بهترین موزه های وین

بهترین موزه های وین؛ تماشای گنجینه‌های هنری شهر

اگر بخواهیم از موزه‌های اروپا بنویسیم، بهترین موزه های وین، در مقابل پاریس، رم و برلین که از کله‌گنده‌های این حوزه هستند، نا‌دیده گرفته می‌شوند. اما شما به این حرف‌ها توجهی نکنید و مطمئن باشید در حق وین بی‌انصافی نشده‌است. وین در اروپا همان‌طور که مانند خانه‌ای قدیمی و با‌شکوه برای انواع قهوه‌ها است، برای فرهنگ و هنر هم خانه‌ای فوق‌العاده است.  این نکته را همیشه در یاد داشته‌باشید که وین پایتخت با‌شکوه اتریش، نقش بسیار مهمی در توسعه هنر در اروپا ایفا کرده‌است. بنابراین جای تعجبی ندارد که موزه‌ها و گالری‌های وین برای هنرمندان، مجسمه‌سازان، نقاشان و نویسندگان، رویایی و با‌شکوه باشد. پس اجازه بدهید در این مقاله برای شما از بهترین موزه‌ های وین بگوییم. خودتان را برای سفری رویایی و گم شدن در موزه‌های زیبای وین آماده کنید.

تور اروپا

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

موزه کونست هیستوریشس

بهترین موزه های وین

یکی از بهترین موزه های وین بدون شک موزه کونست هیستوریشس است. در این موزه بسیاری از گنجینه‌های هنری که توسط هابسبورگ‌ها به دست آمده‌است، وجود دارد. این موزه از چشم‌گیر‌ترین موزه‌های هنر‌های زیبای جهان است. مهم‌ترین آثار این موزه، مجموعه بزرگ بروگل جهان و آثار دیگری از استادانی مانند کانالتو، سر آنتونی ون دایک و پتر پل روبنس است که در همین موزه نگهداری می‌شود.

چرا این موزه را برای بازدید پیشنهاد می‌کنیم؟ چون خود ساختمان موزه نیز بسیار زیبا است. فضای داخلی موزه از گرانیت، مرمر و گچ‌ ساخته شده و با نقاشی‌های دیواری گوستاو کلیمت و هانس ماکارت، مزین شده‌است. نقاشی‌های دیواری این موزه از بهترین طراحی‌های اتریش-مجارستانی قرن نوزدهم است.

موزه یهودیت وین؛ از بهترین موزه های وین

قدیمی‌ترین موزه یهودی جهان در سال ۱۸۹۵ در وین تأسیس شد، اما همین موزه در سال ۱۹۳۸ توسط نازی‌ها تعطیل و غارت شد. موزه یهودیت حدود پنجاه سال بعد تأسیس شد و اکنون در مسیر Dorotheergasse قرار دارد. این موزه یاد و خاطره کسانی که در جریان هولوکاست و کشتار‌های قبلی آن کشته شدند را حفظ کرده‌است. بنابراین در میان بازدید از بهترین موزه‌ های وین، بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه بتهوون؛ موزه‌ای برای عاشقان موسیقی

موزه بتهوون

موزه بتهوون در ساختمانی قرار دارد که بتهوون، آهنگساز بزرگ، نامه «عهد هایلیگنشتات» را نوشت. عهد هایلیگنشتات، در اصل نامه‌ای بود که بتهوون برای برادرش نوشت و در آن از سختی‌ بیماری و ناشنوایی‌اش و تمایلش برای خودکشی گفت. بتهوون هرگز این نامه را برای برادرش نفرستاد و بعد از مرگ میان کاغذ‌هایش پیدا شد. این نامه در موزه بتهوون نگهداری می‌شود. 

علت اینکه ما بازدید از این موزه که یکی از بهترین موزه های وین است را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این است که هرچه ناشنوایی بتهوون بیشتر شد، او به همان اندازه بیشتر به نوشتن متکی شد. بنابراین بسیاری از جزئیات زندگی‌اش به‌طور مستند در نوشته‌هایش وجود دارد. عجیب‌ترین چیزی که در این موزه وجود دارد، یک تار از موهای بتهوون است که به فاش شدن علت احتمالی مرگ او کمک کرده‌است. به همین دلیل، اگر شما به موسیقی علاقه‌مند هستید، موزه بتهوون از بهترین موزه‌های وین برای شما خواهدبود.

موزه آلبرتینا؛ از بهترین موزه های جهان برای اهالی هنر و فرهنگ

موزه آلبرتینا از برترین موزه‌ های وین در زمینه فرهنگ و هنر است. حتی می‌توان به جرأت گفت که این موزه از بهترین موزه‌های هنری جهان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق چاپ جهان در این موزه قرار دارد. برای اثبات این ادعا باید بگوییم که نزدیک به یک میلیون چاپ اصلی قدیمی در این موزه وجود دارد. هم‌چنین این موزه آرشیوی از آثار هنرمندانی مانند داوینچی است. بازدید از موزه آلبرتینا برای اهلی فرهنگ و هنر بسیار لذت‌بخش و البته واجب است.

موزه زیگموند فروید؛ موزه‌ای برای روانشناسان

بهترین موزه های وین

یکی از لقب‌هایی که اتریش از آن خود کرده، سرزمین روانکاوی و روان‌شناسی جهان است. زیگموند فروید به مدت چهل‌ و هفت سال در Berggasse زندگی کرد تا اینکه با ورود نازی‌ها به وین، او و خانواده‌اش مجبور به پناه بردن به لندن شدند. این موزه محل سکونت و کار فروید بوده‌است. فروید اکثر آزمایش‌ها و پروژه‌های خود را در همین محل انجام داده‌است. این موزه از زندگی و کار‌های فروید مستندات باور‌نکردنی ارائه میی‌دهد. اگر روانشناس هستید و یا  به روانشناسی علاقه دارید، این موزه برای شما نه فقط یکی از بهترین موزه‌ های وین، بلکه بهترین و برترین موزه جهان خواهد بود. بازدید از این موزه برای شما به‌یاد‌ماندنی خواهد بود، نه فقط به لحاظ زیبایی بلکه به‌خاطر تجربیاتی که فقط با یک‌بار دیدنش کسب خواهید کرد.

موزه ولت وین؛ بهترین موزه وین در زمینه مردم‌شناسی

موزه مردم‌شناسی وین، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های مردم‌شناسی در سطح جهان است و اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی دارد. این موزه در کاخ سلطنی هافبورگ قرار دارد و عضو میراث جهانی یونسکو است. موزه ولت مکانی بسیار ارزشمند برای آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف است. سالانه در موزه مردم‌شناسی وین برنامه‌های زیادی مانند سخنرانی، کارگاه‌های مختلف برگزار می‌شود؛ به همین دلیل آنجا یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگری شده‌است. اگر به این موزه بروید، اهمیت فرهنگی و تاریخی‌اش را کاملا احساس می‌کنید. رفتن به این موزه مانند سفر به چندین کشور است؛ چراکه مجموعه‌ای کامل از کتاب‌ها، عکس‌های تاریخی و کتابخانه از سرتاسر جهان را در خود دارد. به همین دلیل یک موزه پیشرو در جهان محسوب می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی وین؛ از برترین موزه‌های وین و جهان

موزه تاریخ طبیعی وین

موزه تاریخ طبیعی یکی از مهم‌ترین و ببهترین موزه‌ های تاریخ طبیعی جهان در وین است. این موزه بزرگ‌ترین موزه شهر وین است. وقتی به این موزه بروید، در میان میلیون‌ها مجسمه شگفت‌انگیز، مجسمه ۲۹۵۰۰ ساله زهره ویلندورف، چندین اسکلت دایناسور و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه عمومی از شهاب‌سنگ‌ها را خواهیددید. به این موزه بروید و با قدم زدن در اطراف آن احساس سفر به گذشته را تجربه کنید. بسیاری معتقد هستند که این مکان‌ها باید محیطی الهام‌بخش برای بازدید‌کنند‌گان باشند تا هر‌چه بیشتر قدر جهان طبیعی را بدانند. این موزه دارای سیاره‌نمای دیجیتال، سالن دایناسور‌ها و تالار‌های مردم‌شناسی با‌شکوهی است. هم‌چنین شما می‌توانید به پشت‌بام این موزه بروید و از منظره بی‌نظیر شهر وین لذت ببرید.

موزه سیسی

موزه سیسی به کندوکاو در زندگی تراژدیک ملکه الیزابت اختصاص دارد. او به نام سیسی معروف بود و در جوانی با امپراطور فرانتس جوسف اول ازدواج کرده‌بود. سیسی به‌عنوان یکی از زیباترین زنان اروپا شناخته می‌شد و می‌توان گفت که پرنسس دیانای زمان خودش بود.

چرا موزه سیسی؟ زیرا موزه و آپارتمان‌هایی که این زوج در آن‌ها زندگی می‌کردند دیدگاهی بی‌نظیر به زندگی سیسی از دریچه وسایل شخصی، اشعار، تصاویر، وسایل ورزشی چوبی، ماسک مرگ و حتی وسیله  قتلی که برای کشتنش استفاده شده بود ارائه می‌دهد. به این موزه بروید و تجربه بازدید از یکی از بهترین موزه‌ های وین را در خاطرتان ثبت کنید.

 خانه موسیقی؛ از بهترین موزه‌های وین برای اهالی موسیقی

بهترین موزه های وین

خانه موسیقی، یکی از بهترین موزه‌ های وین برای عاشقان موسیقی است. آنجا یک موزه موسیقی جذاب است که همه‌چیز از قوانین فیزیک حکمران بر تولید موسیقی گرفته تا آهنگسازان برجسته مرتبط با پایتخت اتریش و ارکستر فیلارمونیک وین را در برمی‌گیرد.

رفتن به این موزه یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن این است که چرا اغلب از وین به عنوان پایتخت موسیقی کلاسیک جهان یاد می‌شود. با این وجود، احتمالا به‌یادماندنی‌ترین رویداد در بازدید شما از این موزه، رهبری مجازی ارکستر خواهد بود. منتظر خنده‌های فراوان هم‌سفران‌تان باشید!

 کاخ بلودر

بلورد در واقع دو کاخ دوران باروک است که توسط باغ‌های زیبا از هم جدا شده‌اند. این باغ‌ها خود چندین مجموعه هنری را در بر می‌گیرند و چشم‌اندازهای جذابی در شهر می‌سازند.

بلودر بالا به کلکسیون نقاشی‌های گوستاو کلیمت ، مخصوصا به اثر موسوم به «بوسه» معروف است. همچنین کلکسیونی از کارهای اگون شیله و اسکار کوکوشکا را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. بلودر پایین در اقامتگاه زیبا و لوکس پرنس اوژنی قرار دارد و میزبان طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌های هنر معاصر است. این کاخ به صورت موقت در دوران همه‌‌گیری کرونا تعطیل شده‌بود. پس پیشنهاد میکنیم رفتن به یکی از برترین موزه‌ های وین را از دست ندهید.

MAK

MAK

MAK یا موزه هنرهای کاربردی، برای وین مثل موزه ویکتوریا و آلبرت برای لندن است. فضای نمایشگاهی این موزه که یکی از بهترین موزه های وین است، الهام‌گرفته از طیف گسترده‌ای از ایده‌ها و سلایق است و در ساختمانی نئو رونسانسی قرار دارد. همچنین نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه‌های متفاوت طراحی در طول زمان متحول شده‌است. از موزاییک‌های Stoclet Frieze کلیمت تا کلکسیونی از اثاثیه یوگندستیل را می‌توانید در گنجینه MAK پیدا کنید.

 خانه دریا؛ از متفاوت‌ترین و بهترین موزه‌ های وین

این آکواریوم که ساختمانی عظیم‌الجثه قدیمی از دوران جنگ جهانی دوم است، یکی از شش برج ضد هوایی شهر بود. خانه دریا هم‌اکنون خانه طیف گسترده‌ای از ماهی‌ها، کوسه‌ها، مارها و لاکپشت‌ها است. با وجود اینکه بالا رفتن از این برج می‌تواند خسته‌کننده باشد، ولی نمایشگاهی جذاب در بالاترین طبقه برج وجود دارد که تاریخ آنجا را به شما نشان می‌دهد و تجربه‌ای بی‌نظیر از دیدن یکی از برترین موزه‌ های وین را برایتان رقم می‌زند.

 موزه لئوپولد

بهترین موزه های وین

موزه لئوپولد، بزرگ‌ترین آثار نقاش اتریشی، اگون شیله را که شاگرد گوستاو کلیمت بود به نمایش می‌گذارد. البته در این موزه شاهکارهای زیادی از آثار خود گوستاو کلیمت نیز وجود دارد و همچنین آثار فوق‌العاده یک جنبش طراحی مجموعه‌های هنری به نام Wiener Werkstätte  را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این موزه که یکی از بهترین موزه های وین استف یک دوره هنری پربار را در اواخر قرن بیستم به تصویر می‌کشد.

سخن آخر

بازدید از موزه‌ها یکی از اصلی‌ترین ارکان سفر به هر شهری است. اگر شما عاشق بازدید از موزه باشید، وین می‌تواندیکی از بهترین مقاصد برای شما باشد. شما می‌توانید با بازدید از بهترین موزه‌ های وین، تجربه‌ای ناب از سفر داشته باشید؛ چراکه در هر موزه‌ای قصه‌های زیادی برای شنیدن و دیدن وجود دارد. اگر تجربه بازدید از این موزه‌ها را داشته‌اید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران