Ortakoy square

میدان های استانبول: از قدیمی‌ترین خیابان‌ها تا معاصرترین میدان‌ها

در قلب شهر استانبول، موزاییکی از تاریخ، فرهنگ و انرژی به شکل میدان‌های شگفت‌انگیزی خلق شده است. این میدان‌ها چشم اندازهایی از زندگی شهری فراهم می‌کنند که هرکدام داستان خود را با نقشه‌های کوچک و بزرگ، تاریخی و مدرن به ما می‌گویند. از گره‌کاپی تا تقسیم، میدان های استانبول شاهد ترکیبی هنرمندانه از زیبایی‌های معماری و فعالیت‌های اجتماعی هستند.

در این مقاله، ما به یک سفر جذاب به دنیای میدان‌های استانبول دعوت می‌کنیم. همچنین به هر گوشه و کنار این شهر فرهنگی خواهیم رفت تا با زیبایی‌ها و رازهای هر میدان آشنا شویم. همراه با ما باشید تا میدان‌هایی را کاوش کنیم که نه تنها جلوه‌های خیره‌کننده از تاریخ دارند، بلکه قلب زندگی روزمره استانبولی‌ها نیز هستند.

به دنبال جدیدترین قیمت بلیط هواپیما استانبول هستید!؟

میدان تقسیم در بی اوغلو؛ با معروف ترین شروع می کنیم

میدان های استانبول

میدان تقسیم یا میدان تکسیم یکی از پنج میدان نمادین برتر استانبول است که در صورت بازدید از این شهر شگفت انگیز نباید آن را از دست بدهید. این میدان یکی از شناخته شده‌ترین میدان‌های شهر است. 

به عبارتی دیگر، این شهر به دلیل عناصر معماری و فرهنگی متمایز خود شناخته شده است. منطقه تکسیم یا تقسیم نیز یک میدان عمومی در مرکز شهر و یکی از چند گزینه برتر میدان‌های معروف استانبول است.

میدان تقسیم به دلیل اهمیت فرهنگی معروف است و در محل اتصال بسیاری از مسیرهای اصلی واقع شده است. این میدان که در منطقه بی اوغلو استانبول قرار گرفته، مکانی محبوب و توریستی به شمار می‌آید. توریستی از این جهت که دارای مراکز خرید، فروشگاه‌ها، رستوران‌های متنوع و سرگرمی‌های مختلف است و با وجود همه این‌ها در کنار یکدیگر، اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا وقت خود را در این میدان سپری کنند. 

همچنین این محله بنای یادبود جمهوری تکسیم و بنای یادبود تکسیم را در خود جای داده است. از آنجایی که تکسیم میزبان خیابان استقلال است (خیابانی که فقط برای عابر پیاده و گشت و گذار در منطقه بی اوغلو استانبول قرار دارد) یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های شهر است، مسلما بر محبوبیت این میدان می‌افزاید. 

اطراف میدان تقسیم یا تکسیم را علاوه بر، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها؛ چندین جاذبه فرهنگی و تاریخی در شهر از جمله دبیرستان گالاتاسرای و کنسولگری فرانسه را نیز احاطه کرده و موجب جذابیت بیشتر این منطقه شده‌اند. 

اقامت در این منطقه زیبا و دوست‌داشتنی هم به دلیل دسترسی مناسب به مناطق مختلف شهر، سفر شما را بسیار راحت‌تر خواهد کرد، سه کلیک شما را برای رزرو هتل در میدان تقسیم استانبول همراهی می‌کند.

جاهای دیدنی اطراف میدان تقسیم

میدان تقسیم، با موقعیت مکانی منتهی به بنای تاریخی، پارک گزی، کلیسای گنبدی ایا تریادا، تراموا نوستالژیک، مسجد حسین ع و خیابان معروف استقلال، محبوب‌ترین میدان استانبول و ترکیه است. درست مثل نمونه های معروف کشورهای اروپایی است. عکس های میدان تقسیم را ببینید

پارک گزی: پارک گزی که درست در کنار میدان تقسیم واقع شده است، یک پارک زیبا و تنها منطقه سرسبز تکسیم است. با تماشای سرزندگی شهر در زیر درختان و باغ های بزرگ می‌توانید در آنجا استراحت خوبی داشته باشید.

خیابان استقلال: مطمئنا این خیابان مشهورترین خیابان و منطقه تفریحی استانبول است. این یک مکان رنگارنگ طولانی و پر از انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی است. می‌توانید از موزه موم خارق‌العاده مادام توسو، کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوآ و موزه پرا دیدن کنید.

اگر دوست دارید یک شام و سرگرمی شبانه داشته باشید، می‌توانید شب را در خیابان معروف غذاخوری و برنده شدن Asmalimescit بگذرانید.

میدان اورتاکوی؛ برای غذا و تفریحات شبانه به کجا بروید

میدان اورتاکوی یکی‌دیگر از میدان های معروف، در بخش اروپایی استانبول، به‌خاطر تفریحات شبانه و رستوران‌های پرجنب‌وجوش معروف است. اینجا یک مقصد محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است و رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های متعددی در آن وجود دارد که جذابیتش را دو چندان کرده. اگر در مورد بهترین غذاهای خیابانی در استانبول فکر می‌کنید، دقیقا در جای درستی قرار دارید؛ زیرا اورتاکوی گزینه‌هایی برای طعم دادن به خیابان‌های معروفش در استانبول دارد.

جاهای دیدنی اطراف میدان اورتاکوی

مسجد اورتاکوی: این مسجد که با نام Büyük Mecidiye Camii نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های اصلی میدان اورتاکوی است. این مسجد در قرن نوزدهم ساخته شده و به دلیل معماری متمایز خود که ترکیبی از عناصر عثمانی و باروک است، معروف شده است. محبوبیت این مسجد در میدان اورتاکوی موجب شده تا گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه بیایند و سادگی و زیبایی آن را از نزدیک تحسین کنند. 

پل بسفر: از Ortakoy می‌توانید از مناظر پانوراما از پل بسفر، یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول لذت ببرید. این پل دو طرف اروپایی و آسیایی شهر را به هم متصل می‌کند و زیبایی نورانی آن در شب منظره ای قابل مشاهده است. چند عکس به یاد ماندنی بگیرید یا در کنار گردشگاه ساحلی در حالی که از مناظر خوش منظره لذت می‌برید، قدم بزنید.

میدان سلطان احمد؛ جاذبه های گردشگری زیادی دارد

Sultan Ahmed Square

میدان سلطان احمد یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در صورت بازدید از این شهر شگفت‌انگیز، نباید دیدن آن را از نزدیک از دست بدهید. این میدان یکی از شناخته شده‌ترین میدان‌های شهر، در محل اتصال بسیاری از مسیرهای اصلی قرار گرفته و بیشتر به دلیل عناصر فرهنگی‌اش شهرت دارد. 

به عبارتی دیگر، سلطان احمد محله‌ای در استانبول، منطقه فاتح ترکیه است. از آنجایی که استانبول شهر به دلیل تاریخ غنی و اهمیت فرهنگی خود و همچنین خانه بسیاری از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاذبه‌های معروف جهانی شناخته می‌شود. برخی از این مکان‌های مهم و دیدنی از جمله مراکز خرید را می‌توان در میدان سلطان احمد پیدا کرد. 

برخی معروف‌ترین خیابان های سلطان احمد عبارت‌اند از:

دیوان یولو: دیوان یولو خیابانی تاریخی در هسته سلطان احمد است. این منطقه مملو از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و بسیاری از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی شهر مانند بازار بزرگ، ایاصوفیه و مسجد است.

بازار آراستا: یک بازار سرپوشیده در سلطان احمد، نزدیک به مسجد آبی است. اینجا به خاطر مجموعه‌ای از صنایع دستی، منسوجات و جواهرات ترکی معروف است که اغلب گردشگران برای خرید سوغاتی آن را انتخاب می‌کنند. 

مسجد سوکولو مهمت پاشا: یک مسجد قرون وسطایی است که به دلیل معماری باشکوه و کاشی کار‌ی‌های ظریف خود شناخته می‌شود و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در استانبول بسیار محبوب و مورد توجه توریست‌ها است. 

خیابان جانکورتران: در نزدیکی کاخ توپکاپی در سلطان احمد، خیابان Cankurtaran یک خیابان تاریخی قرار دارد که مناظر و معماری بی‌نظیری را به معرض نمایش می‌گذارد.

خیابان معمار کمال الدین: خیابان معمار کمال الدین یکی از خیابان‌های مهم در نزدیکی کاخ توپکاپی در سلطان احمد قرار دارد؛ توپکاپی یکی از مهمترین کاخ‌های استانبول است. این خیابان به خاطر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعددش معروف است و یک مقصد محلی محبوب است.

میدان نیشانتاشی؛ افراد ثروتمند و مشهور در کجای استانبول زندگی می کنند؟

میدان های استانبول

میدان نیشانتاشی یکی از شناخته شده‌ترین میدان های استانبول و در محل اتصال بسیاری از مسیرهای اصلی شهر واقع شده است. منطقه نیشانتاشی یک میدان عمومی در مرکز شهر و یکی از پنج خیابان نمادین برتر استانبول است که اغلب گردشگران حتما به دیدن این منطقه و جذابیت‌های متفاوتش می‌روند. 

با بازدید از این میدان و منطقه‌ی زیبایش می‌توانید فرهنگ، معماری و سرگرمی‌های شهر را کشف کنید. گشت و گذار و قدم زدن در خیابان‌های محله نیشانتاشی، بدون شک تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

به عبارتی دیگر باید بدانید که نیشانتاشی محله‌ای در منطقه شیشلی استانبول است. این محله به خاطر گزینه‌های خرید و رستوران‌های لوکس خود مشهور است و به‌عنوان یکی از شیک‌ترین محله‌های شهر در نظر گرفته می‌شود. 

شناخته شده‌ترین خیابان‌های نیشانتاشی عبارت‌اند از:

خیابان عبدی ایپکچی: خیابانی معروف که فقط و فقط مخصوص خریدهای گران قیمت است. این خیابان به‌خاطر بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های گران‌قیمتش مشهور است و به‌ عنوان یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین خیابان‌های شهر شناخته می‌شود.

خیابان تسویکیه، خیابان ولیکناگی، خیابان ماکا و خیابان روملی: این ها نیز از دیگر خیابان‌های تاریخی این منطقه هستند. آن‌ها به دلیل وجود مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های گران قیمت، مقاصد گردشگری و محلی محبوب برای گردشگران و حتی محلی‌ها به شمار می‌آیند. 

اما قبل از رفتن تور ارزان استانبول را تنها با سه کلیک رزرو کنید.

بالات از خیابان های معروف استانبول

بالات محله‌ای در منطقه فاتح است و شاید یکی از میدان های استانبول نباشد، اما منطقه‌ای فوق‌العاده برای وقت گذراندن به شمار می‎آید. بیایید تا با برخی از خیابان‌های معروف این محله آشنایتان کنیم. جایی که اگر سر بزنید، پشیمان نخواهید شد. 

محله بالات پر از تاریخ و فرهنگ است و مناطق تاریخی مهمی را در خود جای داده است. برای مثال، خیابان فنر یک خیابان کلاسیک است. خیابان کوچوک ایاصوفیه، خیابان بالات، خیابان رستم پاشا و خیابان ایوانسرای دیگر خیابان‌های تاریخی بالات هستند. همه آن‌ها به خاطر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و مقاصد توریستی و محلی پرطرفدارشان معروف هستند.

میدان امینونو؛ خرید در بازار ادویه

Aminonu square

وقتی صحبت از میدان های استانبول و معروف‌ترین آن‌ها می‌شود، باید حتما درباره امینونو نیز بدانید؛ زیرا بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه اینجا هستند!

بازار بزرگ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که در محله فاتح استانبول قرار دارد. این یک مقصد توریستی و محلی معروف است که به دلیل مجموعه متنوعی از چیزهایی مانند جواهرات، منسوجات و سرامیک شناخته می‌شوند. خیلی از توریست‌ها یا بهتر بگوییم همه گردشگران بدون بازدید از این مکان از استانبول خارج نمی‌شوند. 

بازار ادویه نیز که به عنوان بازار مصر شناخته می‌شود، در محله امینونو استانبول واقع شده است و به خاطر مجموعه وسیعی از ادویه‌ها، گیاهان و سایر محصولاتش مشهور است. این یک مقصد توریستی و محلی معروف است و محلی عالی برای چشیدن شیرینی‌ها و پیش‌غذاهای سنتی ترکیه است.

میدان بشیکتاش؛ زیباترین قسمت استانبول کدام است؟

بشیکتاش از میدان های استانبول است که جاذبه‌ها و ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده و به عنوان نقطه‌ای محبوب و دلنشین در این شهر شناخته می‌شود. در این میدان شما شاهد مکان‌های دیدنی، خیابان‌ها و مناطق مختلفی خواهید بود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. 

بلوار بارباروس: اینجا مخصوص خرید کردن است. البته به غیر از خرید به خاطر مجموعه متنوعی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز شهرت دارد و یک مقصد توریستی و محلی محبوب برای گردشگران به شمار می‌آید.

خیابان یلدیز: یک خیابان تاریخی است. همچنین، پارک ییلدیز بهشت اکسیژن اینجاست و مردم محلی عاشق پیک نیک و استراحت در آن هستند. 

خیابان معلم ناچی و مؤذن زاده و همچنین خیابان Ciragan: این ها یکی از بهترین خیابان‌های استانبول برای پیاده‌روی و وقت‌گذرانی در نظر گرفته می‌شوند. یکی از کاخ‌های معروف استانبول، کاخ سیرگان در این خیابان قرار دارد.

آکارتلر: که یک بلوار پر از مکان‌های هنری و زیبای‌ های معماری است، هم در روز و هم در شب زیباست! Akaretler که یکی از خیابان‌های معروف در حوالی میدان بشیکتاش است، چیزهای زیادی برای دیدن دارد. 

جاهای دیدنی اطراف میدان بشیکتاش

استفاده از وقت در اطراف میدان بشیکتاش یک تجربه لذت‌بخش است. رستوران‌ها و کافه‌های مشرف به ساحل بشیکتاش امکان تماشای مناظرهای باشکوه را فراهم می‌کنند و مطمئناً میدان بشیکتاش از بهترین میدان‌های استانبول به حساب می‌آید.

اسکله تاریخی بشیکتاش: این اسکله با معماری منحصر به فرد و کاشی‌های زیبایی که توسط معمار علی طلعت بیگ (1869-1922) طراحی شده، ارزش یک بازدید را دارد. این اسکله خدمت به کشتی‌های عمومی Uskudar و Kadikoy را بر عهده دارد.

موزه نیروی دریایی: این موزه نیز یک جاذبه فوق‌العاده در بشیکتاش است. با بیش از 20000 قطعه مرتبط با تاریخ دریایی ترکیه، این موزه شامل قایق‌های تزیین شده سلاطین عثمانی است که توجه هر بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کنند. این موزه در مسیر اتوبوس بزرگ استانبول قرار دارد. پس از بازدید، می‌توانید یک روز عالی را در بشیکتاش سپری کرده و در کافه‌های مختلف در فضای باز کنار بسفر استراحت کنید.

آرناووتکوی را هم در نظر بگیرید

میدان های استانبول

درست است که باید در این مقاله به میدان های استانبول بپردازیم، اما برخی از خیابان‌ها مانند آرناووت کوی هستند که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. 

اینجا محله‌ای در در سمت اروپایی استانبول است. این منطقه به خاطر محیط طبیعی خیره کننده‌اش که شامل پارک‌ها و مناطق باز متعدد و همچنین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است، معروف است. بله، آرناووتکوی یک مقصد توریستی و محلی محبوب برای گردشگران است و دلیل آن هم فضای آرام این منطقه به همراه چندین رستوران، کافه و فروشگاه است. معروف‌ترین بناهای تاریخی و جاذبه‌های آن عبارت‌اند از مسجد آرناووتکوی و رستوران‌های معروف ماهی آرناووتکوی.

کاراکوی با خیابان های معروفش

کاراکوی محله‌ای در منطقه بی اوغلو استانبول است. اینجا در سمت شمالی شاخ طلایی، تنگه بزرگ بسفر قرار گرفته که شهر را از هم جدا می‌کند. بسیاری از سازه‌ها در کاراکوی به دوران امپراتوری عثمانی برمی‌گردد. همچنین به برخی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مانند برج گالاتا و پل گالاتا نزدیک است. 

به عبارتی کاراکوی یک مقصد توریستی و محلی معروف است که به دلیل فضای پر جنب و جوش آن شناخته می‌شود و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در کنار خیابان‌ها و میدان های استانبول در این منطقه دارد. همچنین گالری‌های هنری، مکان‌های اجرا و سایر مؤسسات فرهنگی را در خود جای داده است. 

همان‌طور که گفتیم، کاراکوی با داشتن خیابان‌های معروف در استانبول، محله‌ای معروف استانبول است و به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی و تاریخی به شمار می‌رود. خیابان بانکز، خیابان معروف اینجاست!

هتل های ارزان استانبول فقط با سه کلیک!

حرف آخر

میدان های استانبول به عنوان یکی از مناطق دیدنی و مهم این شهر شناخته می‌شوند و بسیار معروف هستند. در دو طرف بخش آسیایی و اروپایی استانبول میادین و خیابان‌های شگفت انگیز را پیدا خواهید کرد که می‌توانند لحظات زیبا و فراموش نشدنی در سفرتان برای شما خلق کنند. ما برخی از این میدان‌ها را برای شما جمع‌آوری کردیم تا همه آن‌ها را کشف کنید!

سوالات متداول

معروف ترین خیابان استانبول کدام است؟

خیابان استقلال معروف ترین خیابان استانبول است. میزبانی برای 3 میلیون بازدید کننده در یک روز عادی.

معروف ترین میدان استانبول کدام است؟

میدان تقسیم معروف ترین میدان استانبول است که خیابان معروف استقلال به آن باز می شود. همچنین، میزبان پارک معروف Gezi در میدان است.

زیباترین خیابان/میدان استانبول کدام است؟

همه خیابان ها/میدان ها حال و هوای متفاوت و بسیار شخصی دارند. در همه آنها چیزهای مختلفی را تجربه می کنید.

چرا میدان‌های استانبول مقصد گردشگران محبوب هستند؟

میدان‌های استانبول با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، خرید، و سرگرمی جذابیت زیادی دارند. این میدان‌ها مکان‌هایی هستند که زندگی شهری در استانبول به شکل فعال و پویا خود را نشان می‌دهند و گردشگران را به دنیایی خاص از هنر و تاریخ محلی می‌کشانند.

نظرات کاربران