جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا ؛ برشی از بازی تاج‌وتخت

ژیرونا واقع در کاتالونیا اسپانیا، بین بارسلونا و کاستا براوا قرار دارد. این شهر با دیوارهای قرون وسطایی، خیابان‌های پیچ‌درپیچ باریک و یکی از بهترین محله‌های یهودی نشین اروپا، مکانی فوق‌العاده برای بازدید است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا را ببینید و آنجا را به مقصدی عالی برای سفرتان تبدیل کنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا در کنار هم شهر را بررسی کنیم.

تور اروپا

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

محله یهودیان

محله یهودیان یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا و یکی از بهترین مناطق حفاظت‌شده در جهان است. از سال 982 تا 1492، یهودیان در ژیرونا زندگی می‌کردند. منطقه‌ای که آن‌ها در آن سکونت داشتند، به نام ال کال، مسیری پرپیچ‌وخم و سنگفرش‌شده است. البته هنوز هم دست‌نخورده مانده و بسیار شبیه به 500 سال پیش است. گشت‌وگذار در خیابان‌های باریک این محله احتمالا برایتان لذت‌بخش خواهدبود. علاقه‌مندان به تاریخچه این محله می‌توانند به موزه یهودیان مراجعه کنند.

دیوارهای قرون وسطایی؛ از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا برای قدم زدن

قدم زدن روی دیوارهای قرون وسطایی که Passeig de la Muralla نیز نامیده می‌شود، یکی از فعالیت‌هایی است که باید هنگام اقامت در ژیرونا انجام دهید. این دیوارها مرز شرقی شهر قدیمی را در بر می‌گیرد. از بالای دیوارها تماشای مناظر شهر، بسیار دیدنی است. برج‌ها به‌طور دوره‌ای دیوارها را قطع می‌کنند تا به مناظر بیشتری دسترسی پیداکنید.

پل ایفل

گوستاو ایفل درست قبل از ساخت برج ایفل، پلی ساخت که اکنون از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است. این پل که Pont de les Peixateries Velles  نیز نامیده می‌شود، بر روی رودخانه اونیار قرار دارد و مشهورترین پل در ژیرونا است.

بلیط هواپیما

شما می‌توانید در یک تور پیاده‌روی شرکت کنید و با آن روی دیوارهای قرون وسطایی ژیرونا قدم بزنید، از کلیسای جامع ژیرونا و محله یهودیان بازدید کنید، از پل ایفل عبور کنید و از منطقه فیلمبرداری بازی تاج و تخت دیدن کنید.

رودخانه اونیار

رودخانه اونیار

رودخانه اونیار از قلب ژیرونا می‌گذرد و از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است. برای تماشای این رودخانه می‌توانید روی پل‌‌هایPont Pedra، Eiffel Bridge، یا یکی از چندین پل دیگر که روی رودخانه قرار دارند بروید و از چشم‌انداز زیبا لذت ببرید. احتمالا عکس‌های یادگاری زیادی در بازدید از رودخانه ثبت خواهیدکرد.

بلیط هواپیما سه کلیک برای سفرهای داخلی و خارجی خود از دست ندهید.

کلیسای جامع؛ از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا 

یکی از جذابیت‌های سفر به ژیرونا، بازدید از کلیسای جامع است. این کلیسا، در بالای تپه قرار دارد و تنها راه رسیدن به آن صعود از پله‌های بلند است. چشم‌انداز کلیسا بسیار خیره‌کننده است و آنجا را به یک نقطه تجمع محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

آیا شما از طرفداران بازی تاج‌وتخت هستید؟ پس باید بگوییم که این کلیسای جامع در فیلمبرداری فصل 6 استفاده شد. اگر فیلم را دیده باشید، احتمالا الان متوجه شده‌اید که منظور ما کدام است. پس فرصت را از دست ندهید و بازدید از این مکان زیبا را در لیست یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا قرار دهید.

خیابان‌های ژیرونا

بافت شهر ژیرونا آنقدر جذاب است که شما را یاد فیلم‌های قرون وسطایی می‌اندازد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، بازی تاج‌وتخت در ژیرونا فیلمبرداری شده و بعد از آن، شهر طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته باید بگوییم که این شهر چیزهای بیشتری از دیوارهای قرون وسطایی، خیابان‌های باریک و مکان‌های فیلم‌برداری دارد؛ چراکه همه جای آن پر است از فروشگاه‌های کوچک و کافه‌های جذاب. خیابان‌های این شهر یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا به‌شمار می‌رود. گشت‌وگذار در آن‌ها را از دست ندهید!

PLAÇA INDEPENDENCIA

جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

Plaça Independencia  میدانی در ژیرونا است که درست در غرب رودخانه اونیار و بعد از پل ایفل واقع شده است. اگر به استراحت نیاز دارید، می‌توانید برای صرف قهوه یا نوشیدنی به آنجا بروید؛ چراکه این میدان رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را در خود جای داده است.

Rambla De La Llibertat

Rambla de la Llibertat (La Rambla) مکانی برای صرف غذا، خرید و تماشای مردم و یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است. این خیابان اصلی در شهر قدیمی ژیرونا مملو از کافه‌ها و پاسیوهای روباز است که برای خوردن غذا عالی است. خیابان تا موازات رودخانه اونیار امتداد دارد و دارای ترکیبی از معماری قرن نوزدهم با نماهای باروک و گوتیک و مسیرهای رواقی سایه‌دار است.

حمام‌های عرب (Els Banys Arabs)

حمام‌های عمومی نه‌تنها در ترکیه و ایتالیا محبوب است، بلکه اسپانیا نیز حمام‌های عمومی خاص خود را دارد که قدمت آن به سال 1194 بازمی‌گردد. حمام‌های عرب با الهام از حمام‌های آفریقای شمالی و رومی یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های و جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است. این حمام‌ها در جریان محاصره ویران شد، اما در سال 1342 مورد بازسازی قرار گرفت. درواقع در سال 1932 مرمت شد و در معرض دید عموم قرار گرفت تا بازدیدکنندگان بتوانند در آنجا نگاهی اجمالی به زندگی در قرون وسطی داشته باشند. بازدید از استخر مرکزی هشت‌ضلعی و احاطه‌شده با ستون و پشت‌بام را فراموش نکنید. 

صومعه Sant Pere de Galligants

هنگام گشت‌وگذار در کاستا براوا و کاتالونیا، صومعه های زیادی را کشف خواهید کرد. صومعه Sant Pere de Galligants یک صومعه بندیکتین است که قدمت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد. این مکان یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است که برای کشف یافته‌های باستان‌شناسی از دوران ماقبل تاریخ تا قرون وسطی باید از آن بازدید کرد.

صومعه سنت دومنک

صومعه سنت دومنک از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

در سال 1253 تأسیس شد و اکنون دانشکده هنر دانشگاه ژیرونا را در خود جای داده است. این صومعه در بالاترین نقطه دیوار قرار دارد و از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است. می‌توان از آن بازدید کرد. چیزهای قابل توجه زیادی در آنجا وجود دارد؛ مانند دوره‌های مختلف معماری با صومعه‌های گوتیک و رنسانس و کلیساهای باروک.

صومعه سنت‌دانیل؛ از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا، صومعه سنت‌دانیل است. مانند بسیاری از چیزهای موجود در شهر، قدیمی است و قدمت آن به قرن یازدهم باز می‌گردد. این کلیسا درست خارج از مرکز شهر قرار دارد. صومعه‌های طبقه اول در قرن سیزدهم به سبک رومی و صومعه‌های طبقه بالایی در قرن پانزدهم به سبک گوتیک ساخته شده‌اند.

پارک Jardins Dels Alemanys

Jardins dels Alemanys یک پارک زیبا و فضای سبز است که ویرانه‌های رومی را در خود جای داده است. این فضا در طول جنگ شبه جزیره قرن نوزدهم، به‌عنوان پادگان توسط سربازان آلمانی مورداستفاده قرار گرفت. حتماً تا بالای خرابه‌ها قدم بزنید تا از کلیسای جامع شهر نیز دیدن کنید.

موزه هنر ژیرونا

موزه هنر ژیرونا در کاخ اسقف‌های سابق واقع شده است و قدمت آن به قرن دهم بازمی‌گردد. این موزه امروزه مجموعه عظیمی از هنر رومی و گوتیک را در خود جای داده است. موزه هنر،  یک موزه هنر معاصر نیست، بلکه شامل بسیاری از تصاویر مذهبی و آثار هنری قرون وسطایی و رنسانس است و به همین دلیل است که یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا به‌شمار می‌رود.

موزه سینما

جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا

اگر به فیلم علاقه دارید، احتمالا موزه سینما را دوست خواهید داشت. از دوران پیش از سینما که از فانوس جادویی برای نمایش تصاویر روی دیوار استفاده می‌شد تا دوران اولیه سینما و ستارگان فیلم صامت، آنجا مکانی عالی برای آشنایی با منشأ تصاویر متحرک و یکی از جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا است.

غذاهای خوشمزه ژیرونا

ژیرونا یکی از بهترین مقاصد غذایی در جهان است و خانه 16 رستوران ستاره میشلین از جمله El Celler de Can Roca  است که به‌عنوان بهترین رستوران جهان معرفی شد. غذاهای این شهر واقعا مانند یک اثر هنری است.

هنگام بازدید از ژیرونا، حتما به رستوران‌های برجسته آن با غذاهای کاتالانی و مدیترانه‌ای سر بزنید. دسر را فراموش نکنید. وقتی صحبت از ژلاتو به میان می‌آید، بیشتر مردم به فکر خوردن این خوراکی خوشمزه در ایتالیا می‌افتند، اما ژیرونا برخی از بهترین فروشگاه‌های ژلاتو در جهان را دارد. از خوردن غذاهای اسپانیایی آن‌ها نیز غافل نشوید.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با جاهای دیدنی ژیرونا اسپانیا آشنا کردیم. در حالی که بسیاری از مردم فقط در سفر یک روزه از ژیرونا دیدن می‌کنند، توصیه می‌کنیم چند روزی را به کاوش در دیوارهای قرون وسطایی، کلیساهای تاریخی و چشیدن طعم غذاهای فوق‌العاده آن بگذرانید. اگر تجربه‌ای از سفر به این شهر تاریخی دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران