STAR TREK – BEYOND
3 خرداد 1402
دبی

فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی؛ هالیوود و بالیوود

مکان‌ها خیلی اهمیت دارند! به همین دلیل است که فیلمسازان همیشه به دنبال زیباترین مکان‌ها با ساختمان‌های مرتفع، رشته‌های کوهستانی جذاب و سواحل نفس‌گیر هستند تا فیلم‌های خود را به نمایش بگذارند. چه هالیوود باشد و چه بالیوود، تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن مکان مناسب برای هر صحنه انجام می‌شود. یکی از شهرهایی که اکنون در لیست A کارگردانان جایگاه ویژه‌ای دارد، دبی است. در اینجا لیستی از تمام فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی از جمله هالیوود و بالیوود است که می‌توانید درباره آن‌ها بیشتر بدانید. 

رزرو تور دبی

با رزرو بلیط هواپیما دبی، به دنیای هالیوود سفر کنید!

فیلم های هالیوود در دبی فیلمبرداری شده است

هالیوود علاقه خاصی به مناظر شهری پر زرق و برق و مناطق زیبای صحراهای طلایی دارد و هیچ چیز بهتر از دبی در آن جبهه نیست! بنابراین جای تعجب نیست که تا کنون بیش از 50 فیلم در امارت فیلمبرداری شده است. می‌خواهید بدانید کدام یک از صحنه‌های مورد علاقه شما در فیلم‌ها در این شهر فیلمبرداری شدند. در اینجا لیستی از فیلم‌های معروف هالیوودی که در دبی فیلمبرداری شده‌اند را قرار داده‌ایم:

فیلم ماموریت غیرممکن سال 2011 (MISSION IMPOSSIBLE – GHOST PROTOCOL)

فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی

هر گونه اشاره‌ای به فیلم های هالیوود و بالیوود فیلمبرداری شده در دبی بدون درج این نسخه اکشن مجموعه ماموریت غیرممکن ناقص است! در یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های فیلم، تام کروز با آرامش از ارتفاع حدود 1700 فوتی برج خلیفه به پایین می‌رود و این حرکت به عنوان شیرین کاری «ماموریت غیرممکن دبی» معروف شد. این فیلم همچنین دارای چند نما از دیگر مکان‌های محبوب دبی، از جمله هتل زعبیل سرای در پالم جمیرا و هتل آرمانی است.

فیلم پیشتازان فضا سال 2016 (STAR TREK – BEYOND)

جفری چرنوف، تهیه کننده پیشتازان فضا، مطمئناً حال و هوای آینده نگرانه دبی را تایید می‌کند! در حالی که هنوز به سطح زندگی آینده‌نگر جتسون‌ها نرسیده‌ایم، دبی بدون شک در راه تبدیل شدن به یکی از نوآورانه‌ترین شهرهای جهان است. این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی، صحنه‌های زیادی از این شهر را به نمایش می‌گذارد. 

فیلمی که شاهد بازگشت فرنچایز Star Trek با کریس پاین در صندلی کاپیتان بود به پرده نقره‌ای بازگشت، قسمت‌های قابل توجهی در دبی فیلمبرداری شد تا یکی از پایگاه‌های گران قیمت Enterprise، Yorktown را به تصویر بکشد. 

این صحنه از ترکیبی از چشم انداز دبی و CGI برای ایجاد یک شهر آینده نگرانه استفاده می‌کند که با توجه به پیشرفت دبی ممکن است دور از واقعیت نباشد. بازیگر نقش کریس پاین که به عنوان «future land» شناخته می‌شود، بیشتر صحنه‌ها در پیست مسابقه میدان، JLT، مرکز شهر دبی و برج العرب فیلمبرداری شده‌اند. جاده شیخ زاید نیز به دلیل آسمان‌خراش‌های نمادینش در برخی عکس‌ها گنجانده شده است. هزینه کل صحنه‌های فیلمبرداری شده در دبی بالغ بر 32 میلیون دلار تخمین زده شده است!

برای رزرو تور دبی و اقامت در هتل لوکس و 5 ستاره جمیرا زعبیل سرای کلیک کنید.

فیلم سیریانا سال 2005 (SYRIANA)

SYRIANA

سیریانا یکی از فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی با حضور بازیگران فهرست A مت دیمون و جورج کلونی است. شاهکار بازیگرانی حرفه‌ای در یک فیلم هیجان انگیز ژئوپلیتیک برنده اسکار که بر اساس سیاست نفتی و تأثیرات آن ساخته شده‌است. بخش‌های بزرگی از این فیلم در دبی فیلم‌برداری شده‌اند و برخی از سکانس‌های اکشن زیبایی چشمگیر مناطق خشک و صحراهای طلایی شهر را به تصویر می‌کشند.

این فیلم یکی در میان فهرست فیلم‌های هالیوود و بالیوود فیلم‌برداری شده در دبی به دلیل نحوه ترسیم کویر توسط کارگردان بسیار برجسته و قابل توجه است.

فیلم وال استریت سال 2010 (WALL STREET: MONEY NEVER SLEEPS) 

داستانی در مورد پول، جاه طلبی و طمع! یکی دیگر از فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی وال استریت است که تجمل و جذابیت سرمایه گذاری‌های پرمخاطره را به نمایش می‌گذارد. از طرفی وقتی صحبت از تجمل می‌شود، چگونه می‌توانیم دبی را فراموش کنیم؟ این شهر این افتخار را داشت که لوکیشن سکانس‌های مجلل، پایان مورد انتظار بازیگر نمادین مایکل داگلاس باشد.

از جواهرات مخفی دبی خبر دارید؟

فیلم سریع و خشن 7 سال 2015 (Fast & Furious-7)

فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی

تقریباً تمام مکان‌های ابوظبی در Fast & Furious  به راحتی قابل شناسایی هستند، از جمله یک ماشین اسپرت سرگیجه‌آور که بین جمیرا با دیوارهای شیشه‌ای در برج‌های اتحاد می‌پرد، ناوگانی از اتومبیل‌های اسپرت لوکس که از طریق تپه‌های شنی صحرای لیوا با شعله‌های آتش حرکت می‌کنند و خدمه Fast & Furious در حال سرگردانی قابل ملاحظه‌ای در پایین پله های طلایی کاخ امارات. همه این‌ها صحنه‌هایی هستند که در این فیلم در شهر دبی به تصویر کشیده شدند. 

وقتی در اول آوریل 2015 این فیلم اکران شد، با فروش 5.5 میلیارد درهم در سطح بین‌المللی، چهارمین پرفروش‌ترین اولین نمایش جهانی در تمام دوران شد. فیلمبرداری به دلیل از دست دادن وحشتناک بازیگر اصلی پل واکر به تعویق افتاد، اما با این وجود توانست برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های اکشن را ثبت کند.

با بازدید از دهکده جهانی دبی، سفری به دور دنیا داشته باشید.

فیلم شش زیرزمینی سال 2019 (6, Underground)

Underground، از فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی، پرهزینه‌ترین فیلم نتفلیکس تا به امروز بوده که در نوامبر 2018 به مدت شش هفته در ابوظبی فیلمبرداری شد. تمام صحنه‌ها در که رایان رینولدز بازیگر نقش اول و گروهش به کالیفرنیا، خاورمیانه و هنگ کنگ سفر می‌کنند در ابوظبی فیلمبرداری شد. صحرای لیوا، لوور ابوظبی، و دفتر مرکزی آلدار، اولین آسمان‌خراش‌های مدور جهان. این دومین فیلم نتفلیکس است که در ابوظبی فیلمبرداری شده، اولین فیلم «ماشین جنگی» برد پیت در سال 2015 است.

دیگر فیلم های هالیوودی که در امارات فیلمبرداری شده اند:

  • جشن عروسی 2 (The Wedding Party 2)
  • کونگ فو یوگا (Kung Fu Yoga)
  • شهر شنی (Sand City)
  • آنتن ها (Aerials)
  • فیلم روز استقلال (Independence Day Resurgence)
  • Dune2021
  • جنگ ستارگان (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens)
  • فیلم ناجورها (Misfits)

فیلم‌های بالیوودی که در دبی فیلم‌برداری شده‌اند

دبی به دلیل نزدیکی به شبه قاره هند و تنوع بسیار زیاد جاذبه‌های هیجان انگیز، ساختمان‌های زیبا و بیابان‌های خیره‌کننده، مورد علاقه اکثر فیلمسازان در هند است. فهرست زیر فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی و سایر نقاط امارات متحده عربی شامل فیلم‌های موفق باکس آفیس است که سوپراستارهایی مانند سلمان خان و شاهرخ خان را به نمایش می‌گذارند.

در پارک بالیوود دبی، با فرهنگ و هنر این کشور بیشتر آشنا شوید.

سال نو مبارک سال 2014 (HAPPY NEW YEAR)

HAPPY NEW YEAR

سال نو مبارک، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های بالیوودی که در دبی فیلم‌برداری شده است، این سرگرمی اکشن-کمدی با بازیگران تمام ستاره به رهبری شاهرخ خان است. دبی فقط مکان اصلی فیلمبرداری این فیلم نبوده؛ بلکه به عنوان یک نقطه محوری در داستان فیلم عمل کرده‌است. 

این فیلم درباره گروهی عجیب و غریب از مردم است که به قهرمان داستان (شاهرخ خان) کمک می‌کنند تا انتقام مرگ پدرش را بگیرد. بیشتر سکانس‌ها از پس‌زمینه دبی استفاده می‌شود و تمام گروه برای شرکت در مسابقه رقص به این شهر سفر می‌کنند. کارگردان فیلم، فرح خان، می‌گوید که او حتی فیلم را کاملا در دبی ایده‌پردازی کرده و فیلمنامه‌اش را با در نظر گرفتن منظره شهر نوشته است.

بیشتر فیلمبرداری در آتلانتیس، پالم و دبی مال انجام شد تا تجربه‌ای بزرگ‌تر از زندگی را که شهر ارائه می‌دهد به تصویر بکشد. عنوان فیلم همچنین به جشن‌های شگفت انگیزی که دبی برای سال نو ترتیب می‌دهد، اشاره دارد.

فیلم خوش آمدید و خوش برگشتید سال 2007 و 2015 (WELCOME AND WELCOME BACK)

هم فیلم اصلی و هم دنباله آن در دبی فیلمبرداری شده‌است. این فیلم‌ها دارای بازیگرانی پر ستاره هستند و آنیل کاپور و نانا پاتکار نقش‌های اصلی را در هر دو نسخه بازی می‌کنند.

خلاصه داستان حول محور تلاش‌های خنده‌دار این دو نفر برای ازدواج خواهرشان با مردی شرافتمند است. لوکیشن‌ها در دبی کاملاً سبک زندگی مجلل به تصویر کشیده شده و در فیلم نیز کاملا شاهد مهمانی‌های مجلل با قایق بادبانی و هتل‌های دیدنی خواهید بود. 

Welcome حتی صحنه‌ای دارد که شخصیت نانا پاتکار در هتل گراند حیات دبی مهمانی می‌دهد. این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های فیلمبرداری شده در دبی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

فیلم پارتنر سال 2007 (PARTNER)

فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی

دو ستاره محبوب بالیوود، سلمان خان و گوویندا، پس از یک شکاف بزرگ در این کمدی رمانتیک، با حضور کاترینا کیف به عنوان یک تاجر ثروتمند، فضای صفحه نمایش را به اشتراک گذاشتند. شما می‌توانید از برخی از مناظر دیدنی دبی در آهنگ‌های طراحی شده زیبای فیلم لذت ببرید، آهنگ‌هایی که به اندازه خود فیلم، حتی بیشتر از آن، محبوبیت داشتند.

دفاتر شرکت نشان داده شده در فیلم در برج های چلسی دبی مستقر بودند. این برج که اکنون به نام برج السلام شناخته می‌شود، یکی از بلندترین ساختمان‌های مسکونی در شهر است.

همچنین در این فیلم می‌توانیم نگاهی اجمالی به هتل معروف امارات پالاس و شهر رسانه‌ای دبی داشته باشیم، جایی که برخی از آهنگ‌های محبوب فیلم، از جمله «تو عشق من هستی، جانجا تو عشق من هستی» و «ماریا ماریا» در آن فیلم‌برداری شده‌اند.

در دبی کجا اقامت کنیم؟

فیلم هوماری ادوری کاهانی سال 2015 (HUMARI ADHURI KAHANI)

داستان غم انگیز عشق نافرجام، این فیلم دارای چندین سکانس زیبا است که در دبی فیلمبرداری شده است، از جمله عمران هاشمی که در وسط باغ معجزه دبی (بزرگترین باغ طبیعی جهان) ایستاده است. مناطق دیگر برای فیلمبرداری شامل نهر خیره کننده دبی و بازارهای شلوغ در بازار مینا بود.

فیلم نترس سال 2010 (DABANGG)

DABANGG

یکی از سکانس‌های آهنگ رکوردشکن سلمان خان، دابنگ نیز در دبی فیلمبرداری شد. سکانس آهنگ نشان داد که زوج اصلی در حال لذت بردن از تپه‌های شنی با اکتان بالا در صحرا بودند. مکان‌های دیگر فیلمبرداری شامل کاخ امارات و ایستگاه مترو برجمان بود.

در حین فیلمبرداری فیلم، سوناکشی سینها و سلمان خان روی یک سلفی در میان صحرا در فضای مجازی قرار دادند که حسابی در اینترنت مورد بحث و توجه قرار گرفت. حتی بسیاری از طرفداران سلمان به دبی آمدند تا بر روی عکس‌های اینستا با الهام از این سکانس معروف عکس بگیرند.

دبی به چی معروفه؟

دیگر فیلم‌های بالیوودی که در امارات فیلمبرداری شده‌اند:

  • فیلم Race
  • فیلم  Bewakoofiyaan
  • فیلم  Dilwala 
  • فیلم Once Upon a Time in Mumbai Dobaara
  • فیلم Sarkar 3
  • فیلم Zero
  • فیلم 36 China Town
  • فیلم Maine Pyaar Kyun Kiya

از جدیدترین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی کم نیستند و این شهر به دلیل جاذبه‌های بصری زیادی که دارد به عنوان یک لوکیشن جذاب برای فیلم‌ها شناخته می‌شود. ما در این مقاله به برخی از فیلم‌های بالیوود و هالیوود که دبی را به صحنه کشیده‌اند، صحبت کردیم. با توجه به مدرنیته بودن و فضای شهر دبی، بعید نیست که تعداد فیلم‌های بیشتری از این شهر به روی صحنه‌های سینماهای جهان برود. 

سوالات متداول

آیا می‌دانید کدام فیلم‌ها در دبی فیلم‌برداری شده‌اند؟

بله، تعداد زیادی فیلم در دبی فیلم‌برداری شده است. برخی از معروف‌ترین آنها عبارتند از: Mission: Impossible – Ghost Protocol، Fast & Furious 7، و Star Trek Beyond.

فیلم Ghost Protocol در دبی کجا فیلم‌برداری شد؟

بخشی از فیلم Ghost Protocol در برج خلیفه، برج جمیرا، و خیابان‌های معروف شهر دبی مانند خیابان الشیخ زاید فیلم‌برداری شد.

چه فیلم‌هایی از تاریخهای تاریخی و فرهنگی دبی الهام گرفته‌اند؟

فیلم‌هایی مانند City of Life و From A to B از تاریخ و فرهنگ گنجانده شده در شهر دبی الهام گرفته‌اند.

در فیلم Fast & Furious 7، صحنه‌های اکشن در کجا فیلم‌برداری شد؟

برخی از صحنه‌های اکشن فیلم Fast & Furious 7 در برج خلیفه و دارالحکومت دبی فیلم‌برداری شد.

نظرات کاربران