Airports of Vienna
10 فروردین 1402
وین

معرفی شهر وین؛ بهترین شهر جهان

در معرفی شهر وین قصد داریم به شهری با تاریخ اصیل، موسیقی شناخته شده، موزه‌های فراوان، فرهنگ دوست‌داشتنی، دانشگاه‌های معتبر، جاذبه‌های دیدنی جذاب و اقتصادی پویا بپردازیم. وین فراتر از تصور است و برای خیلی‌ها  زندگی و حتی سفر به آن همانند یک رویا خواهد بود. بیایید تا شما را کمی با این شهر آشنا کنیم. 

وین کجاست؟

Vienna

وین پایتخت اتریش، کشوری که در جنوب مرکزی اروپا واقع شده‌است. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اتریش شناخته می‌شود و برخی از سازمان‎های بین‌المللی مهم از جمله سازمان ملل و اوپک نیز در آن قرار دارند. علاوه بر این، وین همچنین جاذبه‌های گردشگری مهمی از جمله کاخ‌های امپراتوری هافبورگ و شونبرون، قدیمی‌ترین باغ وحش جهان، بیش از 100 موزه هنری، جنگل‌ها و مناطق سرسبز و… را در خود جای داده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر را مجذوب خود کند. 

اما باید بدانید که وین تنها شهر مهم و اساسی کشور اتریش نیست و اغلب شهرهای دیگر نیز در اقتصاد، فرهنگ، صنعت توریسم و موارد دیگر تاثیرگذار هستند. شهرهایی مانند:

سالزبورگ: این شهر زرق و برق‌دار است و گویی از دل یک افسانه بیرون آمده‌است. زیبایی و ظرافت سالزبورگ آن را به یکی از شهرهای مهم تاریخی و هنری اتریش تبدیل کرده‌است. اینجا به عنوان خانه سابق موتزارت مشهور، مکانی جادویی برای گشت‌وگذار با تماشای معماری زیبای باروک خواهد بود.

اینسبروک: کوه‌های آلپ سر به فلک‌کشیده، پیست‌های اسکی و دره‌های آلپ این شهر زیبا را احاطه کرده‌اند. در نتیجه، بسیاری از مردم به این شهر سفر می‌کنند تا این زیبایی را ببینند. از طرفی، وجود دانشگاه‌های زیاد در اینسبروک جمعیت دانشجویی بسیاری را در آن به وجود آورده و به شهری عالی برای سفر تبدیل کرده‌است. 

گراتس: گراتس دومین شهر بزرگ کشور است که ریشه‌های آن به دوران رومیان برمی‌گردد. این شهر قامت کنونی خود را مدیون این واقعیت است که در گذشته نقش مهمی در دفاع از اروپا در برابر عثمانی ایفا می‌کرده. البته هنوز هم دست کمی از آن دوران ندارد. 

آیزنشتات: آیزنشتات که عمدتاً به عنوان خانه یوزف هایدن آهنگساز و نوازنده قرن هجدهم شناخته می‌شود، شهری تاریخی با تعداد قابل توجهی موزه است. علیرغم اینکه این شهر کوچک است، به عنوان پایتخت منطقه بورگنلند در شرق اتریش شناخته می‌شود و همچنین به دلیل وجود موزه‌ها، قلعه باروک و منطقه زیبای یهودی، مکانی زیبا و مجلل اهمیت بسیاری برای اتریش دارد. 

Eisenstadt

معرفی شهر وین

وین به عنوان مقر سابق امپراتوری هاپسبورگ، مملو از ساختمان‌ها و کاخ‌های امپراتوری چشمگیر است که ثروت و قدرت پادشاهان سابقش را به‌طور جامع نشان می‌دهند. اکنون پایتخت کشور به شهری تبدیل شده که هم زندگی کردن و هم سفر در آن بسیار لذت‌بخش است. 

ترکیب زیبای سبک‌های معماری آن به زیبایی در نمای خانه‌های مجلل اپرا، موزه‌ها، کلیساها و موارد دیگر به نمایش گذاشته شده‌است. قدم زدن در بین این آثار تاریخی ارزشمند آن بسیار مفرح خواهد بود. البته، ناگفته نماند که وین را به «شهر موسیقی» ملقب کردند، چون موتزارت، بتهوون و شوبرت از جمله کسانی هستند که زمانی خیابان‌های آن را با موسیقی‌شان زیبا می‌کردند.

در واقع، تعداد زیادی مناظر فرهنگی و هنری برای بازدیدکنندگان وجود دارد و تعدادی موزه فوق‌العاده و کاخ‌هایی با تزئینات زیبا ارزش بازدید دارند. علاوه بر این، برخی از بازارهای عالی، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های فوق‌العاده در تمامی شهر پراکنده هستند. 

اما در کنار جاذبه‌ها و تاریخ، وین به لحاظ اقتصادی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد. این شهر همچنین توانسته با تولید ناخالص داخلی آن به 38632 یورو، رتبه پنجم ثروتمندترین منطقه2 NUTS- در اروپا از آن خود کند. اما این‌ها همه چیز درباره وین نیست و در ادامه جزئیات کامل‌تری از این شهر استثنایی دراختیارتان قرار خواهیم داد. 

اطلاعات کلی شهر وین

نام شهر: Vienna

زبان: آلمانی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: حدود 2 میلیون نفر

واحد پول: یورو با کد اختصاری EUR و نماد €

اختلاف ساعت ایران با شهر وین:  2 ساعت و 30 دقیقه

طول پروازهای تهران وین: 4 ساعت و 30 دقیقه

آب و هوای شهر وین

Vienna

آب و هوای وین معتدل قاره‌ای است. به این معنی که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد. در طول فصل زمستان دما می‌تواند به -15 درجه سانتیگراد یا حتی کمتر کاهش یابد و به طور متوسط، 53 سانتی‌متر برف در سال می‌بارد. تابستان هم بسیار گرم و دما تا به 35 درجه سانتیگراد و حتی فراتر از آن می‌رسد. 

برای جلوگیری از سرمای زمستان و گرمای تابستان، بهترین زمان برای سفر به وین، بهار و پاییز است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های وین

در معرفی شهر وین به وضعیت تحصیل در این شهر می‌پردازیم. این شهر دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی است. برای مثال، دانشگاه وین براساس رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education در رتبه 143 قرار دارد و دارای 9 موسسه عالی و جهانی در بین 1000 موسسه برتر است. 

نکته مثبتی که در مورد دانشگاه‌های وین وجود دارد، این است که هر کدام به رشته‌ای خاص می‌پردازند و همین باعث شده تا از سطح کیفیت بالایی برخوردار باشند. 

دانشگاه وین: از بزرگ‌ترین دانشگا‌ه‌های اروپا با رشته‌های تحصیلی شیمی، ریاضی، اقتصاد، کامپیوتر، آمار و… . 

دانشگاه اقتصاد و بازرگانی: دانشگاهی بین‌المللی که می‌توان در آن زبان‌های دیگر و علوم و شاخه‌های مختلف اقتصاد را فرا گرفت. 

دانشگاه دامپزشکی وین: حدود 2300 دانشجو در این دانشگاه به فراگیری علوم دامپزشکی می‌پردازند و هزینه هم کاملا رایگان است. 

دانشگاه هنرهای کاربردی: مد، گرافیک، مجسمه سازی و دیگر رشته‌های هنری در این دانشگاه ارائه شده و حدود 2000 دانشجو دارد. 

دانشگاه علوم پزشکی: ایرانیان زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند، چراکه از جایگاه معتبری در سطح کشور و اروپا برخوردار است. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر وین

Vienna

بهترین روش برای رفت‌و‌آمد در وین از طریق حمل‌و‌نقل عمومی است. این سیستم ترکیبی از اتوبوس، تراموا، قطار و خطوط جدید مترو موجب شده تا زندگی در شهر وین کارآمد و آسان شود.

این راهم اضافه کنیم که سیستم حمل و نقل عمومی قطعا یکی از نقاط خوب وین است. ارزان، مکرر، سریع، تمیز، کارآمد و به ندرت شلوغ است.

هزینه های زندگی در شهر وین

تجربه زندگی در وین برای خیلی‌ها یک هدف است. اما برای رسیدن به این هدف باید علاوه بر شرایط خودتان به هزینه‌های زندگی در آن نیز توجه داشته باشید. میزان این هزینه‌ها کاملا به شما بستگی خواهد داشت و وین نیز گزینه‌های مختلفی را در پیش رویتان قرار می‌دهد. می‌توانید در مناطق اطراف شهر اقامت داشته باشید یا مرکز وین را با آپارتمان‌های گران‌قیمت انتخاب کنید. 

در هر صورت برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر به شکل زیر خواهد بود: 

  • هزینه‌های تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره بدون اجاره 3,193 دلار (2,962.9 یورو) است.
  • هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 924.6 دلار (858.0 یورو) تخمین‌زده می‌شود.
  • وین 98.3 درصد گران‌تر از تهران است.
  • اجاره در وین به طور متوسط 50.4 درصد بیشتر از تهران است.

شرایط دریافت ویزا شهر وین

Vienna

از آنجایی که وین یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی شناخته شده، جای تعجب نیست که خیلی‌ها از جمله ما ایرانی‌ها، این شهر را برای اقامت و زندگی انتخاب کنیم. در‌صورتی‌که شما نیز جزو این دسته از افراد هستید باید قبل از هر چیز به دنبال اخذ ویزای اتریش باشید. این ویزا با توجه به شرایط و هدف شما از سفر به شهر وین، در دو نوع تحصیلی و کاری ارائه می‌شود. 

چگونه ویزای توریستی وین را بگیریم؟

در توصیف وین خیلی می‌توان نوشت، شهری که خانه آهنگسازان بزرگی مانند اشتراوس، بتهوون و موتزارت و میزبان اپرای مشهور جهان است. بیش از 100 موزه در خود جای داده، جنگل‌ها هوا و فضای سبز عالی دارد و از همه مهمتر غذاهای خوشمزه‌ای را در رستوران‌های دنج و زیبایش سرو می‌کند. توریست‌ها نیز عاشق همین ویژگی‌های این شهر هستند و بلیط هواپیما وین را به یکی از محبوب‌ترین بلیت‌ها تبدیل کردند. برای گذراندن تعطیلاتی فراموش‌نشدنی باید قبل از هر کاری به سراغ ویزای توریستی این کشور بروید. ویزایی که تا 90 روز اقامت را به شما اجازه می‌دهد. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • پرکردن فرم درخواست ویزا از سایت سفارت
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  • تمکن مالی
  •  رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت وین 

فرودگاه‌ های شهر وین

Airports of Vienna

فرودگاه بین‌المللی وین (ICAO: LOWW)، فرودگاه اصلی این شهر است که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده‌ و در حدود 20 دقیقه با آن فاصله دارد. 

شلوغ‌ترین مسیرهای فرودگاه وین عبارتند از: لندن، فرانکفورت، زوریخ، دوسلدورف، پاریس، برلین، آمستردام، استانبول، هامبورگ و مونیخ. این فرودگاه همچنین مرکز خطوط هوایی اتریش و شهر متمرکز رایان ایر، باربری کره‌ای و ویز ایر است.

قوانین و فرهنگ شهر وین

در معرفی شهر وین بد نیست تا نکاتی را درباره آداب و رسوم و فرهنگ مردم این شهر بدانید:

  • مردم معمولا در سطح شهر از لباس‌های پوشیده استفاده می‌کنند. 
  • خوشبختانه اغلب مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما به راحتی می‌توانید با آن‌ها هم صحبت شوید.
  • در مکان‌های عمومی و رستوران‌های، کشیدن سیگار جایز نیست.
  • برای رفتن به رستوران‌ها باید از قبل میز رزرو کنید. 
  • اغلب افراد روز یکشنبه کار خود را تعطیل می‌کنند و بیشتر مغازه‌های سطح شهر بسته هستند. 
  • روابط خانوادگی و مهمانی برای مردم وین مهم است و اغلب مناسبت‌ها در کنار یکدیگر به جشن و شادی می‌پردازند. 
  • در برخورد اول، سلام و احوالپرسی، شکلی رسمی دارد. 
  • اگر برای غذا به خانه یک اتریشی دعوت شدید، حتما یک هدیه کوچک همراه خود داشته باشید. 

کلام آخر

ما در معرفی شهر وین سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات این شهر آشنا کنیم و نکات مهمی چون هزینه‌ها، دانشگاه‌ها، سیستم‌ حمل‌ونقل، فرودگاه، انواع ویزای آن را عنوان کردیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مختصر را در اختیارتان قرار دهیم. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

نظرات کاربران