کاوش در جاهای دیدنی تولدو اسپانیا

کاوش در جاهای دیدنی تولدو اسپانیا

شهر زیبای تولدو در مرکز اسپانیا در استانی به همین نام قرار دارد. این شهر در فاصله 72 کیلومتری مادرید واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا شناخته می‌شود. این شهر مسحورکننده با وجود قلعه فوق‌العاده‌اش که بر روی مرتفع‌ترین نقطه شهر قرار گرفته و کلیساهای قدیمی که همگی به سبک گوتیک هستند هر ساله گردشگران خوش‌ذوق بسیاری را به خود جذب می‌کند. علاوه‌براین تولدو موزه‌های دیدنی زیادی دارد که علاقمندان به موزه‌گردی را جذب خود می‌کند. تولدو تا قرن شانزدهم پایتخت اسپانیا بود و در همان زمان پادشاه فلیپ دوم پایتخت را از شهر تولدو به مادرید تغییر داد. تولدو از نظر تاریخی بسیار غنی است و جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد. این شهر زیبا با وجود بافت قدیمی و ساختمان‌های تاریخی انگار از دل یک افسانه قدیمی بیرون آمده است. فاصله اندک تولدو به پایتخت اسپانیا باعث شده بسیاری از مردم پایتخت نشین و حتی گردشگران این شهر را برای مسافرت‌های کوتاه و تفریح انتخاب کنند. گرچه جاهای دیدنی تولدو اسپانیا آنقدر زیاد است که نمی‌توان تمام آنها را در یک روز دید. تماشای چندین بنای تاریخی، بیش از 12 کلیسا و معبد قدیمی و بیش از 30 موزه و گالری هنری قطعا زمان زیادی می‌طلبد. با این حال اگر زمان زیادی برای بازدید از تولدو ندارید می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب دیدنی های تولدو اسپانیا را ظرف مدتی کوتاه‌تری بگردید. در ادامه با ما همراه باشید تا بعضی جاهای دیدنی تولدو اسپانیا را با هم بگردیم. 

Tour europe

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

مجستیک اِل آلکازار از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا

مجستیک اِل آلکازار کاخ اصلی و از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا است. این کاخ در بالاترین نقطه شهر قرار دارد و تقریبا تمام گردشگران بازدید خود از جاذبه های دیدنی تولدو اسپانیا را از این کاخ آغاز می‌کنند. قبل از سازه‌ای که امروزه به عنوان ال آلکازار می‌بینیم یک قلعه عربی وجود داشت که قدمت آن به قرن هشتم میلادی می‌رسید. این بنا بعدها توسط پادشاهان اسپانیایی گسترش پیدا کرد و سرانجام به محل اقامت خانواده سلطنتی به ویژه ملکه‌های بیوه تبدیل شد. ال آلکازار امروزه بیشتر به عنوان موزه ارتش شناخته می‌شود که اشیای مربوط به نظامیان و جنگ از جمله مجسمه سربازان در ابعاد کوچک، چند هواپیما و مجسمه شوالیه‌های سوار بر اسب در آن نگهداری می‌شوند. اگر محدودیت زمانی ندارید حتما سری به این موزه جذاب که یکی از دیدنی های تولدو اسپانیا است بزنید و بخشی از تاریخ این سرزمین را از نزدیک ببینید. اما حتی اگر زمان کافی ندارید یا به این دست موزه‌ها علاقه ندارید این ساختمان با معماری نمای فوق‌العاده‌اش می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای را به آلبوم خاطرات شما اضافه کند. برای بازدید از این مجموعخ باید 5.45 دلار (معادل 5 یورو) بپردازید.

کلیسای جامع پریمادا از دیدنی های تولدو اسپانیا

کلیسای جامع پریمادا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تولدو اسپانیا به شمار می‌رود. این کلیسای جامع هم از نظر معماری و هم از نظر عناصر زیبایی‌شناسی یکی از جذاب‌ترین جاذبه های دیدنی تولدو اسپانیا است. کلیسای جامع پریمادا پس از کلیسای جامع سویا عنوان دومین کلیسای بزرگ اسپانیا را به خود اختصاص می‌دهد. این کلیسا در محلی که پیش از آن یک مسجد قدیمی بود ساخته شده است و ساخت آن 267 سال طول کشید. کلیسای جامع به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تولدو دیدنی‌های بسیاری دارد. پریمادا پنج شبستان دارد که طول آنها به بیش از 120 متر می‌رسد. دروازه‌های این کلیسا از جنس چوب هستند و کنده‌کاری‌های پیچ‌درپیچ بر روی آنها نگاه بیننده را خیره می‌کند. برج ناقوس این کلیسا 92 متر ارتفاع دارد. در داخل کلیسا نیز دیدنی‌های بسیاری برای تماشا وجود دارد؛ نقوش برجسته طلایی و ستون‌هایی که به زیبایی کنده‌کاری شده‌اند نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. منظره فوق‌العاده شبستان هنگام تابش نور خورشید به پنجره‌های رنگی قطعا برای همیشه در ذهن بیننده باقی می‌ماند. از دیگر دیدنی‌های این کلیسا می‌توان به نقاشی‌های مذهبی معروف از آثار ال گرکو شاره کرد. برای بازدید از کلیسای جامع تولدو باید 10 یورو (معادل 10.98 دلار) بپردازید. در صورتی که قصد دارید از برج ناقوس بازدید کنید باید 2.5 یوروی دیگر پرداخت کنید. 

صومعه سلطنتی سن خوان دِ لوس ریِز

فردیناند و ایزابلا در ابتدا صومعه سلطنتی را عنوان محل دفن خود انتخاب کرده بودند اما بعدها نظرشان تغییر کرد و در نهایت در گرانادا دفن شدند. این صومعه سلطنتی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تولدو اسپانیا به شمار می‌رود. صومعه سن خوان د لوس ریز علاوه بر زیبایی ظاهری در منطقه‌ای بسیار چشم‌نواز واقع شده‌ است و مناظر اطراف آن نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. صومعه سلطنتی دو ساختمان دوقلو دارد که با ستون‌های متعدد و طاق‌های سنگی کنده‌کاری‌شده تزئین شده‌اند. صومعه سلطنتی سن خوان دِ لوس ریِز به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تولدو دیدنی‌های زیادی دارد. اولین چیزی که نگاه شما را به خود جذب می‌کند معماری سبک گوتیک آن است. مجسمه‌ها، ستون‌ها و طاق‌هایی که با گچ‌بری‌های زیبا تزئین شده‌اند از دیگر زیبایی‌های این صومعه هستند. هزینه ورود به این صومعه 3 یورو (معادل 3.27 دلار) است.

رزرو تور اروپا

موزه سانتا کروز از بهترین جاهای دیدنی تولدو اسپانیا

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی تولدو اسپانیا موزه و گالری هنری سانتا کروز است که در پشت کاخ زوکودووِر قرار دارد. ساختار اولیه این بنا در ابتدا شبیه به یک صلیب یونانی بود که در قرن شانزدهم به عنوان یک بیمارستان ساخته شده بود. طراحی معماری خیره‌کننده این بنا می‌تواند به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری تولدو باشد. اما چیزی که باعث شده این موزه را به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی تولدو اسپانیا مطرح کنیم وجود مجموعه‌ای خارق‌العاده از آثار نقاش معروف اسپانیایی، ال گرکو، است. حتی اگر علاقه آنچنانی به گردش در موزه‌ها ندارید حتما سری به این موزه بزنید اشیا و نقاشی‌های این موزه می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. از آنجا که بخشی از آثار ال گرکو در این موزه نگهداری می‌شود می‌توانید بدون نیاز به رفتن به موزه هنرمندان بعضی از آثار این هنرمند را از نزدیک ببینید. هزینه ورودی این موزه 4 یورو (معادل 4.36 دلار) است.

دروازه تاریخی بیساگرا از جاذبه های گردشگری تولدو

دروازه تاریخی بیساگرا آخرین بازمانده از دیوارهای شهر مورها است که امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا شناخته می‌شود. با ایستادن در کنار این دورازه عظیم به راحتی می‌توان عظمت استحکامات تاریخی تولدو را تصور کرد. برای تماشای منظره‌ای کامل و وسیع از این منطقه تاریخی در شهر تولدو باید از این محدوده دور شوید. وقتی از سمت بزرگراه به این منطقه نزدیک می‌شوید می‌توانید نمای کامل و فوق‌العاده‌ای از آن را ببینید. گذر از این دروازه عظیم چند دقیقه کوتاه طول می‌کشد اما ارزشش را دارد.

