اغ بومی گوتلیب (Gottlieb)

درباره بورلی هیلز لس آنجلس | خیابان ثروتمندان دنیا

بورلی هیلز لس آنجلس

بورلی هیلز ناحیه‌ای شهری در لس آنجلس، کالیفرنیا است. این شهر 14.8 کیلومتر مربع وسعت دارد  وتوسط شهرهای لس آنجلس و هالیوود غربی احاطه شده است، طبق سرشماری سال 2020، 32701 نفر جمعیت دارد. اگر علاقه‌مند به دنبال کردن زندگینامه افراد مشهور باشید، احتمالا می‌دانید که در بورلی هیز خانه  بسیاری از افراد مشهور، هتل های مجلل و منطقه خرید رودئو درایو واقع شده است.

بورلی هیلز در اصل مزرعه‌ای مکزیکی بود که در آن لوبیا لیما کشت می‌شد، در سال 1914 توسط گروهی از سرمایه گذارانی که نتوانسته بودند نفت پیدا کنند، تأسیس شد. آنها به جای نفت در بورلی هیلز آب پیدا کردند و در نهایت تصمیم گرفتند آن را به شکل یک شهر توسعه دهند.

چنانچه قصد سفر به آمریکا را دارید و بلیط هواپیما لس آنجلس را تهیه کردید، احتمالا قرار است سری به بورلی هیلز هم بزنید. پس خواندن این مطلب می‌تواند حاوی جزئیات جذابی برای شما باشد.

بورلی هیلز را بیشتر بشناسید

بورلی هیلز، نمادی از تجمل، شهرت و ثروت است. اکثر ستاره‌های هالیوود در بورلی هیلز خانه دارند و در خیابان Rodeo Drive خرید، در رستوران‌های افسانه‌ای آن غذا می‌خورند و در اسپاهای فوق لاکچری استراحت می‌کنند.

اکثرا افراد در سراسر دنیا از دیدن این شهر مسحورکننده و جاذبه‌های مشهور جهانی آن در یک سفر یک روزه یا تعطیلات آخر هفته لذت می‌برند. گشت‌وگذار در حوالی خانه‌های سلبریتی‌ها یکی از محبوب‌ترین کارهای جذاب در بورلی هیلز است. در ضمن بازدید از سایر جاهای دیدنی بورلی هیلز مانند عمارت تاریخی گریستون یا هتل معروف بورلی هیلز، صرف غذا در یکی ازرستوران‌های لاکچری آن و یا خرید از بوتیکهای مشهورش از جمله سایر کارهای لذتبخش در بورلی هیلز است.

در ادامه این مطلب شما را با معروفترین جاهای دیدنی بورلی هیلز آشنا می‌کنیم.

1.خیابان رودئو درایو (Rodeo Drive)

بورلی هیلز لس آنجلس

با شنیدن نام بورلی هیلز بلافاصله کلمات خرید و رودئو درایو به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند. رودئو درایو خیابانی به طول دو مایل مملو از عناصر تجملاتی، مد و سرگرمی است. این خیابان یکی از برترین جاذبه‌های بورلی هیلز نیز به حساب می‌آید. مکان‌های دیدنی معروفی مانند هتل بورلی ویلشر، مجسمه «Torso» و خانه مد بیژن پاکزاد را در این خیابان ببینید. بیژن پاکزاد طراح معروف ایرانی و یکی از ثروتمندان خیابان بورلی هیلز بود که بوگاتی و بوتیک زرد رنگش همواره یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بورلی هیلز به حساب می‌آید.

در ضمن برندهای معروف دنیای مد مانند به Dior، Gucci، Tiffany & Co. و بسیاری دیگر در خیابان رودئو درایو فروشگاه دارند.

حتی اگر اهل خرید هم نباشد، تاریخچه این خیابان و حضور آن در میان فرهنگ عامه‌پسندش، تجربه هیجان‌انگیزی است. به قول ویویان وارد، «اشتباهی بزرگ» است که فرصت خرید در خیابان Rodeo Drive را از دست بدهیم.

2. خیابان مولهالند درایو (Mulholland Drive)

بورلی هیلز لس آنجلس

مالهالند درایو به عنوان خیابان افراد مشهور هالیوود، شهرت جهانی دارد. اگرچه خانه‌های این افراد اغلب پشت دیوارها و درختان سر به فلک کشیده پنهان شده‌اند، با این حال می‌توانید نگاهی اجمالی به تعدادی خانه مجلل بیندازید که تعدادی از آنها به عنوان گران‌ترین خانه‌های جهان شناخته می‌شوند.

