بهترین سواحل اسپانیا؛ آفتاب، شن و اسرار

کلمه‌کلیدی اضافی: بهترین سواحل معروف اسپانیا، بهترین سواحل کشور اسپانیا، بهترین سواحل توریستی اسپانیا

Tour europe

متاتایتل: بهترین سواحل اسپانیا؛ مکانی برای تجربه یک زندگی ماورایی

متادیسکریپشن: این مقاله با معرفی بهترین سواحل اسپانیا در تلاش است تا شناختی نسبی از ویژگی‌های آب‌وهوایی، امکانات رفاهی و چشم‌اندازهای طبیعی بکر این سرزمین را با شما به‌اشتراک بگذارد.

آیا تا‌بحال چیزی درباره سواحل اسپانیا شنیده‌اید؟ اسپانیا نه‌تنها به‌خاطر رقص فلامنکو (سبکی از آواز و موسیقی اسپانیایی) باشگاه‌های فوتبال، ساختمان‌های تاریخی، هنرهای الهام‌بخش و فولکلور، متمایز و ویژه شده، بلکه به‌خاطر سواحل جذابش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کشور با داشتن برخی از جذاب‌ترین جزایر مانند گرن‌کاناریا، مایورکا، ایبیزا و کابرِرا، دارای سواحل جذاب متعددی بوده، که جلوه ویژه‌ای به خط ساحلی وسیع آن در بخش‌های شمالی و جنوبی داده‌است. سواحل بکر این این سرزمین، به‌عنوان بهترین سواحل کشور اسپانیا، همه گردشگران را فرامی‌خواند. پس شما هم روزی باید به ‌این مکان سفر کنید. در این مقاله لیستی از بهترین سواحل اسپانیا را آوردیم که شما را مجاب می‌کند برای تعطیلات به این بهشت گرمسیری برنامه‌ریزی کنید. پس با ما همراه باشد تا بهترین‌ها را کشف کنید.

برخی از بهترین سواحل اسپانیا

بهترین سواحل اسپانیا

Calla agualla

این ساحل که در جزیره بالئاریِ مایورکا واقع شده‌است، یکی از بهترین سواحل اسپانیا در ماه سپتامبر به‌شمار می‌آید. CALLA AGUALLA دارای ماسه‌های طلایی‌رنگِ دست‌نخورده و درختان سرسبزِ کوهستانی است. خط ساحلی این مکان، 500متر طول و 50متر عرض دارد. همچنین این ساحل، یک مکان عالی برای لذت‌بردن از آب‌وهوای گرمسیری همراه با ورزش‌های آبی فراوان است و به‌دلیل داشتن پوششی از درختان زیاد، موقعیت بی‌نظیری را برای شنا و استراحت فراهم می‌کند؛ به‌علاوه دارای امکاناتی چون کافه و رستوران است و شما می‌توانید با سرو نوشیدنی و غذای موردعلاقه از تماشای غروب شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

PLAYA DE SILENCio؛ یکی از بهترین سواحل کشور اسپانیا

این مکان که به (ساحل سکوت) معروف است، یکی از بهترین سواحل توریستی اسپانیا محسوب‌ می‌شود. خط ساحلی باورنکردنی آن توسط شن‌های نقره‌ای و صخره‌های طبیعی تزئین‌ شده‌است و به‌عنوان یک بنای تاریخی معرفی می‌شود؛ از این رو این ساحل کاملا بکر است.  playa de silencio به‌خاطر وجود زمین‌های صخره‌ای برای غواصی خیلی خوب نیست؛ اما می‌توان از قدم‌زدن در شن‌های بی‌عیب آن لذت برد یا در هوای آفتابی، در یک محیط آرام غرق لذت شد. این ساحل در استان آستوریاس واقع ‌شده‌ و بهترین بازدید از آن از ماه‌های می تا آگوست است. البته این را نیز باید در نظر گرفت که این ساحل برای شنا مناسب نیست و شما برای ورود به آب باید از کفش‌های خاص استفاده کنید. 

Playa de gulpiyuri

بهترین سواحل اسپانیا

آیا تا به‌حال درباره ساحل بدون دریا شنیده‌اید؟gulpiyuri  یکی از همان‌هایی است که دریایی ندارد. جالب است بدانید این ساحل تقریبا 40متر طول دارد و کوتاه‌ترین ساحل در جهان به‌حساب می‌آید.  gulpiyuri به‌معنای دایره‌ آب بوده و اساسا توسط تعدادی تونل زیرزمینی تشکیل شده‌است که به گودال طبیعی (خلیج بیسکای) متصل می‌شوند. باید گفت آب این ساحل که به‌عنوان یکی از بهترین سواحل معروف اسپانیا شناخته‌می‌شود، به‌دلیل عبور از تونل‌های زیرزمینی بسیار سرد است. این ساحل برخلاف بسیاری از سواحل پنهان دیگر کاملا جزرومد است و حتی امواجی دارد که نوار کوچکی از شن و ماسه را می‌پوشاند. ساحل  gulpiyuri در استان آستوریاس قرار دارد و در همه طول سال می‌شود از آن بازدید کرد.

Playa de sea illetes

اگر شما در سفر به اسپانیا به‌دنبال سواحل ماسه‌سفید هستید، از ساحل sea illetes دیدن کنید تا به یکی از بهترین سواحل اسپانیا در سراسر جهان قدم بگذارید. این مکان به‌دلیل ساختار ماسه‌ای و آب‌های فیروزه‌ای‌اش، به‌عنوان (کارائیب در قاره اروپا) نیز شناخته‌می‌شود. در حالی که می‌توانید از آب‌وهوای عجیب‌وغریب آنجا لذت ببرید، همچنین می‌توانید غذاهای دلچسب و نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را در رستوران‌ها و کافه‌های متعددِ موجود در سراسر ساحل میل کنید. این ساحل در فورمنترای اسپانیا واقع شده و شما در طول سال می‌توانید از آنجا بازدید کنید. علاوه بر همه آنچه که گفته‌شد، اگر به‌دنبال آرامش و سکوت هستید، این ساحل گزینه مناسبی است؛ چراکه در آنجا هیچ باشگاه‌ شبانه‌ای با صدای بلند وجود ندارد. همچنین این مکان از تجهیزات موج‌سواری و غواصی بهره‌مند است.

Playa de las canteras؛ یکی از بهترین سواحل توریستی اسپانیا

بهترین سواحل اسپانیا

ساحل  las canteras به‌عنوان یکی از برترین سواحل شهری اروپا شناخته‌می‌شود. طول این ساحل 3کیلومتر بوده و یکی از مقاصد محبوب ساحلی جنوب اسپانیا است که در مرکز شهر قرار دارد. علت شهرت این ساحل، وجود مناظر طبیعی، شن‌های طلایی خیره‌کننده، کیفیت امکانات ارائه‌شده و فضای پرجنب‌وجوش آن است. صخره‌های گدازه‌ای که در این ساحل وجود دارد، از ماسه‌های این ساحل و آبزیان، در برابر امواج عظیم دریا محافظت می‌کند و به همین دلیل مکان مناسبی برای غواصی به‌شمار می‌آید. این ساحل در پشت خلیج، جایی که مسیر پیاده‌روی به‌پایان می‌رسد، منطقه‌ای بسیار مناسب و محبوب را برای موج‌سواران ایجاد کرده‌است. همچنین این مکان دارای مناطق ورزشی مدرن و محافظت‌شده برای کودکان است. شما در تمام طول سال می‌توانید از این مکان که یکی از بهترین سواحل کشور اسپانیا به‌شمار می‌آید، بازدید کنید. 

Cala comte

آیا به‌دنبال برنامه‌ریزی تعطیلات برای سفر به اسپانیا هستید؟ پس ساحل cala comte  را در برنامه خود قراردهید. این ساحل شنی طلایی با چشم‌اندازی خیره‌کننده که شامل صخره‌های سنگی و تپه‌های شنی است، یکی از بهترین سواحل اسپانیا در ماه مارس تا اکتبر محسوب می‌شود. این مکان همیشه پر از جمعیت‌هایی با فرهنگ‌های گوناگون است که برای تماشای غروب باشکوه خورشید از ساحل آن، به این مکان می‌آیند. Cala comte در جزایر بالئاری قراردارد و یک نقطه شروع عالی برای بازدید از دیگر سواحل و جاذبه‌های جزیره به‌شمار می‌آید. به‌علاوه این مکان، فعالیت‌های ورزشی مثل غواصی، قایقرانی و اسکی روی آب را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. شما دوست عزیزی که قصد سفر به اسپانیا را دارید، cala comte را به‌عنوان یکی از بهترین سواحل کشور اسپانیا برای بازدید، هرگز از دست ندهید.

ساحل بولونیا

بهترین سواحل اسپانیا

این ساحل در شهر پهناور )تاریفا( واقع‌شده و یکی از بهترین سواحل اسپانیا است که به‌خاطر خرابه‌های رومی، کافه‌های آبمیوه و رستوران‌های ساحلی چوبی‌اش بسیار معروف است. آب‌وهوا در این ساحل کاملا متغیر است؛ هنگامی که باد وجود ندارد، این مکان برای شنا و حمام آفتاب ایده‌آل است؛ اگرچه موج‌سواران این هوای مطلاطم را دوست دارند، زیرا امواج بلندی در اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و موج‌سواری را بسیار مهیج می‌کند. گردشگران از این ساحل بازدید می‌کنند تا در تپه‌های شنی پیاده‌روی کنند و از آب‌های آرام، دسته‌های چمنزار و البته ماسه‌های طلایی دست‌نخورده لذت ببرند. این ساحل به‌دلیل بادهای شدید، میان بادبادک‌بازان نیز محبوب است. بهترین زمان بازدید از این مکان ماه‌های آوریل تا اکتبر است.

Playa de Alcudia؛ یکی از بهترین سواحل کشور اسپانیا

اگر به‌دنبال اقامتگاهی مجلل در نزدیکی ساحل هستید، ساحل  Alcudiaبسیار گزینه مناسبی است. این مکان یکی از معدود مکان‌هایی است که دارای برخی از بهترین استراحت‌گاه‌های ساحلی در اسپانیا به‌شمار می‌آید. طول این ساحل شنی به 7کیلومتر می‌رسد و بزرگ‌ترین ساحل بالئاری است که در قسمت شمالی مایورکا قرار دارد.  Alcudia یکی از تجاری‎‌ترین سواحلی است که همه چیز را می‌توان در آن پیداکرد؛ از استراحتگاه گرفته تا رستوران، کافه، ورزش‌های آبی و همچنین wifi. این  ساحل که از بهترین سواحل معروف اسپانیا به‌شمار می‌آید، در مایورکا قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن از مارس تا اکتبر است. 

es trenc beach mallorca

بهترین سواحل اسپانیا

Es trenc نه‌تنها معروف‌ترین ساحل مایورکا، بلکه یکی از بهرین سواحل اسپانیا است. این ساحل 2کیلومتری به‌دلیل آب‌های شفاف و شن‌های سفیدِ دانه‌ریزَش معروف است. این مکان دارای هیچ‌گونه ورزش آبی یا استراحت‌گاهی در نزدیکی‌اش نیست و به‌این دلیل مکانی ایده‌آل برای گردشگرانی است که مایل به گذراندن اوقاتی آرام در میان محیطی آرام هستند. این ساحل را می‌توان یکی از بهترین سواحل اسپانیا و بکرترین مناطق تمدنی در مایورکا نامید؛ بنابراین es trenc برای پیاده‌روی بسیار گزینه مناسبی است. بسیاری از علاقه‌مندان به فضای باز، برای موج‌سواری و غواصی به این ساحل می‌آیند چرا که آب شفاف و منطقه وسیع ساحلی‌اش فرصت‌های بسیار خوبی را برای این امر فراهم می‌کند. بهترین زمان بازدید از این مکان، ماه مارس تا مه است. 

Cies islands

جزیره cies در سواحل شمال‌غربی اسپانیا در گالیسیا و در دهانه ria de vigo (نام یک خلیج) واقع شده‌است. این مکان از بهترین سواحل اسپانیا است. محیط آرام، آب‌های آرام و شن‌های بی‌عیب، cies island را به‌یک مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها و همچنین زوج‌ها  تبدیل کرده است. اگرچه این بهشت گرمسیری ورزش‌های آبی زیادی ندارد، اما شنا و استراحت روی تخت‌های آفتاب‌گیری، بهترین کارهایی‌ است که می‌توان در این مسیر انجام داد. این مکان در شهر پنتبدرای اسپانیا واقع‌شده و بهترین زمان بازدید از آن، از ماه‌های مارس تا سپتامبر است. این جزیره به بازدیدکنندگان نوید گشت‌وگذار عالی در یک فضای طبیعی بسیار محافظت‌شده را می‌دهد. در این بهشت گم‌شده می‌توانیم از ساحل (rodas) نام ببریم که توسط روزنامه مشهور بریتانیایی (گاردیَن) عنوان بهترین ساحل جهان را به خود اختصاص داده‌است.

Play de la cristo؛ از بهترین سواحل معروف اسپانیا

بهترین سواحل اسپانیا

Playa de la cristo با رستوران‌ها، کافه‌ها و تخته‌های آفتاب‌گیر متعدد یکی از بهترین سواحل اسپانیا برای خانواده‌ها است. این ساحل به‌دلیل تمیزی‌اش پاداش پرچم آبی را به خود اختصاص داده‌است. همچنین این ساحل به‌دلیل داشتن یک زمین بازی، مکانی ایده‌آل برای افرادِ دارای بچه به‌شمار می‌آید. به‌علاوه این مکان، پارکینگی دارد که به‌راحتی قابل دسترس است تا در مواقع اضطرار به‌سرعت به ماشین برسید. ورودی ساحل دارای آبی آرام، زلال و آبی است. این  ساحل هر روز توسط خدمات عمومی تمیز شده و شن‌وماسه‌اش از زباله پاک می‌شود. در این مکان، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و آسیایی را سِرو می‌کنند. ماهی ذغالی در این منطقه بسیار محبوب است. همچنین گردشگران می‌توانند اوقات فراغت خود را در شهری بگذرانند که معماری بسیار بدیعی دارد. این ساحل در شهر مالاگا قرار دارد و  بهترین زمان بازدید از آن، ماه‌های آوریل تا سپتامبر است.

Playa de la carihuela 

این ساحل که در شهر پرهیاهوی تورمولینوس واقع ‌شده‌است، یکی از بهترین سواحل اسپانیا محسوب می‌شود. خط ساحلی این مکان 2کیلومتر طول و 40متر عرض دارد. carihuela در شب صحنه‌های بسیار روشنی دارد. در این بخش مسیری طولانی و پر از ماسه‌های طلایی است که در آن تخته‌های آفتاب‌گیر، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار و مسابقات زنده ارائه‌می‌شود.  la carihuela چشم‌انداز بسیار جذابی نیز دارد که مانند پاتایا توسط ساختمان‌های مرتفع تزئین شده‌است. بهترین زمان بازدید از این مکان به‌عنوان بهترین سواحل اسپانیا، ماه‌های مارس تا سپتامبر است. 

Play de los genoveses

بهترین سواحل اسپانیا

Playa de los genoveses که در مناطق کمتر شناخته‌شده المریا واقع شده‌است، ساحلی نامتعارف به شکل نعل اسب دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل اسپانیا برای دوست‌داران طبیعت است؛ زیرا در این مکان  چیزی جز آب‌های کم‌عمق، شن‌های نرم و صخره‌های سنگی وجود ندارد و بنابراین می‌توان انتظار داشت محیطی آرام و عاری از هرگونه سر و صدایی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. las genovesesn نام خود را از نیروی دریایی (جنوا) گرفته‌است که کشتی‌هایش سال 1147 برای حمایت از اشغال مسیحی المریا در اینجا مستقر شدند. این مکان در (سن خوزه) قرار گرفته‌ و بهترین زمان بازدید از آن، ماه‌های مارس تا مه است. 

Playa la herradura؛ یکی از بهترین سواحل توریستی اسپانیا

Playa la herradura که خط ساحلی اندلس به‌طول 800کیلومتر را بسیار زیبا می‌کند، بهشتی برای دوست‌داران ورزش‌های آبی به‌حساب می‌آید. این مکان یکی از بهترین سواحل اسپانیا برای انجام فعالیت‌های ماجراجویانه مانند غواصی و موج‌سواری است. مسافران همچنین از این مکان دیدن می‌کنند تا بقایای گالن‌های اسپانیایی قرن شانزدهم را کشف کنند. درواقع این ساحل، سنگریزه‌ای و دارای ماسه‌های تیره است. همچنین طولش کمی بیش از 2کیلومتر و عرضش 50متر است. موقعیت مکانی این ساحل در (costa tropical ) دراستان گرانادا است و در تمام طول سال می‌شود از آنجا بازدید کرد.

Playa del canuelo

بهترین سواحل اسپانیا

بهترین ساحل (casto del sol،)  playa la canelo نام دارد که هیپی‌های زیادی را به این مکان جذب می‌کند. این سواحل به‌دلیل دلشتن رستوران‌ها، کافه‌ها و تجهیزات فراوان برای غواصی، یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت در مناطق گرمسیری است. از آنجایی که مسیر دسترسی به این ساحل، راحت نیست، بنابراین به‌طرز باورنکردنی خلوت است. این مکان با ماسه‌های زرد ریز، آب آرام و چشم‌اندازی از کاج‌ها اگرچه در بیشتر اوقات سال آرام است، ولی در ژانویه و فوریه بسیار شلوغ می‌شود. این مکان از بهترین سواحل کشور اسپانیا بوده و همانطور که گفته‌شد، در costa del sol واقع شده است. بهتراست بدانید، بهترین زمان بازدید از آن ماه‌های مارچ تا سپتامبر است.

سخن پایانی

باتوجه به آنچه که در این مقاله گفته‌شده‌است، هدف شناختن برخی از بهترین سواحل اسپانیا بوده‌است. سواحلِ هر کشور، از جمله‌جاهایی است که در همه جای جهان طرفدارن زیادی دارد. حال وقتی این ساحل‌ها در سرزمین شگفت‌انگیزی مانند اسپانیا واقع شود، میزان جذب گردشگر به‌مراتب بیش از جاهای دیگر خواهد بود. شما در این مقاله شناختی نسبی از هر یک از این سواحل به‌دست آوردید. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را دارید می‌توانید با آرامش خاطر، تجهیزات سفر را آماده کنید و با رفتن به این سواحل، سفر پربار و پرماجرایی را برای خود رقم بزنید. شما دوست عزیزی که این مقاله را تا ‌آخر دنبال کردید، در میان این سواحل بکر و بهشتی نخست کدام یک را برای دیدن برمی‌گزینید و چرا؟ با اشتراک نظر ارزشمندتان ما را نیز خوشحال کنید.

نظرات کاربران