جاهای دیدنی لس ‌آنجلس؛ سفر به شهر فرشتگان

لس آنجلس و یا شهر فرشتگان شهری بزرگ و پرجمیعت در کالیفرنیای آمریکا است. بیشتر جمعیت لس‌آنجلس، چیزی معادل 78 درصد جمعیت را لاتین‌تبارهای مکزیکی تشکیل می‌دهند. در این میان جمعیت زیاد ایرانیان ساکن در این شهر را هم نمی‌توان نادیده گرفت. ایرانیان ساکن در این شهر معمولاً جزو قشر بسیار مرفه دنیا هستند. در این مطلب تصمیم داریم با خرید بلیط هواپیما لس‌آنجلس به این شهر خوش آب و هوا سفر کنیم. بنابراین قبل از اینکه در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس فرود بیایید، لازم است موارد مهمی، از جمله جاهای دیدنی لس آنجلس را بشناسیم!

لس آنجلس

چرا باید به لس آنجلس سفر کنیم؟

  • لس‌آنجلس دارای سومین اقتصاد ابرشهری بزرگ در جهان است.
  • بیشترین تنوع قومیتی در کل آمریکا ساکن لس آنجلس هستند.
  • آب و هوای لس آنجلس بسیار دلپذیر است و دمای تابستان و زمستان آن همواره مطبوع است.
  • لس آنجلس سواحل زیبا و مجهزی برای دوستداران شنا و آفتاب دارد.
  • اولین و جذاب‌ترین دیزنی‌لند دنیا در لس‌آنجلس قرار دارد.
  • لس‌آنجلس میزبان فیلم‌های هالیود است.
  • کنسرت بزرگترین خوانندگان دنیا در لس آنجلس برگزار می‌شود.
  • هزینه‌های غذا و نوشیدنی در شهر لس‌آنجلس چندان زیاد نیست.

جاهای دیدنی لس آنجلس

در تاریخ چهار دسامبر سال 1781 میلادی، 44 مهاجر اسپانیایی در جنوب کالیفرنیا و در منطقه دره دود مستقر شدند و آن منطقه را لس آنجلس نامگذاری کردند. شهر امروزی توسط فرماندار اسپانیایی‌الاصل «فیلیپ دنو » تاسیس شد. برگردان نام اسپانیایی لس آنجلس به فارسی به معنای شهر فرشتگان است. حالا که کمی با تاریخچه این شهر آشنا شدید، بریم به سراغ جاهای دیدنی لس آنجلس!

پیاده‌روی مشاهیر در خیابان هالیوود

لس آنجلس

آدرس: بلوار هالیوود، خیابان واین، لس آنجلس، CA 90028، ایالات متحده

پیاده‌روی مشاهیر یکی از جاهای دیدنی لس آنجلس است. گردشگران به محض ورود به شهر فرشتگان به بلوار هالیود می‌آیند تا شاهد حدود 3 هزار ستاره زمینی باشند که بر روی پیاده‌روی عریض و طولی نصب شده‌اند.

ستاره‌های چهره‌های محبوب جهانی همچون مرلین مونرو و مایکل جکسون از پربازدیدترین ستاره‌های این ناحیه هستند.

در ضمن برای بازدید از استدیوهای فیلمبرداری معروف آمریکایی مانند ینیورسال و دکورهای به جای مانده از فیلم‌های شناخته شده دنیا، می‌توانید از تورهای رایگانی که در محدوده هالیوود برگزار می‌شوند، استفاده کنید.

محله تهرانجلس در لس آنجلس

تهرانجلس در لس آنجلس

آدرس: لس‌آنجلس، وست وود

حدود 350 هزار تا 800 هزار ایرانی ساکن لس آنجلس هستند. حضور این جمعیت کثیر در شهر آمریکایی لس‌آنجلس، باعث شده میان ایرانیان، لس‌آنجلس به تهرانجلس معروف شود. به پاس خدمات بیشماری که ایرانیان در راستای بهیه سازی این شهر انجام داده‌اند، شهردار لس‌آنجلس در سال 2009 چهاررراهی را به نام ایرانیان نامگذاری کرد.

لس آنجلس کانون موسیقی پاپ ایرانیان ساکن در آمریکا به حساب می‌آید و استیدوی های ضبط موسیقی فراوانی را نیز تاسیس کرده‌اند.

دو محله بورلی هیلز و وینیز بیچ جزو دو منطقه ثروتمندنشین در کل آمریکای شمالی هستند که ایرانیان زیادی نیز ساکن این مناطق هستند.

بورلی هیلز لس آنجلس

بورلی

آدرس: کالیفرنیا، لس‌آنجلس، بورلی‌هیلز

بورلی‌هیلز منطقه‌ای بسیار امن و لاکچری نشنین است که در حومه غربی لس‌آنجلس قرار دارد. بسیاری از سلبریتی‌های معروف در عرصه ورزش، خوانندگی و بازیگری در این منطقه ساکن هستند.

حدود 10 هزار ایرانی ثرتمند در این منطقه زندگی می‌کنند و آمارها نشان می‌دهد که بیش از 20 درصد از زمین‌های بورلی هیلز آمریکا به نام ایرانیان است.

یکی از زیباترین بوتیک‌های لباس در این منطقه متعلق به بیژن پاکزاد است. بیژن پاکزاد طراح ایرانی لباس‌های لوکس بود که بوگاتی معروف زرد رنگش دم درب فروشگاهش همیشه نظر رهگذران را به خود جلب می‌کرد. متاسفانه این طراح لباس مشهور که همواره میزبان ستاره‌های شناخته شده دنیا بود، چند سال پیش دارفانی را وداع گفت و هم اکنون بوتیک وی توسط بازماندگانش اداره می‌شود.

درباره خیابان ثروتمندان چه میدانید؟ (لینک مقاله)

محل برگزاری مراسم اسکار، کداک تیتر (دالبی تئاتر)

لس آنجلس

آدرس: بلوار هالیوود، خیابان هالیوود

کداک تیتر برای سالیان زیادی محل برگزاری مراسم اسکار بوده است. این سالن بزرگ و مجهز در سال 2001 با ظرفیت بالغ بر 3300 نفر تاسیس و از همان سال تا به امروز میزبان مراسم‌های بزرگ اهدای جوایز سینمایی و محل برگزاری کنسرت خوانندگان معروفی از سراسر دنیا و ایران مانند گروه پینک فلوید ودیوید گیلمور، سلن دیون، آدریا بوچلی و صدها نام شناخته شده دیگر بوده است.

این سالن کنسرت در منطقه هالیوود و هایلند قرار دارد و اطراف آن آنقدر رستوران و مرکز خریدهای 24 ساعته وجود دارد که فضایی مناسب برای شب زنده‌داران است.

کوه هالیوود در لس آنجلس

Santa Monica, Griffin Park

آدرس: لس آنجلس، سانتامونیکا، گریفن پارک

یکی دیگر از جاهای دیدنی لس آنجلس کوه و یا نشان هالیوود است. این نشان در تپه‌های مانت‌لی کوه‌های سانتا مونیکای هالیوود قرار دارد. این نشان حدود 14 متر ارتفاع و 110 متر پهنا دارد. نشان هالیوود که نوشته‌ای لاتین از همین المان است در سال 1923 برای یک شرکت املاک محلی طراحی شد.

قرار بود این نشان تنها یکسال در این ناحیه نصب باشد، اما با گذشت حدود 100 سال همچنان پابرجاست و سوژه بسیار خوبی برای گردشگران شهر لس‌آنجلس و ثبت عکس‌های یادگاری است.‎

بازدید از رصدخانه گریفتیس

Griffith Observatory

آدرس: لس آنجلس، جاده رصدخانه

رصدخانه گریفیتس یک مرکز ستاره‌شناسی بزرگ و محبوب در سانتا مونیکای لس‌آنجلس است. این رصدخانه در سال 1935 تاسیس شد و مقصد گردشگران زیادی از آن سال تا به امروز بوده. با صعود بر تپه بلندی که رصدخانه بر روی آن قراردارد علاوه بر بازدید از ساختمان رصدخانه، چشم‌اندار فوق العاده‌ای از لس‌آنجلس هم زیر پای شماست. این مکان محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌های محبوب آمریکایی نظیر لالالند است. رصدخانه گریفیتس ، میزبان آسمان نمای ساموئل آسچین، تماشایی ترین آسمان شب است.

پارک دیزنی لند در لس آنجلس

<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d105698.8943546945!2d-118.44046918359379!3d34.1184341!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x80dcd7d12b3b5e6b%3A0x2ef62f8418225cfa!2sDisneyland%20Park!5e0!3m2!1sen!2s!4v1657347333176!5m2!1sen!2s" width="600" height="450" style="border:0;" allowfullscreen="" loading="lazy" referrerpolicy="no-referrer-when-downgrade"></iframe>

آدرس: لس‌آنجلس، دیزنی لند، خیابان S. Harbour، Anaheim، CA

در سال 1955 پارک بازی منحصر به فردی با الهام از شخصیت‌های محبوب کمپانی دیزنی در لس آنجلس افتتاح شد. این پارک یکی از جذابترین جاهای دیدنی لس‌آنجس جلس طی سفر به این شهر است. سالانه حدود 18 میلیون گردشگر از این پارک دیدن می‌کنند.

با ورود به این پارک با شخصیت‌های واقعی دنیای دیزنی‌لند از نزدیک آشنا می‌شوید. حضور در دیزنی‌لند برای بسیاری از کودکان سراسر دنیا همانند آرزوی شیرین و دست نیافتنی است.

در پایان

لس آنجلس را به اسم LA و یا LA LA LAND هم می‌شناسند. احتمالاً لالالند را با نام فیلم مشهور اسکاری به همین نام و بازی «اما استون» می‌شناسید. در پایان به شما توصیه می‌کنیم اگر به لس آنجلس سفر می‌کنید جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این شهر را حتما ببیند، قدم زدن در سواحل لس آنجلس همانقدر دلچسب است که پیاده روی در خیابان هالیوود!

اگر شما دیگر جاهای دیدنی لس آنجلس را می‌شناسید که جای آن در این مطلب خالی است، در قسمت نظرات نام آن جاذبه را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران