Kilios Beach
27 اردیبهشت 1402
استانبول

ساحل کیلیوس استانبول؛ بهشتی برای استراحت و تفریح

استانبول این شهر زیبا، شلوغ و دوست‌داشتنی، پر از جاذبه‌های رنگارنگ، مکان‌های تاریخی و رستوران‌های عالی با غذاهای خوشمزه است. این شهر در هر بازدید برای شما چیزهای جدید به همراه دارد تا هیچ‌وقت از سفر به آن خسته نشوید. در کل، فرقی نمی‌کند که به دنبال چه تفریحی باشید، مهیج و ماجراجویی یا آرامش‌بخش و ساکت؛ این شهر رویایی همه چیز را برای شما فراهم می‌کند. با این حال، اگر در دسته دوم قرار می‌گیرید، ساحل‌های بی‌نظیر شهر، بهترین مکان برای شما هستند. ساحل کیلیوس استانبول به خاطر موقعیتی که دارد، یکی از محبوب‌ترین‌هاست و ما می‌خواهیم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم. 

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

درباره ساحل کیلیوس چه می دانید؟ 

ساحل کیلیوس استانبول

در محله ساریر (Sariyer) استانبول، در مرزهای شمالی شهر در کنار دریای سیاه، شهر ساحلی جذاب کیلیوس (Kilyos) قرار دارد. فاصله بین کیلیوس و مرکز شهر حدود 30 کیلومتر (حدود 45 دقیقه با ماشین) است. این مکان به‌خاطر سواحل شنی باشکوه، غذاخوری‌ها و کافه‌هایش با چشم‌انداز دریای سیاه، فعالیت‌های سرگرمی تابستانی، فستیوال‌های موسیقی در کلوب‌های ساحلی مجلل و ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری بادی و کایت‌سرفینگ مشهور است.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول در شب

به عبارتی دیگر، ساحل کیلیوس در ساحل دریای سیاه در شمال استانبول و بسیار دور از مرکز شهر واقع شده‌است. کیلیوس برای استانبول‌ ها به معنای فرار از هرج و مرج شهر است. تمیزترین دریای اطراف استانبول در اینجاست و سواحل به دلیل شن‌های صاف و زیبای خود معروف هستند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در تعطیلات و به خصوص در تابستان به این ساحل بیایند و به تفریح و استراحت بپردازند. با این حال، کیلیوس فقط برای تابستان نیست. در زمستان هم با طبیعت، آرامش و مسیرهای آرام پیاده‌روی لذت متفاوتی را ارائه می‌دهد. گردشگران نیز، این ساحل را به خاطر خلوت بودن، تمیزی، زیبایی و امکانات کامل انتخاب می‌کنند و همین باعث محبوبیت آن شده‌است. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

کیلیوس در تاریخ

ساحل کیلیوس استانبول همیشه یک شهر ماهیگیری آرام باقی مانده است. این منطقه به عنوان نقطه مهمی که در آن استانبول به پایان می‌رسد و دریای سیاه آغاز می‌شود؛ در دوران امپراتوری روم و عثمانی همیشه اهمیت زیادی داشته است. به همین خاطر در این قسمت استراتژیک از شهر، قلعه‌ای ساخته شد. این قلعه که در قرن چهارم و در زمان امپراتوری روم شرقی ایجاد شده بود، بعدها توسط جنواها و عثمانی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه همچنین در جنگ جهانی اول کاربرد زیادی داشت. متاسفانه در حال حاضر بازدید این قلعه به روی بازدیدکنندگان بسته است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در گذشته ساحل کیلیوس از اهمیت زیادی برای پادشاهان برخوردار بوده و امروزه نیز این منطقه به یک مکان توریستی زیبا تبدیل شده و هنوز هم همان اهمیت را برای کشور ترکیه و شهر استانبول داراست. 

بخوانید: استانبول به چی معروفه؟

چگونه به ساحل کیلیوس استانبول بروید؟

ساحل کیلیوس استانبول

ساحل کیلیوس استانبول تا منطقه ماسلاک (محله‌ای جدید در استانبول)20 کیلومتر و تا فرودگاه 50 کیلومتر فاصله دارد. اگر با وسیله نقلیه شخصی خود می‌آیید تا به کیلیوس برسید، دو راه پیش رویتان خواهد بود:

 باید از گذرگاه Bahçeköy شروع کنید و از طریق منطقه ساریر یا محله ماسلاک استفاده کنید. از آنجایی که جاده ماسلاک از طریق Zekeriyaköy و جنگل می‌گذرد، دیدنی‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

اگر ترجیح می‌دهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ابتدا باید به Sarıyer یا Hacıosman بیایید. می‌توانید با مینی‌بوس‌هایی که از خیابان شهید میثات یلماز در ساریر حرکت می‌کنند و با اتوبوس‌های عمومی که از مقابل مدرسه ابتدایی ساریر حرکت می‌کنند، به ساحل کیلیوس برسید.

اگر ترجیح می‌دهید با مترو و سپس با اتوبوس عمومی به کیلیوس برسید، می‌توانید با پیاده شدن در ایستگاه مترو Hacıosman و سوار شدن به اتوبوس عمومی شماره 151 در عرض 25 دقیقه به این ساحل زیبا برسید.

بخوانید: قیمت حمل و نقل در استانبول

در ساحل کیلیوس چه کاری می توانم انجام دهم؟

  • در ساحل کیلیوس استانبول فعالیت‌های زیادی وجود دارد که در طبیعت بکر و زیبای این منطقه می‌توانید انجام دهید و لذت ببرید.  
  • در رستوران‌های معروف غذاهای دریایی، خوشمزه‌ترین ماهی عمرتان را بخورید یا به سراغ کباب‌های معروف ترکی در برخی از رستوران‌های فضای باز بروید. از آفتاب و شن و ماسه در سواحل لذت ببرید و به پیاده‌روی طولانی در طبیعت بروید. 
  • سواحل همچنین موج سواری و فعالیت‌های دریایی مختلف را ارائه می‌دهند. شنا و آبتنی، قایق سواری، اسکی روی آب و… برخی از این تفریحات مهیج همراه با آدرنالین هستند. فقط یک نکته مهم در رابطه با این فعالیت‌های وجود دارد که باید از قبل بدانید. 
  • مراقبت و ایمنی را در درجه اول قرار دهید. دریای سیاه دریایی است که به امواج وحشی خود معروف است و شنا در دریا حتی برای کسانی که حرفه‌ای هم هستند، بسیار خطرناک خواهد بود. موج معکوس در اینجا می‌تواند برای کسانی که در دریا مشغول آبتنی‌اند، کشنده باشد. پس از قبل دستور‌العمل‌ها و قوانین را بدانید. 

بخوانید: تفریحات استانبول؛ 54 کاری که باید در قلب ترکیه انجام دهید!

هزینه های ساحل کیلیوس

ساحل کیلیوس استانبول

برای ورود به سواحل از جمله ساحل کیلیوس استانبول باید هزینه‌ای مشخص پرداخت کنید. این هزینه هر سال و تقریبا در هر فصل تغییر می‌کند، اما توصیه می‌کنیم برای هر شرایطی پول نقد همراه داشته باشید، تا سقف 100 لیر برای هر نفر برای ورودی ساحل. 

علاوه بر سواحل عمومی، کلوپ‌ها و کافه‌های ساحلی نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید از موسیقی الکترونیک در کنار دریا لذت ببرید، ممکن است مجبور شوید حدود 300 لیر برای ورود بپردازید.

هر فصل می‌توانید ماهی تازه و خوشمزه را در کیلیوس پیدا کنید. بنابراین توصیه می کنیم بدون مراجعه به رستوران‌های اطراف برنگردید.

بخوانید: هزینه های سفر به استانبول

تور هم گزینه مناسبی برای تفریح در کیلیوس است

اگر به دنبال بهترین استفاده از سفر خود به استانبول هستید و همچنین به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی در فضای باز، تور جزایر پرنس یکی از مواردی است که حتما باید ببینید. با این سفر خیره‌کننده از میان مناظر دیدنی، خود را در زیبایی‌های طبیعی خیره کننده منطقه غرق کنید. اگر هم به دنبال هیجان هستید، Extreme Adventure Park Nakkastepe را از دست ندهید؛ پارکی با طناب‌های بلند زیپ لاین و سایر فعالیت‌های پمپاژ آدرنالین بهترین ماجراجویی و هیجان را به شما ارائه می‌دهد.

با رزرو هتل استانبول، سفری راحت و بدون دغدغه را شروع کنید.

حرف آخر

استانبول سواحل متنوع و زیبای زیادی دارد که ساحل کیلیوس یکی از آن‌هاست. این منطقه به دلیل آرامش، هوای خوب، تمیز بودن سواحل و امکانات کامل محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود و بهترین خاطرات را برای شما می‌سازد. ما اطلاعاتی درباره این منطقه ارائه کردیم که امیدواریم در سفرتان به این شهر رویایی به دردتان بخورد. 

سوالات متداول

ساحل کیلیوس کجا قرار دارد؟

ساحل کیلیوس در شمال استانبول، در ساحل دریای سیاه واقع شده است

چرا ساحل کیلیوس محبوب است؟

ساحل کیلیوس به دلیل آب‌های نسبتاً تمیز، منظره‌های زیبای دریای سیاه و امکانات تفریحی و رستوران‌های ساحلی متعدد محبوب است.

آیا فعالیت‌های خاصی در ساحل کیلیوس انجام می‌شود؟

بله، علاوه بر آفتاب‌گرفتن و شنا، می‌توانید در فعالیت‌هایی مانند جت‌اسکی، پاراگلایدر و والیبال ساحلی شرکت کنید.

آیا ساحل کیلیوس برای خانواده‌ها مناسب است؟

بله، ساحل کیلیوس با داشتن امکاناتی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها، فضای مناسبی برای خانواده‌ها فراهم می‌کند.

چگونه می‌توان به ساحل کیلیوس رفت؟

می‌توانید از طریق خودرو شخصی یا تاکسی، و یا با استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس به ساحل کیلیوس بروید.

نظرات کاربران