین، مطمئن شوید که از زمان خود با کاوش در زیبایی ها و شگفتی های آن استفاده می کنید!

همین حالا برای کاوش در میان این حجم از زیبایی، بلیط هواپیما تهران وین را رزرو کنید!

نظرات کاربران