London at night
31 اردیبهشت 1402
لندن

جاهای دیدنی لندن در شب؛ کارهای فوق‌العاده‌ای که می‌توانید انجام دهید!

لندن شهری 24 ساعته است. مهم نیست ساعت چند است، همیشه چیز هیجان‌انگیزی در این شهر وجود دارد که شما را سرگرم کند. اگر به دنبال انجام بهترین کارها در شب‌های لندن هستید، این مقاله راهنمای خوبی  برای گشت‌وگزار در شهر پس از تاریکی است.در نگاه اول، ممکن است اینطور به نظر برسد که همه چیزهای سرگرم کننده در لندن، در ساعات روز اتفاق می‌افتد، درحالی که این کاملا اشتباه است. مطمئناً، کارهای جالب زیادی در طول روز وجود دارد، اما لندن واقعاً در شب می‌درخشد.چه به دنبال هیاهوی مردم در شب باشید و چه جای آرام مثل تئاتر مدنظرتان باشد، لندن پیشنهادات جذابی برای شما دارد. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا جاهای دیدنی لندن در شب معرفی کنیم.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

جاهای دیدنی لندن به هنگام شب

پرواز شبانه با چشم لندن

The London Eye at night

چشم لندن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های لندن است که به هنگام شب حتی شگفت‌انگیزتر است.

می‌توانید داخل یکی از کابین‌های این چرخ‌وفلک بنشینید و از آنجا نمادهای معروفی مانند برج شارد را با چراغ‌های روشنش مشاهده کنید.

خرید شبانه در لندن

فقط این که خورشید غروب کرده‌است، به این معنی نیست که شما باید خرید را متوقف کنید. فروشگاه های زیادی در لندن وجود دارد که پس از تاریک شدن هوا باز می‌مانند؛ برای مثال، خیابان آکسفورد در روزهای هفته تا ساعت 9 شب باز می‌ماند.

شما بهتر است به دنبال مکان‌های خرید کوچکتر باشید. بازار شبانه بریکستون در طول تابستان تا حدود ساعت 11 شب باز است و فروشگاه‌هایی مانند راف‌ترید (برای موسیقی) ریگن‌ویر (لباس‌های قدیمی)، در اواخر سال نیز باز هستند.

بازدید از موزه

شکی نیست که بازدید از موزه‌ها برخی از بهترین فعالیت‌های روز لندن هستند، اما آیا می‌دانستید که آنها از بهترین جاذبه‌های شب لندن نیز هستند؟

موزه‌هایی که به هنگام شب در لندن باز هستند، معمولا کارگاه‌ها، رویدادها یا سخنرانی‌هایی در مورد موضوعات مختلف برگزار می‌کنند؛ به عنوان مثال، رویدادهای موزه ویکتوریا و موزه علوم و همچنین افتتاحیه ماهانه موزه جان سوان که کل فضای آنجا با نور شمع روشن می‌شود.

تورهای شبانه لندن

Night tours of London

تاریخ لندن آنقدر وسیع است که گاهی شرکت در یک تور، بهترین راه برای کشف آن است. این موضوع نه‌تنها در مورد لندن به هنگام روز، بلکه برای پس از تاریکی نیز صدق می‌کند؛ ضمن اینکه در شب، حتی داستان‌های بیشتری برای گفتن وجود دارد.

بسیاری از تورهای شبانه لندن بر روی قسمت تاریک تاریح شهر تمرکز دارند؛ مانند ارواح و قاتلان.

حتما در تور وحشتناک Jack the Ripper (جک قاتل) شرکت کنید؛ بی‌شک هیجان‌زه می‌شوید. فقط بعد از آن باید آماده باشید که چند شب از ترس خوابتان نبرد!

مراسم کلید

برج لندن یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی شهر است؛ یک کاخ سلطنتی که در گذشته به عنوان یک زندان و یک باغ‌وحش غیررسمی استفاده می‌شده‌است.

آیا نمی دانید یکی از بهترین جاهای دیدنی لندن در شب کجا است؟ در مورد مراسمی که بیش از 700 سال است در این شهر برگزار می‌شود، چیزی شنیده‌اید؟

مراسم کلید، هر روز عصر در برج لندن، زمانی که دروازه‌های اصلی برای شب قفل هستند، برای بیش از 700 سال است که برگزار می‌شود. حتی تا به امروز، این آیین هنوز دقیقاً به همان شکلی است که در دهه 1400 بود. بلیط‌های این مراسم، رایگان است اما باید از قبل آن‌ها را رزرو کنید.

فقط یادتان باشد که بلیط‌های خود را خیلی زودتر تهیه کنید (حداقل چند روز، ترجیحا چند هفته) زیرا بسیار سریع رزرو می‌شوند.

قایق‌سواری در رودخانه تایمز

Boating on the River Thames

رودخانه تایمز، رگ حیات شهر است. حتی در حال حاضر پس از چندین بار پیاده‌روی در امتداد آن، سفر با قایق یکی از تفریحات لذت‌بخش لندن برای تماشای شهر از منظری متفاوت است.

منظره غروب آفتاب در حالی که سوار بر قایق، به سمت پایین رودخانه می‌روید، واقعا تماشایی است.

بازدید از هنرستان کیو لاتس

باغ خیره‌کننده کیو بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در جهان است. ممکن است با خود فکر کنید که روز تنها زمانی است که می‌توانید انواع گیاهان خیره‌کننده را ببینید، درصورتی که اینطور نیست.

شما می‌توانید پس ار رزرو بلیط به آنجا بروید و علاوه بر تماشا، در کارگاه‌های آموزشی که در آنجا برگزار می‌شود نیز شرکت کنید.

جاهای دیدنی و رایگان لندن در شب

ممکن است بسیاری برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرشان به لندن، خواهان تفریحات رایگان باشند؛ به همین علت در این بخش از مقاله به معرفی سرگرمی‌هایی که هیچ هزینه‌ای دربرندارند می‌پردازیم.

قدم زدن در امتداد رودخانه تایمز

و باز هم رودخانه تایمز، اما این بار با قدم زدن در امتداد آن. شما می‌توانید از پل تاور بریج شروع کنید و مسیر خود را به سمت بالای رودخانه بپیمایید. (توصیه می‌کنیم از کرانه جنوبی پیاده‌روی کنید). وقتی به پل لمبث برسید، بزرگ‌ترین مکان‌های دیدنی را در طول مسیر رودخانه خواهیددید.

وقت‌گذرانی در ساوث‌بنک

South Bank

ساوث‌بنک، اغلب به لطف بسیاری از تئاترها، نمایشگاه، سینما و رستوران‌ها، به‌عنوان مرکز فرهنگی شهر توصیف می‌شود.

بدیهی است که پیاده‌روی در امتداد کرانه جنوبی آنجا رایگان است. اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر توانستید به Mediatheque بروید؛ جایی که می‌توانید مجموعه‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را از آرشیو عظیم BFI به صورت رایگان تماشا کنید.

تماشای خفاش‌ها در هاید‌پارک

تاکنون پیشنهادات ما برای کارهایی که می‌توان در شب به صورت رایگان در لندن انجام داد، کاملاً استاندارد بوده‌است، بنابراین زمان آن رسیده که کمی چیز ترسناک به شما معرفی کنیم.

هایدپارک، جایی است که هنگام شب اگر سری به آنجا بزنید، می‌توانید خفاش‌هایی را ببینید که جلوه‌ای متفاوت و وهم‌انگیز به فضا می‌بخشند.

رصد ستارگان در رصدخانه همپستد

برای بیش از 100 سال، رصدخانه همپستد به لندنی‌ها و بازدیدکنندگانش این فرصت را می‌دهد که به آسمان شب نگاه کنند و درباره آن اطلاعات کسب کنند.

بهترین از همه این است که نگاه کردن از تلسکوپ آن‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کهکشان، کاملاً رایگان است.

جاهای دیدنی لندن در شب، تئاترها و نمایش‌ها

تئاتر ملی

National Theater London

تئاتر ملی، یکی از معروف‌ترین مکان‌های هنرهای نمایشی در بریتانیا است که برای افزایش دسترسی مردم  به تئاتر با اجرای نمایش‌های درخشان با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه راه‌اندازی شده‌است.

تماشای یک نمایش در تئاتر بدون شک یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان به هنگام شب در لندن انجام داد. حتی ممکن است وقتی به آنجا می‌روید، یک خانواده سلطنتی را نیز ببینید که برای تماشای تئاتر به آنجا آمده‌اند.

BFI IMAX

اگر به دنبال تماشای بهترین فیلم‌‌ها هستید، سینمای BFI IMAX یک پیشنهاد عالی برای شما است. این مکان، بزرگترین پرده سینما در بریتانیا است و معمولاً یکی از اولین سالن‌هایی است که آخرین فیلم‌های پرفروش را به نمایش می‌گذارد.

انبار دونمار

Donmar Warehouse، یکی از جدیدترین تئاترهای لندن است؛ تئاتری مشهور به سرپرستی جوزی رورک با استعداد که شما را به خنده، گریه و تفکر وامی‌دارد. 

انبار دونمار با تنها 151 صندلی، فضایی صمیمی برای لذت بردن از تئاتر در محیطی آرام و دوستانه است.

گشتن در باربیکن

London Barbican

باربیکن کجا است؟ آنجا یک سینما، تئاتر، سالن کنسرت، گالری هنری، کتابخانه و مرکز رستوران است؛ جایی که به آموزش و نمایش هنرها اختصاص دارد. اگر می‌خواهید هنگام شب در لندن کاری انجام دهید، باربیکن مکان خوبی برای شروع است.

باربیکن، با معماری بروتالیست در شهر لندن، سزاوار وقت و توجه شما است. حتی یک هنرستان غول‌پیکر (یکی از بزرگترین‌های کشور) در داخل آن مدفون است.

شرکت در کنسرت

از بهترین تفریحات شبانه در لندن چیست؟ البته موسیقی زنده!

خوشبختانه، بسیاری از مکان‌های اطراف لندن دارای تقویمی از موسیقی زنده هستند. بلیط‌ها نیز معمولا مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شوند.

