ایتالیا

تابستون کجا بریم؟

athen

آه، تعطیلات تابستانی. دو کلمه که همیشه برنامه‌های بزرگ را تداعی می‌کنند: چرخیدن در اطراف ریویرای فرانسه، تنفس در فضای تازه در ساحل آمالفی، کایاک سواری در دریاچه‌های فیروزه‌ای و پارک‌های ملی، غوطه‌ور شدن در طبیعت شگفت‌انگیز در ایسلند. تابستان امسال اهمیتی مضاعف خواهد‌داشت، به خصوص بعد از تمام چیزهایی که در دو فصل تابستان گذشته پشت‌ سرگذاشتیم و فرصت انجام‎‌دادن آن‌ها را نداشتیم و حسرت‌هایی که بردل‌ها ماند. پس آیا سه ماه را در بین نقاط حساس ساحلی در امتداد مدیترانه سپری خواهید‌کرد؟ یا اینکه همراه یک تور بزرگ فرهنگی به اروپا عزیمت می‌کنید؟ به هر حال ما بهترین مقصدها را برای پرسش شما ( تابستان کجا بریم؟) انتخاب‌کرده‌ایم.

تابستان کجا بریم ؟ والنسیا یا جزایر قناری

Valencia, Spain

وقتی به تعطیلات فکرمی‌کنید، اسپانیا شاید اولین مقصدی باشد که برای سفر در تابستان به ذهن شما، خطورمی‌کند. شکی نیست که اسپانیا یکی از خوش آب و هواترین کشورهای اروپایی است و در میان مسافران به این قاره، مورد علاقه است. سواحل زیبا، جزایر بهشتی و شهرهای مدرنیستی که روح هر مسافری را پرمی‌کند، تنها بخشی از جادوی اسپانیا محسوب می‌شود. در اسپانیا فارغ از تابستان با درجه حرارت بالا، لذت از موسیقی، مهمانی و تاپاس (انواع خوراک کوچک حاضری) در دستور کار گردشگران قراردارد. نگین گردشگری اسپانیا نیز شهر بندری والنسیا است. این شهر بندری در سواحل جنوب شرقی اسپانیا به دلیل میراث دیرینه طراحی و سیاست عمومی نوآورانه، پایتخت طراحی جهانی در سال ۲۰۲۲ نامیده شده‌است. اگر به والنسیا می‌روید، حتماً از باغ توریا، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری اسپانیا دیدن کنید. دیگر مقاصد پیشنهادی در اسپانیا: مایورکا، جزایر قناری، بارسلونا.

پروسیدا، ایتالیا: قطب فرهنگی سرزمین گلادیاتورها

Prosida, Italy

اروپای جنوبی بدون شک مورد علاقه همه است و ایتالیا آن جواهر اروپایی است که همه چیز را در دل خود دارد. علاوه بر ثروت فرهنگی و تاریخی شناخته‌شده، در آفتاب تابستانی ایتالیا می‌توانید با بازدید از شهرهایی مانند ونیز خاطرات فراموش نشدنی را رقم‌بزنید. مطمئن‌ باشید که سفر به ونیز ایتالیا تأثیر فراوانی بر ذائقه شما جهت انتخاب مقاصد تابستانی خواهد داشت. در کنار  ونیز نباید از پروسیدا غافل‌‌شد. این جزیره در سواحل ناپل به دلیل دریافت عنوان پایتخت فرهنگی ایتالیا در سال ۲۰۲۲، به جزایر کاپری و ایسکیا به عنوان مقاصدی که باید از آن بازدید‌کرد، می‌پیوندد. نخستین بار است که جزیره‌ای این جایزه را دریافت می‌کند و جالب است بدانید که این پاداش با یک میلیون یورو همراه است.

اسلو، نروژ: ویترین فرهنگی شمال اروپا

Oslo, Norway

با توجه به سرمای استخوان‌سوز کشورهای حوزه اسکاندیناوی و شمال اروپا به راحتی می‌توان حدس‌زد که گرمای تابستان این اجازه را می‌دهد تا، مسافران بیشترین بهره ممکن را از کشورهایی همچون نروژ ببرند. هنگامی که موزه ملی اسلو در پایتخت این کشور در سال آینده به ساختمان جدید خود در نزدیکی شهرداری منتقل‌شود، به بزرگترین مرکز فرهنگی در کشورهای شمال اروپا تبدیل خواهدشد. این موزه می‌تواند ۵۰۰۰ اثر یعنی دو برابر بیشتر از گذشته را در نمایشگاه مجموعه جدید به نمایش بگذارد. به علاوه با سفر به نروژ این فرصت را دارید که در یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین مناطق طبیعی جهان تنفس‌کرده و لذت اکسیژن خالص را در ریه های خود احساس‌کنید.

کورفو، یونان: چتربازی در سرزمین خدایان باستان

Corfu, Greece

کورفو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سرسبزترین جزایر ایونی در یونان، داشته‌هایی بیش از آب‌های درخشان و خط ساحلی قهوه‌ای رنگ، برای ارائه‌دارد. با داشتن مناظر روستایی جذاب، ثبت میراث جهانی یونسکو و مجموعه‌ای از تاریخ، کورفو هر تابستان از مسافران با آغوش باز استقبال می‌کند. در سواحل زیبای کورفو استراحت‌کنید و آفتاب‌بگیرید و از کوه پانتوکراتور دیدن‌کنید. صعود به قله مرتفع‌ترین کوه کورفو امری ضروری در این سفر تابستانی است. همچنین می‌توانید بعد از رسیدن به قله، چترها را بازکنید و خود را به آغوش مهربان باد بسپارید. این تجربه روح شما را صیقل خواهد‌داد. ( شاید کورفو برای اینکه پاییز کجا بریم، یک مقصد جادویی باشدو)

تابستان کجا بریم؟ به هزار جزیره !

Crete, Greece

جزیره کرت محلی است که می‌توانید همه رویاهای خود را در تعطیلات تابستان در کشور یونان محقق‎ کنید. آب‌های شفاف، بندرهای ساحلی دست نخورده و بکر، جاذبه‌های طبیعی مسحورکننده و در یک کلام در بزرگترین جزیره یونان هر چیزی را که بخواهید، خواهید‌یافت. چه بخواهید در تنگه ساماریا قدم‌بزنید یا در کوچه‌های پر پیچ‌وخم چانیا پرسه بزنید یا با قایق به سواحل متروک بروید و حتی هنر آشپزی در کرت را یاد بگیرید، هیچ جزیره یونانی وجودندارد که چنین تنوعی را ارائه‌دهد. درازکشیدن در ماسه‌های سفید و صورتی اطراف آب‌های گرم و شفاف، بهترین تجربه سفر تابستانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ( شاید برای ایمکه تابستان کجا بریم، همینجا کافی باشد.)

کوت دازور، فرانسه: مامن استراحت‌گاه‌های لوکس و تفریحات شبانه

تابستان کجا بریم؟

دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، استراحتگاه‌های پر زرق و برق و مهمانی‌های جذاب شبانه در ساحل  تابستانی در کوت دازور فرانسه، شما را وادارمی‌کند که این مکان را بر دیگر نقاط گردشگری ترجیح‌دهید. از تفرجگاه باشکوه کن و قایق‌های تفریحی که در سنت تروپه منتظر شما هستند تا پیاده‌روی‌ در ساحل غروب نیس، تابستان بی‌نظیر را برای شما خلق خواهندکرد. اگر هم قصد‌دارید که به قرون وسطا سری بزنید باید از زیباترین روستای قرون وسطایی به نام اِزی و کلیسای جهانی عجیب اما قدیمی، جاردین اکزوتیک و کارخانه عطرسازی محلی دیدن‌کنید.

موناکو، فرانسه: بهشت ثروتمندان

تابستان کجا بریم؟

به عنوان دومین کشور کوچک جهان، موناکو یک مقصد تابستانی شگفت‌انگیز است. از تاریخ پر فرازو‌نشیب مقاومت در برابر بربرها و پادشاهان گرفته تا تبدیل‌شدن به مکانی برای تفریحات سلبریتی‌های میلیونر و ستاره‌های سینما، موناکو به عنوان مکانی محسوب می‌شود که شانس ملاقات بازیگر، خواننده یا چهره محبوب شما را افزایش می‌دهند. بنابراین اگر تمکن مالی لازم را دارید در اولین فرصت برای پزدادن هم که شده، موناکو را جهت مسافرت تابستان انتخاب‌کنید.

مونته نگرو: کوچک اما قدرتمند

تابستان کجا بریم؟

مونته نگرو کوچک اما قدرتمند است و از بیابان پارک‌های ملی دورمیتور و دریاچه اسکادار در داخل کشور گرفته تا خلیج مسحورکننده کوتور که توسط دره‌های چشمگیر در ساحل احاطه شده‌است، محلی خارق‌العاده و پر از مناظر جذاب است. در مونته نگرو جزایر کوچک ماهی‌گیری را خواهیددید که به هتل‌های ۵ ستاره تبدیل شده‌اند و صومعه‌های مذهبی مانند صومعه دراماتیک اوستروگ را همراه با یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان به نام دره نویدیون خواهید‌یافت. پیشنهاد ما یک سفر با قایق زیبا در خلیج کوتور برای دیدن مناظر واقعاً نفس‌گیر و ملاقلات افسانه‌های قدیمی است. ( اینجا یک مقصد عادی برای تابستان کجا بریم، نیست!)

تابستان کجا بریم ؟ به آفتابی ترین جا در کرواسی

تابستان کجا بریم؟

جزیره زیبا و طبیعی هوار یکی از آفتابی‌ترین نقاط کرواسی است. با داشتن ۲۷۲۴ ساعت آفتابی در سال، تشخیص هوار به عنوان یک مقصد مهم برای اینکه تابستان کجا بریم، کار سختی نیست. اصولا مهمانی‌های جوان پسند در این جزیره برپا می‌شود و زمانی که این سلیقه خاص در کنار قایق‌های تفریحی و شیک قرارمی‌گیرند، محبوبیت هوار را دوچندان می‌سازند. اما سوای از این موارد، این جزیره به خاطر رستوران‌های درجه یک و هتل‌های شیک بسیار قیمتی نیز شهرت‎ دارد. این جزیره به خاطر اسطوخودوس خود مشهوراست و در اوایل تابستان بخش‌هایی وسیعی را خواهید‌ دید که غرق در دشت‌های بنفش و معطر می‌شود. بهترین راه برای به دست‌آوردن یک تجربه معتبر از اسطوخودوس، بازدید از فستیوال اسطوخودوس ولو گرابلیه  است که هر ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) برگزارمی‌شود و شامل غرفه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و غیره است.

دوبرونیک، کرواسی: مکانی ایده‌آل برای خوره‌های تاریخ

تابستان کجا بریم؟

دوبرونیک شهری که مطمئناً هر مسافر باتجربه‌ای را انگشت به دهان می‌گذارد. چه مایل به تجربه فرهنگ شهری باشید یا صحنه مورد علاقه خود از بازی تاج و تخت را بازسازی کنید، یا آب‌های معروف آدریاتیک را با چشمان خود ببینید، دوبرونیک مکانی برای همه این موارد است. دیدن مناظر تله کابین دوبرونیک که برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ افتتاح‌شد؛ هم یک جاذبه توریستی و هم بخشی از تاریخ محسوب می‌شود و سفر شما به شهر را کامل می‌کند.

پافوس، قبرس: تجلی عرفان و مهمان نوازی

تابستان کجا بریم؟

گر هنوز قانع نشدین که تابستان کجا بریم؟ باید پافوس را به شما معرفی کنیم! این شهر عرفانی بسیار جالب‌تر از آن چیزی است که به تصویر کشیده شده‌است. با بازدید از پافوس، مهمان‌نوازی واقعی به سبک قبرسی را تجربه‌کنید مکانی که هنرهای قدیمی و جدید به زیبایی درهم‌تنیده می‌شوند. دخمه‌ها، حمام‌های قرون وسطایی، مکان‌های میراث جهانی یونسکو، زندگی شبانه پویا، سواحل برای قدم‌زدن و آفتاب‌گرفتن برای روزها و جشن عشق و زیبایی، همگی ثابت می‌کنند که پافوس گنجینه‌ای است که منتظر کاوش است.

مالت یکی از پیشنهادها برای تابستان کجا بریم!

تابستان کجا بریم؟

ممکن‌است مالت درصدر فهرست مقاصد تابستانی شما قرارنگیرد؛ زیرا کوچکتر از آن است که تصورکنید. با این حال نادیده‌گرفتن مالت یک اشتباه بزرگ است: زیرا همه چیز را در قالب یک پکیج خاطره‌انگیز در دل خود جای داده‌است. اگر به دنبال سواحل زیبا، مکان‌های باستان شناسی، آب‌وهوای مطبوع در طول سال یا زندگی شبانه هستید، همه این موارد را در قالب یک پکیج کامل در مالت خواهیدیافت. همچنین اگر به غواصی در دل تابستان و سفرهای خانوادگی علاقه‌دارید، همچنان مالت می‌تواند در صدر اولویت‌های شما قرارگیرد. درنهایت برای کشف هرچه بهتر جهان مسیحیت می‌توانید به آثار مربوط به سربریدن سنت جان باپتیست در کلیسای جامع سنت جان در والتا سری‌بزنید.

تابستان کجا بریم ؟ پرتغال!

تابستان کجا بریم؟

اگر سفر خود را به سمت جنوب و غربی‌ترین نقطه اروپا ادامه دهید، به پرتغال می‌رسید که مانند اسپانیا، تابستان در آنجا بسیار قوی‌تر احساس می‌شود. این کشور مقصد مورد علاقه گردشگرانی است که می‌خواهند جادوی طبیعت را از نزدیک ببیند. مقصدی پوشیده از سواحل زیبا، صخره‌ها و غارهایی که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند و این مکان را به مقصدی منحصر به فرد تبدیل کرده‌است. پیشنهاد ما به شما این است که بازدید از اروپای غربی، تورهای گروهی که در یک دوره مسافرتی به اسپانیا و پرتغال می‌روند را، انتخاب‌کنید.

نظرات کاربران