Kerosene Creek
2 اردیبهشت 1402
جهانگردی

داغ ترین چشمه های جهان با مناظر باورنکردنی!

در میان کوه‌ها، جنگل‌ها و کوه‌های یخ در بهترین و داغ ترین چشمه های جهان غوطه‌ور شوید. قطعا هیچ چیز بهتر از آبتنی در یک چشمه آب گرم بعد از یک روز طولانی آرامش‌بخش نیست. 

تور اروپا

چشمه‌های آب گرم که از دل کوه‌ها و زمین بیرون می‌آیند، مزایای زیادی دارند. آرامش، سلامتی، تسکین استرس و سم‌ردایی پوست حداقل چیزی است که این چشمه‌ها به شما هدیه می‌دهند. حتی بسیاری از این چشمه‌ها در سراسر دنیا، مناظر خارق‌العاده‌ای دارند که خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری است. پس اگر از افراد ماجراجو هستید و به دنبال جهای خاص می‌گردید، این لیست مختص شماست!

یادت نره بلیط هواپیما آنلاین را با سه کلیک رزرو کنی! 

فهرست بهترین چشمه های آبگرم دنیا

در این فهرست ما 12 مورد از بهترین چشمه‌های آبگرم را عنوان کرده‌ایم تا شاید یکی از آن‌ها مقصد بعدی سفر شما باشد. 

استخرهای حرارتی پاموکاله، ترکیه (Pamukkale Thermal Pools)

داغ ترین چشمه های جهان

بیش از دوازده چشمه آب گرم تپه‌های پارک طبیعی پاموکاله، یک میراث جهانی یونسکو در جنوب غربی ترکیه را تزئین می‌کنند. آب فیروزه‌ای رنگ فوق‌العاده زیبا، درون تراس‌های سنگ آهک سفید رنگ، منظره‌ای شگفت‌انگیز را خلق کرده‌اند. این چشمه آبگرم از گذشته تا به امروز یکی از مقاصد مهم گردشگران و افراد سرشناس بوده، از جمله ملکه مصر، کلئوپاترا. 

گردشگران هنوز به دنبال آرامش و شفا در این آب‌های درمانی هستند. آن‌ها معتقدند این آب‌ها به همه چیز از بیماری‌های قلبی عروقی گرفته تا مشکلات فشار خون کمک می‌کند. چشمه آبگرم پاموکاله نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از مواد معدنی مفید است. 

دمای آب در پاموکاله حدود 97 درجه فارنهایت است و به عنوان یکی از داغ ترین چشمه های جهان شناخته می‌شود.  

چشمه آبگرم کروسین کریک، نیوزلند (Kerosene Creek)

مانند طبیعت نیوزیلند، چشمه‌های آب گرم این کشور هم بی‌نظیر هستند. چشمه‌هایی که با بهشت کروسین کریک در روتوروا شروع می‌شوند؛ از داغ ترین چشمه های جهان که دمای آن تا حدود 85 درجه فارنهایت هم می‌رسد. 

رفتن به کروسین کریک به این سادگی نیست و چون در دل جنگل قرار دارد، باید از مسیرهای مختلفی رفت که تنها از پس تورهای گردشگری برمی‌آید. در نهایت لذت شنا کردن در میان آب‌های گرم با پس زمینه جنگل سرسبز و آبشاری که به آرامی به داخل نهر می‌ریزد، باورکردنی نیست. 

چشمه‌های معدنی اوجو کالینت، نیومکزیکو (Ojo Caliente)

در میان تپه‌های نیومکزیکو یک تفریحگاه تاریخی وجود دارد که با چشمه‌های معدنی خاص اوجو کالینت محبوب و شناخته شده‌است. این مکان چشمه‌های آب گرم بدون گوگرد با آب‌های معدنی شفابخش و دمای 98 تا 105 درجه فارنهایت را در خود جای داده تا به بهشتی برای گردشگران تبدیل شود. 

این چشمه‌ها که توسط جوامع بومی شمال نیومکزیکو مقدس تلقی می‌شوند، مملو از جذابیت هستند: پس‌زمینه‌ای از صخره‌های خال‌دار بوته‌ای و سنگ‌های تزئینی ظریفی را در نظر بگیرید که با ماسه‌سنگ‌های اطراف بازی می‌کنند. 

علاوه بر چشمه‌های آب گرم، Ojo Caliente دارای یک استخر گِل محبوب است که در آن حمام‌کنندگان می‌توانند با ماسک‌های گلی خاک رس قهوه‌ای، خود درمانی کنند. خیلی‌ها معتقدند که خواص درمانی این آب برای بیماری‌های پوستی، تسکین آرتریت و زخم معده شفابخش است. 

اینجا خستگی تمام یک سال از تنتان بیرون می‌رود! 

چشمه آب گرم کراوس، کانادا (Kraus Hot Springs)

Kraus Hot Springs

یکی‌دیگر از داغ ترین چشمه های جهان که سفر رویایی را به همراه دارد، چشمه آب گرم کراوس در کشور کانادا است. فقط اگر می‌خواهید به این چشمه بروید باید کمی شنا کنید! 

کراواس در پارک ملی Nahanni قرار دارد و فقط از طریق یک مسیر آبی قابل دسترسی خواهد بود. قایق‌های زیادی کنار رودخانه قرار دارند تا شما را به این چشمه آب گرم برسانند. می‌توانید چند روزی در طبیعت کمپ بزنید و در یکی از باشکوه‌ترین چشمه‌های آب گرم جهان شنا کنید. وجود جنگل سرسبز و رودخانه پر آب ناهانی بهترین تجربه سفر را برای هر گردشگری به وجود می‌آورند. با این حال، خیلی‌ها تورهای گردشگری را انتخاب می‌کنند تا در کنار شنا از قایق سواری در این رودخانه وحشی هم استفاده کنند. 

چشمه های آب گرم چنا، آلاسکا (Chena Hot Springs)

وقتی صحبت از شکار شفق به میان می‌آید، چشمه‌های آب گرم Chena یکی از دنج‌ترین صندلی‌های آلاسکا را ارائه می‌دهد. در اطراف این چشمه، استراحتگاه‌های آرام، با تمامی امکانات ایجاد شده تا گردشگران از استراحت در این چشمه‌های آب گرم نهایت لذت و آرامش را داشته باشند. 

از طرفی ترکیبی عالی از زیبایی آلاسکا، با آب بخارآلود و مناظر زمستانی پر از یخ (از جمله موزه یخ آرورا)، در تمام طول سال این مکان را یک جاذبه گردشگری ثابت تبدیل کرده‌اند. راستی شفق‌های شمالی از اواخر اوت تا آوریل (پاییز و زمستان) بر فراز آب 106 درجه فارنهایت چشمه‌های آب گرم چنا نمایان می‌شوند. 

چشمه آبگرم اونرتاک، گرینلند (Uunartoq)

اونرتاک یکی‌دیگر از داغ ترین چشمه های جهان با دمای 100 درجه فارنهایت است. چشمه‌های آب گرم در سراسر گرینلند به وفور یافت می‌شود، اما چشمه‌هایی که برای حمام کردن به اندازه کافی گرم هستند، در جزیره انورتاک قرار دارند؛ جزیره‌ای خالی از سکنه در سواحل جنوبی گرینلند.

این جزیره خود در میان قله‌های کوه با چشم‌اندازهایی از کوه‌های برفی، یخ‌های در حال حرکت و نهنگ‌های دریایی قرار دارد. حالا در میان این هوای سرد چشمه‌های آب گرمی را تصور کنید که زیبایی قطب شمال را به نهایت می‌رسانند. سفر به این جزیره واقعا رویایی خواهد بود، تجربه‌ای عجیب اما دوست داشتنی! 

چشمه های آب گرم بانجار، اندونزی (Banjar Hot Springs)

داغ ترین چشمه های جهان

چشمه‌های آبگرم بانجار با معماری که تحت تاثیر معابد بودایی این منطقه ساخته شدند، یکی از متفاوت‌ترین چشمه‌های آبگرم را در دنیا به وجود آوردند. مسلما شناکردن در استخرهای آبگرم با دکوارسیون سنتی بالی زیر درختان نخل سر به فلک کشیده و صدای جیر جیر پرندگان تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی برای هر گردشگری خواهد بود. 

این چشمه‌ها با داشتن دمای 100 درجه فارنهایت و سولفوریک دارای خواص درمانی زیادی هستند. کسانی که به اندونزی سفر می‌کنند، خستگی گشت و گذار چند روز خود را در این چشمه‌ها به در خواهند کرد. 

چشمه آبگرم کاسکاته دل مولینو، ایتالیا  (Cascate del Mulino)

Cascate del Mulino با دمای 99 درجه فارنهایت از داغ ترین چشمه های جهان است که فضایی فوق‌العاده جادویی و زیبا دارد. چشمه‌های آبگرم از استخرهای پلکانی و آهکی عبور می‌کنند و با عبور خود و همچنین دما بالایی که دارند، فضایی مه‌آلودی را نیز به وجود می‌آورند. جالب اینجاست که هر چه در بالای این چشمه‌ها بنشینید، میزان دما بیشتر بوده و در مناطق پایین‌تر از آن کاسته خواهد شد. 

وجود گوگرد و مواد معدنی یک خاصیت درمانی هم در کنار زیبایی به این چشمه آبگرم اضافه کرده تا سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. 

استراحتگاه و چشمه‌های آبگرم اسپرینگز، کلرادو (The Springs Resort & Spa)

چشمه آبگرم پاگوسا اسپرینگز در پارکی به همین نام درون شهر کلرادو قرار دارد. خوبی این چشمه در این است که برای آبتنی نیازی نیست تا مسیرهای طولانی خارج از شهر یا جنگل را طی کنید. در این مکان، دو راه برای لذت بردن و آبتنی وجود دارد: می‌توانید حمام سنتی باک استاف را انتخاب کنید که یک وان آبگرم است یا در حمام‌های کوآبا با آب چشمه‌های آبگرم از آبتنی لذت ببرید. 

اینجا 225 استخر آبگرم وجود دارد که هر کدام دارای دماهای مختلف هستند. 

چشمه‌های آب گرم یانگباجاین، تبت (Yangpachen Hot Springs)

Yangpachen Hot Springs

چشمه‌های آب گرم یانگباجاین از داغ ترین چشمه های جهان است که در تبت و میان کوه‌های هیمالیا قرار دارند. دمای این چشمه‌های کمی زیاد است و اغلب افراد بدن خود را با هوای کوهستان هیمالیا سرد می‌کنند و سپس به درون چشمه‌ها می‌روند. در غیر این صورت قابل تحمل نخواهد بود. چراکه دما به حدود 150 درجه فارنهایت می‌رسد. در این منطقه همچنین استراحتگاه‌های مختلفی وجود دارد تا در صورت دلخواه چند روزی را به آرام‌ترین حالت ممکن بگذرانید. 

چشمه‌های آبگرم تاکاراگاوا اونسن، ژاپن (Takaragawa Onsen)

چشمه‌های آب گرم جنگلی «تاکاراگاوا اونسن» از داغ ترین چشمه‌ های جهان در میان قله‌های پوشیده از برف «جوشین تسوکوژن» و «پارک‌های ملی اوزه»، درست در شمال گونما، جریان دارند و یک گریز آرامش‌بخش با مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی را ارائه می‌دهند. 

اینجا چهار حمام روباز در کنار رودخانه تاکارا در هماهنگی با طبیعت جریان دارند. حمام ایده‌آل و محیط جنگلی که با فصول تغییر رنگ می‌دهد و به بازدیدکنندگان این احساس را می‌دهد که در بهشت قرار دارند. امکانات موجود در محل شامل یک هتل 42 اتاقه و یک رستوران با غذاهای خوشمزه‌ای است که با استفاده از مواد تازه از کوه‌های مجاور درست می‌شوند.

چشمه‌های آبگرم مرداب آبی، ایسلند (Blue Lagoon)

داغ ترین چشمه های جهان

هیچ فهرستی از «داغ ترین چشمه های جهان» بدون تالاب آبی محبوب، مرداب آبی ایسلند کامل نمی‌شود. این تالاب، تنها 20 دقیقه از فرودگاه کفلاویک، فاصله دارد و شما را به دریایی از مواد معدنی آرامش‌بخش می‌برد. 

آب‌های جوشان مرداب آبی، با حدود 99 تا 102 درجه فارنهایت دما و در امتداد صخره‌های خزه‌آلود با مناظر کوهستانی دوردست جریان دارند. در اینجا آبتنی کنید و ماسک‌های گلی را برای یک تجربه کامل درمانی از دست ندهید.

با گرمترین چشمه‌های آبگرم دنیا آشنا شدیم!

در این مقاله ما 12 مورد از داغ ترین چشمه‌ های جهان را با خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها بیان کردیم تا افراد ماجراجو بتوانند این بار یک تجربه هیجان‌انگیز و آرامش‌بخش را تجربه کنند. 

نظرات کاربران