The best English food
6 فروردین 1402
لندن

بهترین غذاهای انگلیسی؛ فیش اند چیپس یا پودینگ سیاه؟

غذاهای انگلیسی یکی از سازگارترین انواع غذاها با ذائقه ایرانی هستند. بسیاری از مردم ایران طعم غذاهای شرقی را نمی‌پسندند در حالی که از خوردن غذاهای غربی لذت می‌برند. چشیدن طعم غذاهای محلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به سفر هستید و تصمیم دارید به کشور انگلستان سفر کنید، در این مطلب همراه ما باشید. ما تصمیم داریم در این مطلب شما را با بهترین غذاهای انگلیسی و مکان‌هایی این غذاها را سرو می‌کنند آشنا کنیم.

فیش اند چیپس (fish and chips)

fish and chips

فیش اند چیپس یکی از غذاهای معروف انگلیسی است. تقریبا همه مردم دنیا با این غذا آشنا هستند و حداقل یک بار آن را امتحان کرده‌اند. به همین دلیل هم باید معرفی بهترین غذاهای انگلیسی را با فیش اند چیپس شروع کنیم.

شاید فکر کنید که این غذا را می‌توان در هر شهر یا کشوری چشید اما باید بدانید که فیش اند چیپسی که در انگلستان طبخ می‌شود، تفاوت‌های زیادی با فیش اند چیپس سایر کشورها دارد. به عنوان مثال در انگلستان برای طبخ این غذا از ماهی کاد (cod) یا هادوک (haddock) استفاده می‌کنند همچنین به جای سیب زمینی سرخ شده، چیپس‌های درشت و بزرگی کنار ماهی قرار می‌دهند.

فیش اند چیپس محبوب‌ترین غذای انگلستان برای سفارش‌های اینترنتی است. در این کشور بسته‌بندی فیش اند چیپس به نحوی طراحی شده است که باعث می‌شود در طول مسیر چیپس‌ها کمی نرم شوند. در سال‌های گذشته برای پیچیدن این غذا از روزنامه استفاده می‌شد اما در حال حاضر اینطور نیست. البته برخی از رستوران‌ها برای زنده کردن خاطرات مشتریان خود از کاغذهایی مشابه روزنامه برای بسته‌بندی فیش اند چیپس استفاده می‌کنند.

مردم انگلستان از خوردن این غذا در کنار مخلفاتی مانند ترشی پیاز یا ترشی تخم‌مرغ لذت می‌برند.

غذای خیابانی (street food) یا رستوران‌های لاکچری فرقی ندارد. شما می‌توانید این غذای محبوب انگلیسی را در هر جایی از این کشور امتحان کنید. اما اگر به دنبال بهترین طعم فیش اند چیپس هستید به سراغ رستوران‌هایی بروید که با نام چیپی (chippy) شناخته شده‌اند و غذای خود را داخل کاغذ بسته‌بندی می‌کنند.

شفرد پای (shepherd’s pie)

شفرد پای یکی دیگر از بهترین غذاهای انگلیسی است. مردم انگلستان علاقه زیادی به این غذا دارند. شاید فکر کنید که شفرد پای نوعی شیرینی است اما این فکر کاملا اشتباه است. این غذا یک وعده غذایی کامل و دلچسب است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

این غذا از گوشت چرخ شده گاو یا گوشت بره خرد شده که با پیاز و سبزیجات پخته شده و پوره سیب زمینی تشکیل شده است.

برخی از مردم معتقدند که این غذا متعلق به کشور اسکاتلند است و نخستین بار در اسکاتلند طبخ شده است. در نسخه ابتدایی این غذا به جای پوره سیب زمینی از خمیر شیرینی استفاده می‌شود و به همین دلیل هم کلمه «پای» در نام این غذا به کار رفته است.

برای چشیدن طعم این غذا می‌توانید به هر رستورانی در کشور انگلستان مراجعه کنید. جالب است بدانید که در برخی از رستوران‌های این کشور به جای پوره سیب زمینی از سیب زمینی شیرین استفاده می‌شود. این نوع از سیب زمینی باعث اضافه وزن نمی‌شود و فواید زیادی برای بدن دارد.

استیک و پودینگ کیدنی (steak and kidney pudding)

steak and kidney pudding

استیک و پودینگ کیدنی یکی از بهترین غذاهای انکلیسی است که هر مسافری باید آن را حداقل یک بار امتحان کند. این غذا از استیک خرد شده، پیاز و کلیه بره یا خوک تهیه می‌شود.

ممکن است خوردن کلیه حیوانات عجیب به نظر برسد. این بخش از بدن بره، طعم و بوی قوی و منحصر به فردی به غذا می‌دهد. آشپزان انگلیسی برای طبخ این غذا از روش‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند. به عنوان مثال بیشتر رستوران‌ها، استیک و پودینگ کیدنی را در کنار پوره سیب زمینی، نخود سبز و آب گوشت سرو می‌کنند.

این وعده غذایی در تمام رستوران‌های انگلیسی سرو می‌شود و یکی از غذاهای محبوب مردم محلی به شمار می‌رود.

هگیز، شلغم و سیب زمینی (haggis, neeps & tatties)

هگیز نام یکی از غذاهای ملی اسکاتلند است که معمولا همراه با ریشه سبزیجات له شده، شلغم و سیب زمینی سرو می‌شود. برای پخت این غذا از ادویه‌های زیادی استفاده می‌شود و طعمی قوی دارد.

در روش سنتی پخت این غذا، ترکیبی از قلب، کبد و ریه گوسفند در کنار جو دوسر، پیاز، نمک و ادویه را داخل معده گوسفند قرار می‌دهند و آن را می‌جوشانند. در حال حاضر برای پخت این غذا به جای معده گوسفند از روکش‌های مصنوعی کمک گرفته می‌شود. همچنین ممکن است از گوشت گاو یا گوزن به جای گوسفند استفاده شود. 

برای چشیدن طعم حقیقی این غذا می‌توانید به تمام رستوران‌های اسکاتلندی در این کشور مراجعه کنید. با این حال مردم محلی معتقدند که بهترین نوع هگیز متعلق به رستوران‌های شهر ادینبورگ (Edinburgh) است.

بنگرز و مش (bangers and mash)

bangers and mash

بنگرز و مش (سوسیس و پوره) یکی دیگر از وعده‌هایی است که می‌تواند در فهرست بهترین غذاهای انگلیسی قرار بگیرد. در واقع بنگرز نام نوع خاصی از سوسیس است که در کشور انگلستان تولید می‌شود و بین مردم محلی محبوبیت زیادی دارد. این وعده غذایی لذیذ شامل سوسیس، آب گوشت، پیاز و انواع پوره است. این پوره می‌تواند پوره سیب زمینی، پوره هویج یا پوره سبزیجات مختلف باشد.

جالب است بدانید که این سوسیس‌ها از زمان جنگ جهانی اول به اسم بنگرز شناخته شدند و قبل از آن زمان هیچ‌کس این سوسیس‌ها را با این نام نمی‌شناخت.

شما می‌توانید این وعده غذایی جذاب را در تمام رستوران‌های انگلستان سفارش دهید. این غذا هماهنگی زیادی با ذائقه ایرانی دارد. مطمئن باشید که از سفارش این غذا پشیمان نخواهید شد.

صبحانه انگلیسی (full English breakfast)

تصور همه ما از سفر به انگلستان به این شکل است که باید روز خود را با صبحانه انگلیسی شروع کنیم. جالب است بدانید که مردم انگلستان هم معتقدند که بهترین راه برای شروع یک روز، صبحانه انگلیسی است. صبحانه انگلیسی یک وعده غذایی کامل و مقوی است که شما را به راحتی تا زمان شام سیر نگه می‌دارد.

این وعده غذایی شامل: بیکن (کالباس)، سوسیس، تخم مرغ، قارچ، گوجه فرنگی، نان تست، پودینگ سیاه (black pudding)، لوبیا و… است. به همین علت هم به نام صبحانه انگلیسی کامل نام‌گذاری شده است. مردم محلی در کنار این وعده غذایی از طعم چای انگلیسی و نان تست کره‌ای لذت می‌برند.

صبحانه انگلیسی در ایالت‌های مختلف انگلستان به صورت متفاوتی سرو می‌شود. به عنوان مثال در ایرلند به جای پودینگ سیاه از پودینگ سفید استفاده می‌شود.

برای چشیدن طعم یک صبحانه کامل انگلیسی می‌توانید به هر یک از رستوران‌های این کشور سر بزنید. باید بدانید که این وعده غذایی تنها در زمان صبحانه سرو نمی‌شود. شما می‌توانید در هر ساعتی از روز این غذای خوش طعم و جذاب را سفارش دهید.

ساندی روست (Sunday roast)

Sunday roast

 ساندی روست نام یکی دیگر از غذاهای محبوب انگلیسی است. این غذای لذیذ از گوشت، سیب زمینی سوخاری، ادویه، پودینگ یورکشایر و سبزیجاتی مانند گل کلم، نخود سبز، کلم بورکلی و… تشکیل شده است.

ساندی روست یکی از وعده‌های اصلی در خانواده‌های انگلیسی است و نقش پررنگی در زندگی روزانه مردم این کشور دارد. مردم انگلستان معتقدند که تاریخچه این غذا به زمان انقلاب صنعتی بر می‌گردد. خانواده‌هایی مذهبی که در روزهای یکشنبه به کلیسا می‌رفتند پیش از ترک خانه، گوشت را در ماهی‌تابه می‌ریختند و پس از مدتی سیب زمینی و سبزیجات را هم به گوشت اضافه می‌کردند. زمان بازگشت آن‌ها از کلیسا به خانه، هنگام ظهر بود و غذا در طول این مدت کاملا می‌پخت.

برای تجربه کردن طعم این غذای سنتی بریتانیایی می‌توانید در روزهای یکشنبه به رستوران‌های انگلستان سر بزنید. تعداد زیادی از مردم محلی ساندی روست را به عنوان بهترین نوع غذاهای انگلیسی به شما معرفی می‌کنند و خودشان هم ظهر یا عصر روز یکشنبه را با این وعده غذایی سپری می‌کنند.

پودینگ یورکشایر (Yorkshire pudding)

بیشتر گردشگرانی که به انگلستان سفر می‌کنند بعد از شنیدن نام این غذا انتظار دیدن نوعی شیرینی را دارند. در حالی که پودینگ یورکشایر یکی از بهترین غذاهای انگلیسی است و از نگاه مردم محلی یک وعده غذایی کامل و دلچسب محسوب می‌شود.

در حال حاضر از پودینگ یورکشایر به عنوان یک غذای کناری و در کنار وعده اصلی غذایی استفاده می‌شود. قرار دادن پودینگ یورکشایر به عنوان یکی از غذاهای جانبی در کنار ساندی روست یکی از رایج‌ترین روش‌های سرو آن در انگلستان است.

هدف افرادی که اولین بار پودینگ یورکشایر را در کنار ساندی روست قرار دادند، پیدا کردن ماده‌ای لذیذ برای همراهی با گوشت گاو بود. اما امروزه اهمیتی ندارد که این غذا با چه نوع گوشتی پخته شود چرا که تحت هر شرایطی، پودینگ یورکشایر کنار ساندی روست قرار خواهد گرفت.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که این وعده غذایی اولین بار در منطقه یورکشایر پخته شده است. جالب است بدانید که اولین بار این غذا در یک آشپزخانه به نام آشپزخانه یورکشایر پخته شد و به همین دلیل هم پودینگ یورکشایر نام گرفت.برای چشیدن طعم پودینگ یورکشایر می‌توانید به هر رستورانی که ساندی روست را در منوی خود دارد مراجعه کنید و از ترکیب این دو غذای لذیذ لذت ببرید.

پودینگ سیاه (black pudding)

black pudding

پودینگ سیاه نوعی سوسیس مخصوص انگلیسی و یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در صبحانه انگلیسی است. این نوع سوسیس به خصوص در شمال انگلستان به عنوان یکی از بهترین غذاهای انگلیسی شناخته شده و محبوبیت زیادی دارد.

بهتر است بدانید که در ترکیبات این سوسیس از خون حیوانات استفاده می‌شود. به همین دلیل برخی از گردشگران علاقه‌ای به امتحان کردن این نوع سوسیس ندارند اما برخی هم علاقه شدیدی به آن دارند. با این حال باید به شما یادآوری کنیم که این سوسیس از سایر انواع سوسیس برای بدن مفیدتر است و طعم جالب توجهی دارد.

در صورتی که تمایل به چشیدن طعم پودینگ سیاه دارید می‌توانید به تمام رستوران‌های انگلستان مراجعه کنید اما توصیه می‌کنیم که برای امتحان کردن این سوسیس به رستوران‌های برتر انگلستان سر بزنید. ممکن است در رستوران‌های معمولی از سوسیس‌هایی استفاده شود که کیفیت پایینی دارند. امتحان کردن این سوسیس‌ها می‌تواند چندان خوشایند نباشد اما چشیدن طعم سوسیس خونی با کیفیت بالا می‌تواند تبدیل به یکی از جالب‌ترین تجربه‌های شما در سفر به انگلستان شود.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا 9 مورد از بهترین غذاهای انگلیسی را به شما معرفی کنیم. اگر تصمیم دارید به انگلستان سفر کنید خوردن این غذاها را در برنامه سفر خود قرار دهید. امتحان کردن طعم واقعی غذاهای محلی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر است و می‌تواند خاطره خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

نظرات کاربران