چشمه های آب گرم ژاپن

چشمه های آب گرم ژاپن؛ تجربه گرمابخش حمام در طبیعت

چشمه های آب گرم یا اونسن‌ های ژاپنی تجربه‌ای دلچسب و لذتبخش از حمام کردن در دل طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای آشنایی با این مکان‌های تفریحی همراه ما باشید.

رزرو تور ژاپن

تصور کنید که به ژاپن سفر کرده و از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کرده‌اید. این کشور علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی همچون موزه‌ها، پارک‌های ملی، زیارتگاه‌ها و معابد دارای چشمه‌های آب گرم نیز هست. چشمه ‌های آب گرم ژاپن که به آن‌ها اونسن‌ های ژاپنی نیز می‌گویند دارای چشم‌اندازهای طبیعی با مناظر زیبای طبیعت بوده؛ به‌طوری که شما به‌هنگام ریلکس کردن یا استحمام می‌توانید به تماشای بارش باران یا برف بنشینید و یا به منظره صورتی ساکوراها یا شکوفه‌های گیلاس و مناظر زرد و نارنجی خیره شوید. دوست دارید تجربه‌ای گرم و لذتبخش در یکی از چشمه ‌های آب گرم ژاپن داشته باشید؟ برای کسب این تجربه همراه ما بمانید.

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

چرا باید به چشمه‌ های آب گرم ژاپن برویم؟

چشمه های آب گرم ژاپن

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به ژاپن تجربه کنید، حمام کردن در چشمه‌‌ های آب گرم ژاپن است. این تجربه زمانی دلچسب‌تر می‌شود که شما در فصل زمستان به این کشور سفر کنید. تصور کنید بعد از اسکی‌بازی در پیست‌های اسکی و خوردن ناهاری محلی، به چشمه‌های آب گرم یاپن رفته و در آن‌ها آرامش می‌یابید. همچنین می‌توانید به‌مدت یک شبانه‌روز در ریوکان‌ها که کاروانسراهای ژاپنی با حمام‌های دارای چشمه‌ های آب گرم هستند اقامت کنید و از اقامت خود نهایت استفاده را ببرید. جذاب‌تر از آن این است که به حمام‌های داخل فضای باز بروید و درحالی‌که داخل آب داغ ریلکس کرده‌اید، همزمان به تماشای گلوله‌های برف بنشینید. البته توجه داشته باشید که اونسن ‌های ژاپنی آداب مخصوص به خود را دارند. بدین صورت که شما باید پاها و بدن خود را به‌طور کامل بشویید و به هیچ عنوان لباس یا حوله خود را داخل حمام نبرید. گفته می‌شود آب گرم‌شده طبیعی در اونسن ‌های ژاپنی باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد، ذهن را آرام می‌کند، درد‌های عضلانی را تسکین داده و مواد معدنی آن فواید مختلفی برای بدن دارد.

بهترین اونسن ‌‌های آب گرم ژاپن

اونسن ‌های ژاپنی، بهترین مکان برای استحمام و ریلکس کردن همزمان با تماشای درختان گیلاس و مناظر زرد و نارنجی طبیعت به شمار می‌آید. در ادامه مطلب شما را با 3 تا از بهترین چشمه‌ های آب گرم ژاپن آشنا می‌کنیم. برای کسب تجربه‌ای گرمابخش و آرام در حمام‌های ژاپن همراه ما باشید.

پاسپورت دومینیکا

Misasa Onsen

چشمه های آب گرم ژاپن

یکی از بهترین چشمه ‌های آب گرم ژاپن Misasa Onsen است. این چشمه در سال 2015 در فهرست میراث جهانی ثبت شد. چشمه میساسا به‌عنوان پرتوزاترین چشمه جهان شناخته می‌شود؛ چرا که دارای بالاترین میزان رادون در بین تمام چشمه ‌های آب گرم است. رادون یک گاز رادیواکتیو طبیعی است که معمولا از آن اجتناب می‌شود، اما مردم این کشور معتقدند که درصد کمی از این مواد پرتوزا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. همچنین مردم محلی معتقدند که اگر سه روز متوالی در آب این چشمه حمام کنید، ذهن و بدن شما آرام یافته و شفا می‌یابد. بعد از حمام کردن در چشمه ‌های آب گرم ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم به جنگل‌های اطراف رفته و تا می‌توانید قدم بزنید. در این صورت تفریحی جذاب و هیجان‌انگیز خواهید داشت.

Kusatsu Onsen

یکی دیگر از بهترین چشمه‌ های آب گرم ژاپن Kusatsu Onsen است. این چشمه آب گرم که در شمال غربی توکیو قرار دارد، دارای 13 حمام عمومی کوچک بوده که به‌صورت رایگان در اختیار گردشگران و مردم محلی قرار می‌گیرد. چشمه آب گرم کوساتسو دارای حجم زیادی از آب گرم بوده و به‌گفته دکتر آلمانی، Erwin von Baelz که در اواخر دهه 1800 در دربار امپراتوری خدمت می‌کرد، آب آن برای سلامتی و درمان انواع بیماری‌ها توصیه می‌شود. 

Kinosaki Onsen

چشمه های آب گرم ژاپن

یکی دیگر از بهترین مناطق آب گرم ژاپن Kinosaki Onsen است. این چشمه تنها 2ساعت‌ونیم با قطار از کیوتو و اوساکا فاصله دارد. این چشمه، خود دارای 7 چشمه آب گرم طبیعی است که در تابستان با پس‌زمینه درختان بید و در بهار با شکوفه‌های گیلاس زیبایی خیره‌کننده‌ای را پدید می‌آورد. توجه داشته باشید برای افرادی که خالکوبی دارند، اجازه ورود به حمام‌های آب گرم داده نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از حمام کردن در این چشمه آب گرم ژاپنی به رستوران‌های محلی اطراف رفته و گوشت گاو تاجیما و خرچنگ سوخاری تازه را میل کنید. این غذاها فقط‌وفقط از نوامبر تا مارس در رستوران‌ها سرو می‌شود.

کلام آخر درباره چشمه‌ های آب گرم ژاپن

ما در این مقاله شما را با چشمه‌ های آب گرم ژاپن آشنا کردیم. در ادامه نیز به شما پیشنهاد دادیم تا به رستوران‌های محلی اطراف رفته و در جنگل‌های پیرامون پیاده‌روی کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در سفر به ژاپن، شما به کدامیک از اونسن‌ های ژاپنی می‌روید؟ منتظر دریافت کامنت‌های شما هستیم.

نظرات کاربران