New York street food
9 اردیبهشت 1402
آمریکا

بهترین غذا های خیابانی نیویورک را کجا بیابیم؟

پیدا کردن بهترین غذا های خیابانی در شهر نیویورک به‌سادگی چرخیدن در خیابان است. فروشندگان خیابانی غذا های ساده و در عین حال خلاقانه خود را برای عابران پیاده عرضه می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که این غذا های خیابانی جدید و الهام‌گرفته از طعم‌های جهانی را امتحان کنند. بستنی نارگیلی، تاکوهای سبک آسیای شرقی، ساندویچ چیزاستیک فیلادلفیا، هات‌داگ با چیلی و خیلی چیزهای دیگر در فروش‌گاه‌های غذای خیابانی نیویورک عرضه می‌شوند. در حال حاضر کامیون‌های سیار به یکی از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی تبدیل شده‌اند. در طول این مقاله همراه ما باشید تا شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

بهترین فروشندگان غذا های خیابانی در شهر نیویورک کدامند؟

چمدان‌های سنگین خود را درهتل بگذراید و برای خوردن غذا های خیابانی نیویورک بشتابید. مطمئنا این غذاها به‌قدری خوش‌مزه‌اند که باید یک معده دیگر قرض کنید و آن را همراه خود ببرید. آن‌ها به‌اندازه جاهای دیدنی شهر حائز اهمیت‌اند. از فروشنده اصلی هات‌داگ گرفته تا کامیون‌ها غذای سیار، صحنه غذا های خیابانی نیویورک در حال رونق است. بسیاری از این مکان‌ها مشتریان دائمی دارند و مردم برای خوردن غذاهای آنان، در خیابان صف می‌کشند. 

Makina Ethiopian Food

Makina Ethiopian Food

یکی از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی نیویورک Makina Ethiopian Food است. این غذاخوری اتیوپیایی سیار، انواع غذاهای اتیوپیایی، ایتالیایی و ارتره‌ای را سرو می‌کند. Injera یکی از بهترین غذاهای این رستوران به شمار می‌رود. این غذا با سبزی‌جات، عدس قرمز، مرغ و برنج روی یک نان تهیه‌شده با خمیر ترش سرو می‌شود. یکی دیگر از غذاهای محبوب این‌جا نیز  tibsاست. در این غذا، تکه‌های گوشت بره یا گاو در کره با پیاز و سیر سرخ می‌شوند. Makina Ethiopian Food نیز یکی از بهترین کامیون‌های غذای خیابانی در نیویورک است که همه سلیقه‌های غذایی اعم از گوشت‌خوار و گیاه‌خوار را ارائه می‌دهد. پیش از رفتن به محل قبلی این کامیون غذاخوری، محل فعلی‌شان را از وب‌سایت آنان چک کنید؛ زیرا دائما در حال جابه‌جایی در شهرند.

وب‌سایت:

https://makinacafenyc.com/

Joe’s Steam Rice Roll

یکی دیگر از بهترین غذا فروشی‌ های خیابانی در نیویورک Joe’s Steam Rice Roll است. این غذاخوری، خارج از محله چینی‌های نیویورک گسترش یافته است. شما در این غذاخوری می‌توانید رول‌های برنج و dim sum را سفارش دهید. شما در هر زمانی از روز که به این‌جا سر بزنید، آن را شلوغ می‌یابید. چیزی که Joe’s Steam Rice Roll را از دیگر غذاخوری‌ها متمایز می‌کند، سرو cheong fun  است. این غذا، با رشته‌فرنگی شفاف و پهن، معمولا با گوشت خوک، گوشت گاو یا میگو با سس سویا آماده می‌شود.

آدرس: Flushing, Chinatown, and East Village

Ling’s Fresh Made Sweet Mini Cakes

یکی دیگر از فروشندگان غذا های خیابانی در نیویورک Ling’s Fresh Sweet Mini Cakes است. این کیوسک خیابانی در آماده کردن میان‌وعده‌ها و چاشنی‌های شیرین تخصص دارد. آن‌ها مینی‌کیک‌هایی که بیش‌تر شبیه پنکیک هستند را سرو می‌کنند. می‌توانید روی آن‌ها سس شکلات بریزید و آن‌ها را به‌عنوان میان‌وعده میل کنید. مینی‌کیک‌های این غذافروشی خیابانی به‌قدری خوش‌مزه‌اند که دلتان می‌خواهد چند تا از آن‌ها را بخرید و به کشور خودتان ببرید.

آدرس: Corner of Mulberry Street and Canal Street in Chinatown

NY Dosas

غذا های خیابانی نیویورک

یکی دیگر از فروشندگان غذا های خیابانی در نیویورک NY Dosas است. این کیوسک خیابانی، از سال 2001 مشغول‌به‌کار کرده و غذاهایی هندی را ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین این غذاها کرپ هندی‌ست که با سبزی‌جات معطر پر شده است. چه گیاه‌خوار باشید و چه گوشت‌خوار، مطمئنا شیفته این کرپ هندی خواهید شد. برای چشیدن غذاهای هندی خوش‌عطر در دل نیویورک، کافی‌ست به سمت پایین منهتن در روستای گرینویچ بروید تا به Dosa Man برسید.

آدرس: Greenwich Village

King Souvlaki of Astoria

یکی دیگر از فروشندگان غذا های خیابانی در نیویورک King Souvlaki of Astoria است. این کامیون مواد غذایی که در خیابان 31 آستوریا در محله‌ای در کوئینز قرار دارد، در سرو غذاهای یونانی تخصص دارد. غذای اصلی این‌جا souvlaki است. souvlaki مکعب‌هایی از گوشت و سبزی‌جات است که روی سیخ کبابی می شود و شباهت بسیاری به کباب دارد. این غذا معمولا با گوشت خوک، مرغ یا گوشت گاو تهیه می‌شود و همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده، گوجه‌فرنگی، پیاز و سس سفید طعم‌دار سرو می‌‌شود.

آدرس: Astoria neighborhood in Queens, NY

Doc’s Grill

یکی دیگر از فروشندگان غذا های خیابانی در نیویورک Doc’s Grill است. این غذاخوری توسط یک پزشک سابق نیروی دریایی اداره می‌شود که پس از خدمت به کشورش به مدرسه آشپزی رفت. این غذاخوری، غذاهای راحتی و کلاسیک آمریکایی را سرو می‌کند. آن‌ها هم‌چنین بهترین ساندویچ پنیر کبابی، ساندویچ‌های شگفت‌انگیز با muenster و پنیر سوئیسی برشته‌شده روی نان  brioche را ارائه می‌کنند. 

آدرس: Tribeca in Lower Manhattan

The Halal Guys

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی نیویورک The Halal Guys است. این غذاخوری که از سال 1990 وجود داشته است، به کیوسک‌های سیار خیابانی گسترش یافته است. این کیوسک‌ها در حال حاضر در سراسر Midtown یافت می‌شوند. گوشت و مرغ، غذای موردعلاقه مشتریان به حساب می‌آید. آن‌ها گوشت و مرغ را روی برنج، به‌همراه سس ماست با بافت خامه‌ای سرو می‌کنند. اگر یک بشقاب از آنان را سفارش دادید، کمی سس تند روی آن‌ها اضافه کنید تا خوش‌مزگی آن‌ها چندین‌وچندبرابر شود.

آدرس: Midtown

Los Tacos No. 1

Los Tacos No

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی نیویورک Los Tacos No. 1 است. Los Tacos No. 1 متعلق به گروهی از افراد است که از کالیفرنیا، مکزیکو، برتولی و تیجوانا به هم پیوسته‌اند. در حال حاضر در بازار چلسی، یکی از شعبه‌های این غذاخوری وجود دارد که انواع تاکوها با هر شکل، طعم و اندازه‌ای و هم‌چنین تورتیلاهای ذرت که روی آن‌ها با  آناناس و برش‌های گوشت خوک پر شده است سرو می‌شود. هم‌اکنون Los Tacos No. 1 با بهترین رستوران‌ های نیویورک رقابت می‌کند.

آدرس: Times Square and Chelsea

Divine Flavored Food Truck

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی در نیویورک Divine Flavored Food Truck است. نام کامل این کامیون رنگارنگ Godshelter Oluwalogbon’s Divine Flavored Food Truck است، اما اکثر نیویورکی‌ها به‌سادگی آن را Divine Flavored Food Truck می‌نامند. شما در این غذاخوری سیار می‌توانید صبحانه‌های خوش‌مزه که با پیاز و لوبیا سرو می‌شوند، هم‌چنین غذاهای متعلق به غرب آفریقا را بیابید.

آدرس: Midtown East

Mysttik Masala

یکی دیگر از بهترین فروشندگان غذا های خیابانی نیویورک Mysttik Masala است. این کامیون غذا تمایل دارد که در سراسر Midtown توقف کند، اما بهتر است پیش از رفتن به آن‌جا، آخرین نشانی آن‌ها را از فیسبوکشان بیابید. Mysttik Masala غذاهای معطر و تند هندی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین شما می‌توانید یک سمبوسه خوش‌مزه هندی سفارش دهید و بخورید. البته در این غذاخوری سیار، غذاهای دیگری مانند biryani -که با مرغ، بره یا ماهی درست می‌شود و روی آن تخم‌مرغ، سبزی‌جات و یا سیب‌زمینی به‌همراه ادویه هندی ریخته می‌شود- و هم‌چنین یک بشقاب chana masala rice –که با نخود، برنج و مقدار زیادی سس تند هندی درست می‌شود- سفارش دهید.

آدرس: Midtown or Midtown East

بهترین غذا های خیابانی نیویورک را در کدام منطقه بیابیم؟

در حالی که می‌توانید فروشنده‌های غذا های خیابانی را در سراسر نیویورک پیدا کنید، اما چند مکان خاص وجود دارد که به نظر می‌رسد فراوانی آن‌ها در آن‌جا بیشتر است. این فروشنده‌ها انواع غذاها، میان‌وعده‌ها و دسرها را ارائه می‌دهند. کافی‌ست سوار مترو یا اتوبوس شوید و نزد آنان بروید.

Chinatown

غذا های خیابانی نیویورک

Chinatown یا محله چینی‌های نیویورک در منهتن واقع شده است. این منطقه پرجمعیت، مملو از خیابان‌های باریک بوده و چیزهای زیادی برای دیدن و تجربه کردن دارد. به‌محض ورود به این محله، احتمالا دلتان بخواهد در خیابان‌های آن پرسه بزنید و گوشه‌به‌گوشه آن را بررسی کنید. مطمئنا در این میان، چشمتان به فروشندگان غذا های خیابانی آن نیز خواهد خورد و عطروبوی غذاهای آنان را استشمام خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم پس از رفتن به محله چینی‌ها، از dim sumها، نودل و پیراشکی‌های خوش‌مزه آنان میل کنید.

Greenwich Village

روستای گرینویچ یکی دیگر از منطقه‌هایی‌ست که غذا های خیابانی را در نیویورک ارائه می‌دهد. این منطقه رو به رشد است؛ به‌طوری‌که حتی  Dosa Man of NY Dosas که در سرو غذاهای هندی تخصص دارد هم در این مکان مغازه‌ای را راه‌اندازی کرده و طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است. این منطقه، طیف غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهد. چه به‌دنبال خوردن غذاهای کلاسیک آمریکایی باشید، چه به‌دنبال غذای موردعلاقه‌تان، همه‌وهمه را این‌جا پیدا می‌کنید. 

Times Square

یکی دیگر از منطقه‌هایی که غذا های خیابانی نیویورک را ارائه می‌دهد Times Square است. این مکان، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری شهر است؛ بنابراین طبیعی‌ست که فروشندگان غذا های خیابانی نیز در آن‌جا حضور داشته باشند. شما در این مکان، گاری‌های پخت هات‌داگ تا کامیون‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و صدها فروشنده غذا را در گوشه‌وکنار مسیر می‌بینید. حتی Los Tacos No. 1 نیز در این‌جا قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم در این میدان گشتی بزنید و سپس برای صرف وعده غذا یا میان‌وعده خود چیزی سفارش دهید.

Midtown

Midtown

Midtown قلب تپنده منهتن است. این منطقه، بسیاری از جاذبه‌ها، رستوران‌ها و غذا فروشی ‌های خیابانی را در خود جای داده است. گردشگران و مردم محلی برای بازدید از جاهای دیدنی به این مکان می‌آیند و سپس به‌دنبال سیر کردن شکمشان، در خیابان‌های شلوغ آن‌‌جا پرسه می‌زنند. در منطقه Midtown، طیف گسترده‌ای از غذاها و نوشیدنی‌ها ارائه می‌شود. غذاخوری‌هایMysttic Masala، Divine Flavored Truck، و The Halal Guys که در بالا به آنان اشاره کردیم نیز در این منطقه مستقرند.

کدام فستیوال‌های غذا در نیویورک برگزار می‌شوند؟

فستیوال‌ها راهی عالی برای شناخت شهر و فرهنگ‌های مختلف ادغام‌شده در نیویورک به شمار می‌آیند. نیویورک، چندین جشنواره غذا برپا می‌کند که فرصتی برای چشیدن غذا های مختلف خیابانی را به شما می‌دهد. شما در این جشنواره‌ها، پیتزا، هات‌داگ و انواع غذاهای خوش‌مزه را خواهید یافت.

Grub

یکی از جشنواره‌های غذایی که در خیابان‌های نیویورک برگزار می‌شود Grub است. این فستیوال در Lower East Side و با حضور بیش از 50 فروشنده برپا می‌شود. اگر مایلید که در این جشنواره حضور داشته باشید، کافی‌ست در روزهای شنبه، در ابتدای آوریل تا اکتبر در نیویورک حضور داشته باشید.

Taste of Buffalo

غذا های خیابانی نیویورک

 یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌‌های غذا در ایالات متحده Taste of Buffalo است. این جشنواره که هرساله در ماه ژوئیه برگزار می‌شود، غذاهای شگفت‌انگیزی را برای خریدن و خوردن ارائه می‌کند. می‌توانید در این فستیوال حضور بیابید و لذت خوردن غذاهای خوش‌مزه همزمان با شنیدن موسیقی‌های زنده را در ذهنتان ثبت کنید.

در آخر

چه به بهترین رستوران ‌های نیویورک بروید و چه از کامیون‌های غذا خوراکی تهیه کنید، غذاهایی باکیفیت را در سطح شهر خواهید یافت. در طول این مقاله به معرفی بهترین فروشندگان و جشنواره‌های غذا های خیابانی نیویورک پرداختیم و شما را با هریک آشنا کردیم. امیدواریم که به نیویورک سفر کنید و یک وعده غذا یا دسر را در این مکان‌ها صرف کنید. نوش جانتان.

نظرات کاربران