Airbnb

هزینه های سفر به وین+ چند نکته نهایی برای صرفه جویی!

وین

وین یکی از چشمگیرترین شهرهای اروپا است که با جذابیت منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. پایتخت اتریش، محل بسیاری از ساختمان‌های خیره‌کننده از دوره‌های زمانی مختلف است و به‌عنوان یکی از معدود شهرهای اروپایی که از جنگ جهانی دوم با کمترین میزان تخریب، بیرون آمده‌اند و 80 درصد ساختمان‌های تاریخی آن دست نخورده است، می‌توانید معماری زیبایی را در گوشه و کنار بیابید. به دلیل شهرت زیاد وین، هزینه های زندگی نیز بالاست و این شهر را به یکی از گران ترین شهرها در اروپا تبدیل می کند. با این حال باید ببینیم آیا هزینه های سفر به وین نیز گران است یا خیر؟!

هزینه های سفر به وین به طور متوسط ​​چقدر است؟

هزینه های سفر به وین به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینها شامل اقامت، حمل و نقل، غذا و گشت ها می شود. این مقاله به شما ایده ای تقریبی از هزینه هایی که در سفر خواهید داشت، می دهد. ما به صورت تقریبی هزینه های هرکدام از عوامل موثر در خرج سفر را خواهیم گفت، با این حال، قیمت ها می توانند در هر زمان تغییر کنند! اما برای اینکه کار را برای شما کمی آسان‌تر کنیم، همه هزینه‌ها و قیمت‌ها را به دلار آمریکا فهرست کرده‌ایم.

هزینه پرواز به وین چقدر است ؟

قیمت پروازها با توجه به اینکه چه فصلی از سال باشد، تغییر می کند. شهرهای بزرگ بین المللی مانند وین همانند شهرهای دیگر، ماه هایی را دارند که مسافر کمتر به این شهر سفرمی کند که معمولاً قیمت بلیط هواپیما تهران وین در آن زمان ارزان تر است. پروازهای بین فوریه و مارس اغلب ارزان ترین قیمت را دارند و برای صرفه جویی در هزینه های سفر به وین مناسب هستند.

فرودگاه بین‌المللی وین نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر است و بسیاری از خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه پروازهای خود را در آنجا ارائه می‌دهند. با این حال، می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی براتیسلاوا (BTS) در اسلواکی نیز پرواز کنید، که در فاصله 39 مایلی خارج از وین است.

هزینه اقامت در وین !

وین

هزینه اقامت برای یک شب در وین، با توجه به شهرت شهر، به نسبت سفر به شهرهای دیگر گران تر است! بنابراین انتخاب هتل با بودجه کم می تواند کمی سخت باشد، اما خوشبختانه، ما چند نکته مفید برای کمک به شما در محاسبه هزینه های سفر به وین داریم! اگرچه هزینه های زندگی در شهر بالا است، اما می توانید گزینه های اقامتی مقرون به صرفه زیادی پیدا کنید.

هاستل ها در وین

زمانی که بخواهید در وین مقداری پول پس انداز کنید، بهتر است یک تخت در هاستل داشته باشید. شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 21 تا 30 دلار برای هر شب بپردازید، اگرچه در برخی از هاستل های ارزان تر وین نرخ ها می تواند کمتر باشد، ولی ممکن است حریم خصوصی زیادی نداشته باشید. اگر مطمئن نیستید که زندگی در هاستل برای شما مناسب است یا خیر، در نظر بگیرید که در تعطیلات چه چیزی برای شما مهم است. آیا به دنبال امکانات تجملی مانند سرویس اتاق و حمام خصوصی هستید، یا به دنبال ماجراجویی و کشف جاذبه های دیدنی، سفر کرده اید و امکانات چندان اهمیتی برایتان ندارد. اگر دومی باشد، پس هاستل ها قطعا ارزش امتحان کردن را دارند!

هاستل های متعددی در وین وجود دارد. راحت، خانگی و با کیفیت بالا، سه مورد از برترین هاستل ها که می توانند هزینه های سفر به وین را برای شما کاهش دهند، عبارتند از:

Hostel Ruthensteiner Vienna – هزینه سفر به اتریش خود را با این هاستل خانوادگی پایین بیاورید. در مرکز شهر است و فضایی اجتماعی و راحت دارد.

Wombats City Hostel Vienna – این هاستل تا منطقه توریستی فاصله دارد! اما وای فای رایگان و نوشیدنی خوشامدگویی رایگان را برای مهمانان در نظر گرفته است.

Hostel Hütteldorf – اتاق های تمیز این هاستل و نزدیکی آن به مرکز شهر، سبب خواهد شد مسافران فکر کنند در هتل اقامت دارند نه هاستل!

Airbnb در وین

Airbnb

Airnb یک سرویس برای اجاره‌کردن و اجاره‌دادن اماکن اقامتی در سراسر دنیاست.قیمت Airbnb در وین بسته به اندازه، موقعیت مکانی و هر ویژگی خاص دیگری، بسیار متفاوت است. با این اوصاف، میانگین قیمت حدود 60 تا 110 دلار آمریکا در هر شب خواهد بود. آپارتمان های خصوصی برای مسافرانی که می خواهند به طور مستقل وین را کشف کنند ایده آل هستند. شما می توانید در یک خانه محلی بمانید و هر چقدر که می خواهید حریم خصوصی داشته باشید. با این حال، برای محاسبه هزینه های سفر به وین باید در نظر داشته باشید که این اقامتگاه ها قطعا گران تر از گزینه هاستل هستند.

به عنوان مثال، در Airbnb گزینه “آشپزخانه” از سمت اجاره دهندگان بیشتر ارائه می شود، به این معنی که می توانید با آشپزی در خانه، به جای بیرون رفتن، در هزینه خود صرفه جویی کنید. در مقابل، کمک و راهنمایی های میزبان می تواند سفر شما را کمی لذت بخش تر کند. Airbnb بهترین راه یافتن خانه برای اجاره کوتاه مدت در شهر است. سه مورد از اقامتگاه های مورد علاقه مسافران در Airbnb عبارتند از:

Cozy Room in Central Apartment– موقعیت مکانی این آپارتمان در استفان‌پلاتز به این معنی است که شما در قلب وین از خواب بیدار خواهید شد! شما فضای اجتماعی یک هاستل را همراه با حریم خصوصی در حد اتاق یک هتل در اختیار خواهید داشت و همچنین هزینه کمتری را نسبت به هتل در هزینه های سفر به وین خواهید پرداخت.

Bright Loft در محله Hipster – اگر فضای شخصی خود را می خواهید، این اقامتگاه یک گزینه عالی است، اما در مقابل، هزینه زندگی در وین را می بایست پایین نگه دارید.

Spacious Room Close to the Center- این مکان مقرون به صرفه است و دسترسی آسانی به مرکز شهر با مترو دارد. اتاق ها بزرگ و فضا برای استراحت راحت است.

هتل ها در وین

هتل ها قطعا گران ترین محل اقامت در وین هستند. شما معمولاً برای یک اتاق در هتل ارزان قیمت حدود 50 دلار و برای هتل های متوسط ​​​​تا 90 دلار آمریکا پرداخت خواهید کرد. با این حال، اقامت در هتل چند مزیت به شما می دهد. شما می توانید از حریم خصوصی کامل، خدمات و امکانات عالی، سرویس اتاق و گاهی اوقات رستوران های داخلی لذت ببرید. در مجموع، اگر  به دنبال راحتی و کمی تجمل هستید و هزینه های سفر به وین شما با محدودیت روبرو نیست، هتل ها گزینه ای گران اما عالی هستند. سه مورد از بهترین هتل های وین که قیمت مقرون به صرفه ای دارند، عبارتند از:

Hotel-Pension Wild – این هتل ارزان قیمت در خیابانی آرام در مرکز شهر قرار دارد. کارکنان خوش برخورد هستند و صبحانه های کامل و خوشمزه سرو می کنند!

Motel One Wien Westbahnhof – این مکان تنها ده دقیقه با مترو از مرکز وین فاصله دارد، در این هتل می توانید منتظر اتاق های شیک و کارکنان خوش برخورد باشید.

Ruby Lissi Hotel Vienna – این هتل زیبا دارای اتاق های زیبا و مدرن با فضای زیاد است. آن هم درست در مرکز شهر!

هزینه حمل و نقل در وین

هزینه تخمینی حمل و نقل در وین حدود 4.40 تا 8.40 دلار در روز خواهد بود. وین یک سیستم حمل و نقل عمومی عظیم و قابل اعتماد ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد بدون مشکل به تمام نقاط شهر برسید. اگر گزینه های حمل و نقل مناسب را قطعا برای شما بسیار ارزان خواهد بود. درست مانند هر شهر دیگری، گرفتن تاکسی یا ماشین کرایه ای گران ترین راه رفت و آمد است. بنابراین این گزینه تنها در صورتی مناسب است که هزینه های سفر به وین برای شما محدود نباشد. استفاده از مترو و اتوبوس به جای تاکسی پول را در جیب شما نگه می دارد و البته، پیاده روی و اجاره دوچرخه نیز همیشه یک گزینه عالی است.

Airbnb

سفر با اتوبوس در وین

شبکه اتوبوسرانی وین کارآمد و به خوبی توسعه یافته است. روزانه بیش از 120 خط اتوبوس در تمام نقاط شهر فعالیت می کنند. تنها زمانی که ممکن است نیاز به استفاده از اتوبوس داشته باشید این است که مقصد شما جایی باشد که خطوط تراموا یا متروبه آن دسترسی ندارند.

گرچه هیچ گونه بررسی امنیتی وجود ندارد که در آن باید بلیط خود را ارائه دهید، اما بازرسی های تصادفی وجود دارد. اگر بدون بلیط گرفتار شوید، جریمه آن 116 دلار است! شما می توانید بلیط را در ایستگاه های اصلی خریداری کنید. هزینه بلیط اتوبوس 2.40 دلار آمریکا برای سفر یک طرفه است.

اجاره اسکوتر یا دوچرخه در وین

Airbnb

اجاره دوچرخه یک راه فوق العاده برای گردش در داخل شهر و کاهش هزینه های سفر به وین است! مطمئناً دوچرخه به تلاش فیزیکی بیشتری نسبت به استفاده از مترو یا اتوبوس نیاز دارد، اما در مقابل راهی عالی برای کاوش در وین بدون محدودیت جدول زمانی حمل و نقل عمومی است! خطوط و مسیرهای زیادی برای دوچرخه سواران وجود دارد تا سفری آرام و بی خطر داشته باشند. دوچرخه سواری در وین به لطف اپلیکیشن های آنلاین موجود، بسیار آسان است.

هزینه غذا در وین؛ خوشمزه ترین بخش سفر

هزینه تخمینی صرف غذا در سفر وین برای شما حدود 11 تا 22 دلار آمریکا در روز خواهد بود. البته خبر بد این است که قیمت غذا در وین بسیار بالا است. بنابراین صرف غذا هر روز بیرون از خانه، هزینه های غذایی شما را به شدت افزایش می دهد. خوشبختانه، چند نکته و ترفند وجود دارد که می‌توانید از بودجه هزینه های سفر به وین بدون نیاز به کمتر خوردن به خوبی استفاده کنید. وین بهشت ​​غذاخوری هاست. به غیر از بسیاری از کافه‌های تاریخی و رستوران‌های لوکس، این شهر تعدادی بازار دارد که غذاهای تازه و آماده را ارائه می‌دهند.

برخی از غذاهای سنتی اتریشی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

  • شنیسل وینر (گوشت گوساله با آرد سوخاری پوشانده شده و سپس سرخ شده)
  • گوشت گاو آب پز
  • کلم ترش (کلم تخمیر شده)

اتریش همچنین بازارهای بسیاری را برای کشاورزان محلی ارائه می دهد که می توانید سبزیجات تازه، میوه ها و سایر محصولات را مستقیماً از کشاورزان خریداری کنید. این کار بسیار ارزان‌تر از خوردن روزانه غذا بیرون از خانه است، به خصوص زمانی که آشپزخانه دارید تا خودتان غذا آماده کنید. در غیر این صورت، می توانید اکثر محصولات را در سوپرمارکت های زنجیره ای معمولی نیز تهیه کنید.

کجا در وین غذای ارزان بخوریم؟

Airbnb

در وین، اگر از رستوران های شیک بگذرید، پولی که برای هزینه های سفر به وین پس انداز خواهید کرد، بیشتر خواهد شد. تعدادی مکان وجود دارد که می توانید غذاهای ارزان، سیر کننده و باکیفیت تهیه کنید. خرید از فروشگاه مواد غذایی مطمئناً هزینه زندگی در اتریش را کاهش می دهد. فقط با چند دلار می توانید نان، پنیر و میوه را به راحتی تهیه کنید.

Billa : فروشگاه زنجیره ای در سراسر وین که محلی ها نیز از آن بسیار خرید می کنند.

Hofer : این سوپرمارکت هزاران تخفیف و محصولات با کیفیت را ارائه می دهد.

Merkur : به اندازه سایرین محبوب نیست و به راحتی هر آنچه را که بخواهید پیدا نمی شود، اما محصولات با کیفیت بالا را ارائه می دهد.

بازارها گزینه عالی دیگری برای غذاهای مقرون به صرفه و خوشمزه هستند! تعداد کمی از این بازارها در شهر وجود دارد که هزینه برای هر ظرف غذا حدود 4.40 تا 6.60 دلار خواهد بود. سه مورد از بهترین بازارها برای پس انداز پول در هزینه های سفر به وین عبارتند از:

Naschmarkt : یکی از محبوب ترین بازارها است و در مرکز قرار دارد. این بازار انواع محصولات تازه و همچنین غذاهای آماده ارائه می دهد. شما می توانید تمام غذاهای سنتی اتریشی و همچنین غذاهای خاص دیگر نقاط جهان را در اینجا بیابید. اگر به غذاهای مدیترانه ای علاقه دارید، حتما NENI را ببینید.

Bio-Bauernmarkt Freyung : این بازار که محصولات کشاورزی را ارائه می دهد، در مرکز شهر بوده و هر روز باز است.

Karmelitermarkt : حدود 80 غرفه برای فروش محصولات تازه و غذاهای پخته در این بازار وجود دارد. این بازار انواع غذاهای مورد علاقه محلی را برای فروش دارد، همچنین غذاهای لذیذ اتریشی مانند گوشت اسب.

هزینه بازدید از جاذبه های وین

هزینه تخمینی برای بازدید از جاذبه های تاریخی  طبیعی وین بین 0 تا 55 دلار آمریکا در روز برای شما خواهد بود. وین دارای آثار تاریخی شگفت انگیز و تجربیات فراموش نشدنی فراوانی است. کارهای زیادی برای انجام دادن در وین وجود دارد که تصمیم گرفتن برای اینکه کدام را ابتدا بازدید کنید، دشوار است. این شهر مملو از موزه ها و بقایای امپراتوری اتریش است که همگی ارزش دیدن دارند. حال این سوال پیش می اید که: آیا اتریش گران است؟ اگر می خواهید هر کاخ بزرگ و نمایش اپرا را ببینید، باید صادقانه بگوییم بله گران است. با این حال، می توانید راه هایی برای لذت بردن از شهر با بودجه کم برای پس انداز در هزینه های سفر به وین پیدا کنید.

  • بلیط موزه بین 29 تا 35 دلار آمریکا هزینه دارد. آنها همچنین 30٪ تخفیف برای اجرا در Tanzquartier Wien ارائه می دهند.
  • ورود به جاذبه هایی مانند باغ های کاخ شونبرون، کلیسای جامع سنت استفان و تالار شهر وین رایگان است.
  • در یکی از کافه ها، مانند کافه شوارتزنبرگ، از شهرت وین در موسیقی به صورت رایگان لذت ببرید.
  • تنها با 3 تا 4 دلار بلیط بدون صندلی (ایستاده) تهیه کرده و در اپرای ایالتی شرکت کنید!

اگر قصد بازدید از تمام جاذبه‌ها را دارید، یک پاس وین بخرید. این پاس گردشگری، 60 جاذبه را با بهترین قیمت برای صرفه جویی در هزینه های سفر به وین پوشش می دهد. هزینه پاس یک روزه 87 دلار آمریکا، دو روزه 110 دلار ، سه روزه 142 دلار و پاس شش روزه 176 دلار آمریکا است.

هزینه های اضافی سفر در وین

Airbnb

حمل و نقل، اقامت، غذا و فعالیت ها هزینه های اصلی شما در طول سفر هستند. با این حال، همیشه هزینه های دیگری نیز وجود خواهد داشت که اغلب غیرمنتظره هستند! نمونه هایی از این هزینه های اضافی عبارتند از انعام، هزینه های خدمات مختلف، خرید سوغات و پر کزدن چمدان. به خصوص سوغاتی ها ممکن است شما را غافلگیر کنند، مثلا لیوان های کریستالی و پرالین های خوشمزه وین را از دست ندهید.

مهم نیست که چقدر سعی می کنید از هزینه های اضافی دوری کنید، آنها به ناچار به سراغتان می آیند، پس آماده باشید و 10% پول را کنار بگذارید!

انعام دادن در وین

در وین، انعام دادن به رانندگان تاکسی و کارکنان کافه ها و رستوران ها امری عادی است؛ بنابراین در زمان محاسبه هزینه های سفر به وین می بایست به آن توجه داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید به دربان و خدمتکار انعام بدهید، انعام ندادن به کارکنان نشانه نارضایتی شما از خدمات خواهد بود. در رستوران ها، انعام ها معمولاً 5 تا 15 درصد صورتحساب هستند و به یک عدد مناسب گرد می شوند. برای رانندگان تاکسی، حدود 10 درصد کرایه را انعام دهید. برای کارکنان هتل، به یاد داشته باشید که هزینه خدمات حدود 10درصد به طور کلی در صورتحساب شما لحاظ می شود. با این حال، گاهی پرداخت های کوچک ممکن است لبخندی بر لبان کسی بیاورد.

Airbnb

در آخر؛ چند نکته نهایی برای صرفه جویی در سفر به وین

اکنون که در یافتن محل اقامت، حمل‌ونقل، غذا و فعالیت‌های مقرون ‌به ‌صرفه نکات لازم را دریافت کردید، بیایید ببینیم در چه جاهای دیگری می‌توانید در هزینه های سفر به وین، پول پس‌انداز کنید.

  • سفر خود را در طول روز با ورودیه های رایگان برنامه ریزی کنید. بسیاری از موزه ها بازدید رایگان را یک روز در ماه (معمولا اولین یکشنبه ماه) ارائه می دهند. اگر در اواخر اکتبر از آن ها بازدید می کنید، 26 ام را برای موزه ها رزرو کنید زیرا همه آنها رایگان هستند!
  • در مراسم کلیسا شرکت کنید. بازدید از کلیساها در وین رایگان است، اما اگر در حین مراسم به آنجا بروید، به جامعه محلی دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می توانید صدای نواختن ارگ بی نظیر کلیسا را به صورت رایگان بشنوید!
  • هزینه های خود را با یک برنامه بودجه بندی پیگیری کنید. با کمک اپلیکیشنی مانند Tripcoin، بودجه سفرتان را تعیین کنید و به آن پایبند باشید. این برنامه به صورت آفلاین کار می کند، دارای یک مبدل ارز است و نمودارهایی ایجاد می کند تا نشان دهد چقدر هزینه کرده اید و از هزینه های سفر به وین  چه مقدار باقی مانده است.
  • یک بطری آب داشته باشید تا پول خود را برای آب های پلاستیکی و بطری هدر ندهید.
نظرات کاربران