Sylvia's
28 فروردین 1402
آمریکا

بهترین رستوران‌های نیویورک؛ پیشنهادات وسوسه انگیز!

نیویورک یکی از مدرن‌ترین و بهترین شهرهای آمریکا است که هنگام وارد شدن به آن غرق در ساختمان‌های بلند، مراکز خرید مدرن، هتل‌های لوکس، جاذبه‌های گردشگری جذاب و البته رستوران‌های خوش آب و رنگ می‌شوید. بیشتر گردشگرانی که سالانه به آمریکا سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند که به شهر نیویورک بروند. این شهر به خاطر آب و هوای عالی، گالری‌ها و مراکز دیدنی خود شناخته می‌شود. پس از یک گردش و تفریح طولانی که احساس گرسنگی می‌کنید، هیچ جایی بهتر از یک رستوران درجه یک برای صرف نهار یا شام نیست. در شهر نیویورک رستوران‌های بسیار خوبی وجود دارد که عطر غذاهای آن‌ها هوش از سر شما می‌برد. اگر می‌خواهید با بهترین رستوران‌های نیویورک آشنا شوید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.  به این خاطر که می‌خواهیم به معرفی وسوسه انگیزترین رستوران‌های شهر نیویورک بپردازیم. 

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

Roberto’s

Roberto's

یکی از اولین رستوران‌هایی که در لیست بهترین رستوران‌های نیویورک می‌خواهیم معرفی کنیم رستوران مال روبرتو است. وقتی روبرتو پاچیولو رستوران همنام خود را در بلمونت تأسیس کرد، غافلگیرکننده بود. در میان مغازه‌های محله‌های خیابان آرتور، رستوران ایتالیایی متفاوتی وجود داشت که با غذاهایی که ممکن است در تراتوریاهای روستایی کنار جاده پیدا کنید و با مبلمان خانه‌های سنتی مطابقت داشت. هنگام رفتن به این رستوران محصولات ویژه‌ای که بر روی تخته سیاه نوشته شده‌اند را بررسی کنید، این غذاها ممکن است شامل خوراک خرگوش کارتوچیو یا استیک باشد.

Papaye

پاپایه به معنای انجام دادن؛ یکی دیگر از بهترین رستوران‌های نیویورک است که درست در میدان بزرگ برانکس واقع شده است. این رستوران یک غذاخوری غنائی با سابقه طولانی است که ظروف آن به طور برجسته روی پیشخوان میز بخار گذاشته شده است. برنج ژولوف با مرغ خورشتی یا ماهی سرخ شده یکی از بهترین غذاهایی است که در این رستوران می‌توانید میل کنید. این غذا نسبتاً ملایم است اما برای تندتر کردن آن می‌توان از سس تندی به نام شیتو استفاده کرد.

Sylvia’s

سیلویا وودز که “ملکه غذای روح” نام داشت، درهای رستوران سیلویا را در سال 1962 باز کرد و غذاهای جنوبی را به هارلم آورد. این رستوران به دلیل آشپزی بی‌انتها و جذابیت جنوبی‌اش شهرت جهانی دارد، که هنوز پس از گذشت چندین دهه از باز شدنش پابرجاست. در حالی که سیلویا وودز در سال 2012 درگذشت، خانواده او همچنان رستوران را اداره می‌کنند و البته از کیفیت غذاهای آن کاسته نشده است.

Bánh Vietnamese Shop House

Bánh Vietnamese Shop House

غذاهای ویتنامی نیویورک در نیم دهه گذشته به شدت تغییر کرده است و از موج جدیدی از رستوران‌ها با غذاهای کمتر دیده شده استقبال کرده است. بان، یک رستوران ویتنامی تحسین‌شده در برانکس است که کیک‌های برنجی سرخ‌ شده و ترد معروف به بان چونگ چین و سوپ گوشتی را در سال 2021 به Upper West Side آورد. ساندویچ‌های کلاسیک ویتنامی و سوپ‌های نودل فراوانی بهترین رستوران وجود دارد، اما اکثر مشتریانی که به این رستوران مراجعه می‌کنند، بشقاب‌های کوچک‌تر را سفارش می‌دهند.

Le Bernardin

معبد اریک ریپرت هنوز هم مکان بسیار خوبی برای غذا خوردن به حساب می‌آید و توانسته از سوی نیویورک‌تایمز ۴ستاره را از آن خود کند. رستوران لو برناردین یک رستوران کلاسیک فرانسوی است که از سال 1986 باز است. این رستوران، یکی از بهترین رستوران‌های نیویورک برای آن دسته از کسانی است که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند. با منوی طعمی که از ماهی تارتار و خارپشت دریایی تا کف دوور و هالیبوت را در برمی‌گیرد. اما علاوه بر این یک منوی طعم گیاهی وجود دارد که رقیب منوی خوراکی است، با در این منو غذاهایی مانند نگر فرنگی و مارچوبه سفید وجود دارد.

Haidilao Hot Pot

Haidilao یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های هات پات در جهان است که با حدود 1300 شعبه در سراسر چین، هنگ کنگ و تایوان پراکنده شده است. تنها شعبه این رستوران در منطقه فلاشینگ نیویورک قرار دارد که در بین رستوران‌های معروف چینی توانسته جایگاه خود را حفظ کند. انتخاب گوشت‌ها مقرون‌ به ‌صرفه و متنوع است. اما علاوه بر غذا، خوراکی‌های سرگرم کننده دیگری هم در منوی این رستوران مانند یک «نودل رقص» که کنار میز آماده شده با قیمت حدود 4 دلار و بطری‌های سوجو غوطه‌ور در هندوانه نیز وجود دارد.

Szechuan Mountain House

Szechuan Mountain House

Szechuan Mountain House یکی دیگر از بهترین رستوران‌های نیویورک است این رستوران وقتی در سال 2016 در یک شعبه جدید در خیابان پرینس افتتاح شد، بسیاری از افراد را شوکه کرد؛ به این خاطر که این رستوران مانند یک دهکده چینی با غذاخوری در گوشه‌ها و محوطه‌های کلبه مانند، یک آبشار و منویی هیجان انگیز و منحصر به فرد بود.

Grand Central Oyster Bar

Grand Central Oyster Bar از سال 1913، یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف ۲۵ نوع غذای دریایی است. بنابراین اگر شما جزء دوستداران غذایی دریایی هستید این رستوران جز بهترین رستوران‌های نیویورک است که می‌توانید در آن غذاهای دریایی لذیذ را امتحان کنید. از منوی صدف خام گرفته تا خورش، کباب تابه‌ای، ساندویچ و… را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

Keens

Keens مملو از تاریخ است؛ نه فقط به این دلیل که در سال 1885 افتتاح شده، بلکه این استیک‌خانه قبلاً محل استقرار یک تئاتر و گروه ادبی مشهور بود و پس از آن، یک کلوپ پیپ در آن قرار داشت.

Baekjeong

Baekjeong

در دریایی از گزینه‌های کباب کره‌ای، باک جونگ بهترین انتخاب ما برای گوشت کبابی است. این رستوران دو طبقه در سال 2014 در منهتن افتتاح شد و به اولین شعبه نیویورک از یک رستوران زنجیره‌ای تبدیل شد. وعده‌های غذایی این رستوران با بانچان، به‌ علاوه تخم ‌مرغ‌های همزده و پنیر ذرت کبابی روی گریل شروع می‌شود. بشقاب‌های دنده و جول به صورت جداگانه با قیمت‌های عالی (هر کدام 40 تا 80 دلار) فروخته می‌شوند، اما ترکیبات شامی که برای گروه‌های کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند، مقرون به صرفه‌تر هستند. 

Sushi On Me

 Sushi On Me در لیست بهترین رستوران‌های نیویورک قطعاً می‌درخشد. این رستوران زیرزمینی که در جکسون هایتس واقع شده است، رستورانی است که می‌توانید هر غذایی که دوست دارید را بخورید. وعده غذایی اینجا کمتر از 100 دلار هزینه دارد و شما احساس می‌کنید که به یک مهمانی خانگی رفته‌اید. اگر چه اگر نوشیدنی ننوشید، این مکان ممکن است بسیار مقرون به صرفه‌تر باشد!

Chama Mama

Chama Mama

در دهه گذشته، فروش غذاهای جمهوری شوروی در شهر نیویورک آغاز شده است. این رستوران که در شهر نیویورک قرار دارد، کباب ذغالی، خورش‌های از سبزیجات و انواع مختلفی از غذاهایی که قبلاً آن‌ها را امتحان نکرده‌اید را ارائه می‌دهند. بنابراین اگر بیشتر غذاهای این سبکی دوست دارید، این رستوران می‌تواند گزینه مناسبی برای غذا خوردن در شهر نیویورک باشد.

Semma

مسلماً یکی از منحصر به‌ فردترین و بهترین رستوران‌های نیویورک که غذاهای هندی ارائه می‌دهد، رستوران سما نام دارد. این رستوران در غذاهای جنوب هند تخصص دارد و هر شب یک غذا در این مورد، مانند یک خرچنگ غول‌پیکر را در لیست رزرو محدوده خود قرار می‌دهد. با این حال اگر نتوانستید این غذا را به سرو کنید، می‌توانید غذاهای دیگری که در منوی رستوران وجود دارد از حلزون‌ها گرفته تا غذاهای هندی دیگر را سفارش دهید. 

Via Carota

ریتا سودی و جودی ویلیامز چندین رستوران برتر در بخش دوبلوکی از دهکده غربی دارند (از جمله Buvette، I Sodi، و Bar Pisellino). Via Carota با غذاهای ساده ایتالیایی‌اش مورد علاقه مردم نیویورک و گردشگران است. به همین خاطر می‌توان آن را یکی دیگر از بهترین رستوران‌های نیویورک به شمار آورد. در این روزها خوشبختانه این رستوران چند میز برای رزرو دارد.

NY Dosas

NY Dosas

اگر به دنبال غذاهای کوچک و سبک هستید این رستوران می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. منوی کوچک NY Dosas غذاهای بسیار خوبی ارائه می‌دهند. غذای مخصوص پوندیچری، پر شده با سیب زمینی تند و سبزیجات تازه، یک غذای فوق العاده برای کسانی است که نخستین بار به این رستوران مراجعه می‌کنند اما با این حال اوتاپام های سبک پنکیک و سمبوسه امپانادا هم طمع و مزه فوق العاده‌ای دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های نیویورک پرداختیم. بدون شک غذا خوردن یکی از لذت‌هایی است که دوست نداریم آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم. به همین خاطر فرقی ندارد که به چه شهری یا کشوری در جهان سفر می‌کنید، بلکه هر کجا که بروید به دنبال رستوران‌هایی هستید که بتوانید در آن تمام مزه‌های جدید و فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. در نیویورک رستوران‌های بسیار زیاد وجود دارد که غذاهای گوناگونی را ارائه می‌دهند و این تا حدودی به فرهنگ مردم آن محله برمی‌گردد. بنابراین هر وقت که به نیویورک سفر کردید می‌توانید از بین رستوران‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم به چند مورد از آن‌ها حتماً سر بزنید.

نظرات کاربران