Los Angeles
7 فروردین 1402
آمریکا

معرفی شهر لس آنجلس؛ خانه هالیوود

لس آنجلس شهری برای رویاهای جسورانه، کارهای خلاقانه و امکانات بی‌حد‌و‌حصر است که طرفداران زیادی دارد. یکی از متنوع‌ترین مقاصد فرهنگی در جهان که مردمانی از 140 کشور جهان (224 زبان مختلف) در آن زندگی می‌کنند. لس آنجلس که به شهر فرشتگان معروف است، همیشه یک چیز برای کشف کردن دارد، چه برای اولین بار به این شهر بروید چه حتی در آن زندگی کنید. با داشتن محله‌های متنوع، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد، موزه‌های معروف، تیم‌های ورزشی قهرمان، تا سواحل زیبا و تجربه‌های آشپزی بی‌نظیر، لس‌آنجلس از شما دعوت می‌کند تا به جامعه پرجنب‌وجوش رویایی آن بپیوندید. در معرفی شهر لس آنجلس سفری کوتاه به این شهر خواهیم داشت و شما را بیشتر با آن آشنا خواهیم کرد. 

رزرو بلیط هواپیما در سه کلیک

لس آنجلس در کدام کشور قرار دارد؟

Los Angles
los angeles پیشنهاد 3 کلیک
بهترین زمان سفر به لس آنجلس+ جزئیات کامل از زمان برگزاری جشنواره ها!

لس آنجلس (LA) بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا در آمریکا است. این شهر در بین کوه‌های سن‌گابریل در شرق و اقیانوس آرام در غرب واقع شده و پرجمعیت‌ترین شهر کالیفرنیا و همچنین دومین شهر پرجمعیت ایالات‌متحده پس از شهر نیویورک است. اما باید بگوییم که تنها شهر شلوغ و مهم ایالات متحده نیست و در این کشور شهرهای زیادی وجود دارد که اهمیت زیادی برای پیشرفت و توسعه آمریکا دارند. شهرهایی مانند:

نیویورک: شهر نیویورک یکی از مشهورترین شهرهای جهان است. در شهر نیویورک سه دانشگاه برتر مانند دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کورنل و دانشگاه نیویورک وجود دارد. وجود چنین دانشگاه‌های برتری، مهاجرت به نیویورک را برای بسیاری از دانشجویان در اولویت قرار می‌دهد.

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا: این شهر هفدهمین شهر پرجمعیت ایالات متحده است. سانفرانسیسکو همچنین با داشتن بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی جهان در خود، به عنوان یک مرکز اقتصادی شناخته می‌شود. برخی از شرکت‌های مهمی که دفاتر آنها در این شهر واقع شده‌اند، عبارت‌اند از: Uber، Airbnb، Block، Levi’s، First Republic Bank و غیره. سانفرانسیسکو همچنین دارای برخی از بهترین دانشگاه‌ها در ایالات متحده است که نه تنها دانشجویانی از داخل آمریکا بلکه از کشورهای مختلف نیز برای تحصیل به آن‌ها می‌آیند. برخی از دانشگاه‌های این شهر شامل: دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه سانفرانسیسکو، دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو و غیره.

شیکاگو، ایلینوی: شیکاگو سومین شهر پرجمعیت ایالات متحده است. مانند سایر شهرهای بزرگ ایالات متحده، شیکاگو نیز مرکزی برای امور مالی، فرهنگ، آموزش، صنعت و فناوری است. فرودگاه بین المللی O’Hare در این شهر در بین 10 فرودگاه پرتردد جهان رتبه‌بندی می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت آن است.  

واشنگتن دی سی: پایتخت ایالات متحده آمریکا، واشنگتن دی سی است. این شهر به نام اولین رئیس جمهور جورج واشنگتن نامگذاری شده و در مجموع دارای 177 سفارت از کشورهای مختلف است. در واشنگتن دی سی همچنین مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، اتحادی‌ های کارگری مانند: گروه بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، شرکت مالی بین المللی، انجمن نشنال جئوگرافیک و غیره قرار دارد.

رزرو تور اروپا با سه کلیک

معرفی شهر لس آنجلس

لس آنجلس از محبوب‌ترین شهرهای آمریکا، خانه هالیوود است و از این رو به عنوان “پایتخت سرگرمی جهان” شناخته می‌شود. همین ویژگی موجب شده تا در تولید فیلم‌های سینمایی، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و موسیقی ضبط‌شده در جهان پیشرو باشد. لس آنجلس به 80 ناحیه و منطقه تقسیم‌بندی شده و دارای فرهنگ و قومیت‌های متنوع است. در این حد بدانید که درحال‌حاضر مردم لس آنجلس از بیش از 140 کشور، به 224 زبان مختلف صحبت می‌کنند. اما این موارد همه چیز درباره لس آنجلس نیستند و در ادامه اطلاعات جزئی‌تری درباره این شهر دوست‌داشتنی در اختیارتان قرار خواهیم داد. 

HOLLYWOOD BOULEVARD پیشنهاد 3 کلیک
معروف ترین خیابان های لس آنجلس؛ از بلوار هالیوود تا جاده ساحلی اقیانوس آرام

اطلاعات کلی شهر لس آنجلس

Los Angles

نام شهر: Los Angeles

ایالت: کالیفرنیا

زبان: انگلیسی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: 3.9 میلیون نفر

واحد پول: دلار

اختلاف ساعت ایران با شهر لس آنجلس: 10:30 ساعت

طول پروازهای تهران لس آنجلس: 22 ساعت و 55 دقیقه

آب و هوای شهر لس آنجلس

در معرفی شهر لس آنجلس باید بدانید که یکی از ویژگی‌های اصلی آن آب‌وهوای عالی این شهر است. بیشتر روزها آفتابی و گرم و تابستان نیز با نسیم ملایم اقیانوسی همراه است. زمستان‌ها آنقدر سرد نیست و وزش باد هم ملایم خواهد بود. در واقع هیچ فصل ناخوشایندی در لس آنجلس وجود ندارد.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های لس آنجلس

Universities of Los Angeles

لس آنجلس 107 کالج و دانشگاه معتبر در دل خود جای داده‌است. تجربه زندگی در لس آنجلس ثابت کرده که این شهر یکی از مقاصد خوب و ایده‌آل برای ادامه تحصیل است. برخی از این دانشگاه‌های معتبر عبارت‌اند از:

  • دانشگاه پپردین 
  • دانشگاه لویولا مریمونت
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • لس آنجلس (UCLA) 
  • دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC)
  • موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)
  • دانشکده طراحی مرکز هنر

رفت‌وآمد و گردش در شهر لس آنجلس

شهر لس آنجلس خانه یکی از بهترین شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی کشور، از جمله مترو، قطار شهری، اتوبوس و شاتل را داراست. سیستم مترو شش خط سریع با کاربری آسان را برای بازدیدکنندگان از یک مقصد به مقصد دیگر ارائه می‌دهد. از طرفی با نزدیک به 200 خط مختلف، اتوبوس‌ها در سراسر منطقه به هر مقصد اصلی از جمله پارک‌های ایالتی، جاذبه‌های منطقه و مناطق خرید دسترسی دارند. شاید‌ حمل‌ونقل خوب به نظر برسد اما چیزی که زندگی در لس آنجلس را کمی سخت می‌کند، شلوغی این سیستم رفت‌وآمد و همچنین ترافیک آن است. 

تجربه بهترین سفر خود را میتوان با رزرو هتل سه کلیک داشته باشید.

هزینه های زندگی در شهر لس آنجلس

Los Angeles

در معرفی شهر لس آنجلس به مهمترین بخش یعنی هزینه‌های زندگی می‌رسیم. این شهر به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی مناسب و ایده آلی که دارد، مهاجران و مشاغل و دانشجویان زیادی را به سمت خود کشانده است. اما در کنار این فرصت‌ها، هزینه‌های زندگی در لس آنجلس هم گران است و باید این را نیز در نظر بگیرید. بااین‌حال متوسط هزینه زندگی در لس آنجلس برای خانواده 5128 دلار، برای دانشجویان 2709 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 2109 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 5001 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 2709 دلار و برای یک نفر 2001 دلار است. هزینه زندگی در لس آنجلس تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 3958 دلار در ماه.

به صورت خلاصه هزینه زندگی ماهانه لس آنجلس شامل: 

  • میانگین هزینه ماهانه: 3958 دلار
  • برای یک نفر: 2109 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 2709 دلار
  • برای یک زوج: 5001 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 5128 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر لس آنجلس

آمریکا را سرزمین فرصت‌ها می‌نامند و هر شهر آن زیبایی و خصوصیات زیادی برای ادامه زندگی در اختیار افراد قرار می‌دهد. در معرفی شهر لس آنجلس ما شما را با ویژگی‌های این شهر آشنا کردیم. وجود مراکز مالیف دانشگاه‌های معتبر، سینما و امکانات رفاهی و فرهنگی عالی، این شهر را به یکی از مقاصد مهاجرت برای افراد تبدیل کرده‌است. چنانچه قصد دریافت اقامت این شهر را دارید، با توجه به شرایط و هدف خود می‌توانید اقدام به اخذ یکی از ویزاهای تحصیلی، کاری، تجاری و سرمایه‌گذاری کنید. 

چگونه ویزای توریستی لس آنجلس را بگیریم؟

لس آنجلس مقصدی بسیار محبوب برای ما ایرانی‌ها است. این شهر جاذبه‌های بسیاری دارد و البته ایرانی‌های زیادی هم در آن زندگی می‌کنند. این دلایل موجب شده تا سالانه افراد زیادی برای گردش و دیدن عزیزانش به این شهر سفر کنند. به همین سبب دریافت ویزای توریستی اهمیت زیادی پیدا کرده‌است.

American visa

انواع ویزای توریستی لس آنجلس

  • ویزای توریستی B1: برای کسانی که هدفشان بیزینس موقت است.
  • ویزای توریستی B2: برای کسانی که به گردش و دیدن اقوام به این شهر سفر می‌کنند. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی با ارائه پرینت حساب
  • ارائه پاسپورت‌های قدیمی
  • نامه اشتغال به تحصیل
  • اسناد مالکیت خانه یا زمین

فرودگاه‌ های شهر لس آنجلس

Los Angeles city airports

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس (LAX) تنها فرودگاه این شهر است. یکی از پرفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان که نقش مهمی در کمک به پاسخگویی به تقاضای منطقه‌ای برای مسافر، بار و خدمات حملو‌نقل هوایی عمومی ایفا می‌کنند.

شما می‌توانید برای سفر به این شهر و این فرودگاه و همچنین اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران لس آنجلس و رزرو بلیط هواپیما به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

قوانین و فرهنگ شهر لس آنجلس

  • وقتی از لس آنجلس دیدن می‌کنید، انتظار نداشته باشید که چندین نقطه گردشگری را در 1 یا 2 روز ببینید، چه رسد به اینکه در یک سفر. این یک شهر بزرگ و گسترده است و رسیدن از نقطه A به نقطه B می‌تواند بسیار بیشتر از حد انتظار طول بکشد.
  • لس آنجلس به دلیل تنوع فرهنگی غنی و تخصص در ترکیب تکنیک‌های آشپزی، مکانی هیجان‌انگیز برای غذا خوردن است. این شهر دارای تعداد خیره‌کننده‌ای از رستوران‌ها است که انواع مختلفی از غذاهای سراسر جهان را سرو می‌کنند.
  • افراد ثروتمند و مشهور در مناطق توریستی معاشرت نمی‌کنند.
  • تعداد زیادی ایرانی در این شهر زندگی می‌کنند و به کنایه به آن تهرانجلس می‌گویند. 
  • ورزش و هنر اهمیت زیادی برای مردم این شهر دارد. 

کلام آخر

در معرفی شهر لس آنجلس ما درباره هزینه‌های زندگی و دانشگاه‌های معروف این شهر صحبت کردیم و اطلاعات لازم در مورد آب و هوا، قوانین و حمل و نقل این شهر را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم توانسته باشیم هر چند کوتاه اطلاعات خوبی از این شهر را به شما ارائه دهیم. 

نظرات کاربران