رزرو بلیط هواپیما سه کلیک برای سفرتان از دست ندهید.

نکاتی برای سفر به تولدو

تولدو به عنوان یکی از پربازدیدترین مقصدهای گردشگری نزدیک به مادرید شناخته می‌شود و دسترسی به آن ساده است. گردشگران می‌‌توانند با استفاده از قطار سریع‌السیر و ظرف تنها 30 دقیقه به تولدو اسپانیا برسند. در صورتی که تصمیم دارید برای بازدید از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا از قطار استفاده کنید حتما زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید. در ایام تعطیلات و با افزایش سفرها احتمال پیدا کردن بلیط کمتر می‌شود. 

پاسپورت دومینیکا

تهیه دستبند توریستی یا کارت شهر

اگر قصد دارید به تنهایی و مستقل از جاذبه های گردشگری تولدو بازدید کنید می‌توانید یک پاسپورت گردشگری تهیه کنید. با داشتن کارت شهر تولدو می‌توانید در تورهای پیاده‌روی گردشی شرکت کنید. با شرکت در این تورها می‌توانید بسته به هزینه‌ای که برای کارت شهر پرداخته‌اید از بعضی جاهای دیدنی تولدو اسپانیا دیدن کنید. بهترین انتخاب برای گردشگران خرید دستبند توریستی تولدو است. هزینه این دستبندها مناسب است و با داشتن آنها می‌توانید هفت مورد از جاذبه های دیدنی تولدو اسپانیا را ببینید. هزینه هر دستبند 10 یورو (معادل 10.89 دلار) است.

نکات کاربردی برای بازدید از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا

از آنجا که تولدو یک سایت گردشگری بسیار معروف به شمار می‌رود گردشگران بسیاری در ایام تعطیلات برای بازدید از آن می‌روند. نکته‌ای که پیش از بازدید از جاهای دیدن تولدو اسپانیا باید به خاطر داشته باشید تعطیلی روزهای دوشنبه است. در این روز بسیاری از کلیساها و موزه‌ها تعطیل هستند و نمی‌توانید از آنها بازدید کنید. اگر برنامه سفرتان به تولدو با این روز تداخل پیدا کرد نگران نباشید، حتی قدم زدن در خیابان‌ها و دیدن معماری منحصربه‌فرد ساختمان‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. پیشنهاد می‌شود هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری تولدو کفش راحت به پا داشته باشید.

بازدید از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا را از کجا شروع کنیم؟

اکثر جاهای دیدنی تولدو اسپانیا در ضلع شمالی شهر متمرکز هستند. این بخش همان شهر قدیمی تولدو است. هنگام سفر به این شهر به این نکته توجه داشته باشید که مناطق خاصی از تولدو نسبتا کوهستانی هستند و رفت‌وآمد به این مناطق برای گردشگرانی که مشکلات حرکتی دارند سخت خواهد بود. این دسته از گردشگران می‌توانند از وسائل حمل و نقل مخصوص گردشگری در تولدو استفاده کنند. از جمله این وسائل می‌توان به اتوبوس‌های «هاپ آن هاپ آف» یا واگن برقی «تولدو توریست ترین» اشاره کرد. این وسائل نقلیه شما را به جاهای دیدنی تولدو اسپانیا می‌برند. اتوبوس‌های گردشگری هزینه بیشتری دارند اما نسبت به کارت‌های واگن برقی که تنها 45 دقیقه اعتبار دارند مناسب‌تر هستند. هزینه اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف از 22.13 دلار و برای واگن‌های برقی تولدو توریست ترین از 6 دلار شروع می‌شود. 

کلام پایانی

تولدو اسپانیا با داشتن جاذبه‌های تاریخی و دیدنی هر ساله گردشگران بسیاری را به این شهر می‌کشاند. این شهر کوچک با وجود 12 کلیسای کوچک و بزرگ کمی هم حال و هوای مذهبی به خود گرفته است. گردش در این جاذبه‌هایی که روایتگر بخشی از تاریخ اسپانیا هستند برای هر گردشگری می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی باشد. در این راهنمای کوتاه تنها برخی از جاهای دیدنی تولدو اسپانیا را به شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک این راهنما خاطره‌ای به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران