Le Bernardin
25 اردیبهشت 1402
آمریکا

لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک؛ یک شب اشرافی!

نیویورک شهری است که هیچ شهری به طور کامل شبیه به آن در جهان وجود ندارد. پس از اینکه به این شهر می‌روید توجه شما به طور کامل به آن جلب می‌شود. به خاطر که نیویورک کانون مد، موسیقی، فناوری، تجارت، ادبیات، امور مالی و البته غذاهای خوشمزه است. در نیویورک رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی وجود دارد که گردشگران برای خوردن انواع غذاهای اصیل آمریکایی‌ها می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. اما نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که گردآوری بهترین رستوران‌های نیویورک یک کار بسیار چالش برانگیز است. به این خاطر که در این شهر مدرن و باشکوه رستوران‌های خوب زیادی را پیدا خواهید کرد که لذت غذا خوردن را دوچندان می‌کند. نیویورک یا شهری که هرگز نمی‌خوابد رستوران‌های لوکس و مدرن زیادی دارد. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم به شما لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک را معرفی کنیم .

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

Eleven Madison Park

لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک؛ یک شب اشرافی!

یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک که در همین ابتدا می‌خواهیم به شما معرفی کنیم رستوران پارک یازده مدیسون است. پارک یازده مدیسون، که مظهر پیچیدگی شهری است، غذاهای مدرن فرانسوی را سرو می‌کند که برگرفته از علاقه سرآشپز سوئیسی دانیل هوم به سادگی و طعم‌های فصلی است، علاقه‌ای که این رستوران را به اوج رسانده است. این رستوران نه تنها یکی از بهترین رستوران‌های نیویورک است، بلکه این غذاخوری با سه ستاره میشلن نیز در بین سه رستوران برتر Elite Traveler’s 100 رستوران برتر جهان حضور داشته است و همچنین تاج رستوران شماره 1 را در 50 رستوران برتر جهان کسب کرده است.

سقف‌های بسیار بلند و اتاق غذاخوری باشکوه آرت دکو این رستوران، منظره‌ای سرسبز از پارک تاریخی میدان مدیسون را ارائه می‌دهد. علاوه بر اتاق ناهار خوری اصلی، مهمانان می‌توانند از نوشیدنی‌های منو در محوطه بار رستوران نیز لذت ببرند. سال گذشته، دانیل هوم سرآشپز رستوران پس از اعلام اینکه پارک یازده مدیسون وگان خواهد شد، تیتر خبرهای سراسر جهان شد.

Le Bernardin

یکی دیگر از لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک رستوران لو برناردین نام دارد. سرآشپز اریک ریپرت، استاد آشپزی نوآورانه غذاهای دریایی است که غذاهای تازه را در طعم‌های اروپا و آسیای شرقی خلق می‌کند. در این رستوران ناهار و شام هر دو بی‌نظیر ارائه می‌شوند و منوی طعم هفت‌ غذایی فوق‌العاده است. آلدو سوملیه سر که از سال 2002 چهار بار به عنوان بهترین ساملیر در اتریش و در سال 2008 به عنوان بهترین ساملیر در جهان شناخته شد، نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای می‌سازد. علاقه‌مندان به هنر، دکور این رستوران را دوست خواهند داشت، زیرا کیفیت آثار هنری که دیوارها را پوشانده‌اند، تجربه غذا خوردن در یک گالری هنری را به جای رستوران می‌دهد.

Daniel

Daniel

دانیل که به طور مداوم توسط منتقدان مورد تحسین قرار می‌گیرد و با دو ستاره میشلن به بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک تبدیل شد، خدمات و همچنین فضای فوق‌العاده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سرآشپز دانیل بولود بیش از 30 آشپز آموزش دیده را رهبری می‌کند تا غذاهای فصلی را به زیبایی سرو کنند. دانیل منوی جذابی شامل انواع غذاهای مختلف با هر ذائقه و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را در اتاق‌های غذاخوری خصوصی به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

Per Se

این مکان که از سال 2006 سالانه سه ستاره میشلن دریافت می‌کند، یکی از بهترین سالن‌های غذاخوری شهر است. آشپزی، حال و هوا و محیط اطراف، همگی دیدگاه کمال‌ گرایانه سرآشپز توماس کلر را منعکس می‌کنند. این رستوران با چشم‌اندازهای خیره‌ کننده‌ای از پارک مرکزی و شومینه و باغ خود رستوران، ترکیبی نادر از فضای باز و صمیمیت است. برای رفتن به این رستوران می‌توانید یک میز در اتاق غذاخوری 64 نفره یا یکی از دو اتاق غذاخوری خصوصی رزرو کنید.

Jean-Georges

لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک؛ یک شب اشرافی!

این رستوران آرام و رمانتیک از سوپراستار آشپزی Jean-Georges Vongerichten مملو از جوایزی مانند دو ستاره میشلن، چهار ستاره نیویورک تایمز، پنج الماس از AAA و بهترین رستوران در فهرست Les Grandes Tables du Monde است. تمامی افتخارات به دست آمده نشان می‌دهد که باید آن را در لیست لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک قرارداد. با رفتن به این رستوران شما می‌توانید مناظر بسیار شگفت انگیز و تماشایی از کلمبوس را از طریق پنجره‌های بزرگ این رستوران مشاهده کنید. ناهار خوری خصوصی و اتاق غذاخوری اصلی برای تجربه منحصر به فردتر در این رستوران مشهور جهانی در دسترس است.

Momofuku Ko

در Momofuku Ko (به معنی پسر) یک منوی چند غذایی در کنار پیشخوان آشپزخانه سرو می‌شود. سرآشپزشان گری از مواد فصلی استفاده می‌کند و بر اساس در دسترس بودن بازار، مرتباً منو را تغییر می‌دهد. این رستوران دارای دو ستاره میشلن است که بیش از یک دهه آن را حفظ کرده است.

Masa

Masa

یکی دیگر از لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک رستوران ماسال نام دارد. سرآشپز ماسا تاکایاما با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه بدیع و عجیب و غریب که اغلب از ژاپن به آنجا می‌آیند، غذاها را درست می‌کند و از مهمانان به دلخواه پذیرایی می‌کند. سرآشپز سه ستاره میشلن سلیقه شخصی شما را در نظر می‌گیرد، با این حال، منتظر پاسخ شما به اولین طعم سوشی خود قبل از تهیه بقیه غذای اوماکاسه است. در رستوران ماسا فقط یک صندلی برای صرف غذا وجود دارد به همین خاطر اگر رستوران خیلی شلوغ باشد صرف غذای شما می‌تواند حتی تا چندین ساعت طول بکشد.

Marea

Marea به معنای جزر و مد در ایتالیایی که به سرو غذاهای دریایی فصلی اختصاص دارد، رستورانی است که نباید از دست داد. منوی جامع شامل فوسیلی با اختاپوس سرخ شده و گوشت و ماهی‌های مدیترانه‌ای کبابی است. Marea علاوه بر ارائه غذاهای دریایی فراوان و پاستاهای خانگی معروف سرآشپز مایکل وایت، مجموعه‌ای مسحورکننده از نوشیدنی‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

Chef’s Table at Brooklyn Fare

لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک؛ یک شب اشرافی!

این تنها رستوران با سه ستاره میشلین در بروکلین است که در یک فروشگاه مواد غذایی لوکس واقع شده است. سرآشپز سزار رامیرز که زیر نظر دیوید بولی ترایبکا آموزش دیده، هر یک از 20 دوره آموزشی را شخصاً معرفی می‌کند و در طول مدت سرو غذا در رستوران حاضر است. در مجموع در این رستوران هجده میز و صندلی وجود دارد. از خرچنگ شاه با مارمالاد یوزو گرفته تا جگر ماهی سرخ شده با سانشو، این منو پر از غذاهای اقیانوسی تحت تأثیر ژاپنی‌ها است که تقریباً هر روز به روز می‌شود.

The Modern

غذا در رستوران The Modern که در موزه هنر مدرن قرار دارد، به همان دقتی ساخته شده است که هر یک از آثار روی دیوارها ساخته شده است. سرآشپز توماس آلن منویی پر از غذاهای مدرن و تصفیه شده در رستورانی ایجاد کرده است. مهمانان با آمدن به این رستوران می‌توانند به باغ و مجسمه‌های خیره ‌کننده ابی آلدریچ راکفلر نگاه می‌کنند. منو فصلی است و بنابراین همیشه در حال تکامل است و با دسرهای یک شیرینی‌پز اختصاصی تکمیل می‌شود. برتری مداوم این رستوران باعث شده است که دو ستاره میشلن، سه ستاره در نیویورک تایمز، چهار جایزه جیمز ریش و جایزه بزرگ از Wine Spectator کسب کند.

L’Atelier de Joël Robuchon

این رستوران که در قلب منطقه Meatpacking نیویورک واقع شده است، همچنان برازنده سرآشپزی است که در طول زندگی خود دارای 32 ستاره میشلین بود. این مفهوم در ابتدا در محله سن ژرمن پاریس در سال 2003 طراحی شد، اما L’Atelier همچنان انرژی و خلاقیت را به غذاهای فرانسوی وارد می‌کند. این رستوران با طرح رنگ قرمز و مشکی و یک آشپزخانه اوپن زیبا تجهیز شده است. مشتریان می‌توانند انتظار غذاهای عالی و مجلل مانند فوی گراس، ترافل و خاویار را داشته باشند. حتی نان هم به غذاها حس تجملی می‌افزاید و هر روز توسط استاد خودشان یعنی Boulanger پخته می‌شود.

Nakazawa

دایسوکه ناکازاوا یکی از مشهورترین سرآشپزهای سوشی در جهان است و مهارت‌های خود را در این رستوران مد روز وست ویلج آزمایش می‌کند. اشتیاق او به سوشی مشهود است. مواد تشکیل دهنده هم در داخل و هم در سطح بین المللی برای ایجاد غذاهایی به سبک سوشی Edomae تهیه می‌شود‌. سوشی ناکازاوا بی‌تردید بهترین غذای این رستوران است. فضای این رستوران بسیار آرام‌ و دل‌نشین است. Nakazawa قصد دارد تا مهمانان را در یک محیط شیک و غیررسمی آرام نگه دارد و آن‌ها را با غذاهای فوق العاده خود شگفت زده کند. 

Le Coucou

L'Atelier de Joël Robuchon

سرآشپز آمریکایی دانیل رز در سال 2006 رستوران کوچک 16 نفره  خود را تاسیس کرد. رویکرد مدرن او به تکنیک‌های کلاسیک فرانسوی موفقیت بزرگی بود و او به ایالات متحده بازگشت و Le Coucou را افتتاح کرد، جایی که غذاهای قدیمی را دوباره در کانون توجه قرار داد. تفاوت قابل توجهی بین اسپرینگ و لو کوکو وجود دارد. Le Coucou با سقف‌های طاق‌دار و لوسترهای درخشان دستی خود، بیشتر سنتی به نظر می‌رسد. منو این رستوران که یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک است بیشتر ترکیبی از غذاهای کلاسیک فرانسوی با رویکرد مدرن آمریکایی است که هم برای افراد کلاسیک و هم برای افراد مدرن جذاب است.

Blue Hill at Stone Barns

بلو هیل در سال 2000 در روستای گرینویچ افتتاح شد و قبل از انتقال به تاری تاون، غذاهای با کیفیت بالا را برای تقریباً دو دهه تولید کرده است. سرآشپز اجرایی دن باربر یکی از پیشگامان روش مزرعه تا چنگال بود و یعنی تا به امروز بیشتر مواد تشکیل دهنده منو به صورت محلی از شهرستان وستچستر و مزرعه‌ای به نام در ماساچوست تهیه می‌شود. به همین خاطر به این رستوران دو ستاره میشلن در سال 2019 اهدا شد. منوی ارگانیک و کاملاً تازه این رستوران حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این منو همیشه برای انعکاس فصول تغییر می‌کند و شامل غذاهایی مانند خرچنگ پوسته نرم، سلتوس، ریواس و رمپ و  گوشت گاو علف خوار Stone Barns، خورش نخود فرنگی، نخود فرنگی و سرخس کمانچه است.

Rezdora

Rezdora

این غذاخوری ایتالیایی ماکارونی محور تنها یک سال است که باز است، اما در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بخش‌های غذاخوری Flatiron است. سرآشپز استفانو سکی با طیف وسیعی از غذاهای ماکارونی فصلی خود، نیویورکی‌ها را مجذوب خود کرده است و او با مجموعه جدیدی از غذاهای تابستانی برمی‌گردد. با رفتن به این رستوران از غذاهایی مانند اسپاگتی آلو اسکولیو (اسپاگتی جوهر با غذاهای دریایی) و راگو اردک لذت ببرید. افزایش مشتریان این رستوران زمانی تائید شد که اولین ستاره میشلن خود را در راهنمای سال 2021 دریافت کرد.

سخن پایانی

شما به هر شهر یا کشوری در جهان که سفر کنید احتیاج دارید تا برای صرف غذا به رستوران مراجعه کنید. شهری مانند نیویورک که در آن مغازه‌ها، رنگ و غذا بیداد می‌کند قطعاً گزینه‌های بسیار مختلفی برای غذا خوردن را پیش روی شما قرار می‌دهد. در این مقاله درباره لوکس‌ترین رستوران‌های نیویورک صحبت کردیم. هر چند که تمام رستوران‌های لوکس نیویورک به همین لیست محدود نمی‌شود اما با این حال می‌توانید اطمینان پیدا کنید که این رستوران‌های نامبرده شده جز بهترین‌ها هستند که بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

نظرات کاربران