HOLLYWOOD BOULEVARD

معروف ترین خیابان های لس آنجلس؛ از بلوار هالیوود تا جاده ساحلی اقیانوس آرام

معروف ترین خیابان های لس آنجلس که روح ایالت را در بر می گیرد، داستان های زیادی برای گفتن دارد. بلوار هالیوود فرش قرمز لس آنجلس است، Embarcadero قلب تپنده S.F است. بنابراین زمانی که بلیط هواپیما لس انجلس را رزرو کردید؛ از خیابان ها غافل نشوید!

1. SUNSET BOULEVARD

لس آنجلس

اگر به دنبال معروف ترین خیابان‌ های لس آنجلس با درختان نخل هستید، بلوار سانست مقصد نهایی شما است. بلوار سانست یک گذرگاه بزرگ است که از بورلی هیلز، هالیوود غربی و چندین منطقه در لس آنجلس می گذرد. این خیابان پرطرفدار در کالیفرنیا میزبان هتل سان ست توور است. خیابانی که افراد معروفی همچون الیزابت تیلور، جان وین و مرلین مونرو از بازدیدکنندگان مکرر آن بوده اند. بلوار سانست قبلاً مملو از ستاره های راک بود. امروزه، این خیابان محل برگزاری بهترین جشنواره های عکاسی در لس آنجلس است.

2. TELEGRAPH AVENUE

این خیابان از مرکز تاریخی اوکلند شروع می شود و به ضلع جنوبی دانشگاه کالیفرنیا برکلی ختم می شود. داستان پشت نام خیابان تلگراف بسیار ساده است، خط تلگراف ساخته شده بین اوکلند و مارتینز در امتداد این جاده حرکت می کرد. در سال 1869، اولین خط اسب سواری اوکلند نیز در امتداد این خیابان از معروف ترین خیابان های لس آنجلس ساخته شد. خیابان تلگراف، محل بسیاری از ساختمان های قرن نوزدهمی است که دارای بناهای تاریخی و نقاشی‌های دیواری و محل گالری‌های هنری، و استودیوهای یوگا است. در امتداد این خیابان قدم بزنید تا برخی از جالب‌ترین محله‌های اوکلند را کشف کنید.

3. NAPIER LANE

لس آنجلس

یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس که در میان کابین‌های رنگارنگ و خانه‌های آرت دکو قرار دارد، این خیابان تنها جاده چوبی سانفرانسیسکو است. مسیر خیابان ناپیر لین در میان باغ‌های عجیب و غریب و خانه‌های قدیمی می‌پیچد. این جنگل کوچک شهری دارای مناظر خیره‌کننده تپه تلگراف است که هنگام پیاده‌روی می‌توانید از آن لذت ببرید.

4.     Ocean Boulevard

جاده ساحلی اقیانوس آرام، مشهورترین خیابان ساحلی در لس آنجلس است. این خیابان در امتداد ساحل و رو به جنوب لانگ بیچ است که چشم‌اندازهای ساحل را به نمایش می‌گذارد. در امتداد این خیابان حرکت کنید تا موج سواران را در ساحل ببینید، از مغازه های ضلع شمالی دیدن و خرید کنید و یا برای تفریح به پارک بیکسبی بروید. این خیابان از شرق رودخانه سن گابریل در شروع می شود و تا گذرگاه سان پدرو در دهانه رودخانه لس آنجلس ادامه پیدا می کند. همچنین شما در بازدید از یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس می توانید از بندر لانگ بیچ، جزیره کوئین مری و جزایر نفتی THUMS بازدید کنید.

5.     Turnbull Canyon Road

لس آنجلس

Turnbull Canyon از جاده باتوم در بلوار بورلی شرقی در لس آنجلس شروع می شود. این منطقه در میان کوهنوردان و دوچرخه‌سواران، به‌ویژه برای آخر هفته‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. شایعه های زیادی در مورد این خیابان در لس آنجلس مانند وجود ارواح و زامبی ها بین مردم محلی وجود دارد، اما هیج کدام یک از این خرافات نباید سبب شوند که در سفرتان بازدید از یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس و گذر از میان مراتع سرسبز و پوشیده از گل های آن را از دست بدهید.

6.    Wells Drive

ولز درایو یکی از زیباترین خیابان ها برای گردش در دره سان فرناندو است که از میان مناطق جنگلی و با چشم اندازهای زیبایی می گذرد و می توانید در آن عمارت های جدید و خانه های قدیمی بسیاری را ببینید. یکی از جاذبه های معروف ترین خیابان های لس آنجلس، ورود اردک های کوچک دریاچه کنار جاده، به درون خیابان است، که رانندگان برای امنیت آنها می ایستند تا این جوجه های کوچک و زرد از عرض خیابان عبور کنند.

7. MELROSE AVENUE

لس آنجلس

خیابان ملروز که از بلوار سانتا مونیکا شروع می شود، یک خیابان مخصوص خرید در بین معروف ترین خیابان های لس آنجلس است. یک مزرعه دار در سال 1909، نام این خیابان را به نام شهری در ماساچوست گذاشت. در زمان کوتاهی، این خیابان خرده فروشان  و رستوران داران خلاق را به خود جذب کرد. حتی مطبوعات خیابان ملروز را « the new Rodeo Drive» نامیدند. تا به امروز، فروشگاه‌های قدیمی و مکان‌های هیپستر، حال و هوای بی‌نظیر این خیابان معروف کالیفرنیا را حفظ کرده‌اند.

8. HOLLYWOOD BOULEVARD

هیچ سفری بدون بازدید یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس کامل نمی شود. هنگام صحبت از شهر فرشتگان، بلوار هالیوود پر از نخل، اولین چیزی است که به ذهن می رسد. به غیر از پیاده‌روی مشاهیر افسانه‌ای هالیوود، این خیابان دارای مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و جاذبه‌های نمادین است. تئاتر چینی Grauman یک تجربه فیلم قدیمی و جذاب را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. تئاتر دالبی و هتل مجلل روزولت هالیوود جذابیت بیشتری به این خیابان تاریخی می بخشند. هر سال در طول فصل تعطیلات، بلوار هالیوود به مقصدی با مضمون کریسمس تبدیل می‌شود، که اساساً تبدیل به “Santa Claus Lane” می‌شود.

9. MULHOLLAND DRIVE

لس آنجلس

Mulholland Drive که در میان کوه‌های سانتا مونیکا قرار گرفته، یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس که به نام مهندس عمران ویلیام مولهالند نامگذاری شده است. Mulholland Drive که در تعدادی از فیلم‌ها، آهنگ‌ها و رمان‌های برجسته حضور داشته است، روح هالیوود را به تصویر می‌کشد. افراد مشهوری مانند مارلون براندو، وارن بیتی و بروس ویلیس قبلاً در این خیابان زندگی می کردند و جک نیکلسون تا به امروز در مالهالند درایو زندگی می کند. در حالی که شانس بسیار کمی برای ملاقات با او وجود دارد، اما این خیابان نمادین لس آنجلس، ارزش دیدن را دارد.

10. RODEO DRIVE

رودئو درایو شاید مشهورترین خیابان بورلی هیلز با اولین فروشگاه خود در سال 1961باشد. Rodeo Drive اکنون دارای بیش از 100 برند بین المللی لوکس است که با طراحی های پیچیده گردشگران را شگفت زده می کنند. یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس در بورلی هیلز، که بهشت خریداران است.

11. SANTA MONICA BOULEVARD 

لس آنجلس

بلوار سانتا مونیکا، از بورلی هیلز، شهر قرن، وست وود و هالیوود غربی می گذرد. این خیابان معروف کالیفرنیا، مدت‌ها الهام‌بخش هنرمندان بوده است. این جاده در بلوار سانتا مونیکا با برخورد به ساحل، در حالی که خانواده‌ها یک بازی دوستانه والیبال انجام می‌دهند و رولربلیدرها در پیاده‌روی ساحل ایالتی سانتا مونیکا اسکیت می‌کنند، به پایان می رسد. چه برای دیدن پیاده روی یادبود هالیوود غربی به این خیابان معروف بروید یا برای اینستاگرام عکس بگیرید، بلوار سانتا مونیکا یکی از معروف ترین خیابان های لس آنجلس برای بازدید خواهد بود.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران لس آنجلس را چک کنید!

نظرات کاربران