Hot dog
29 فروردین 1402
آمریکا

غذاهای معروف نیویورک؛ از چیز کیک تا هات داگ

نیویورک _این کلان‌شهر غول‌پیکر_ فرهنگ غذایی خاص خود را دارد. از غذاخوری‌های خوب در رستوران‌های ستاره‌دار گرفته تا هات‌داگ‌های فروشندگان خیابانی، نیویورک غذایی متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای را ارائه می‌دهد. غذا خوردن در نیویورک، بهانه‌ای برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و راهی برای به دست آوردن درک عمیقی از تاریخ و فرهنگ شهر است. غذاهای نیویورک توسط امواج مهاجرتی که شهر در طول قرن‌ها شاهد آن بوده، شکل گرفته است و تقریبا هر گروه مهاجر اثر خود را در بهترین غذاهای نیویورک به جا گذاشته است. بهتر است که بعد از رسیدن به فرودگاه نیویورک، فورا چمدان خود را در هتل بگذارید و برای لذت بردن از این غذاهای معروف به دل شهر بزنید. برای آشنایی با این غذا‌ها همراه ما باشید.

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

Deli Sandwiches

Deli Sandwiches

یکی از غذاهای معروف نیویورک Deli Sandwicheها هستند. این ساندویچ‌ها، طعم واقعی غذاهای شهر نیویورک را به شما منتقل می‌کنند. مشهورترین Deli Sandwichesها، Reuben است. این بمب خوش‌مزه از گوشت چرخ‌کرده، ذرت، پنیر سوئیسی و سس روسی تشکیل شده که همگی بین دو برش نان چاودار قرار گرفته‌اند. از دیگر ساندویچ‌های معروف Deli می‌توان به ساندویچ کبابی، ساندویچ پاسترامی، ساندویچ رست‌بیف و weck که ساندویچ مخصوص نیویورک است و ساندویچ سالاد تخم‌مرغ که برای یک ناهار سریع و آسان مناسب است، اشاره کرد.

همه می‌دانند که نیویورک شهری گران‌قیمت برای بازدید است. با این‌که اغذیه‌فروشی‌های این شهر، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری از رستوران‌ها هستند، شما هم‌چنان برای یافتن غذایی ارزان با چالش مواجه خواهید شد. بااین‌حال، روشی که اغذیه فروشی‌ها گوشت را به صورت چندلایه میان نان انباشته می‌کنند باعث می‌شود که حجم ساندویچ شما دوبرابر شود. بنابراین شما می‌توانید بسیاری از ساندویچ‌ها مانند ساندویچ pastrami را سفارش دهید و آن را میان دو وعده غذایی تقسیم کنید. بدین صورت، هم در هزینه خوردوخوراک‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم یکی از غذاهای معروف نیویورک را خورده‌اید.

این Deli Sandwicheهای اصیل را کجا بیابیم؟

Katz’s Delicatessen

Carnegie Deli

Second Avenue Deli

شیرینی

یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک، شیرینی‌های آن است. آب این شهر، نان شیرینی‌های آن را بسیار خاص کرده است. ‌چه این فرضیه درست باشد یا نادرست، نمی توان منکر این گفته شد که شیرینی‌های نیویورک، بهترین شیرینی‌های جهان هستند. نان این شیرینی‌ها متراکم‌تر و جویدنی‌تر از شیرینی‌های هرجای دیگری‌ست. این نان‌ها کمی تردند؛ زیرا به طور سنتی قبل از پخت در آب جوشیده می‌شوند. گفته می‌شود که این کار، سبب تغییر طعم این شیرینی‌ها شده‌ است. منشا رابطه عاشقانه نیویورک با نان شیرینی به مهاجرت یهودیان از اروپا در قرن نوزدهم برمی‌گردد. داستان از این قرار است که نیویورکی‌ها وقتی با کسی مواجه می‌شوند که از شهر یا کشوری دیگر مهاجرت کرده، با او تعامل برقرار می‌کنند و از ایده‌های او برای پخت غذاها استفاده می‌کنند. سپس این ایده را به‌سرعت در شهر خود گسترش می‌دهند. 

این شیرینی‌ها، با رومال خامه، نوتلا، آووکادو، بیکن و ماهی دودی قابل خوردنند. اگر بودجه جداگانه‌ای را برای خریدن شیرینی اختصاص نداده‌اید اما به‌محض خواندن این مقاله از وجود خوش‌مزه آن‌ها باخبر شده‌اید نگران نباشید؛ چرا که شیرینی‌های نیویورک، یکی از ارزان‌ترین چیزهایی هستند که در این شهر می‌توانید بخورید. حتی می‌توانید آن‌ها را در یک وعده صبحانه یا برای صرف یک میان‌وعده سریع میل کنید.

شیرینی‌های معروف نیویورک را کجا بیابیم؟

Murray’s Bagels

Ess-a-Bagel

Brooklyn Bagel & Coffee Company

هات‌داگ

Hot dog

یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک هات‌داگ است. این غذای کلاسیک آمریکایی، تقریبا در هر گوشه‌ای از خیابان یافت می‌شود. درست است که هات‌داگ‌های نیویورک یک وعده غذایی ارزان و قابل دسترسی به شمار می‌آید، اما ارزش امتحان کردن را دارد؛ چرا که در نیویورک، تعدادی از بهترین هات‌داگ‌های جهان را خواهید یافت. دو نوع هات‌داگ معمولا در این شهر یافت می‌شود: هات‌داگ Sabrett و هات‌داگ معروف  Nathan’s. هر دو خوشمزه هستند، اما طعم‌های متفاوتی از یکدیگر دارند. هات‌داگ Sabrett کمی شورتر از هات‌داگ معروف Sabrett است و با فرم طبیعی خود، بدون هیچ برشی، سرو می‌شود، اما هات‌داگ معروف Nathan طعم شیرین‌تری دارد. شما می‌توانید هر دو نوع هات‌داگ را در سراسر شهر بیابید. 

علاوه بر آن می‌توانید هات‌داگ خود را با چاشنی‌هایی رایج مانند سس کچاپ، خردل و پیاز بخورید، اما می‌توانید از مواد افزودنی دیگری مانند کلم ترش، پودر چیلی، پنیر، پنیر خامه‌ای و حتی بیکن نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم بخشی از بودجه سفر خود را به خوردن این غذای ارزان‌قیمت اختصاص دهید.

این هات‌داگ‌های اصیل را کجا بیابیم؟

Grey’s Papaya

Nathan’s Famous

و Crif Dogs

پیتزا

یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک پیتزاست. این غذای کلاسیک ارزان‌قیمت نیز مانند هات‌داگ، در همه‌جای شهر به‌ فراوانی یافت می‌شود. پیتزاهای این شهر با پوسته نازک و برش‌های بزرگ و پهن آن شناخته می‌شوند. خمیر این پیتزاها را با دست روی سینی پهن می‌کنند و سس روی آن را با گوجه‌فرنگی تازه درست می‌کنند. پیتزای این شهر، ریشه در مهاجران شهر ناپل ایتالیا دارد؛ جایی که پیتزا برای اولین بار متولد شد. مهاجران ایتالیایی، سنت‌های پیتزاسازی خود را همراهشان آوردند که از جمله آن‌ها پختن پیتزا در اجاق هیزمی بود.

 بااین‌حال، در طول نسل‌ها، پیتزای نیویورک از سنتی ناپلی به سنت منحصربه‌فرد خود تغییر کرده است. پیتزاهای نیویورکی بسیار بزرگ‌تر از پیتزاهایی هستند که در ایتالیا پیدا می‌کنید. یک برش از این آن‌ها، تقریبا به اندازه یک وعده غذایی است، یعنی کافی‌ست که یک قاچ از آن را میل کنید، سیر می‌شوید. هم‌چنین، پیتزای نیویورکی جسارت بیشتری را برای استفاده از چاشنی‌ها ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، طعم‌هایی مانند پیتزا با پنیر چدار ذوب‌شده، مرغ کبابی، آناناس و پیتزای کنگر فرنگی را نیز می‌پزد. وقتی یک برش از پیتزا‌ی‌تان را برداشتید و آماده‌اید که آن را گاز بزنید، ان را از طول تا کنید و هر بار یک گاز از آن بزنید و از خوردن این پیتزای بزرگ و خوش‌مزه لذت ببرید! توصیه می‌کنیم که پیش از خوردن این غذای معروف نیویورکی، این شهر را ترک نکنید.

این پیتزاهای اصیل را کجا بیابیم؟

DiFara Pizza

Lombardi’s Pizza

و خیابان John’s of Bleeker

چیزکیک

cheesecake

یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک چیزکیک است. این دسر در سراسر شهر نیویورک یافت می‌شود. چیزکیک نیویورکی بافت پنبه‌ای، خامه‌ای و شیرینی دارد و معمولا با پنیر خامه‌ای، خامه ترش، تخم‌مرغ، شکر و عصاره وانیل درست می‌شود. اعتقاد بر این است که اولین دستور پخت کیک پنیر یا چیزکیک در جزیره یونانی ساموس ظهور یافته است. رومی‌ها بعدا این دستور غذا را پذیرفتند، آن را به انگلستان آوردند و در نهایت این دستور پخت به آمریکا راه یافت. اولین دستور پخت کیک پنیر به سبک آمریکایی در سال 1872 منتشر شد و به‌سرعت به یک دسر محبوب تبدیل شد. در اوایل دهه 1900، نیویورک به پایتخت کیک پنیر جهان تبدیل شد. امروزه چیزکیک در سراسر شهر نیویورک پخت و سرو می‌شود. کیک پنیر کمی گران‌تر از دیگر غذاهای معروف نیویورک در این لیست است، اما مطمئنا به امتحان کردنش می‌ارزد.

چیزکیک‌های معروف نیویورک را کجا بیابیم؟

Junior’s Restaurant

Cheesecake Factory

 Eileen’s Special Cheesecakes

نودل‌های رامن ژاپنی یا Ramen noodles

برخلاف برخی دیگر از اقلام موجود در لیست غذاهای معروف نیویورک، نودل رامن ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام فکر کردن به غذاهای کلاسیک نیویورک به ذهتان خطور کند. اما این غذای اصلی آسیایی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده و در سرتاسر نیویورک شهرت یافته است. نودل رامن نوعی نودل ژاپنی است که از آرد گندم، آب و نمک تهیه می‌شود. این غذا معمولا در آب‌گوشت با گوشت و سبزیجات سرو می‌شود. نودل رامن توسط مهاجران چینی در اوایل قرن بیستم به ژاپن معرفی شد. آن‌ها به دلیل قیمت ارزان و تهیه آسان به‌سرعت محبوب شدند.

 در سال‌های اخیر، رامن در آمریکا پیشرو بوده و نیویورک در خط مقدم این روند قرار داشته است. این غذا، انواع‌و‌اقسام خلاقیت‌ها را به خود دیده است. برای مثال، شما می‌توانید نودل‌های گیاهی و حتی بدون گلوتن _نوعی پروتئین که باعث کش آمدن خمیر می‌شود و از گندم، جو و غلات به دست می‌آید_ را در سراسر نیویورک ببینید. پیشنهاد می‌کنیم بهترین نودل‌های رامن را در Xi’an Famous Foods که یک غذاخوری افسانه‌ای در محله چینی‌های نیویورک است میل کنید. در این رستوران، طیفی از غذاهای چینی مانند soup dumplings، pork buns و مرغ کنتاکی نیز ارائه می‌شود.

نودل‌های رامن ژاپنی را کجا بیابیم؟

Ippudo

 Totto Ramen

 Mu Ramen 

Pho

Pho

Pho یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک به شمار می‌آید. این سوپ ویتنامی با نودل برنج، آب‌گوشت و گوشت‌هایی مانند مرغ یا گوشت گاو درست می‌شود. Pho، اغلب با گیاهان و ادویه‌جاتی مانند ریحان، گشنیز و لیموترش تزئین می‌شود. این غذای معروف نیویورکی در اواخر قرن نوزدهم توسط مهاجران چینی به ویتنام معرفی شد. Pho به دلیل مواد ساده و قابل دسترس و آماده‌سازی آسان به‌سرعت محبوب شد. این غذا در دهه 1990 در شهر نیویورک ظاهر شد؛ زیرا مهاجران ویتنامی شروع به افتتاح رستوران‌هایی با غذاهای سنتی کردند. امروزه، تقریبا در هر رستوران ویتنامی، از غذاخوری‌های معمولی گرفته تا رستوران‌های مجلل، می‌توانید pho را بیابید.

Pho‌های معروف نیویورک را کجا بیابیم؟

Hanoi House

Pho Grand

Num Pang

باربیکیو یا Barbecue

شاید انتظار نداشته باشید که این شهر شمالی در غذاهای سنتی جنوبی ایالات متحده مانند کباب و مرغ سرخ‌شده بهترین باشد. اما همان‌طور که نیویورک مرکز مهاجرت بوده و تعداد زیادی از افراد از سراسر جهان به آن مهاجرت کرده‌اند، در میان جمعیت مهاجران با بسیاری از مردم جنوب آشنا شده و سنت‌های آشپزی آن‌ها را دریافت کرده است. امروزه، آماده کردن یک ساندویچ مرغ سرخ‌شده، یک po boy یا چند دنده کباب عالی در نیویورک به اندازه درست کردن این غذاها در نیواورلئان آسان است.

این باربیکیو‌های اصیل را کجا بیابیم؟

Mighty Quinn’s BBQ

 Blue Smoke 

 Fette Sau

کرونات

کرونات یکی دیگر از غذاهای معروف نیویورک است. همان‌طور که از نام این شیرینی پیداست، کرونات ترکیبی از کروسان و دونات است. این شیرینی در سال 2013 در شهر نیویورک اختراع شد. امروزه، کرونات‌ها ترکیب رنگی مختلف و طیف طعمی گسترده‌‌ای دارند؛ بعضی کرونات‌ها شیرینند و برخی دیگر با پنیر پر شده‌اند، بعضی‌ها رومال شکلات و اسمارتیز دارند و بعضی دیگر ساده‌اند. احتمالا طعم‌ها و رنگ‌های مختلف کرونات‌ها حتی آن‌هایی را که علاقه‌ای به خوردن شیرینی ندارند وسوسه کند. اگر به دنبال کرونات‌های اصیل و معروف نیویورکی هستید، آن را در نانوایی Dominique Ansel که در آن کرونات پیدایش یافت، خواهید دید. هم‌چنین شما می‌توانید دیگر شیرینی‌های محبوب این شهر، مانند کاپ‌کیک و انواع پای‌ها را در بهترین شیرینی‌فروشی‌ها و کافه‌های نیویورک بخورید.‌

کرونات‌های معروف نیویورک را کجا بیابیم؟

 Donut Plant 

 Peter Pan Donut & Pastry Shop 

در آخر

نیویورک سرزمینی پر از خوردنی‌ست. این شهر که به عنوان مرکز مهاجرت شناخته می‌شود، برخی از بهترین غذاها را سرو می‌کند؛ غذاهایی که طیف وسیعی از فرهنگ‌های شهرهای مهاجران را به خود گرفته است. باید بدانید که آن‌‌ها در همه‌جای شهر یافت می‌شوند؛ از اغذیه‌فروشی سر کوچه گرفته تا بهترین رستوران‌ها. همگی آن‌ها نیز بهترین طعم‌ها را ارائه می‌دهند. در طول این مقاله به معرفی غذاهای معروف نیویورک پرداختیم. امیدواریم که شما را برای سفر به نیویورک حسابی ترغیب کرده باشیم. بعد از سفر به نیویورک و خوردن آن‌ها، نام خوش‌مزه‌ترین غذایی را که در این فهرست نیز آورده شده برای‌مان بنویسید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

نظرات کاربران