استانبول در فروردین ماه؛ آب و هوا، 10 کار برتر برای انجام و دیدن

استانبول در فروردین ماه؛ آب و هوا، 10 کار برتر برای انجام دادن!

سفر به استانبول در فروردین ماه شروع روزهای آفتابی و هوای گرم‌تر است. آغاز فصل زیبای بهار و گل‌های رنگارنگ، حال و هوای تازه و جنب‌وجوش مردم، اصلا این فصل استانبول رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد، حالتی که اگر به آن سفر کنید، بهترین خاطرات را برای شما رقم می‌زند. همه چیز در فروردین ماه انرژی دیگری دارد؛ از پارک‌ها گرفته تا باغ‌ها، گردش‌ها، مراکز خرید، مکان‌های تفریحی و حتی نشستن بر روی صندلی‌های بیرون کافه‌ها خیلی دلنشین‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. اگر درباره استانبول در فروردین چیز زیادی نمی‌دانید، احتمالا این راهنما به دردتان بخورد!

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در فروردین ماه

آب و هوای استانبول در فروردین ماه

با شروع فصل بهار، کم‌کم سرمای سخت زمستان از استانبول بیرون می‌رود، البته صادقانه بگوییم آنطور که انتظار دارید، گرم نشده و می‌توان گفت هوا خنک است. بیشترین دما در طول روز 16 درجه سانتیگراد و حداقل آن 8 درجه خواهد بود. هوای معتدلی که گهگاه بارانی است، اما روزهای آفتابی و بهاری آن بیشتر است.

از استانبول در این روزها بخواهید بدانید، جنب‌وجوش و شلوغی شهر بیشتر شده، کافه‌های روباز کار خود را دوباره شروع می‌کنند و رستوران‌ها میز و صندلی‌های خود را به بیرون می‌برند. گردشگران بیشتری در سطح شهر به چشم می‌خورند و این یعنی بازدید از مکان‌های اصلی و جاذبه‌های مهم کمی با صف و ازدحام همراه خواهد بود. پس در بین هفته به دیدن این آثار ارزشمند ترکی بروید. خودتان را برای قدم زدن در استانبول زیبا و خوش و آب و هوا آماده کنید!

راستی به شما توصیه می‌کنیم برای بعدازظهرهای گرم شلوارک، لباس، تی شرت، برای شب‌های خنک‌تر شلوار بلند و در صورت بارندگی کت روشن همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

10 جاذبه برتر در سفر به استانبول در فروردین ماه

استانبول شهری است که جاذبه‌های دیدنی در آن بی‌پایان است. در هر گوشه و محله که قدم بگذارید، آثار تاریخی و مکان‌های تفریحی بسیاری به چشمتان می‌خورد که می‌تواند برای ساعت‌ها و حتی یک روز کامل شما را سرگرم نگه دارند. حالا اگر در فروردین ماه چمدان سفر به استانبول را بسته‌اید، باید بگوییم که خیلی از جاذبه‌ها را می‌توانید بگردید و زیر پا بگذارید، فقط از قبل برنامه‌ها، ساعات کاری و شلوغی آن‌ها را جستجو کنید تا از همه چیز لذت ببرید.

گردش خود را در سلطان احمد شروع کنید

گردش خود را در سلطان احمد شروع کنید

اگر به تاریخ علاقه دارید یا اصلا می‌خواهید استانبول را از جنبه‌ی قدیمی و گذشته‌ی آن بنگرید، اول از همه جا باید به محله سلطان احمد بروید. خیلی از توریست‌ها برنامه سفرشان را از این منطقه شروع می‌کنند، چون جاذبه‌های زیادی در کنار یکدیگر وجود دارد و گشتن هم راحت‌تر خواهد بود. در این محله میدان سلطان احمد (هپودروم)، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، موزه های باستان شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی قرار دارند و شما با کمی پیاده‌روی می‌توانید از همه‌ی آن‌ها در هوای بهاری بازدید کنید.

از جشنواره بین المللی فیلم لذت ببرید

جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول یک جشنواره فیلم 12 روزه است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) برگزار می‌شود. اگر به فیلم و سینما علاقه‌مندید، می‌توانید در چندین مرکز فرهنگی و سینما در مناطق بی اوغلو و کادیکوی، فیلم‌های مطرح شده‌ی محلی و بین‌المللی را در رقابت تماشا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. از دیگر نکات برجسته این جشنواره می‌توان به فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف در سراسر شهر اشاره کرد.

یک سفر دریایی در بسفر داشته باشید

این یک سرگرمی محبوب، منحصر‌به‌فرد و خارق‌العاده در طول اقامت شما در استانبول است. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای کشف و لذت بردن از زیباترین مناظر و صداهای شهر بر فراز دریا است. با سوار شدن به قایق‌های کوچک و کروز، شهر را از دید دیگری ببینید، اگر هم دوست داشتید و بودجه‌تان اجازه داد، شام را در کروز نوش جان کنید. مطمئنا تماشای کاخ دولما باغچه، مسجد اورتاکوی، قلعه روملی، برج دختر و پل بسفر از بهترین خاطرات سفرتان خواهد بود.

کروز معمولی بسفر در هر ساعت از اسکله امینونو حرکت می‌کند.

شهر را با اتوبوس توریستی دو طبقه بگردید

شهر را با اتوبوس توریستی دو طبقه بگردید

یکی از بهترین راه‌های گشت و گذار در سفرتان به استانبول در فروردین ماه، تور اتوبوس هاپ آن هاپ آف است. هوای عالی، قیمت ارزان و مناطق محبوب در دسترستان خواهد بود. استفاده از این اتوبوس‌ها یک مزیت دارد، به عبارتی اگر مدت زمان زیادی قصد ماندن در استانبول را ندارید، این گزینه‌ی مناسبی است تا در یک روز بیشترین جاذبه‌های شهر را ببینید. در خصوص این اتوبوس‌ها باید بدانید که ساعت حرکت آن‌ها هر نیم تا یک ساعت است و شما را به محله‌های جذاب و دیدنی شهر می‌برد، جاهایی که شاید هیچ وقت نروید و ندیده باشید!

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

در جشنواره لاله حیرت زده شوید

لاله‌ها به نوعی یک نماد برای فرهنگ ترکیه و امپراتوری عثمانی به حساب می‌آید. آغاز فصل بهار هم بهترین زمان برای جشن گرفتن و جشنواره لاله است. این جشنواره سالانه در معروف‌ترین پارک‌های شهر مانند پارک گلهانه در سیرکچی، میدان سلطان احمد در منطقه سلطان احمد، پارک یلدیز در بشیکتاش، پارک امیرگان در امیرگان در سمت اروپایی و فتحی برگزار می‌شود. خلاصه به هر طرف که نگاه کنید، لاله‌های رنگی خواهید دید.

این یک جشنواره رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند از میلیاردها گل لاله در 120 نوع مختلف که در فروردین ماه شکوفا می‌شوند و همچنین چندین فعالیت فرهنگی و هنری که در پارک امیرگان و میدان سلطان احمد برگزار می‌شود، لذت ببرند. حتی می‌توانید در مسابقه عکس این جشنواره شرکت کنید و برنده جایزه شوید.

مناظر محبوب شهر را با دوچرخه بگردید

مناظر محبوب شهر را با دوچرخه بگردید

سفر به استانبول در فروردین ماه بهترین فرصت برای دوچرخه‌سواری است. باور کنید که هیچ تفریحی لذت‌بخش‌تر از آن نیست، به خصوص در هوای معتدل و خنک بهاری که به هیچ‌وجه خسته نمی‌شوید. از مرکز شهر و منطقه‌ی سلطان احمد شروع کنید، در میان تاریخی این محله غرق شوید. برای سرگرمی و تفریح به منطقه بی اوغلو بروید. در پیچ و خم فروشندگانی که فرش، ادویه و چراغ‌های ترکی را در بازار بزرگ می‌فروشند، گم شوید. در مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه از تماشای این همه زیبایی حیرت‌زده شوید.

شب عرفانی با نمایش دراویش چرخان را سپری کنید

نمایش چرخشی دراویش یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های استانبول در فروردین ماه برای گردشگران است. رقص سماع دراویش که به دور خود می‌چرخند و به حالت خلسه می‌روند، یکی از تجربیاتی است که حتما باید آن را در طول سفرتان کسب کنید. نمایشی یک ساعته و دروایش در حال چرخش!

 از اورتاکوی دیدن کنید و از کافه‌های روباز کنار بسفر لذت ببرید

اورتاکوی محله‌ای محبوب، پر جنب و جوش و جذاب در بشیکتاش است که درست در کنار بسفر و زیر پل بسفر قرار گرفته است. قدم زدن در اطراف میدان اورتاکوی، تماشای جمعیت، استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در کنار بسفر از مهمترین جاذبه‌های اینجا هستند.

شب‌های پر جنب و جوش در آخر هفته‌ها نیز فوق العاده است. بسیاری از مردم محلی ترجیح می‌دهند سیب زمینی پخته بخرند و در کنار مناظر زیبای بسفر از خوردن آن لذت ببرند.

از فضای پر جنب و جوش خیابان استقلال لذت ببرید

از فضای پر جنب و جوش خیابان استقلال لذت ببرید

خیابان استقلال احتمالاً مشهورترین خیابان و منطقه تفریحی شهر است. خیابانی سنگ فرش شده و طولانی که باید با پای پیاده آن را طی کنید و از تماشای انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی لذت ببرید. التبه فقط خرید و خوراک نیست و در آنجا می‌توانید از موزه موم خارق العاده مادام توسو، کلیسای شگفت انگیز سنت آنتونی پادوآ و موزه پرا نیز دیدن کنید. فقط حتما در یکی از رستوران‌ها خودتان را به یک وعده غذایی خوشمزه ترکی دعوت کرده و از چشیدن طعم بی‌نظیر این غذاها لذت ببرید.

در سفر به استانبول در فروردین ماه چی بپوشیم؟

در طول روز، هوا با آفتاب درخشان نه چندان گرم است و نه چندان سرد، اما عصرها هوا رو به خنکی می‌رود. بنابراین خیلی راحت می‌توانید در طول روز در کنار بسفر قدم بزنید، اما به احتمال زیاد در هنگام غروب آفتاب و شب یخ می‌زنید. بنابراین همراه داشتن لباس‌های گرم مانند ژاکت، کت ضخیم، بارانی و تی شرت‌های آستین بلند گرم هنوز هم هوشمندانه است. کلاه و شال در شب به کارتان می‌آید. همچنین، عینک آفتابی را فراموش نکنید زیرا خورشید در حال حاضر بیش از حد روشن است.

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

در نهایت باید بگوییم که…

سفر به استانبول در فروردین ماه بهترین زمان برای لذت بردن از آب و هوای معتدل و خنک این شهر است. قرار نیست از سرما به خود بلرزید یا آنقدر گرم باشد که لباس نازک بپوشید. ما در این مقاله سعی کردیم تا برخی از مکان‌های دیدنی این شهر را برای شما عنوان کنیم تا اگر دوست داشتید آن‌ها را در برنامه سفرتان وارد کنید.

نظرات کاربران