Mulholland Drive خیابانی به طول ۲۱ مایل است که شما را از کوه‌های سانتا مونیکا به تپه‌های هالیوود می‌برد و مناظری خیره‌کننده از شهر لس آنجلس، دره سن فرناندو و تابلوی معروف هالیوود را در طول مسیر پیش روی شما قرار می‌دهد.

برای گشت و گذار در خیابان مالهالند درایو می‌توانید از تورهایی که مکان زندگی افراد مشهور را به شما نشان می‌دهند و تاریخچه  ‌    Mulholland Drive    را به شما می گویند، کمک بگیرید.

 3. عمارت و باغ های گریستون

بورلی هیلز لس آنجلس

عمارت و باغ‌های گریستون، خانه‌ای مربوط به سال 1927 و متعلق به میلیاردر معروف آمریکایی جونیور و همسرش لوسی است. بازدید از این عمارت و باغ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در بورلی هیلز، کالیفرنیا انجام داد.

این عمارت 55 اتاقه در 16 هکتار زمین قرار دارد و نمونه‌ای خیره‌کننده از احیای سبک «تودور» انگلیسی است. حین بازدید از این عمارت از باغ‌های وسیع با باغچه‌های وسیع و زیبا، درختان سر به فلک کشیده و فواره‌های متعدد آن دیدن کنید. تورهای گردشگری برای این باغ فقط شنبه‌ها برگزار می‌شوند و باید از ماه‌ها قبل برای رزرو وقت بازدید اقدام کنید.

عمارت و باغ‌های گریستون مکانی محبوب برای فیلمبرداری فیلم‌های مشهور هالیوود هم می‌باشد. در ضمن بازدید از این خانه باغ کاملاً رایگان است.

آدرس لوما ویستا درایو، بورلی هیلز، کالیفرنیا

4. بنیاد هنری فردریک آر ویزمن (Frederick R. Weisman)

بورلی هیلز لس آنجلس

بنیاد «فردریک آر ویزمن» مجموعه خصوصی و وقفی از آثار هنر مدرن و معاصر فردریک آر ویزمن است. بازدید از این بنیاد برای عموم رایگان و بلامانع است. در مجموعه هنری فردریک آر ویزمن بیش از 400 اثر شامل آثاری از پیکاسو، کاندینسکی، و وارهول و بسیاری از هنرمندان تحسین شده دیگر را خواهید دید.

این بنیاد یک تور با راهنما را با هماهنگی قبلی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که نه تنها از بنیاد، بلکه از املاک بنیاد و باغ‌های اطراف آن نیز بازدید کنند. نمایشگاه‌ها بنیاد فردریک آر ویزمن دائما در حال تغییر هستند و هیچ دو نمایشگاهی هرگز شبیه هم نیستند.

آدرس:  N Carolwood Drive، بورلی هیلز، کالیفرنیGA

5. باغ ویرجینیا رابینسون، بورلی هیلز، کالیفرنیای جنوبی

بورلی هیلز لس آنجلس

وقت آن است که با سفر به باغ رابینسون ویرجینیا به یک فضای محصر به فرد بروید. این ملک شش هکتاری که در قلب بورلی هیلز قرار دارد، نفس شما را بند می‌آورد. باغ‌های زیادی برای بازدید در باغ رابینسون وجود دارند که هر کدام سبک و موضوع خاص خود را در خود گنجانده‌اند. باغ‌های تراس باغ رابینسون به سبک معماری رنسانس ایتالیا هستند و منظره‌ای باشکوه از درختان بالغ، کاملیا، گاردنیا و آزالیا ارائه می‌دهند.

در میان باغ رز با رزهای بزرگ و سلطنتی باغ  پرسه بزنید یا به باغ گلخانه باغ که مملو از سبزیجات و گیاهان خوردنی است بروید.  داخل عمارت، باغ‌های خصوصی و آلاچیق و استخر عمارت رابینسون فقط از طریق تورهای گردشگری قابل بازدید هستند. این عمارت روزگاری خانه خانه بانوی اول بورلی هیلز در اوایل دهه 1900 میلادی بوده است.

آدرس:  الدن وی، بورلی هیلز، کالیفرنیا، شماره 1008

6. پارک یادبود ویل راجرز (Will Rogers Memorial Park)

بورلی هیلز لس آنجلس

پارک یادبود ویل راجرز یک پارک عمومی در قلب بورلی هیلز است. این پارک کوچک از سال 1912 که ساخته شده در بین خانواده‌ها محبوب بوده و یک نقطه توریستی بسیار پربازدید به حساب می‌آید. همانطور که در مسیرهای پر پیچ و خم می‌چرخید، حوض بزرگی با فواره‌ای باشکوه در وسط پیدا خواهید کرد که به «مارگارت جی اندرسون»، اولین مالک هتل بورلی هیلز اختصاص دارد.

این پارک دارای چمنزارهای وسیع، باغ های گل رز، درختان نخل و دراگون است. پارک یادبود ویل راجرز مکان مناسبی برای استراحت پس از خرید موفق در بلوار «سانست» است.

آدرس: Sunset Boulevard، بورلی هیلز، کالیفرنیا شماره 9650

7. پارک فرانکلین کانیون (Franklin Canyon)، بورلی هیلز، کالیفرنیا

بورلی هیلز لس آنجلس

جواهر پنهان بورلی هیلز پارک «فرانکلین کانیون» است. این پارک که بین دره سان فرناندو و بورلی هیلز واقع شده است، 605 هکتار از چاپارال، مراتع، جنگل‌های بلوط، دریاچه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی دارد. مسیرها بر اساس سختی درجه بندی می شوند و تعدادی مسیر آسان با حلقه وجود دارد که بازدید از پارک فرانکلین کانیون را برای همه قابل دسترس می‌کند.

مطمئن شوید که در این پارک از مرکز طبیعت «سوکی گلدمن»، آمفی تئاتر «سام گلدمن» و تالار «یوجین و مایکل روزنفلد» دیدن کنید. حوض اردک و دریاچه پارک کانیون بیش از پنجاه گونه پرنده بومی و عجیب و غریب دارد که بازدید از آن بسیار لذت بخش است.

8. تمپورا اندو، بورلی هیلز، کالیفرنیا (Tempura Endo)

بورلی هیلز لس آنجلس

تمپورا اندو یک بار کوچک و لاکچری در بورلی هیلز است با هشت صندلی مشرف به آشپزخانه و هشت صندلی دیگر در سالن غذاخوری کوچک خود محبوبیت بسیار بالایی دارد. این بار غذاهای وارداتی آسیایی از کیوتو تا تمپورا را به شیوه‌ای که ژاپنی‌ها می‌خورند، ارائه می‌کند. خوراکهای این رستوران-بار به صورت لقمه‌های کوچک واگیو، یونی، یا خرچنگ شاه که در خمیری حاوی chardonnay و در کاسه‌های مسی غول‌پیکر سرخ شده، به سبک اوماکاس است.

منوی ثابت بار تمپورا شامل یک پیش غذای فصلی، ساشیمی، هاشیاسومه (یک غذای جانبی برای تازه کردن کام شما)، یک سالاد مخصوص و یک غذای برنجی است. همانطور که شاهد رخداد اتفاقات جادویی در این رستوران هستید، از نوشیدنی خود لذت ببرید. برای سفارش نوشیدنی رستوران بار تمپورا هیچ محدودیتی ندارید.

آدرس:  S. Santa Monica Blvd, Beverly Hills, CA 90210

9. باغ بومی گوتلیب  (Gottlieb)

اغ بومی گوتلیب  (Gottlieb)

باغ بومی گوتلیب یکی از منحصربه‌فردترین باغ‌های خصوصی کالیفرنیا است که در ملک خصوصی یک هکتاری سوزان و دن گوتلیب قرار دارد. اگرچه این باغ در طول سال به عنوان یک جاذبه عمومی برای عموم باز نیست، اما می‌توان آن را در زمان‌های معینی در طول سال به عنوان بخشی از رویدادهای ویژه، از جمله تور سالانه بازدید از باغ بنیاد تئودور پین در هر بهار، بازدید کرد.

در باغ بومی گوتلب بیش از 200 گونه گیاهی بومی در سراسر باغ به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین بیش از 400 گونه حیات وحش، باغ بومی گوتلب را همچون پناهگاه خود می‌دانند. این باغ به دلیل اکوسیستم سرسبز و متنوعش به عنوان زیستگاه حیات وحش و حیاط خلوت تایید شده توسط فدراسیون ملی حیات وحش تعیین شده است.

سخن پایانی

در این مطب با خیابان بورلی هیلز به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خیابان‌های جهان آشنا شدید. اکثر افراد مشهور آمریکایی در زمینه هنر، بازیگری و ورزش در این محله خانه‌ای مجلل دارند. درضمن آمارهای منتشر شده از سوی شهرداری لس‌آنجلس نشان دهنده این است که نیمی از جمعیت ثروتمندان این ناحیه را ایرانیان تشکیل می‌دهند. نظر شما در رابطه با بورلی هیلز و 9جای دیدنی این خیابان که در این مطلب معرفی کردیم چیست؟

دوست دارید درباره جاهای دیدنی لس آنجلس بیشتر بخوانید ؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران