Jotería

چند تا از فستیوال های لس آنجلس در فصل بهار را می شناسید؟

فستیوال های لس آنجلس تجربه‌ای باورنکردنی از ماجراجویی در فضای باز، نمایشگاه‌های هنری، موسیقی‌های متنوع و انواع غذاها را ارائه می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید این شهر به عنوان مرکز فیلم و تلویزیون شناخته می‌شود و با موقعیت جغرافیایی ویژه‌ی خودش که در بین اقیانوس و کوه قرار گرفته ملیت‌های مختلفی را در خود جای داده و طرفداران زیادی دارد. اما ما امروز قصد نداریم تا لس‌آنجلس را به شما معرفی کنیم. قرار است همراه هم در بهار زیبای این شهر قدم بزنیم و به فستیوال‌های رنگارنگ و پرانرژی آن برویم. 

بلیط هواپیما تهران لس آنجلس با سه کلیک رزرو کنید!

فستیوال های ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)

در این یک ماه جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها شامل:

جشنواره فیلم Outfest Fusion 

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 24 مارس تا 2 آوریل

جشنواره سالانه فیلم Outfest Fusion QTBIPOC شامل نمایش‌ها، جشن‌ها، رویدادهای تلویزیونی، کارگاه‌های آموزشی و موارد دیگر است. 

فستیوال جوتریا (Jotería)

زمان: 25 مارس

رویدادی یک روزه فرهنگ عجیب لاتینکس (محلی‌های آمریکای لاتین) را از طریق موسیقی، پانل‌ها و اجراها به نمایش می‌گذارد. این رویداد که ساعت 16 بعدازظهر شروع می‌شود تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت و حتی یک نمایش شبانه رایگان را هم به شرکت کنندگان ارائه می‌دهد. 

فستیوال Yoga On the Mountain

Yoga On the Mountain

زمان: 25 مارس 

در آخرین شنبه ماه، ورزشگاه کوهستان سانتا مونیکا میزبان یک صبح یوگا در فضای باز و موسیقی آکوستیک زنده در مزرعه King Gillette در قلب کوه‌های سانتا مونیکا است. شما در هر سطحی از یوگا باشید، فرقی نمی‌کند آماتور یا حرفه‌ای، می‌توانید ساعات خوشی را در این جشنواره سپری کنید. فقط برای حضور در آن رزرو لازم است. 

جشن شکوفه های گیلاس در چایخانه شوسیان

زمان: 26 مارس 

از دیگر فستیوال های لس آنجلس، جشن شکوفه‌های گیلاس یا رویداد سالانه ساکورا ماتسوری است. در این جشنواره شما با مراسم چای، هنرهای رزمی، بونسای، موسیقی و سرگرمی‌های فراوان خانوادگی در چایخانه شوسیان در پارک برند پذیرایی خواهید شد. تمامی عواید حاصل از این رویداد به یک موسسه غیرانتفاعی تعلق خواهد گرفت. از طرفی، شرکت در این رویداد رایگان است، اما برای نشستن در مراسم چای نیاز به رزرو پولی ۲۵ دلاری دارید. اجرا از ساعت 9:30 صبح تا 3 بعد از ظهر شروع خواهد شد. 

افتتاحیه نمایشگاه‌های بهار هامر (Hammer Spring Exhibitions)

Hammer Spring Exhibitions

زمان: 26 مارس 

هامر از فستیوال‌های هنری لس آنجلس است که از فعالیت‌های هنری، سخنرانی‌های متصدی و ویدیوهای هنرمندان رونمایی می‌کند. نکات برجسته عبارت‌اند از یک اثر هنری در مقیاس بزرگ توسط چیهارو شیوتا. یک گالری کاملاً جدید به مساحت 5800 فوت مربع که شامل آثار هنری ریتا مک براید Particulates است و در نهایت یک تراس مجسمه‌سازی در فضای باز جدید با مجسمه اوراکل برنزی ریخته‌گری شده به ارتفاع 25 فوت که فوق‌العاده دیدنی است. اگر به هنر علاقه دارید این جشن عمومی از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار می‌شود و شما را به دنیای هنرمندان می‌برد.

نمایشگاه خیابان وگان لس آنجلس (Vegan Street)

زمان: 26 مارس 

نمایشگاه خیابان وگان لس‌آنجلس با مجموعه عظیمی از فروشندگان محصولات وگان در 26 مارس برگزار خواهد شد. شما می‌توانید در این رویداد با انواع محصولات وگان آشنا شوید و آن‌ها را حتی با کمتری قیمت خریداری کنید. 

نمایشگاه خیابان وگان از ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر در خیابان چندلر بین Tujunga و Vineland برگزار می‌شود. 

جشنواره فرهنگی شکوفه های گیلاس تورنس

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 26 مارس 

جشنواره فرهنگی شکوفه‌های گیلاس تورنس به پارک کلمبیا می‌آید تا ترکیبی منحصر‌به‌فرد از اجراهای فرهنگی و انواع صنایع دستی سرگرم‌کننده توسط صنعتگران محلی با محوریت شکوفه‌های گیلاس را به نمایش بگذارد. حضور رایگان است و از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر اجرا شروع می‌شود. 

بازار وینتیج توپانگا (Topanga Vintage)

زمان: 26 مارس 

در چهارمین یکشنبه هر ماه، بازار وینتیج توپانگا با نزدیک به 200 فروشنده، از عتیقه‌جات گرفته تا لباس‌های قدیمی و کالاهای صنعتی محلی غوغا می‌کند. این یکی از فستیوال های لس آنجلس است که به صورت مداوم برگزار می‌شود و طرفداران زیادی دارد، چون در اینجا چیزهایی را پیدا خواهید کرد که نظیرش را در هیچ کجای دیگر نخواهید یافت. ورودی این جشنواره 5 دلار و زمان آن از ساعت 7 صبح تا 2 بعد از ظهر است. 

فستیوال های ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

آب و هوا و زیبایی شهر لس آنجلس در این ماه عالی خواهد بود و بهترین زمان برای گردش و شرکت در رویدادهای مختلف زیر:

جشنواره روز ساحلی کورگی (Corgi Beach Day)

Corgi Beach Day

زمان: 1 آوریل 

روز ساحلی کورگی از فستیوال های لس آنجلس است که در آن کسانی که سگ‌هایی از نژاد کورگی دارند در ساحل هانتینگتون داگ دور هم جمع می‌شوند تا یک روز فراموش‌نشدنی را در کنار هم سپری کنند. منتظر فروشندگان خاص، کامیون‌های غذا، لباس‌ها و عکس‌های فراوان باشید. چه با توله سگ خود آنجا باشید و چه فقط بخواهید یک عالمه سگ کورگی را از نزدیک ببینید، این فستیوال پر از انرژی خواهد بود. 

فستیوال استم و ال ای مارکر فیر (City of STEM Festival and LA Maker Faire)

زمان: 1 آوریل 

STEM Festival بزرگ‌ترین جشنواره علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی در لس آنجلس و Los Angeles Maker Faire، بزرگ‌ترین گردهمایی متفکران خلاق منطقه است که هر دو در لس آنجلس برگزار می‌شوند. این رویداد دارای فعالیت‌های STEM رایگان (شامل علوم ریاضی و مهندسی) است و مهمانان و شرکت‌کنندگان ویژه‌ای مانند بیل نای در ناسا در آن شرکت می‌کنند. بهترین فرصت برای عاشقان علم!

فستیوال مستر آف تست (Masters of Taste)

Masters of Taste

زمان: 2 آوریل

در روز یکشنبه، 2 آوریل یکی از خوشمزه‌ترین فستیوال های لس آنجلس برگزار خواهد شد. بیش از 60 استاد غذا و نوشیدنی به میدان رز کاسه تاریخی پاسادنا می‌آیند تا در رقابتی تنگاتنگ خوشمزه‌ترین‌های خود را سرو کنند. هزینه بلیط 155 دلار GA و 225 دلار برای VIP است. تمام عواید حاصل از این رویداد مستقیماً به خدمات بی‌خانمان‌ها تعلق می‌گیرد.

جشنواره انیمه (AniFest)

زمان: 8 آوریل

این جشنواره یک روز پر از فعالیت‌های خاص انیمه مانند مسابقات بازی‌های ژاپنی در فضای باز، کنسرت‌های کوچک، پانل‌های صنعتی و کارگاه‌های آموزشی، کوچه هنرمندان با سازندگان انیمه و آثار آن‌ها، مسابقات کازپلی و البته غذا است. کامیون‌های غذا لذیذترین‌ها را سرو می‌کنند و حدود 100 فروشنده که کالاهای انحصاری خود را می‌فروشند در این فستیوال حضور خواهند داشت. ورودی از 15 دلار شروع می‌شود. 

جشنواره فیلم کلاسیک TCM 

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 13-16 آوریل 

فهرستی چهار روزه از فیلم‌های کلاسیک که در آن مجموعه‌ای از تئاترهای تاریخی لس آنجلس روی پرده بزرگ نمایش داده می‌شوند. این جشنواره به خاطر صدمین سالگرد تأسیس استودیو، میراث برادران وارنر بسیار مهم است و مورد توجه قرار دارد.

جشنواره عروسکی (Puppet Festival)

زمان: 16 آوریل 

جشنواره عروسکی یکی از شیرین‌ترین فستیوال های لس آنجلس است که در آن عروسک‌های کوچک و بزرگ به نمایش درمی‌آیند. جادوی داستان‌سرایی توسط عروسک‌ها که شامل داستان‌های جدید و قدیمی است از جذابیت‌های این فستیوال خواهد بود. فرقی نمی‌کند در چه سنی قرار دارید، شرکت در این جشنواره حس و حال خوبی به همراه خواهد داشت. 

هزینه بلیط برای هر بزرگسال 18 دلار و برای هر کودک 15 دلار است. 

فستیوال Grunion Fish-tival

Grunion Fish-tival

 زمان: 21 آوریل 

آکواریوم دریایی کابریلو در سن پدرو، ماهی نقره‌ای کوچولو (گرانیون نوعی ماهی) را با یک مراسم شبانه جشن می‌گیرد که شامل هنر و صنایع دستی گرانیون، زاد و ولد گرانیون و … است. می‌توانید تخم‌ریزی این ماهی‌ها را از نزدیک ببینید و با حیات آن‌ها بیشتر آشنا شوید. 

بلیط بزرگسالان 7 دلار، کودکان، دانش‌آموزان و سالمندان 3 دلار است. 

جشنواره شکوفه های گیلاس

زمان: 22 آوریل 

فرا رسیدن فصل شکوفه‌های گیلاس را در Plaza West Covina با بعد از ظهری از فرهنگ منحصر به فرد ژاپنی، فروشندگان مختلف، اجراها و غذا جشن بگیرید. در این فستیوال که در باغ گیلاس برگزار می‌شود، می‌توانید بهترین اوقات را در کنار موسیقی و غذا داشته باشید. 

نمایش هنری پنکیک و نوشیدنی لس آنجلس

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 22 آوریل 

این نمایشگاه هنری زیرزمینی بیش از 750 اثر هنری از 100+ هنرمند محلی را به نمایش می‌گذارد. یکی از بهترین فستیوال های لس آنجلس که شامل پنکیک‌های همه‌جوره، موسیقی زنده و نقاشی هستند. بلیط‌های پیش فروش آنلاین 15 دلار است. 

جشنواره هنرهای بسیار خاص

زمان: 22 آوریل 

جشنواره هنرهای بسیار ویژه مرکز موسیقی یک رویداد سالانه رایگان است که دستاوردهای هنری دانش آموزان با تمام توانایی‌های خاص آن‌ها جشن می‌گیرد. این جشنواره شامل نمایش‌های دانشجویی و حرفه‌ای، کارگاه‌های هنرهای تجسمی- نمایشی و نمایشگاه هنر دانش‌آموزی است که با موضوعی که هر ساله به دانش آموزان معرفی می‌شود، برگزار خواهد شد. از ساعت 9:30 صبح تا 13:00 اجرا می‌شود. 

جشنواره کتاب لس‌آنجلس تایمز

Los Angeles Times Book Festival

زمان: 22 تا 23 آوریل 

بیست و هشتمین جشنواره کتاب لس‌آنجلس تایمز در آوریل امسال با حضور بیش از 300 غرفه‌دار کتاب و کالا، تعدادی فروشگاه در فضای باز و برخی از اجراهای مرتبط با کتاب به پردیس USC بازمی‌گردد. 

جشنواره خیابان‌های طلایی 626 

زمان: 23 آوریل 

یکی از جذاب‌ترین فستیوال های لس آنجلس که به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اجازه می‌دهد تا جاده‌ها را بدون خودرو طی یک مسیر پنج مایلی از طریق سن دیماس، لاورن، پومونا و پومونا طی کنند. این مسیر زیبا در کوهپایه‌ها و در خیابان‌های باز دره سان گابریل قرار دارد و لذتی دوچندان را ایجاد می‌کند. 

در طول مسیر، مراکزی با سرگرمی‌های زنده، غذا و فعالیت‌های ویژه وجود خواهد داشت. حضور رایگان است و مراسم از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر اجرا می‌شود. 

سیزدهمین جشنواره موسیقی و هنری

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 29 آوریل 

جشنواره پاسادنای جنوبی با ده‌ها صحنه موسیقی و هنری در مکان‌های مختلف در سراسر شهر امسال در 20 آوریل برگزار می‌شود. همان طور که گفتیم، فقط موسیقی نیست و شما می‌توانید در گالری‌ها و باغ‌هایی که مجموعه‌ای از تفریحات را دارند نیز شرکت کنید. هم موسیقی، هم هنر و پذایرایی!

جشنواره روز باب بیکر

زمان: 30 آوریل 

نهمین روز سالانه باب بیکر، فضای کارناوال جشنی را به پارک تاریخی ایالت لس آنجلس آورده که در آن از افراد با موسیقی، بازی و عروسک‌های تئاتر باب بیکر پذیرایی می‌کنند. شرکت در این رویداد رایگان است، اما کمک‌های پیشنهادی 20 دلاری برای حمایت از ماموریت تئاتر با خوشحالی پذیرفته می‌شود. از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر اجرا شروع خواهد شد. 

فستیوال های ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)

هوا مطبوع و حال و هوای شلوغ شهر، این را نوید می‌دهد که رویدادهای بی‌نظیری در راه است: 

جشنواره بیچ لایف

Beach Life Festival

زمان: 5 تا 7 مه 

جشنواره موسیقی دو روزه در کنار اقیانوس در ساحل ردوندو برگزار می‌شود. خودتان را به این ساحل برسانید تا از موسیقی و تفریحات آبی و غذا نهایت لذت را ببرید. این جشنواره قطعا یکی از محبوب‌ترین فستیوال های لس آنجلس به خصوص برای جوان‌ترها به شمار می‌آید. 

جشنواره تاکوی خوشمزه (LA TACO Madness)

زمان: 6 مه 

در چهاردهمین تورنمنت سالانه تاکو جنون، همه بهترین tacquerías ها را در یک مکان جمع خواهند شد. این رویداد که در لا پلازا اتفاق می‌افتد، از میهمانان با انواع تاکوها پذیرایی می‌شود. محبوب‌ترین غذای لس‌آنجلس به همراه موسیقی زنده و بهترین‌ نمایش‌ها، چیزی فراتر از تصور خواهد بود. قیمت بلیط از 37.07 دلار شروع می‌شود. 

PSYCHOبا ارکستر بول هالیوود 

فستیوال های لس آنجلس

زمان: 12 مه  

ارکستر بول هالیوود به رهبری کنستانتین کیتسوپولوس، موسیقی روانی آلفرد هیچکاک را به صورت زنده در سالن کنسرت والت دیزنی اجرا می‌کند. قیمت بلیط از 45 دلار شروع می‌شود. 

نمایشگاه هنری بورلی هیلز 

زمان: 20 تا 21 مه

انتظار می‌رود بیش از 300 هنرمند در نمایشگاه هنری بورلی هیلز امسال شرکت کنند. این رویداد که در پارک بورلی گاردنز برگزار می‌شود، رایگان است و شامل یک باغ سرسبز با محصولات کشاورزی، نمایش هنرمندان، فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان، کامیون‌های غذای لذیذ و چندین نمایشگاه اجتماعی است. 

در نهایت باید بگوییم که…

فستیوال های لس آنجلس هر ماه شما را غافلگیر خواهند کرد. مجموعه‌های متنوعی از جشنواره‌ها که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. اگر در فصل بهار به این شهر رویایی سفر می‌کنید، این فرصت‌ها را از خودتان دریغ نکنید.

نظرات کاربران