استانبول در مرداد ماه را چگونه سپری کنید؟

استانبول در مرداد ماه را چگونه سپری کنید؟

استانبول، شهری معروف، زیبا، پرانرژی و دیدنی است. این شهر دوست‌داشتنی نه تنها برای ما ایرانی‌ها، بلکه برای خیلی از گردشگران از سراسر جهان محبوب به شمار می‌آید. مسلما این شهر توریستی همیشه پتانسیل زیادی برای جذب مسافران داشته و این را وجود جاذبه‌های تاریخی ارزشمند، مکان‌های تفریحی، رستوران‌های مجلل با غذاهای لذیذ، کافه‌های دنج با چای کمر باریک و حتی مراکز خرید بزرگ با انواع برندهای مطرح دنیا ثابت کرده است. بنابراین طبیعی است که برای همه اولین مقصد خارجی باشد. حالا نظرتان درباره سفر به  استانبول در مرداد ماه چیست؟

رزرو تور استانبول

اگر در مرداد ماه سفر می‌کنید، یک سری توصیه‌ها را آماده کرده‌ایم تا بتوانید از اقامت خود نهایت استفاده را ببرید.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در مرداد ماه

آب و هوای استانبول در مرداد ماه

آب و هوایی که در این ماه از استانبول تجربه خواهد کرد، بیشتر گرم و مرطوب است. مسلما خبری از بارندگی نیست، ولی شاید رعد و برق تابستانی را به چشم ببینید. بیشترین دما به 30 درجه سانتیگراد می‌رسد و بعضی روزها حتی بیشتر، اما پایین‌ترین حد آن زیر 20 درجه سانتیگراد نخواهد بود. پس، اگر با حال و هوای گرم و مرطوب استانبول در مرداد ماه مشکلی ندارید، بیایید تا چند کار جذاب در این شهر را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

کارهایی که باید در مرداد ماه استانبول انجام دهید

وقتی به گشت‌وگذار در مساجد، کاخ‌ها، میادین، موزه‌ها و خیابان‌های استانبول می‌روید، متوجه زیبایی و شگفتی آن خواهید شد. حتی می‌توانید هفته‌ها را در محله‌های جذاب و دیدنی آن قدم بزنید و چیزهای جدید کشف کنید. چون در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن شگفتی‌های زیادی پنهان شده‌اند.

به هر حال، اگر مرداد ماه را برای سفر به این شهر رویایی انتخاب می‌کنید، باید بدانید که معایب متعددی دارد. هجوم گردشگران و از طرفی هم گرمای هوا شاید برای خیلی‌ها سخت به نظر برسد. اما هنوز هم می‌تواند بهترین تعطیلات را برای شما بسازد. فعالیت‌های زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانید خاطره‌سازی کنید، بیایید تا چند مورد را به شما معرفی کنیم:

از اتوبوس توریستی برای رسیدن به جاذبه های اصلی استفاده کنید

از اتوبوس توریستی برای رسیدن به جاذبه های اصلی استفاده کنید

گرمای مرداد ماه می‌تواند قدم زدن در خیابان‌های استانبول را برای رسیدن به بناهای تاریخی و جاذبه‌ها کمی سخت و طاقت‌فرسا کند. یک راه خوب برای جلوگیری از خستگی ناشی از این دما، سوار شدن به یکی از اتوبوس‌های توریستی استانبول است. این اتوبوس‌ها در اطراف مکان‌های دیدنی دارای ایستگاه‌های رایگانی هستند که می‌توانید هر چند بار که بخواهید سوار و پیاده شوید، حتی این امکان وجود دارد که به جاذبه‌های اصلی شهر، از کاخ توپکاپی تا میدان تقسیم، بروید.

بلیط اتوبوس توریستی بسته به اینکه کدام یک را (براساس مدت زمان) ترجیح می‌دهید، اعتبار متفاوتی دارد. بسته به مدت اقامت در شهر و برنامه‎هایتان می‌توانید آن‌ها را برای 1، 2 یا 3 روز خریداری کنید.

از منطقه ایوب دیدن کنید و غروب خورشید را در کافه Pierre Loti ببینید

اگرچه گردش در این منطقه را می‌توان در تمام طول سال انجام داد، اما تابستان شاید بهترین زمان برای انجام این کار باشد، به خصوص اگر می‌خواهید از مناظر فوق‌العاده تراس روباز کافه پیر لوتی لذت ببرید. توصیه ما این است که بخشی از بعدازظهر خود را قبل از رفتن به کافه به پرسه زدن در اطراف محله بگذرانید، چون واقعا محله‌ی دیدنی و صمیمی است.

از طرفی محله ایوب (Eyüp) نیز مکانی ایده‌آل برای فرار از جمعیت توریستی مرکز شهر است. از آنجایی که تقریباً در انتهای شاخ طلایی قرار دارد، گردشگران زیادی از آن بازدید نمی‌کنند و فضایی که خواهید یافت کاملاً محلی است.

به عبارتی دیگر، این محله که یکی از محافظه‌کارانه‌ترین مناطق شهر به حساب می‌آید، چراکه بیشتر محلی‌ها مسلمان معتقد هستند و حتی از نظر دینی سومین مکان زیارتی مسلمانان در سراسر جهان را که مسجد ایوب است را در خود جای داده و در داخل آن نیز آرامگاه ابو ایوب الانصاری، معاون محمد (ص) قرار دارد.

وقتی از مسجد خارج می‌شوید، توصیه می‌کنیم در اطراف میدان مجاور قدم بزنید. هم در آنجا و هم در خیابان‌های اطراف شما می‌توانید استانبولی متفاوت و صمیمی را ببینید که به ندرت هیچ توریستی در آن دیده می‌شود. واقعا پیاده‌روی پر جنب‌و‌جوش و ارزشمندی خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : استانبول در تابستان

کافه Pierre Loti

در نهایت باید سوار تله کابینی شوید که شما را به بالای یک تپه کوچک می‌برد. این تپه در واقع گورستانی است که ارزش دیدن دارد، فقط حتما با تله کابین بالا و پایین بروید. وقتی به بالای این تپه رسیدید، یکی از بهترین مناظر استانبول را خواهید دید: کافه پیر لوتی.

روی یک صندلی در یکی از میزهای بیرونی بنشینید و منتظر باشید تا گارسون برای سفارش چای یا هر چیزی که دوست دارید در حالی که از منظره پانورامای شهر لذت می‌برید، بیاید.

اطلاعات مورد نیاز

تور با راهنما: برخی از تورهای راهنما در امتداد شاخ طلایی وجود دارد که به شما امکان بازدید از مسجد ایوب را می‌دهد.

نحوه رسیدن به ایوب: بهترین راه با اتوبوس از ایستگاه امینونو است (خطوط زیادی در این مسیر وجود دارد، پس نگران نباشید)، حتی می‌توانید مسیر طولانی را از محله فنر نیز پیاده‌روی کنید. در کل بسته به مبدا شما نحوه رفتن و رسیدن به این منطقه متفاوت خواهد بود.

تله کابین: بین ساعت 8 صبح تا 11 شب کار می‌کند و هزینه آن مانند اتوبوس با کارت حمل و نقل شهری قابل پرداخت است.

کمی با موسیقی Rock ‘n’ Cokeخوشگذرانی کنید

کمی با موسیقی Rock 'n' Cokeخوشگذرانی کنید

اگر موسیقی راک را دوست دارید، خوش شانس هستید، زیرا این شهر توریستی در مرداد ماه به مدت سه روز میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های راک در جهان است. Rock’n Coke که توسط برند کوکاکولا حمایت می‌شود، هر ساله تعدادی از بهترین گروه‌های موسیقی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد و حدس بزنید در کجا؟ بله استانبول!

بهترین قسمت این فستیوال راک این است که در فضای باز برگزار می‌شود و یک محوطه کمپینگ دارد که شما می‌توانید شب را در آنجا سپری کنید. محل برگزاری کنسرت در فرودگاه هزارفن در 50 کیلومتری شهر است.

یک شهربازی کوچک و یک منطقه خرید نیز در اطراف آن وجود دارد که اگر از راک خسته شدید، می‌توانید کمی تنوع برای خودتان ایجاد کنید.

به جزایر پرنس فرار کنید

اگر از شلوغی خیابان‌های استانبول در مرداد ماه کمی خسته شده‌اید و دمای بالا شما را کم انرژی کرده است، توصیه می‌کنیم برای یک روز خنک‌تر و آرام‌تر به جزایر پرنسس بروید. ساکت به این جهت که هیچ خودرویی در این جزیره حق تردد ندارد، پس خبری از سر و صدا هم نیست. فقط از دوچرخه یا کالسکه اسبی می‌توان برای رفت و آمد استفاده کرد، راهی برای جلوگیری از آلودگی طبیعت.

اما برای اینکه اطلاعات شما را کمی بالا ببریم، باید بدانید که جزایر پرنس در استانبول شامل گروهی از 9 جزیره در دریای مرمره است. طبق افسانه، چندین شاهزاده خانم به دلیل رفتاری که امپراتوران بیزانس آن را نامناسب می‌دانستند، به این جزایر تبعید شدند.

به هر حال، امروزه تنها 4 جزیره از 9 جزیره قابل بازدید هستند: Heybeliada، Burgazada، Kinaliada و بزرگترین آن‌هاBuyukada. این جزیره بیوک آدا معمولا گردشگران زیادی را به خودش جلب می‌کند و علت آن هم وجود خانه‌های ویکتوریایی و فضای سرسبز و دیدنی آن است. البته سواحل و کلیسای شگفت‌انگیز Hagios Giorgio را می‌توان گل سرسبد این جزیره دانست که باید از نزدیک خودتان آن‌ها را ببینید.

در رژه روز پیروزی یا ظفر بایرامی شرکت کنید

کسانی که در پایان مرداد ماه، به طور دقیق، در روز 30ام در استانبول هستند، شاهد رژه روز پیروزی این شهر خواهند بود.

در این روز، این کشور پیروزی خود را در جنگ علیه ارتش یونان در سال 1922 جشن می‌گیرد، درگیری که مصطفی کمال آتاتورک، پدر ترکیه مدرن را به رهبری این کشور تبدیل کرد. رژه‌های نظامی و جشن‌های دیگر در سراسر کشور از جمله در استانبول برگزار می‌شود. علاوه بر این، چندین ساختمان نمادین ترکیه با پرچم این کشور روشن خواهند شد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که در زمان برگزاری این رژه تعطیلات عمومی خواهد بود و در شهر بیشتر مغازه‌ها تعطیل هستند.

از دیدن آب انبار باسیلیکا (Yerebatan Sarnici) شگفت زده شوید

از دیدن آب انبار باسیلیکا (Yerebatan Sarnici) شگفت زده شوید

یکی از شگفتی‌های بزرگ استانبول در مرداد ماه، آب انبار باسیلیکا است، حتی شده برای یک فرار کوتاه از گرمای شهر عالی خواهد بود. این آب انبار باسیلیکا در قرن ششم به عنوان بخشی از سیستم تامین آب برای کاخ پادشاهان بیزانس ساخته شد. در آن زمان، این آب انبار بخشی از یک باسیلیکا (تالاری طولانی با سقف چوبی) بود که اکنون کاملاً ناپدید شده است.

وقتی بالا هستید، اصلا تصورش را هم نمی‌کنید که دقیقا آن زیر چه خبر است و این فضای زیرزمینی چه چیزی را پنهان می‌کند. وقتی فقط یک پله پایین می‌آیید، اتاق بزرگی با ظرفیت ذخیره 10000 متر مکعب آب را خواهید دید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این واحه خنکی واقعی در وسط شهر 336 ستون به ارتفاع 9 متر را در خود جای داده است. نکته‌ی عجیب این مکان عدم یکنواختی در سبک آن است. چون بیشتر قسمت‌های این آب انبار بخشی از سازه‌ها یا بناهای تاریخی دیگر بودند و بعدا به اینجا آورده شدند.

مشهورترین ستون‌های این آب انبار، بدون شک ستون‌هایی هستند که پایه آن‌ها سر مدوسا را نشان می‌دهد. رنگ مایل به سبز و نور کم آن‌ها فضایی واقعا جادویی برای شما خلق می‌کند که واقعا دیدنی و ستودنی است.

دیگر آب انبارهای نزدیک

اگرچه آب انبار باسیلیکا بدون شک معروف‌ترین و دیدنی‌ترین آن است، اما می‌توانید از دیگر مخازن آب باستانی در منطقه سلطان احمد نیز دیدن کنید. در میان آن‌ها آب انبار Binbirdirek است که بین هیپودروم و فروم قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

گزینه دیگر ورود به آب انبار تئودوسیوس است که به قنات والنس متصل بود. توصیه می‌کنیم وب سایت این مجموعه را از قبل بررسی کنید، زیرا گاهی اوقات کنسرت‌های موسیقی کلاسیک و سایر فعالیت‌ها در اینجا برگزار می‌شود.

یک روز را در ساحل بگذرانید

یک روز را در ساحل بگذرانید

می‌دانیم که شهر استانبول هیچ ساحلی در محدوده شهر خود ندارد، اما اگر می‌خواهید از فرصت سفر خود برای گذراندن چند ساعت دراز کشیدن روی شن‌ها و آب تنی استفاده کنید، گزینه‌های بسیار جالبی را در منطقه اطراف پیدا خواهید کرد. یک راه عالی برای فرار از گرمای استانبول در مرداد ماه و کمی خنک شدن، بعد از آن می‌توانید دوباره به بازدید از مهمترین بناهای تاریخی شهر برگردید. با این تفاسیر چند تا از سواحل همین حوالی را به شما معرفی می‌کنیم:

ساحل فلوریا گونس: این نزدیکترین ساحل به استانبول است، اگرچه احتمالاً یکی از پایین‌ترین کیفیت‌ها را دارد. از آنجایی که به شهر نزدیک است، در مرداد ماه بسیار شلوغ می‌شود و پیدا کردن حتی یک تکه کوچک روی شن‌ها کاری دشوار خواهد بود.

بهترین راه برای رسیدن به این ساحل، خط قطار زیرزمینی Marmaray از Sirkeci به ایستگاه قطار Florya است.

ساحل درمانی خورشیدی در کیلیوس (دریای سیاه): در شهر کیلیوس چندین ساحل جالب پیدا خواهید کرد. ساحل خورشیدی 1 کیلومتر امتداد دارد و دارای تراس، رستوران و بار بسیار خوبی است. همچنین چندین جشنواره در مرداد ماه در اینجا برگزار می‌شود که می‌توانید از فرصت استفاده کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. فقط از قبل به شما بگوییم که این ساحل ورودی دارد و باید هزینه پرداخت کنید.

ساحل تاریک آگوا کیلیملی (دریای سیاه): این ساحل به دلیل قرار گرفتن در یک محیط طبیعی واقعاً بهشتی متمایز و دیدنی است. این امر آن را به مقصدی محبوب برای کوهنوردان تبدیل کرده است.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به اینجا، رفتن به Üsküdar و سوار شدن به اتوبوس 139 A است.

ساحل Burc: این ساحل توسط انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه بسفر مدیریت می‌شود. این مکان با شن‌های بسیار خوب، به یک تراس بزرگ، کافه تریا و همچنین چندین رستوران مجهز بهترین تعطیلات و استراحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در شب‌های آخر هفته مهمانی‌ها و کنسرت‌های متنوعی برگزار می‌شود که می‌توانید حسابی به خوشگذرانی بپردازید.

 اتوبوس 151 که در ایستگاه مترو حاجی عثمان قرار دارد، بدون هیچ مشکلی شما را در منطقه پیاده می‌کند.

یک سفر کوتاه به جنگل بلگراد داشته باشید

یک سفر کوتاه به جنگل بلگراد داشته باشید

اگر دلتان برای سرسبزی بیشتر در استانبول تنگ شده، به خصوص در آفتاب مرداد ماه، توصیه ما این است که یک سفر یک روزه به جنگل بلگراد در نزدیکی شهر داشته باشید. همانطور که بسیاری از مردم محلی در تعطیلات آخر هفته خود انجام می‌دهند، می‌توانید استراحت کنید و در مسیرهای مشخص شده در میان فضای سبز خیره‌کننده قدم بزنید.

در مجموع، این جنگل حدود 5000 هکتار زمین را پوشش می‌دهد و تنها یک ساعت با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد. علاوه بر پیاده‌روی و استراحت، می‌توانید در دریاچه میان جنگل قایق سواری کنید یا در مناطق مشخص شده یک پیک نیک تفریحی داشته باشید و کمی در سفر خود به استانبول در مرداد ماه خاطره‌سازی کنید.

رسیدن به این منطقه خیلی پیچیده نیست. عملی‌ترین راه این است که با مترو به سمت حاجی عثمان بروید و سپس با اتوبوس 42 HM به باهچکوی بروید.

تفریحات شبانه در کادیکوی، یکی از شیک ترین محله های شهر را از دست ندهید

در سال‌های اخیر، محله کادیکوی به یکی از پر جنب‌و‎جوش‌ترین محله های استانبول تبدیل شده است. اگر سفر به استانبول را در مرداد ماه انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما یک شب را به قدم زدن در خیابان‌های آن بگذرانید و طیف وسیعی از کافه‌ها و بارها آن را کشف کنید.

را‌های زیادی برای رفتن به محله اسکودار از مناطق مختلف استانبول وجود دارد. اما به نظر ما هیچ راهی بهتر از سوار شدن با کشتی به سمت کادیکوی و پیاده شدن در ایستگاه قطار افسانه‌ای حیدرپاشا (Haydarpasa) نیست.

پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در خیابان‌های محله پرسه بزنید، مغازه‌های آن منطقه را از نزدیک ببینید و به رستوران یا بار بروید.

از شلوغی به محله اسکودار فرار کنید

از شلوغی به محله اسکودار فرار کنید

وقتی سفر به استانبول در مرداد ماه را برنامه‌ریزی می‌کنید، انتظار شلوغی را در بخش‌ها و محله‌های معروف این شهر مانند سلطان احمد، خیابان استقلال و منطقه برج گالاتا را داشته باشید. با این حال، محله‌های جالب دیگری در استانبول هستند که در آن‌ها چنین جمعیتی را نخواهید یافت، اسکودار در بخش آسیایی شهر، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است.

این منطقه پر از خانه‌های رنگارنگ و باغ‌های کوچک است که به دلیل استفاده از آن‌ها به عنوان صحنه‌ای برای چندین سریال معروف ترکی معروف شده است. این محله همچنین ترکیب جالبی از مکان‌های مدرن، جوان پسند و سنتی دارد، پس قرار نیست حوصله‌تان سر برود و خسته شوید.

سه کلیک در مورد سفر در مرداد ماه به استانبول

سفر به استانبول در مرداد ماه، گرم، مرطوب و شلوغ اما دوست‌داشتنی و محبوب است. ما در این مقاله سعی کردیم تا یک راهنمای تفریحی را به شما ارائه دهیم تا در طول سفرتان در این ماه از لحظه لحظه‌ی آن لذت ببرید.

نظرات کاربران