شرکت در یک نمایش کمدی

حس شوخ‌طبعی بریتانیایی‌ها در سرتاسر جهان موردعلاقه مردم است و لندن مطمئناً مرکزی برای کمدی‌ است؛ از فضاهای کوچک تا تئاترهای بزرگی مانند آپولو، گزینه‌های عالی زیادی برای تماشای کمدی وجود دارد.

تماشای فیلم در یک سینمای فانتزی

Centennial Cinema in Finchley

رفتن به سینما سرگرم‌کننده است، اما زمانی که فیلم را در یکی از سینماهای لوکس شهر ببینید، تجربه‌ای کاملا متفاوت است.

رفتن به سینمایی که در آن بتوانید فیلمی را روی مبلی راحتی تماشا کنید و یک نوشیدنی خنک در کنار کولر میل کنید، قطعا تبدیل به یکی از کارهای مورد‌علاقه‌تان برای انجام در لندن می‌شود.

از ققنوس، سینمای صدساله در فینچلی، تا سینمای نسبتاً شیک الکتریک در شوردیچ و ناتینگ‌هیل، مکان‌های شیک زیادی وجود دارد که می‌توانید فیلم‌هایی جذاب در آن‌ها تماشا کنید.

رفتن به سینماهای روباز در تابستان

لندن ممکن است به خاطر گرمای سالیانه‌اش شناخته نشود، اما ماه‌های باشکوهی در سال وجود دارد که خورشید می‌درخشد و باران متوقف می‌شود. در چنین موقعیتی، هیچ راهی بهتر از تماشای یک فیلم در فضای باز برای جشن گرفتن تابستان وجود ندارد. از فیلم‌های جدید گرفته تا آثار کلاسیک، گزینه‌های مختلفی در مکان‌هایی مانند رویدادهای تابستانی فیلم Four’s Screen در Somerset House وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و فیلم ببینید.

بهترین رستوران‌های لندن برای صرف وعده غذایی در شب

بسیاری از فعالیت‌های شبانه لندن شامل غذاخوردن است؛ چرا وقتی مکان‌های بسیار خوبی برای این کار وجود دارد، آن‌ها را امتحان نکنید؟

خوردن شام در رستوران Rules

Rules restaurant

نه تنها این رستوران قدیمی‌ترین رستوران لندن است (تاسیس در سال 1798)، بلکه غذاهایی بسیار خوشمزه دارد. اگر به دنبال غذاهای سنتی بریتانیایی هستید، صرف یک شام را در این رستوران از دست ندهید.

غذاخوری Duck and Waffle

می‌دانید که چه چیزی رستوران Duck and Waffle را اینقدر دوست‌داشتنی کرده‌است؟ خب، یک منوی بریتانیایی عالی که در ساختمانی 40 طبقه  به شما ارائه می‌شود. شما می‌توانید همزمان با صرف غذا، از مناظر شگفت‌انگیز لندن نیز لذت ببرید.

این غذاخوری هرگز بسته نمی‌شود. به دنبال خوردن غذاهای خوشمزه و تماشای مناظر شگفت‌انگیز در ساعت 3 صبح هستید؟ Duck and Waffle خواسته شما را برآورده می‌کند.

نکات مهم درباره جاهای دیدنی لندن در شب

خرید بلیط تئاتر در لندن چگونه است؟

Theater tickets in London

فکر می‌کنید با وجود سالن‌های زیادی که در مرکز شهر وجود دارد، تهیه بلیط برای اجراها آسان است؟ اینطور نیست. بلیط‌های تئاتر می‌تواند به‌سرعت فروخته شود و اغلب از ماه‌ها قبل به فروش می‌رود.

اگر به دنبال بلیط هستید، از وبسایت خود تئاتر آن را خریداری کنید (اما باید به بلیط‌فروشی‌ها در جاهای دیگر نیز نگاه کنید؛ زیرا هیچ وب‌سایتی تمام تئاترهای لندن را پوشش نمی‌دهد).

امنیت در شب‌های لندن برقرار است؟

لندن یک شهر بزرگ و به طور کلی امن است، اما به هرحال هنگامی که شب در حال گردش در این شهر هستید، مانند هر مقصد دیگری باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

حمل و نقل لندن در شب، آسان است؟

London transport at night

از منظر عملی، گردش در لندن پس از تاریکی آسان است. چندین مسیر اتوبوس 24 ساعته برای رفت‌وآمد وجود دارد. قطارهای خاصی نیز در طول شب حرکت می‌کنند.

البته توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بیرون بروید، همه جوانب را بررسی کنید؛ زیرا رسیدن به خانه با وسایل نقلیه عمومی ممکن است بعد از حدود ساعت 11 شب کمی کندتر و پیچیده تر باشد.

در صورت عدم موفقیت، همیشه تاکسی‌های سیاه (آنها بسیار گران هستند) یا اوبر که ارزان‌تر است، وجود دارند تا شما را به خانه برسانند.

کلام پایانی

اکنون که با تفریحات شبانه در لندن آشنا شدید، انتخاب شما کدام یک از مکان‌های معرفی‌شده در این مقاله است؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران